Oliko suodatin jäässä vai tosiaan liasta tukkeutunut? Ilmaus näissä aika kriittinen ja pitää tehdä huolella paluupuolen letkusta. Suodatinkoteloon voi tulla hiusmurtumia, tai koteloon tulevien pa-putkien o-renkaat finaalissa niin vetää uutta ilmaa sieltä. Suodattimelta pumpulle menevässä letkussa ei paljon kuplaa saisi näkyä.
Melkein katsoisin seuraavaksi Vidalla, Delphillä tai muulla testerillä startin ajan railpaineet ja moottorin kierrokset. Paineet jos ei nouse riittävästi tai startti ei pyöritä riittävillä kierroksilla, ei pannu lähde tulille. Railpaineanturi voi olla myös rikki, mutta pitäs näkyä testerillä. Vuotava suutin pudottaa myös paineet.
Korkeapainepumpun paineensäätöventtiili voi olla myös viallinen. Pumpun koputtelu startin aikana joskus auttanut tähän.
SRS "ylimääräiset" vikakoodit myös herättää kysymyksen onko muutakin häiriötä, joka voisi liittyä ajoneston aktivoitumiseen ja ecu ei anna starttikäskyä moottorille.
Onko pirssi manuaali laatikolla ja onko yritetty hinata käyntiin?
Luulisin että ihan vaan likanen se suodatin, ihan musta oli.
Ilmattu on moneen kertaan, yksi ainoa kupla näkyy suodattimesta lähtevässä letkussa. Ei tule ilmaamalla ulos. Mutta muualla ei ole ilmaa. Paineita en osaa katsoa/ei ole siihen laitteita. Tai mulla on icarsoft cr max mutta en osaa sanoa näkeekö sillä.
Turvatyyny herja tuli tauluun talvella -26 pakkasella kun hieman kyykkäsi startatessa. Cr maxilla näin että antaa herjan alhaisesta virrasta. Uusi akku vaihdettu tänään ja nollattu vanhat herjat virran vähyydestä. Hinaamalla saatiin käyntiin aikaisemmin ja kävi tunnin pihassa. Mutta sammutuksen jälkeen ei taas lähde käyntiin. Ajonesto ei ole päällä (se lukisi taulussa, kokemusta on). Manuaalilaatikolla siis on. Kyseisiä ohjelmia ei itseltä löydy että voisi kokeilla niillä nollaamista. Jos joku on seinäjoen lähistöltä ja omaa kyseisen ohjelman, maksan kyllä vaivanpalkkaa jos tulee kokeilemaan.
Ei anna muita vikakoodeja kuin tuon turvatyynyn herjan. Kun auto oli käynnissä, ei myöskään ollut mitään poikkeavaa.