Autoracing  KL-varaosat

Lämpötilan lasku tyhjäkäynnillä V50 1.6D -07

  • 21 Vastauksia
  • 11133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Lämpötilan lasku tyhjäkäynnillä
« Vastaus #15 : 23.02.2011, 16:46:56 »
Laturin tehosta se kai enemmän olisi kiinni... ?


Totta sekin, että saadaan akku taas täyteen ja koneestahan sekin energia otetaan.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Lämpötilan lasku tyhjäkäynnillä
« Vastaus #16 : 25.02.2011, 19:16:52 »
1000W vastus ottaa virtaa 14,5V jännitteellä 69A,  enkä usko, että tuota ohjattaisiin suoralla jatkuvalla jännitteellä.
Oman V70:n takapuolen grilliäkin käryytellään n. 4V jännitteellä muutamia sekunteja kerrallaan muutamien sekuntien välein.
Harmi kun ei just nyt ole mitään materiaalia, josta voisin tarkastaa tuon.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: Lämpötilan lasku tyhjäkäynnillä V50 1.6D -07
« Vastaus #17 : 25.02.2011, 19:47:09 »
Alfamerin kirjan mukaan sille olisi varattu 80A sulake, joka onkin sitten järein sulake koko ritsassa.
Voisi kuvitella että tuo olisi naitettu polttoainelämmittimen pariksi. lämmittää sen pienen ajan ennen kuin veden lämmöt ylittää tietyn rajan. Mutta tästä en kyllä sano juuta enkä jaata...
« Viimeksi muokattu: 25.02.2011, 19:49:42 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa 0yxxy0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
Vs: Lämpötilan lasku tyhjäkäynnillä
« Vastaus #18 : 25.02.2011, 20:21:15 »
1000W vastus ottaa virtaa 14,5V jännitteellä 69A,  enkä usko, että tuota ohjattaisiin suoralla jatkuvalla jännitteellä.
Oman V70:n takapuolen grilliäkin käryytellään n. 4V jännitteellä muutamia sekunteja kerrallaan muutamien sekuntien välein.
Harmi kun ei just nyt ole mitään materiaalia, josta voisin tarkastaa tuon.

Minä kans epäine vastuksen teho. Laturi ja kuparikaapelit punasena hehkuisi. Työautossa pahvi keulassa ja webasto päällä niin ei pysy normaali lämpö tyhjäkäynnillä.
Volvo S80 -99 ajettu 5,5tkm ja Kabe -07

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Lämpötilan lasku tyhjäkäynnillä V50 1.6D -07
« Vastaus #19 : 25.02.2011, 21:48:29 »
Ei kaapelit hehku mikäli on oikein mitoitettu. Mikäli vastus on alkuperäinen niin kaapelit on sen mukaan mitoitettu. Eihän kilowatti ole nykyään mikään ihme teho esim. äänentoistolaitteissa. Toimiihan ne ihan hyvin kun virtapuoli on kunnossa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Lämpötilan lasku tyhjäkäynnillä V50 1.6D -07
« Vastaus #20 : 25.02.2011, 21:53:43 »
Voihan se vastuksen teho olla hyvinkin 1000W, mutta ei sitä kaikkea ole pakko ottaa irti, kuten äänentoistossa on :)

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Lämpötilan lasku tyhjäkäynnillä V50 1.6D -07
« Vastaus #21 : 25.02.2011, 22:51:12 »
Äänentoistossa harvoin, miltei koskaan otetaan "täysiä" tehoja ulos... ehkä joitain millisekunteja. PTC-vastuksista ei taida saada nimellistehoa kun ovat niin "vihreitä". Watitkin on saatu nykyään puolitettua?  :2funny:

 

KL-varaosat  Race.fi