Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 850 -96

  • 16 Vastauksia
  • 5081 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tatte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #15 : 15.09.2013, 16:28:39 »
Kovan onnen viikonloppu. Lauantaina oli tarkoitus ottaa koko etupuskuri irti maalattavaksi / paikattavaksi, Bilteman laatutyökalut vain hävisivät taiston ja puskuri jäi kiinni autoon. Motivaatio ei siinä tilanteessa riittänyt uusien kärkien hakureissuun. Siinä ohessa katselin renkaat tarkemmin läpi ja huomasin että oikea takarengas on sakkorajassa. Eteenkin kyllä saisi vaihdella renkaat tässä joskus.

Myös OT talvirengas on muita selvästi kuluneempi. Päätin nyppiä taka-akselin (huonoista) talvikumeista nastat pois ja pistää ne alle kunnes tuon renkaiden kuluvuusvian saa selvitettyä. Vasta tänään ehdin renkaita vaihtamaan ja tein samalla kaksi huomiota: käsijarru pitää ainoastaan OT renkaasta ja OT laahaa vähän ainakin siinä ilmassa pyöriessään. VT pyörii mukisematta. OBD-lukija on matkalla Kiinasta, annan asian olla kunnes saan ABS:n vikakoodit luettua että kaiken voi hoitaa kuntoon sitten kerralla.

Tänään ollessani aamupäivällä matkalla huoltamolle tarkistamaan noiden alle vaihdettavien renkaiden ilmanpaineita syyllistyin kolariin ajamalla kolmion takaa jonkun pösön takakulmaan. Volvo selvisi asiasta pienillä hankaumilla ja naarmulla, uhriksi joutuneen pösön puskurin kulma meni useammaksi palaseksi, vaikkei sekään nyt dramaattista tuhoa kärsinyt.




Että sellaista tänään. Reissu jonka oli tarkoitus ehkäistä sakot johti sakkoihin. (Pösökuskia muuten epäilytti onko vollea edes katsastettu. :D Kaitpa ihan kohtuullinen epäilys tuon näköisestä autosta.)
« Viimeksi muokattu: 15.09.2013, 16:31:20 kirjoittanut tatte »
850 20V '96

Poissa tatte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 850 -96, punainen farmari
« Vastaus #16 : 26.04.2014, 16:54:41 »
Räpellyskausi on taas alkamassa joten tökeröä herättelyä topikille. Vanhat kuvat ovat vaihtaneen osoitetta niin aloitetaan virkistämällä muistia siitä, mistä on lähdetty liikkeelle (korjailen vanhoja postauksia toiste).

Auto näytti syksyllä ostokunnossa tältä:


Nykyään auto näyttää suunnilleen tältä:



Kuvien jälkeen vänkärin puoleinen särö etupuskurista on jo siistitty ja maalailtukin vähän päälle. Ovenkahvat saivat mustavahakäsittelyn tänään ja sama pitäisi kai vielä toistaa sivupeilienkin harmaille muoveille (vaikka sekä ne kuin ovenkahvatkin näyttävät hämäävän tummilta noissa kuvissa). Etupuskurin käsittelyn voisi koittaa uusia (?) kun tuo ällistyttävän hyvin tummennettu puolimetrinen kaistale paistaa edelleen aika hyvin (en tiedä mitä sille on tehty, jostain syystä etupuskuri ei reagoi kuumailmapuhaltimeen).

Aurinkoisen iltapäivän projektina halpakorjasin maskin ympäristön siistimmän näköiseksi, lähtötilanne oli kauttaaltaan tämä:


Ja putsauksen + päällemaalauksen pikakonstilla syntyi näppärä illuusio siisteydestä (jota ei toki silti läheltä parane tarkastella):


Maski itsessään olisi periaatteessa pienen maalailun tarpeessa, mutta epäilyttää vähän lähteä säleikköä maalailemaan. Liekö sitten säröilevä vanha maali yhtään sen huonompi kuin valunut uusi maali. Kromireunus ja logo ei ole lähtemässä vaikka maalailemaan ryhtyisinkin.

Ehkä vappuna lähtisi vahaamaankin jo.
850 20V '96

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo