RallyBaron  Samppasport

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 877727 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Wille

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #315 : 06.01.2012, 19:39:46 »
Tilasinpas noi :s ainut paska juttu että tuolta ei oo kuulunu mitään vaikka rahat oon laittanu 23.12.11 ja lähettäny pari sähköpostia. Onko kukaan muu tilannu tuolta lafkasta mitään ?

Tuossa vuosi sitten tilasin tavaraa. Kaksi kuukautta odotelin, vastaili kerran viikossa kyselyihin. Viimein palautti rahat ja myönsi ettei pysty toimittamaankaan ko tuotetta. Maksukulut toki jäi omalle kontolle. Sen verran jäi hampaankoloon, etten kyllä firmaa voi kenellekkään suositella. :-[

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #316 : 07.01.2012, 00:15:00 »
Tuossa vuosi sitten tilasin tavaraa. Kaksi kuukautta odotelin, vastaili kerran viikossa kyselyihin. Viimein palautti rahat ja myönsi ettei pysty toimittamaankaan ko tuotetta. Maksukulut toki jäi omalle kontolle. Sen verran jäi hampaankoloon, etten kyllä firmaa voi kenellekkään suositella. :-[

Hmm. Jännää. Itellä meni reilu 2vk vaikka olivatkin siinä kesälomilla. Ja katselin äskön sähköpostista niin jopa viikonloppuna vastasivat samana päivänä spostiin. Kannattaa hieman kysellä mikä meininki. Koska esim. verkkokauppa ei anna suoraan suomeen toimituskuluja niin itse piti ainakin maksella sinne vielä laskun maksun jälkeen hieman lisää. jne.. Joten kyselkää suoraan mikä meininki. Verkkokauppa tosiaan mun mielestä laskee ruotsin sisäset toimituskulut vain O_o
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Kettu-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #317 : 07.01.2012, 15:58:54 »
Pitänee varmaan vaan vielä venailla kärsivällisesti mitä ne sieltä vastailee.  :P
hmm tuli muuten mieleen että kirjoititteko te palautetta siitä etusivun linkistä vai ihan normisti sähköpostilla?
« Viimeksi muokattu: 07.01.2012, 21:08:21 kirjoittanut Kettu- »
850 -96 2.5 10v aut. Ex
960 -96 2.5 man. Ex
S40 -04 t5 awd man. Ex
V70 mkIII-08 2.4D man. Ajossa

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4398
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #318 : 10.01.2012, 22:07:55 »
Onko kukaan kokeillut tuommosia?

http://www.ebay.co.uk/itm/APEX-Lowering-Springs-Volvo-740-760-940-Exc-D-84-92-/280528209415?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4150c8c607
Nää löytyy näköjään myös Camskill.co.uk:lta, 116£
Linkki

LMR:n sivuilla lukee että on porukkaa lomalla tällä hetkellä joten vastaukset s-posteihin ja toimitukset kestää. Keväällä kun tilasin kamaa (eri paikasta) ruotsista niin meni noin kuukausi vaikka oli pieni paketti...

Poissa Kettu-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 133
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #319 : 10.01.2012, 23:56:28 »
Nää löytyy näköjään myös Camskill.co.uk:lta, 116£
Linkki

LMR:n sivuilla lukee että on porukkaa lomalla tällä hetkellä joten vastaukset s-posteihin ja toimitukset kestää. Keväällä kun tilasin kamaa (eri paikasta) ruotsista niin meni noin kuukausi vaikka oli pieni paketti...
hehee kiitos :) ei oikee tota ruotsii ymmärrä nii jääny vähän toi kohta huomaamatta :s
850 -96 2.5 10v aut. Ex
960 -96 2.5 man. Ex
S40 -04 t5 awd man. Ex
V70 mkIII-08 2.4D man. Ajossa

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #320 : 13.01.2012, 23:03:52 »
Mulla on kesästä asti ollu takana puolitoista kierrosta lyhennetyt farkun kuormajouset. On jämäkkä ja kantaa kuormaa aivan toisella lailla lesjöihin verrattuna. Asuntovaunu painoi perän ennen jousipäivitystä huomattavan alas ja pisti kardaanin jyristämään, nyt ne ovat muisto vain.  S* Tosin, perän korkeuskin kyllä nousi kolmisen senttiä mutta annetaan se nyt tällä kertaa anteeksi.

Miten on pysynyt alapää kupissaan? Onko ollut ongelmaa?? Onko kiinnitetty esim. pienellä klemmarilla tms??
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #321 : 14.01.2012, 19:13:50 »


 Vaihdoin tänään iskareiksi Bilstein B8 taakse.
 Entiset Monroet olivat aivan loppu.
 Samalla pätkäsin kuormajousista 1 kierros pois.
 Kaaresta navan keskelle ennen n. 34 cm, nyt n. 32 cm.
 Jäykkyys todella tyydyttävä ensituntumalta.
 Jousiin joudun laittamaan U-pultti kiinnityksen alapäähän.

 Antza   ;)
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #322 : 14.01.2012, 19:31:14 »
Juu oon bamsen kanssa siitä kyllä jutellu ja on harkinnassa. Katotaan jos sellaset tehtäis tohon munki autoon joku päivä. Aikasemmin mulla oli pakoputkiklemmarilla mutta otin nyt irti kun iskarit vaihdoin.. Lähinnä katsastusta meinasin, mutta tuskin se katsuri niin tarkka on  :buck2:


 Likonen, miten toteutit tuon??
 Meitsillä sama edessä - katsastus kylläkin viimeistään vasta 2/2013

 Antza
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #323 : 14.01.2012, 22:59:41 »
En oo ulosjouston rajottimia tehny. Vielä ainakaan.. On nyt ihan tyydyttävä kun on noi lyhkäset iskarit..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #324 : 15.01.2012, 02:34:15 »
Nyt oon sitä mieltä että  940 sedanin alusta täytyy uusia kun testasin mutsin GLT kasipätkää, mukavan jämäkkä alusta. Eli miten on, kummat olisi jämäkemmät ja muutenkin mukavempi setti

farkun kuormajouset taakse ja eteen dieselin jouset

vai

lesjöfors madallusjouset joka nurkkaan?

Todennäköisesti tulisin lyhentämään jousia jonkin verran niin säilyttääkö jouset toimintansa silloin?

E: Ja onko farkku ysisatasessa myös eri iskarit takana kuin sedanissa vai pelkät jouset?
« Viimeksi muokattu: 15.01.2012, 02:37:53 kirjoittanut comanche »

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: 900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #325 : 17.01.2012, 04:40:20 »
Miten on pysynyt alapää kupissaan? Onko ollut ongelmaa?? Onko kiinnitetty esim. pienellä klemmarilla tms??

Hyvin on pysyny kunhan renkaita vaihtaessa nostaa tukivarresta eikä helmasta. :juhau: Katsastuksessa ei nosteta taka-akselia ylös joten ei hätää. Kokeiltu on. Täytyis kehittää joku ratkaisu tuohon ettei satu mitään vahinkoa.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8855
  • Teiden tukko
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #326 : 17.01.2012, 04:41:34 »
Nyt oon sitä mieltä että  940 sedanin alusta täytyy uusia kun testasin mutsin GLT kasipätkää, mukavan jämäkkä alusta. Eli miten on, kummat olisi jämäkemmät ja muutenkin mukavempi setti

farkun kuormajouset taakse ja eteen dieselin jouset

vai

lesjöfors madallusjouset joka nurkkaan?

Todennäköisesti tulisin lyhentämään jousia jonkin verran niin säilyttääkö jouset toimintansa silloin?

E: Ja onko farkku ysisatasessa myös eri iskarit takana kuin sedanissa vai pelkät jouset?

Ehdottomasti kuormajouset taakse. Etupää on itsellä lesjöillä ja Koni Sport-iskareilla, on jämäkkä. Tiisselin jousilla saa varmasti vielä jämäkämmän.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Antza

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 709
  • - RedClassic -
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #327 : 17.01.2012, 08:05:36 »
Ehdottomasti kuormajouset taakse. Etupää on itsellä lesjöillä ja Koni Sport-iskareilla, on jämäkkä. Tiisselin jousilla saa varmasti vielä jämäkämmän.

Komppaan Turbo242:sta! Kierros pois kuormajousen alapäästä ja hyvä tulee. Minä laitoin samalla Bilstein B8 (Sprint) iskarit taakse.
Edestä en osaa sanoa kun en ole sinne vielä mitään tehnyt, mutta omassanikin on valmiina joku?? madallussarja, joka vielä toimii.

Kuormajouset on hyvä kiinnittää alakuppiinsa esim. U-pultilla, joka kiinnittyy siihen hyvin (lyhennettynä oikeaan mittaansa) ja siten varmistaa paikallaan pysymisen esim. ääriylösnostettuna. Ei siis missään nimessä lähde ajossa pois vaan ääriasentoon ylös nostattaessa!

Antza
945 Classic Turbo -98, B230FT, AW71
Morris Mini "S" 1300 -74
Exät: 945 Classic Turbo -98, 945 DL -94, 144 GL -73

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #328 : 17.01.2012, 22:02:05 »
Katsastuksessa ei nosteta taka-akselia ylös joten ei hätää.
Ei aina, mutta tuppaavat sitäkin tekemään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa volvo_740

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #329 : 18.01.2012, 19:38:15 »
miten on muuten noitten konin sporttien kanssa jos laittaa madallettuun volleen eteen, kun nuita ei vissiin voi lyhentää, niin mitenköhän pitkään nuo sitten kestäs ku mulla on 745:ssa essä navasta kaareen 30cm?

 

Futurez  Kulkukoira