Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V50 lisäainetankki

  • 13 Vastauksia
  • 3494 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
V50 lisäainetankki
« : 08.12.2018, 11:50:26 »
Autoa pitäis kohta katsastaa ja viime katsastuksesta on nämä katsastus hommat muuttuneet.

Autosta on koodattu dpf ja egr pois, dpf tyhjennetty ja egr tulpattu vielä fyysisesti ku oli kesällä pikkasen ongelmia. Viimeksi ku auto kävi volvo huollossa ja vika koodit luettiin niin koodi tuli lisäaineestä, olisko ollu että tankki tyhjä(laskuri loppunu). Auto toimii kyllä hyvin ja ei oo mittaristoon tullu mitään koodia.

Näkyykö nykyään katsastuksessa tommosia koodia mitä huollossa saavat näkymään? Vai olisko turvallisempi käydä nollaamaan laskuria ennen katsastusta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #1 : 08.12.2018, 12:27:19 »
Ei ne dieseleistä koodeja katso. Katsastukseen vaan.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #2 : 08.12.2018, 15:11:34 »
Okke hyvä. Eikös ne nyt pitäny aloittaa jotain että kattovat kaikista bensa seka diesel autoista vika koodit? Jos eivät dieseleissä kato niin mitä ne kattoo bensa autoissa?

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #3 : 09.12.2018, 12:27:58 »
Muistaakseni, alle 10v autoista pelkkä obd testi riittää.
Vanha keinokin toimii vielä.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #4 : 12.12.2018, 21:31:12 »
Mitenkäs se tyhjättyjen autojen päästöt. Oliko niihin tulossa joku tiukennus. Miten nuo päästöt ovat olleet tyhjätyllä putkella.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #5 : 13.12.2018, 16:49:11 »
Mitenkäs se tyhjättyjen autojen päästöt. Oliko niihin tulossa joku tiukennus. Miten nuo päästöt ovat olleet tyhjätyllä putkella.

Putkesta ei saa ottaa/tyhjentää mitään. Laitonta.
Todellisuudessa menee katsastuspäästöistä, muttei aidosti suodata kyllä yhtään enään hiukkaspäästöjä jne. Eli palataan ajassa taaksepäin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #6 : 14.12.2018, 08:12:55 »
Putkesta ei saa ottaa/tyhjentää mitään. Laitonta.
Todellisuudessa menee katsastuspäästöistä, muttei aidosti suodata kyllä yhtään enään hiukkaspäästöjä jne. Eli palataan ajassa taaksepäin.

Oikeastaan ei palata. Autossa säilyy edelleen katalysaattori ja 2009 vuotisia on sekä DPF:llä että ilman. Vaikka DPF:n tyhjää niin auto on silti vähempi päästöisempi kuin vaikka kolme neljä vuotta vanhempi auto. Katsastuksessa mitattavat päästöt ei muutu käytännössä yhtään jos tehopuoleen ei kosketa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #7 : 14.12.2018, 22:19:24 »
Oikeastaan ei palata. Autossa säilyy edelleen katalysaattori ja 2009 vuotisia on sekä DPF:llä että ilman. Vaikka DPF:n tyhjää niin auto on silti vähempi päästöisempi kuin vaikka kolme neljä vuotta vanhempi auto. Katsastuksessa mitattavat päästöt ei muutu käytännössä yhtään jos tehopuoleen ei kosketa.

Tää nyt oli sellanen selitys että jotain rajaa   :D
Aloittajan auto on ilmeisesti -11 vuotinen ja sitä ei oo saanut ilman dpf:fää ja vaikka olisikin niin onhan siinä nyt päästöissä eroa dpf kiinni/ dpf pois.
Se että katsastuksessa ei mitata hiukkassuodattimen suodattamia hiukkasia ei poista sitä asiaa että eroa on.
Ei kai niitä nyt ihan turhaan näihin tungeta.
Mulle on ihan se ja sama mitä joku autostaan poistaa ja saatan joskus itsekin samaan syyllistyä jos ongelmia tulee mutta sä tienaat elantosi poistamalla hiukkassuodattimia/egr:riä niin tuntuu jotenkin hullulta että tarjoat poistoa ratkaisuksi joka asiaan ja vähättelet haittoja.
V50 d5 -10

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #8 : 15.12.2018, 02:08:44 »
Tää nyt oli sellanen selitys että jotain rajaa   :D
Aloittajan auto on ilmeisesti -11 vuotinen ja sitä ei oo saanut ilman dpf:fää ja vaikka olisikin niin onhan siinä nyt päästöissä eroa dpf kiinni/ dpf pois.
Se että katsastuksessa ei mitata hiukkassuodattimen suodattamia hiukkasia ei poista sitä asiaa että eroa on.
Ei kai niitä nyt ihan turhaan näihin tungeta.
Mulle on ihan se ja sama mitä joku autostaan poistaa ja saatan joskus itsekin samaan syyllistyä jos ongelmia tulee mutta sä tienaat elantosi poistamalla hiukkassuodattimia/egr:riä niin tuntuu jotenkin hullulta että tarjoat poistoa ratkaisuksi joka asiaan ja vähättelet haittoja.

On päästöissä eroa jos poistaa DPF:n, en sitä kieltänytkään vaan tarkoitin, että vaikka sen poistaa niin se auto on silti vähäpäästöisempi kuin pari kolme vuotta vanhempi vekotin. Taisin kirjoittaa epäselvästi. DPF poisto lisää hiukkasten määrää se on selvä, mutta ne mitä Suomessa tai miten Suomessa mitataan ei ole hiukkasmittausta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #9 : 15.12.2018, 11:55:55 »
DPF poisto lisää hiukkasten määrää se on selvä, mutta ne mitä Suomessa tai miten Suomessa mitataan ei ole hiukkasmittausta.

Saahan kaupastakin varastaa jos ei jää kiinni.  ::)

Jos poistat hiukkasloukun autosta tulee hiukkasia. Ei se silloin ole enään vähäpäästöinen samaan malliin. Vaan sillon se auto on virallisesti laiton ja palataan aikakauteen ennen DPF.
Se että pääsee katsastuspäästöistä on aivan eri asia. Voithan tehdä softan missä ei ole yhtään vikakoodia = leima joka kerta JOS ei mitata putkesta vaan otetaan OBD testi alle 10v vanhasta?

Katsastus ei ole ongelma. Lähes kaikki commonrail dieselit menee rikkinäisenäkin savuista läpi.

Joka tapauksessa me kuollaan, seuraavillehan tämä on isompi asia mulle yksi hailee.  :)

Hölmö vaan väittää, että softaaminen tekee autosta yhtä päästöttämän kun poistat sieltä commonrailin suurimman pakoputkisuodattimen.
Jos tämä olisi mahdollista, valmistajat olisivat sen jo tehneet 10v sitten. :D

vaikka sen poistaa niin se auto on silti vähäpäästöisempi kuin pari kolme vuotta vanhempi vekotin

Miten saat polttoaineen määrää/tehoa lisäämällä radikaalisti mm. hiukkaspäästöt tippumaan vakioon (samaan ilman dpf pönttöä olevaan autoon) nähden?
Uskallatko lähteä pussitestiin VTT ja häviäjä maksaa mittauksen? :P

Mutta, itse suosin lastuttamista, lähinnä vaan tuon "no vähän lisääntyy päästöt, eihän sitä kukaan ole mitannut eikä mittaa jotenka ihan sama mitä sieltä putkesta tulee" puheen voi jättää pois...  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #10 : 15.12.2018, 23:37:06 »
Nyt käsität joko tahallaan väärin tai sitten vaan et käsitä.

Kun DPF poistetaan ja ei lisätä voimia niin EI palata aikakauteen ilman DPF:ää. Ohjelmassa on useita karttoja savutuksen rajoittamiseen mitä alunperin ilman DPF:ää olevassa ei ole. Tämän vuoksi DPF poistetussa autossa päästöt on pienemmät mitä vastaavassa mikä on tullut ilman DPF:ää tehtaalta.

Sitten, EN ole väittänyt, että DPF:llä ja ilman sitä olisi yhtä päästötön jos verrataan yhtä ja samaa autoa mihin tehdään toimenpiteet. Edellinen kappale kertoo vastauksen tähän väittämään.

Kolmanneksi EN ole myökään väittänyt, että tehoa lisäämällä hiukkaspäästöt pienenevät vrt vakio. Tehoa voi kuitenkin lisätä ja hiukkaspäästöt pienentyvät, mutta jossain kohtaa teknisesti se ei enää ole mahdollista ja tilanne kääntyy toiseen suuntaan eli savutus lisääntyy. Monen tekijän summa, mutta osaltaan pitää paikkaansa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #11 : 16.12.2018, 09:46:12 »
Nyt käsität joko tahallaan väärin tai sitten vaan et käsitä.

Kun DPF poistetaan ja ei lisätä voimia niin EI palata aikakauteen ilman DPF:ää. Ohjelmassa on useita karttoja savutuksen rajoittamiseen mitä alunperin ilman DPF:ää olevassa ei ole. Tämän vuoksi DPF poistetussa autossa päästöt on pienemmät mitä vastaavassa mikä on tullut ilman DPF:ää tehtaalta.

Sitten, EN ole väittänyt, että DPF:llä ja ilman sitä olisi yhtä päästötön jos verrataan yhtä ja samaa autoa mihin tehdään toimenpiteet. Edellinen kappale kertoo vastauksen tähän väittämään.

Kolmanneksi EN ole myökään väittänyt, että tehoa lisäämällä hiukkaspäästöt pienenevät vrt vakio. Tehoa voi kuitenkin lisätä ja hiukkaspäästöt pienentyvät, mutta jossain kohtaa teknisesti se ei enää ole mahdollista ja tilanne kääntyy toiseen suuntaan eli savutus lisääntyy. Monen tekijän summa, mutta osaltaan pitää paikkaansa.

Tämähän on ihan selvää, että karttaan tehty muutoksia muuten pönttö täyttyisi nopeammin.
Tosin taitaa vakiona olla jo päästöt/teho suhde aikalailla optimi. Ja puhun nyt kaikista päästöistä, en vain savun määrästä.

Mutta kaikki tajusi idean molemmilta puolilta, jätetään tämä topic rauhaan. :)
« Viimeksi muokattu: 16.12.2018, 09:51:08 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #12 : 18.01.2019, 14:50:43 »
Auto katsastettu ja läpi meni. Paperissa ei muuta pakokaasusta ku k-arvo joka oli 0.85, onkohan toi sit hyvä vai huono?

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: V50 lisäainetankki
« Vastaus #13 : 19.01.2019, 20:05:47 »
Auto katsastettu ja läpi meni. Paperissa ei muuta pakokaasusta ku k-arvo joka oli 0.85, onkohan toi sit hyvä vai huono?

Hyvä!
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Samppasport  Futurez