Elekma  Autoracing

Volvo 850 -96

  • 16 Vastauksia
  • 5080 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tatte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Volvo 850 -96
« : 02.09.2013, 11:54:34 »
Vuoden -96 850 farmari, 2,4l 20V koneella ja 170 hevosen tallilla.

Syksyllä vaihtui öljyt ja suodatin, jäähdytysnesteet ja vielä ilmansuodatinkin, jonka huohotin on jo kuolannut yhtä likaiseksi kuin vanhankin... Ensimmäisten 11tkm öljynsyönti oli 2,4 desin luokkaa tuhatta kilometriä kohden. Joskus kesällä sitten arvokkaampaa öljyä koneeseen ja peukkuja pystyyn jos paremmalla omallatunnolla saisi olla remppaamatta.

Ainakin seuraavat toimenpiteet ovat edessä:
- Rekisterikilpi paikalleen
- Mattamustan pyyhkiminen pois
- Logo takaisin maskiin
- Tavaratilan jätesäkkien rippeiden poistaminen
- Kuskin puoleisen lokasuojan vaihto/korjaus
- Puskurien tummennus
- Lambdavalon sielunelämän selvitys
- Maalattujen takasivuikkunoiden kirkastus
- Tuulilasin tiivisteen tjsp korjaus katonrajassa
- Puskurin reikien täyttö (irtihän vaihtaakseen noita ei pirukaan saa)
- Absin vikavalon häivyttäminen (abs toimii, eikä vikakoodeja tule ulos)
- Aluvanteiden hankinta jää nähtäväksi
- Sisäverhoilussa on muutama repsottava artikkeli

**Vanhat kuvat vaihtoivat osoitetta joten laiskana ihmisenä poistin tyhjät tagit tästäkin. Tilalle riittäköön yksi kuva ostohetken kunnosta.**
« Viimeksi muokattu: 26.04.2014, 17:19:17 kirjoittanut tatte »
850 20V '96

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #1 : 02.09.2013, 13:20:15 »
Kannattaa varmaan panna tuo lokari kokonaan vaihtoon ennenkun ruveta korjaamaan, jos siistin tahtoo!
Volvoton

Poissa tatte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #2 : 02.09.2013, 13:27:34 »
Luulen kans, onneksi tuho rajoittuu siihen ja punaisia kasipätkiä näyttäis riittävän. Jos "pikkasen" halvemmalla irtoais purkuautosta kuin motonetin 150 euroa.

Aineesta mustan pois hinkkaamiseen ottaisin mielelläni suosituksia vastaan. Alle on onneksi jätetty vanha väri, pitää vain varoa vahingoittamasta sitä samalla. Asetoni on itsellä pyörinyt mielessä (joka on muuten tuolta Turun Biltemasta loppu).
850 20V '96

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #3 : 02.09.2013, 13:53:20 »

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa tatte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #4 : 02.09.2013, 14:04:25 »
Kuosi huomioitiin hinnassa ihan asiallisesti. Hyvä siitä tulee. :D Kyljen kolmisävyisyys huolettaa ehkä eniten.
850 20V '96

Poissa Tuomas-89

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Miekka Kirves Hakku Lapio
    • V70 D5 -04
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #5 : 02.09.2013, 14:23:38 »
Kuosi huomioitiin hinnassa ihan asiallisesti. Hyvä siitä tulee. :D Kyljen kolmisävyisyys huolettaa ehkä eniten.

Auto sit vaan myllytettäväks niin tulee nätimmäks

Volvo Pro & iCarsoft i906 Volvo vikakoodinlukua Ylöjärvi-Tre sarankulman alueella

Poissa VolvoR

  • ÄLÄ KÄY KAUPPAA TAVAROITA LÄHETTÄMÄTTÄ
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • TurboVolvo
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #6 : 02.09.2013, 18:51:09 »
Ei kannata asetonilla,Nitromors:illa lähtee paljon helpommin  ;) Ja mitä ulkokuoreen tulee niin osta purkuautosta suoraan lokari ja etupuskin,Tuskin maltaita maksaa  :) Ja vaikka vanteiksi columbat  ;)

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #7 : 02.09.2013, 19:17:50 »
Aika priima yksilö :D
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa tatte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #8 : 02.09.2013, 20:12:48 »
Neljännes konepellistä hinkattu ja joo, asetonilla ainakin on aika työlästä.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2013, 20:23:34 kirjoittanut tatte »
850 20V '96

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5880
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #9 : 03.09.2013, 00:02:12 »
Jos ei ole hiottu edes, niin kunnon painepesurilla olis lähtenyt varmasti suurin osa maaleista.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa tatte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #10 : 03.09.2013, 09:35:38 »
Onko täällä Turun nurkilla kenelläkään OBD-mittaria jolla saisi nuo vikakoodit luettua? Kuskin puoleinen etulokasuoja olisi myös (yllätys) haussa, värillä ei väliä.

In return, väliaikapäivitys. Jotenkin tuntui sopivalta aloittaa maalin pyyhkiminen tuolta paremmalta puolelta. Alta on paljastunut jo pari ylläriä, kuvassa niistä ei kyllä erotu kuin tuo heti lyhdyn päällä oleva. Katto taitaa jäädä mustaksi vielä toviksi konepellin jälkeen.

Kilpikin on päässyt oikeaan naapurustoon. Vanhat ruuvinreiät olivat liian lähellä porattuja reikiä aiheuttaen toisen pettämisen joten vähän korkealle tuo lopulta tuli. Vika saattoi toki olla ruuvivalinnassakin. Hain motonetistä kuitenkin taustan kilvelle, pitää jossain välissä heittää kiinni.



//Muoks

Maskista löytyi positiivisena yllätyksenä kromireunus. Maskin alareuna jäi vielä hinkkaamatta, tuntuu kiitettävän paljon paksummalta kerrokselta mustaa kuin pääasiassa muuten oli. Yleisestikin saa viimeistellä vielä mutta kyllä tuo sen mattamustan voittaa.



//Muoks#2

Loputkin maskin seudusta pyyhitty ja kuva logon kera. Logon kiinnitystapaa täytyy kyllä vielä harkita uudemman kerran, puolet tapeista kun on poikki ja viritelmäni yläreunassa ei ollutkaan täysin istuva.

Takapuskuri tummui kuumailmapuhaltimella mukisematta mutta etupuskuria on saatettu käsitellä jollain aineella / se ei muusta syystä hetkahtanutkaan puhaltimesta.

« Viimeksi muokattu: 04.09.2013, 15:33:11 kirjoittanut tatte »
850 20V '96

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #11 : 03.09.2013, 22:06:22 »
Taitaa -96 olla jo ihan peruspunaisessakin lakka päällä?

Poissa tatte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #12 : 04.09.2013, 15:38:27 »
Siltä se ainakin vaikuttaisi, en kyllä tällä saralla erota / ymmärrä minkään päälle.

Etupuskurille täytyy nyt keksiä jotain, se ei hätkähtänyt kuumailmapuhaltimesta (takapuskuri kyllä suostui tummumaan). Kokeilin pyyhkäistä asetonilla kun sitä nyt oli käsillä muutenkin, mutta ei siitä ainakaan konepellin maalia vastaavalla tavalla mitään saanut irti.
850 20V '96

Poissa keskone

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #13 : 04.09.2013, 16:16:43 »
Voisit olla koekaniinina tuolle Troton Puskurispraylle.
Jos tulee hyvä niin uskaltaisin itsekin kokeilla.  ;)                       *karkuun->

Poissa tatte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #14 : 05.09.2013, 19:08:00 »
Kuulostaa käytännössä maalilta (ja epäilyttävästi turhan tummalta) ja maalaus on vasta se viimeinen vaihtoehto. En kyllä tiedä onko sitä juuri muitakaan vaihtoehtoja, ainakaan jos sitä mahdollista käsittelyainetta jota tuohon on jo lätkäisty ei saa jollain pois.

Tänään lähti katostakin enimmät mattamustat mäkeen. Auto alkaa näyttämään etäisyydeltä jo miltä pitääkin, poislukien toki erityisesti etupuskuri (ja yhä vaihtokappaletta vailla oleva etulokari).

850 20V '96

 

Carcom Oy  Elekma