Ateho  Elekma

XC-70 peräremontti

  • 6 Vastauksia
  • 6188 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
XC-70 peräremontti
« : 28.06.2014, 13:33:26 »
Moro

Onko kellään tietoa minkälaiset laakerit perämurikkaan menee ja tarviiko aukaisussa mitään ns erikoistyökaluja??

Tilanne on mulla sellainen että perä on ruvennut pitämään sellaista ulinaa että jotain pitää tehdä.

Merkkihuollosta saapi vaihtoperän hintaan 4000€ eli ei onnistu. Vaihtoehtona esittivät että voisivat laakeroida perän hintaan 1400€

Tuossa tuttu autokorjaamo selvitteli kanssa asiaa niin siniseltä tiskiltä alkuperäisiä varaosia ei perään saa vaan ainoastaan koko vaihtoperän.
Eli merkkihuollossa käyttäisivät ilmeisesti laakerikaupasasta saatavia osia.

Perän levittämisen jälkeenhän se selviää minkälaiset ne on ja saa tilattua mutta jos olisi ennakkotietoa koko operaatiosta taikka osista niin vinkistä olisin kiitollinen.

Auto on siis mallia 08 ja kone D5


 

 


Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: XC-70 peräremontti
« Vastaus #1 : 04.07.2014, 00:04:18 »
 Miten olisi käytetyn perän hommaaminen?
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: XC-70 peräremontti
« Vastaus #2 : 05.08.2014, 21:43:26 »
Laitetaas vähän tilannepäivitystä

Perä purettiin paikallisella korjaamolla ja diaknoosina oli pinjon-akselin laakerin pettäminen.

Laakerit löyty helposti mutta haldexin ja perän välinen stefa meinas tuottaa ongelmia. Asiaa selvitellessä tuli ilmi että Land Rover Freelanderissa on täsmälleen sama perä ja sitä kautta saa kaikki hilpeet varaosanumeroiden kautta.

Täyttä varmuutta kustannuksista ei mulla vielä ole mutta osien osuus (muualta tilatut laakerit ja kaikki stefat+tiivisteet) lienee n 300€ luokkaa ja työarvio n 700€ eli noin tonnin luokkaa kaikkinensa

Ja sekin selvisi että tuohon merkkikorjaamon 1400€ tarjoukseen ei olisi kuulunut muutakuin poskilaakerien vaihto eli olisivat ottaneet vetoakselit irti ja vaihtaneet autossa kiinni olevaan perään 2 laakeria. Eli sillä hommalla ei tämä mun vika olisi tullut korjattua.

Laitanpa vielä loppuraporttia kun homma on valmis.
 

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: XC-70 peräremontti
« Vastaus #3 : 08.08.2014, 18:49:05 »
Jep, eli auto on nyt kasassa ja kunnossa

Työt:
Perän irrotus: 2h
Perän aukaisu, pesu, laakerien vaihto ja kasaus: 4,5h
Perän kiinnitys, testaus 3,5h
Lisäksi aurauskulmien säätö
Työt yhteensä 760€

Osat
Laakerit 4 kpl, stefat, mutterit ym tiivisteet 320€
Haldexin suodatin ja öljyt sekä peräöljy 95€
Postikulut ja pientarvikkeet 35€

Eli koko homma yhteensä 1210€

Käytännössä perä on nyt uutta vastaavassa kunnossa joten ei ole järkiä hankkia käytettyä vaihto-osaa joka vaihtotöineen tulisi olemaan ainakin saman hintainen jos ei kalliimpi.


Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: XC-70 peräremontti
« Vastaus #4 : 27.10.2014, 09:35:12 »
Huomasin tämän aiheen vähän myöhässä mutta kirjoittelen tähän koska löytyy myös valitettavasti kokemusta peräremontista.

Itse onnistuin löytämään käytetyn perän 206 tkm ajetusta XC70 ja sain sen purkaamolta 400 euron hintaan.

Perä vaihdettiin Samppasportissa, hintaa en enää muista mutta ei se paljoa ollut ja vaihto meni aika lailla sujuvasti. Pääsin siis kyllä jonkin verran halvemmalla. Tietysti teikäläisällä on nyt uudet laakerit ja ehkäpä sillä on huomattavasti enemmän huolettomia kilometrejä edessä. Tiedä näistä.

Ja oma auto siis vm -01.

Poissa Curtiswolfe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: XC-70 peräremontti
« Vastaus #5 : 01.12.2014, 19:56:41 »
kuinka paljon teitin xc70 on ajettu??

Poissa markkuh

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: XC-70 peräremontti
« Vastaus #6 : 23.12.2014, 15:26:27 »
300 tkm menee kohta rikki

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy