Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: mammila - 04.10.2022, 14:49:26
-
Moro !
Oon miettinyt merkin vaihtoa bensamallin volvoon joten kertokaahan volvokuskit millasia tyyppivikoja noissa vanhemmissa esim. v70 malleissa on vuosimallia 2000-2010 ;D??? Missä malleissa on galvanoitu kori noin ruostetta ajatellen ja onko jossain moottorissa jakopää ketjulla ??
Olen kuullut että bensamallit ovat melko kovia syömään bensaa varsinkin kaupunkiajossa? Joitakin tuttujen volvoja ajanut ja penkit ja mukavuus on kyllä ihan parhaasta päästä. Risuja ja ruusuja volvoista ja mitkä on niitä malleja joita kannattaisi välttää ?? ??
-
2000-2006 eli nämä hyvin ruostetta kestävät pattikyljet: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0) Näissä kaikki koneet hihnalla.
2007-> ford-pohjaiset https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=360.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=360.0) enemmän tekniikkavaihtoehtoja
Painavat autot hyötyy kulutuksessa dieselkoneen paremmasta hyötysuhteesta, eli diesel yleensä kannattaa jos yhtään enemmän ajaa.
-
2000-2006 eli nämä hyvin ruostetta kestävät pattikyljet: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=359.0) Näissä kaikki koneet hihnalla.
2007-> ford-pohjaiset https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=360.0 (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=360.0) enemmän tekniikkavaihtoehtoja
Painavat autot hyötyy kulutuksessa dieselkoneen paremmasta hyötysuhteesta, eli diesel yleensä kannattaa jos yhtään enemmän ajaa.
Joo diesel se muuten olisi parempi mutta ajo on enimäkseen kaupunkiajoa ja työpaikkakin sen verran lähellä ettei ne dieselverot houkuttele. Tykkään myös vanhemmista malleista siksi että niiden korjaaminen on huomattavasti helpompaa entä uusien missä elektroniikkaa riittää. Odotellaan käyttäjien risuja ja ruusuja teidän volvoista hyviä ja huonoja puolia :)?
-
0-300tkm V70 vm 2002. Bensa vapari 2.4l.
Tukivarsien puslia 80-100tkm välein.
Toinen alapallonivel.
Jarrulevyt 200tkm.
Mittarin numerot pyörii omiaan. Korjattu 190 euroa.
Vvt pyörä.
Termostaatti.
Jarrusatulat eteen.
Kallistuksen vakaan poikittainen tanko taakse
Pystytangot.
Käsiharruhihnat.
En muista, että olisi muuta korjattu.
-
Pysyttelee 2004 tai alle niin halvimmalla pääsee ja korjaaminen helpompaa.
2000-2001 ehkä heikompi kaasuläppäkotelo mikä sitten maksaa.
Parhaat mallit ehkä 2002-2006? Sen jälkeen se on mondeo. *tumppuun->
Kyllä niissä galvanointi on mutta tuntuu voorrtti säästelleen sitä 2007----->
-
2007 alkuvuodesta rekisteröitiin vielä tätä samaa kakkoskoppasta ”pattikylkeä”, 2.5T:n ennen omistaneena. Se oli soiva peli, toki bensa maistui.
-
Facelift ehdottomasti, paljon hienompi kuin tuollainen 01-04 vuotinen.
-
Mielestäni ns. parasta vuosikertaa ovat 2005 malliset. Ne ovat jo faceliftejä, mutta tekniikka on vanhempaa ja omasta mielestäni luotettavampaa.
-
Olen kuullut että bensamallit ovat melko kovia syömään bensaa varsinkin kaupunkiajossa?
En oikein ole vielä tähänkään päivään mennessä ymmärtänyt sitä, minkä vuoksi Volvo on se auto, josta aina kuulee puhetta kovasta kulutuksesta? Juontaako juurensa vanhoihin takavetoihin? En tiedä. Mutta epäilen, että se saksalainenkaan isolla moottorilla ei kulje sen vähemmällä kun Volvo.
Kuitenkin itse todennut 2.5T:n taloudelliseksi kokoon ja tehoon nähden. Ei sitä tarvitse olla tankkaamassa jatkuvasti, toki täällä on siirtymät pidempiä kun etelässä, jolloin maantiellä ollaan enemmän. Tottakai kaupungissa imuroi bensaa niinkun ison koneen kuuluukin, mutta kaupunkiin soveltuva auto lienee vaikka pieni japanilainen ennemmin, kun maantielle tehty iso Volvo.
-
En oikein ole vielä tähänkään päivään mennessä ymmärtänyt sitä, minkä vuoksi Volvo on se auto, josta aina kuulee puhetta kovasta kulutuksesta? Juontaako juurensa vanhoihin takavetoihin? En tiedä. Mutta epäilen, että se saksalainenkaan isolla moottorilla ei kulje sen vähemmällä kun Volvo.
Kaupunki pyörityksessä automaattina tuo 2.5T kuluttaa todella paljon. Oulun keskusta pyörityksessä S60 tuolla koneella söi 15 litraa.
-
Moro !
Oon miettinyt merkin vaihtoa bensamallin volvoon joten kertokaahan volvokuskit millasia tyyppivikoja noissa vanhemmissa esim. v70 malleissa on vuosimallia 2000-2010 ;D??? Missä malleissa on galvanoitu kori noin ruostetta ajatellen ja onko jossain moottorissa jakopää ketjulla ??
Kolmoskoppaiset 3.2 ja T6 ovat ketjulla. Kyseessä on melko iloisesti kuluttava 6-sylinterinen bensiinimoottori siis.
Korimalli vaihtui vasta vuosimalliin 2008, vuosimallit 2007 ovat kakkoskorisia classiceja, joissa on erona vuosimalliin 2006 sivuvilkut peileissä.
-
Eiköhän mammila oo reilu kuukaudessa jotain saanu aikaseks jos niin on halunnu.
Teevitostakaan en oo edes taajamassa saanu meneen kuin korkeintaan 13 alkusilla kulutuksilla.
Ehkä enempi jos ei moottori ehdi kunnolla lämpiään ja taas jäähtyy ja...
Ottaahan se 2.5T enempi kun on isompi kone, T5 vain 2.3 litranen. :o
-
Taajama ajo eri kuin kaupunkiajo. Oma luku oli oulun keskusta pyörityksessä.
-
Selvä! C:-)
-
Mulla kokemukset niin päin että ”Mondeo”-Volvot V70II/S80 todella luotettavia kun taas 2002 V70 kaipasi enemmän mekaanikon huolenpitoa. Ei pommi ollut sekään mutta enemmän sitä piti rempata.
Lisäksi V70mk2/S80mk1 kömpelö auto isoine kääntösäteineen. Ahtaissa parkkiluolissa todella tympeä.
Tykkäsin kyllä omasta -02 V70:stäni mutta parempina autoina pidän itse seuraavan sukupolven Volvoja.
-
Eiköhän mammila oo reilu kuukaudessa jotain saanu aikaseks jos niin on halunnu.
Teevitostakaan en oo edes taajamassa saanu meneen kuin korkeintaan 13 alkusilla kulutuksilla.
Ehkä enempi jos ei moottori ehdi kunnolla lämpiään ja taas jäähtyy ja...
Ottaahan se 2.5T enempi kun on isompi kone, T5 vain 2.3 litranen. :o
-05 2.5T AWD manuaali vei kaupunki/taajama-ajossa bensaa helposti 13,5l/100km ja viinaa 16,5l/100km.
-
Kakkoskoppainen on hyvä peli, mutta vanhat autot on yksilöitä. Itse hommaisin ihan viimeistä sarjaa ja vapari koneella. Turbot on bensasyöppöjä ja niissä saattaa olla vanhemmiten pientä häikkää. Kolmoskoppainen olisi se, jonka itse ostaisin, koska ne on uudempia tod. Näköisesti parempia. Itsellä ollut molempia, eikä Fordin yhteistyö Volvoa pilannut. Ei niissä tainnut olla montaakaan yhteistä osaa.
-
MK2 2,5T 2007 automaatilla ja mittarissa yli 330 tkm..
Kuluvia osia vaihdettu ja vähän muutakin:
-Eteen pyöränlaakerit.
-Eteen koiranluut.
-Taakse pyöränlaakeri.
-Lämmityslaitteen kenno.
-Umpiot korjattu vaihtamalla uudet muovit samentuneiden tilalle.
-Pakoputken keskipätkä.
Lootaan öljyt huuhtelemalla, jossa mentiin pitkän kaavan kautta eli mannolia 20 litran pönttö niin 16 litran kohdalla alkoi vasta tulla kirkasta öljyä ulospäin.
Lootan käytös muuttui huomattavasti parempaan suuntaan..
E: kilometrimäärä korjattu.
-
Turbot ei ole bensasyöppöjä.
Se riippuu ihan ajotyylistä.
Yhteisistä osista fordin kanssa...
Onneksi ei ole kokemusta kuin pojan S40 2005 T5
Kyllähän se on kuin focusta parsis. Alusta sama.
-
Yhteisistä osista fordin kanssa...
V70 MK3 ja Mondeo jakavat saman tekniikan; alustan, voimalinjan, sähköt, jarrut, jne. Esim. kaikissa sähköosissa lukee FoMoCo (Ford Motor Company). En sano onko hyvä vai huono asia, mutta paljon on yhteisiä osia.
-
Itsellä ollut samaan aikaan S 602.5T ja V70 2.4 vapari 177hp. Molemmat uudesta ja 2.5T 150tkm saakka. Sen jälkeen tuli MK3 D5 V70. Vapari on edelleen vuodesta 2002. 2.5T en vanhaa ostaisi, vapari kylläkin. Turbo on persompi bensalla, vaikka muuta sanottaisiin. Vapari menee mun ajoissa kesällä 8- 8.5l ja diesel vei 6.5l. Turbo tais viedä kympin ja ylikin. Ehkä sillä tuli ajettua vähän reilummin.
-
Tein reissuduunia 2.5T 2007 Volvolla ja yhden vuoden ajan laitoin kaikki tankkaukset kilometreineen appiin. Kilsoja tuli n.30 000 muistaakseni ja keskikulutus 8,6l/ 100km.
Pienin kulutus mitä rauhallisella reissulla kuivalla talvikelillä pienellä pakkasella sain oli 7,25l/ 100. Oli siinäkin pätkä motaria etelästä pois 100 nopeudella. Pääkaupunkiseudulla pyöriessä keskikulutus tankatessa oli usein yli 11l. Ihan ytimessä en juurikaan pörrännyt.
-
Ajoin kerran vaparilla Somerolta Poriin. Nastarenkaat ja pari plus astetta. Myötätuulta reilusti ja aikaa määränpäähän ruhtinaallisesti. Perillä keskikulutus 6.8litraa. muutaman tunnin päästä käynnistin kylmän auton nolkakelissä ja kulutus heti 7.1litraan. sitten vastatuulessa takaisin ja Somerolla 7.2 litraa keskikulutus. 7.5 litraan olen päässyt usein, mutta lompakossa käy isompi pyörre, mitä mittarit antaa ymmärtää. Mulla on myös uuden sukupolven MB, jossa on 1.6T bensa. Sillä pääsee samat mökki matkat jopa 5.0 l kulutuksella. Tankatessa huomaa, kuinka Volvo pitää tankata satasella, kun MB riittää viiskymppiä.