Ateho  Elekma

Volvo v50 2.0d vm-05 alapallonivel

  • 8 Vastauksia
  • 4125 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni2402

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Volvo v50 2.0d vm-05 alapallonivel
« : 25.04.2016, 19:45:40 »



Kumpikohan kartiomitta on otsikon kulkineeseen oikeanlainen?

Poissa mir0k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • -
Vs: Volvo v50 2.0d vm-05 alapallonivel
« Vastaus #1 : 26.04.2016, 08:16:19 »
Riippuu auton alustanumerosta. Vanhempiin 18mm kartiolla. (kts. esim. tukivarsien lista nettikaupasta, niin löydät todennäköisesti alustanumerorajaukset)

Huomaa, että vanhan alapallon irroitus tukivarresta ei onnistu mutteria avaamalla  ;)

Poissa Joni2402

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d vm-05 alapallonivel
« Vastaus #2 : 03.05.2016, 11:03:38 »
Moi!

Alustanumero on YV1MW753152109033, osaatteko sanoa tuon mukaan, millä kartiomitalla menee? Samoin tarvitsisin käypäisen vetarin suojakumin sekä hammastangon suojakumin.

Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d vm-05 alapallonivel
« Vastaus #3 : 03.05.2016, 12:04:00 »
18mm. Oma on 181xxx ja on vielä 18mm, joten tuo on varmasti, ellei ole osia vaihdeltu.
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa mir0k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • -
Vs: Volvo v50 2.0d vm-05 alapallonivel
« Vastaus #4 : 04.05.2016, 07:44:30 »
Alustanumerot tukivarsille  -214682 = 18mm ja 214683 -> = 21mm.



Poissa Andyks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d vm-05 alapallonivel
« Vastaus #5 : 04.05.2016, 08:11:01 »
Onkos tuohon alapallon irroitukseen mitään vinkkejä? Siis millä ne niitit irti tukivarresta? Rälläkällä vaan toiselta puolelta (kummalta puolen?) kanta pois ja vasaralla loput irti? Onnistuuko tukivarsi autossa paikoillaan vai kannattaako suosiolla ottaa koko tukivarsi irti?
Volvo V50 1.8 Summum -06
Audi A6 3.0TDIq -06

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d vm-05 alapallonivel
« Vastaus #6 : 04.05.2016, 13:25:25 »
Onkos tuohon alapallon irroitukseen mitään vinkkejä? Siis millä ne niitit irti tukivarresta? Rälläkällä vaan toiselta puolelta (kummalta puolen?) kanta pois ja vasaralla loput irti? Onnistuuko tukivarsi autossa paikoillaan vai kannattaako suosiolla ottaa koko tukivarsi irti?
Jos nyt kävis edes mielessä koittaa vaihtaa alapalloa niin, tottakai sen irrottaisin.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7597
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo v50 2.0d vm-05 alapallonivel
« Vastaus #7 : 04.05.2016, 14:07:32 »
Tukivarsi irti ja niittien keskeltä yli puoleenväliin 8-9mm terällä poraten. Sen jälkeen tukea vasten lyömällä tai paineilmataltalla loput pois. Pelkkä kannan poisto toiselta puolelta ei oikein riitä. Sen verran tiukassa ovat.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v50 2.0d vm-05 alapallonivel
« Vastaus #8 : 04.05.2016, 16:31:06 »
Vähemmällä vaivalla vaihtaa samalla ne tukivarret kokonaan kun puslat on kumminkin myös loppu. Toki jos ei laske omaa työaikaa lainkaan niin pallonivelet ja puslat vaihtamalla säästää 30 € per puoli.  :D
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

 

Elekma  Autoracing