Elekma  Autoracing

hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista

  • 69 Vastauksia
  • 42581 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FIP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 198
  • www.vrcf.fi
Vs: hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista
« Vastaus #60 : 28.03.2013, 20:28:35 »
....ja ekalla polkasulla 0.63 eli kirkkaasti meni läpi.. :)

Vertailun vuoksi kaivoin katsastuksen antaman paperin.
Pesemällä kunnostettu suodatin antoi savutusarvoksi 0,02 ylärajan ollessa 1,50.

Paljonkohan mahtaa tuo arvo olla uudessa vaihdetussa suodattimessa?

.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista
« Vastaus #61 : 28.03.2013, 21:04:29 »
Vertailun vuoksi kaivoin katsastuksen antaman paperin.
Pesemällä kunnostettu suodatin antoi savutusarvoksi 0,02 ylärajan ollessa 1,50.

Paljonkohan mahtaa tuo arvo olla uudessa vaihdetussa suodattimessa?

.

Ei tuon suodattimen toimintaa voi mitata savutusmittauksella.
Periaatteessahan tukkoisen suodattimen pitäisi antaa pienempi arvo, kuin avoimen, kun ei pakokaasu virtaa läpi.
Kun vaan syöttöä ei ole liikaa ja putki on poljettu ennen mittausta kunnolla puhtaaksi, niin ei sieltä oikein mitään arvoja silloin edes saakkaan nykyisissä autoissa.

Poissa Simo_06

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista
« Vastaus #62 : 13.05.2013, 08:20:02 »
Aine tarkkaanottaen on:
60-100%  Alkanes, C11-15-iso-
10-20%  Orgaaninen Ce-Fe-yhdiste

adblue taasen on vettä ja ureaa

Tuosta lisäaineesta vielä. Omalla autollani on taas takana sen verran kilometrejä, että pitäisi tuota lisäainetta lisätä. Olen vienyt auton ennen keskusautohallille, mutta en enää viitsisi maksaa yli 100 € lystistä jonko voisi tehdä ehkä itse?

Tietääkö joku paikan, josta tuota ainetta saisi kohtuulliseen hintaan ja järkevän kokoisessa purkissa. Entä onko säiliössä pintakytkin, joka ilmoittaa aineen olevan vähissä, vai pitääkö ajotietokoneelle ilmoittaa, että säiliö on täytetty? Omassa autossani on kerran tullut herja, kun aine pääsi loppumaan tai lisäysväli tuli liian pitkäksi.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista
« Vastaus #63 : 13.05.2013, 17:25:59 »
Säiliössä on ultraääni-tasoanturi.
Testerillä täytyy nollata säiliön tasomittaus, mutten homma ei toimi ollekaan.

Volvon paketissa oleva neste on pakkauskooltaan suurinpiirtein sen verran, että se menee lähes kaikki, jos säiliö on jo riittävän tyhjä, ei jää siis ylimääräistä ainetta varastoon, eli purkki on järkevän kokoinen.
Yksi aine on olemassa joka on vastaavaa/ vastaavan järjestelmän täyttämiseen toisen merkkisessä autossa, mutta aineen maahantuoja ei lupaa sopivuutta volvoon.

Poissa Arzsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista
« Vastaus #64 : 03.03.2014, 14:16:01 »
no kyllä tuli kallis pönttö poisto ohjelmallisesti makso 790 ja pöntön tyhjensin ite.. :D on tuossa varmaan se tyhjennys poltto mutta ei enää auta jos niin tukossa pönttö..

Nostetaan vanhaa. Miten maza88:n volvo on toiminut ko. operaation jälkeen eli onko kestänyt tehonlisäyksen? Kiinnostaisi itseänikin sama operaatio 1.6 drive-e:hen kun hiukkaussuodatin päättää aina aloittaa tyhjennyspolton juuri kun on saapumassa perille määränpäähän. Eikä pieni tehonlisäyskään olisi pahitteeksi.

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista
« Vastaus #65 : 03.03.2014, 17:35:20 »
Mielettömän hyvin on pelannut volvo ei minkäänlaista kiukuttelua.. :) itse olen äärimmäisen Tyytyväinen juha-pekan  lastutukseen.. :D jos on tampereen  seudulta niin ehdottomasti kannattaa kysyy hintoja .. :)  voin antaa numeron jos kuka haluaa ja jos haluaa niin yhteys yvllä niin voin puhelimessa kertoa kokemuksesta tarkemmin.. :)

Poissa Arzsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista
« Vastaus #66 : 03.03.2014, 20:21:58 »
Mielettömän hyvin on pelannut volvo ei minkäänlaista kiukuttelua.. :) itse olen äärimmäisen Tyytyväinen juha-pekan  lastutukseen.. :D jos on tampereen  seudulta niin ehdottomasti kannattaa kysyy hintoja .. :)  voin antaa numeron jos kuka haluaa ja jos haluaa niin yhteys yvllä niin voin puhelimessa kertoa kokemuksesta tarkemmin.. :)

Ehkä sen sitten uskaltaisi tehdä omaankin autoon  :) kysyin jo yhdestä tarjousta ja hinta olisi 790 euroa. Lisäksi pitäisi vielä muualla teetättää se pöntön tyhjennys.

Poissa s40/2007

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista
« Vastaus #67 : 03.03.2014, 23:24:21 »
Tiedättekö, että ketkä tekevät Seinäjoella/läheisyydessä näitä hiukkassuodattimen poistoja ja optimointeja? Pikasella googlettamisella löyty ainaki Nurmon Autopiste ja AJ Tech. Onko kellään näistä kokemuksia?

Omassa s40:ssä olis seuraavassa huollossa (120tkm) ainaki huolto-ohjelman mukaan hiukkassuodattimen vaihto edessä, ja sen takia oon täs lueskellu vähä muistakin vaihtoehdoista...
S40 2.0D vm. 2007

Poissa Juicci

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista
« Vastaus #68 : 15.06.2015, 07:58:19 »
Morjensta!
Tässä VAG klaanista vaihdettu juuri Volvoon.
Miten maza volvo on kulkenut, kun suodatin on ollut poissa pidemmän aikaa?
V50 1.6D DRIVe, 2012

Poissa maza88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 149
  • www.vrcf.fi
Vs: hiukkassuodattimen poisto lisäaine volvoista
« Vastaus #69 : 15.06.2015, 21:36:32 »
Kiteytän asian eli auto pelannut moitteetta.. Olen erittäin tyytyväinen..

 

RallyBaron  Samppasport