Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Kiihdyttäessä rohisee

  • 4 Vastauksia
  • 2503 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v50 jarski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Kiihdyttäessä rohisee
« : 13.01.2019, 21:02:30 »
Hei.
 Tämmönen tapaus volvo V50 2,0D 2006 manuaali 6v ajettu 340000. Rohisee kiihdyttäessä.
 - viime aikoina rohina kovasti pahentunut n. 50 000 km rohissut.
 - vapaalla menee äänettä
 - kytkimen painaminen ei aiheuta ääntä
 - varsinkin kaupunki ajossa rohisee
 - kaikki vaihteet menevät päälle moitteetomasti.
 Onko kellää kokemusta moisesta mistä, alkaa syyllistä etsiin.

Poissa Charlotta--

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
Vs: Kiihdyttäessä rohisee
« Vastaus #1 : 17.01.2019, 10:57:20 »
Tästä ei ole sinulle apua, mutta minulla oli aikoinaan V50 2.4i (2004), joka rohisi liikkeellelähdöissä eli noin kävelyvauhdissa. Lopulta auto lähti vaihtoon, kun siinä rupesi moottori ravistamaan kovissa kiihdytyksissä noin 2000 kierroksen kohdalla, joka johtui ilmeisesti kaksoismassapyörästä. Ei mitään haisua, että liittyikö se rohisevaan ääneen. Ei välttämättä.

Poissa v50 jarski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihdyttäessä rohisee
« Vastaus #2 : 19.01.2019, 21:02:01 »
Itse vastaten.

 vaihteistovika todettu. joku laakeri ääntää kuormitettaessa. 1-4 vaihteet eninmäkseen.
 Vaihteiston vaihto siis edessä. kait kytkin ja kaksoismassa samaan syssyyn...
 Vähän ajettu vaihteisto hakusessa 6v manuaali, noita vauhtipyöriä/ kytkintä ei varmaan käytettynä kantsi laittaa.
 Kiitos etukäteen, jos foorumilaisilla tietoo mistä loytyy.

Poissa maamies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihdyttäessä rohisee
« Vastaus #3 : 19.01.2019, 23:30:18 »
Onko katottu että vetoakselit kunnossa? En tarkota vetoniveliä. Mulla aiheutti välys jurnutusta ja hiljases vauhdis tuntu kun olis soikean pyörän päällä ollut.

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Kiihdyttäessä rohisee
« Vastaus #4 : 21.01.2019, 18:34:05 »
Oho... Getragin 6-vaihteinen on kyllä yleensä pomminkestävä, sitä samaahan on käytetty paljon tehokkaammissakin Volvoissa rata-autoja myöten. Kait se silti on mahdollista.

Silti kannattaisi ennen vaihteiston uusintaa tsekata vielä apukuskin puoleisen vetoakselin kannatinlaakeri. Se on hajonnut minun autostakin kerran (ja foorumista päätellen en ole ainoa), vaihteistossa ei mitään ongelmaa ja kilsoja alkaa olla 300 tkm, kone tehokkaampi ja vääntävämpi kuin 2.0 D.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

 

Ateho  Elekma