Carcom Oy  Ateho

700/900 ECC ja vastaavat: alipainevuodot (mm. kuinka vaihtaa 2-toiminen kello)

  • 24 Vastauksia
  • 18622 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Mahtaakohan tuo 2-toiminen kello aiheuttaa sitä että puhallusta ei saa lasille ollenkaan ja muualtakin puhallus häviää kun on ajanut jonkin matkaa? ??? No, oli miten oli, kello on hankittuna (toimitusaika neljä päivää, postin sähläyksen takia viisi päivää). Vaihto tapahtuu lähiviikkojen aikana.

Purin kesälomalla keskikonsolin jotta pääsin kaikkiin alipainekelloihin ja puhallussuunnan säätimeen käsiksi. Missään ei ollut yhtään vuotoja ja epätoivo rupesi valtaamaan mielen.  ::) Kesälomareissulla löytyi ratkasu. Kun puhallus rupesi häviämään niin otin ilmastoinnin pois päältä. Hetken päästä rupesi ilmaa tulemaan, eli ilmastoinnin sisäkenno suli.  :idiot2: Ilmastointihuolto oli tehty keväällä jonka jälkeen auto tuntui paljon raskaammalta ajaa ilmastointi päällä. Myös kompuran kytkeytyminen tuntui selvinä nykäyksinä auton kulussa ja sisällä kuului selkeä kohina kun kylmäaine liikkui. Vaunu perässä keskikulutus nousi reilulla litralla.  :o Eilen käytin auton samaisessa ilmastointihuoltopaikassa eikä järjestelmässä kuulemma ollut liikaa kylmäainetta.  ::) Nyt auto tuntuu normaalilta, kompuran kytkeytymistä ei huomaa ajossa eikä sisällä kuulu niin roimaa kohinaa kuin kuului aikasemmin. Oli ilmeisesti vaikea myöntää virhe. Pääasia että nyt toimii.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Päivän hinta Tiskillä 73€  :P
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8853
  • Teiden tukko
Päivän hinta Tiskillä 73€  :P

En muista ulkoa mitä mä maksoin tuosta viimevuoden puolella. Odottaapahan varalla, jos joskus tarvetta tulee.  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1762
Tänään käyty Turussa Marmorilla. 9463042 kaksitoimisen alipainekellon valmistus lopetettu  :'(.

22.9. Skandix:in sivut kertoo, että on tilattavissa. Tilasin katsotaan kuinka käy.
Ei saa enää tuoltakaan.

Mutta, mutta AC-Delcon catalookista löytyi.
Sieltä pamahti GMC:n ja muutaman muun GM:n lotjan käyttämä kaksoispalje.
Numeroilla 15-71441 ja vielä parempi 15-71438, jossa ainoastaan hieman erilainen kiinnitys lämppärin läppään. Hakua lisää ja löytyi ebay:stä.

http://www.ebay.com/itm/ACDelco-15-71438-Heater-Blend-Door-Actuator-/291534765155

Tuollainen, siis tuo vasemman puoleinen.


« Viimeksi muokattu: 14.11.2015, 09:57:54 kirjoittanut v0lv0245 »
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2246
Olikos manuaalisessa kylmäkoneessa sama kökötys? Omassa on puhalluksen suunta aina vakio, vaikka miten kääntelisi säädintä.  :buck2:

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Olikos manuaalisessa kylmäkoneessa sama kökötys? Omassa on puhalluksen suunta aina vakio, vaikka miten kääntelisi säädintä.  :buck2:
Mulla oli ainakin yhdessä ilmastoinnin esivalmiuksella olevassa vehkeessä ongelma itse siinä valitsimessa. Ei ohjannut alipainetta oikeaan paikkaan, mutta kun sen purki ja hieman huolsi niin alkoi toimimaan.
No kun halvalla sai.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Lainaan tätä aihetta kun itselläkin vuotaa nuo alipainekellot aika todenäköisesti. Tyhjäkäynnillä ja varsinki kylmällä ilmalla kaikki suunnat toimivat suht ok. Mutta esim tänään kun auto ollut auringossa ja ois tarvinnut viilennystä tuntui siltä kun kaikki suuntaläpät olis ollu kiinni eikä ilmaa tullu juuri lainkaan edes puhallin täysillä mistään suuttimesta. taajama-ajossa ja moottorijarrutuksissa puhallus palas normaaliksi pihaduksen saattelemana mutta katosi sitten välittömästi jos koski kaasuun.

Olin joskus lukevinani että tuohon vaivaan saisi ensiapua konehuoneesta jonkun alipaineletkun tai letkujen tukkimisella. Jos joku tietää enemmän tuosta asiasta niin olis hvyä homma O0

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Pikakorjaus minkä tein omaan, on yhden letkun tulppaus kojetaulun alta. Kuskin jalkatilasta sisään. Olisiko ollut keltainen letku?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa jompsa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • S90 1998
Pikakorjaus minkä tein omaan, on yhden letkun tulppaus kojetaulun alta. Kuskin jalkatilasta sisään. Olisiko ollut keltainen letku?
Kiitoksia. Mitä tää toimenpide sitten vaikutti ilman tulon suuntauksiin? 

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Kaasupolkimen asento  lakkasi vaikuttamasta ilmankiertoon. Maantienopeuksissa letkun ollessa kiinni, ilmanvaihto loppui kun alipaine hävisi systeemistä.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2020, 14:04:16 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy