Kannattaa pitää se sensori kaapeleissa kiinni kokoajan. Pelkästään kuskin ovi auki ollessa ja sensori irrotettaessa tekee vikakoodin lämmityslaitepuolelle. Tosin, se jää passiiviseksi jos ei mitään vikaa oikeasti ole, eikä tällöin estä itse lämppärin toimintaa. Nimimerkki kokemusta on...
Joo tämä V50 on jostain kumman syystä yli-innokas tekemään vikakoodeja - ja jättämään niitä muistiin vaikka vika ei enää esiintyisi. Jos en ihan päin honkia muista, V50 tekee vikakoodin jos koitat lukita autoa niin että yksikin ovi sattuu olla raollaan: auto ei ulkopuolisesti ilmoita lukittaessa raollaan olevasta ovesta mitenkään joten automaattisesti tulee painettua kaukkarista vähintään kahdesti ehkä jopa kolmesti munalukkonappia ennenkun hoksaa kiertää auton tarkistaen että mikä ovi on raollaan.
Ja kun pari-kolme kertaa ehdit painaa nappia, auto tekee vikakoodin tyyliin "Lukitus ei aktivoidu syy: ovi auki". Ja tämä koodi jää autoon, ei häviä itsekseen. Ei edes seuraavalla kerrallan kun ovet menevät ongelmitta lukkoon.
Muistan aikoinaan kun korjasin tästä V50:stä kuskin ulkopeilin sähkötaiton. Mulla oli akku kiinni ja kuskin ovi auki kun aloin ovipahveja ja peiliä irrottelemaan. Sain vian korjattua ja laitoin kaapelit kiinni ja testasin ja kaikki pelasi. Menin seuraavan kerran firmaan jossa on VIDA ja pojat lukivat koodit, ja niitä oli PALJON - sadetunnistinta myöden. Itekin ihmettelin että mitä hemmettiä en mä sadetunnistimelle ole mitään tehny. Kaveri joka koodit luki sanoi että tämä V50 mk2 on sellainen että kun kuskin oven avaa, se antaa autolle käskyn syöttää tiettyihin paikkoihin sähköä. Ja siitä johtuu läjä vikakoodeja - myös se sadetunnistimen vikakoodi.
Mutta kaikki silti toimi eli auto ei antanut minkään laista osviittaa siitä että autossa voisi olla kasa vikakoodeja.
Kun olisi tuon tiennyt, olisi nypännyt akun irti ennenkun peilin taittoa alkoi korjata...