Voisiko tuo 2tuhannen kierroksen paikkeilla tekevä pieni nypytys johtua kaasuläpästä? Tehnyt sitä siis ostosta asti, se on tosin niin pientä että ei haittaa mutta tuli nyt vain mieleen. Merkkikorjaamo sanoi jokunen vuosi sitten että se on ominaisuus tuossa mallissa. Otin kaasuläppäkotelon joskus auki, ja puhdistelin. Ei siellä ollut kun huohotusöljyä vähän, muuten näytti ihan kuin uudelta. Niin en raattinut uuttakaan ostaa ikinä.
Merkkikorjaamo voi olla ihan oikeassa. minulla ainakin tämä s60 t5 ja edellinen saab 9-5 2.0t tehnyt tuota nypytystä kun hädin tuskin painaa kaasupoljinta noin 2/100% silloin se on ominaisuus koska ecu ei osaa päättää haluatko kiihdyttää vai moottorijarruttaa siitä syystä tulee nykimisen tuntuma koska kaasutus ja moottorijarrutus tulee vuorotellen ja tasajaksoisesti. Mikä on ihan hyvä ominaisuus sillä 1/2 ajosta ajat polttoaine katkaistuna.
Toisaalta taas oli täysin samat oireet saabassa kun kaasuläppä meni, ei vikakoodeja ja kunnolla kaasuttaessa meni hyvin eteenpäin mutta tasakaasulla nyki ahtoja ylös ja alaspäin siitä tuli terävää nykimisen tunnetta.
Voi olla että kiisselissä on omat sydeemit, tämä on oma kokemukseni ja tietysti täytyy varmistaa asia ennen kuin vaihtaa mitään.
Ps. Jos kaasuläppä on rikki se ei näy ulospäin ja nykypäivän kaasuläpät saa pesemällä rikki esim painepesulla tai suihkuttamalla bräkkistä sisään. Ainoa miten pitäisi pestä on rätille pesuaine ja rätillä pyyhkii niin kauan että on puhdasta