Carcom Oy  Ateho

V60 D6 R-Design vm -15

  • 72 Vastauksia
  • 27222 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #45 : 27.03.2017, 17:15:23 »
235/40 on itselläkin otteessa, tosin tällä hetkellä kitkat alla koossa 225/40. Onhan noi ehkä vähän pienen oloiset, korjaantuu varmaan madalluksen myötä. Mulla on ollut ainakin 2 sarjaa noita F1:siä, voin kyllä suositella. Hyvää tahtia ne kuluu mutta pitokin on kohillaan.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #46 : 27.03.2017, 17:55:45 »
235/40 on itselläkin otteessa, tosin tällä hetkellä kitkat alla koossa 225/40. Onhan noi ehkä vähän pienen oloiset, korjaantuu varmaan madalluksen myötä. Mulla on ollut ainakin 2 sarjaa noita F1:siä, voin kyllä suositella. Hyvää tahtia ne kuluu mutta pitokin on kohillaan.

Tuo 235/45 täyttäisi ehkä vähän paremmin tuota pyöränkoteloa, ja olisi ehkä hieman pehmoisempi kuin tuo 235/40. Tänään sovin kaupat 235/40 Linglongeista ja niistä ei pahaa sanottavaa yhden kesän perusteella. Tuo 235/45 vaan pitäisi käydä muutoskatsastamassa.
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #47 : 27.03.2017, 17:58:41 »
Tuo 235/45 täyttäisi ehkä vähän paremmin tuota pyöränkoteloa, ja olisi ehkä hieman pehmoisempi kuin tuo 235/40. Tänään sovin kaupat 235/40 Linglongeista ja niistä ei pahaa sanottavaa yhden kesän perusteella. Tuo 235/45 vaan pitäisi käydä muutoskatsastamassa.
Noin pientä muutosta ei tarvitse muutoskatsastaa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #48 : 27.03.2017, 18:23:10 »
Noin pientä muutosta ei tarvitse muutoskatsastaa.
Noin se taitaa olla :)
Tuossa hybridissä jostain syystä on merkattu 235/45/17 ja 235/45/18 rengaslaskureiden mukaan 235/50/17 olisi 1:1 tuon 18"kanssa ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #49 : 27.03.2017, 18:34:31 »
Noin pientä muutosta ei tarvitse muutoskatsastaa.

Niinhän se tosiaan oli kun tarkemmin katsoi...  :o

Tuossa hybridissä jostain syystä on merkattu 235/45/17 ja 235/45/18 rengaslaskureiden mukaan 235/50/17 olisi 1:1 tuon 18"kanssa ::)


Mahtaisikohan se johtua noista isommista akselipainoista tuo profiilin kasvattaminen?  ???
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #50 : 15.05.2017, 07:24:02 »
Kohta on 15tkm ajeltu töpseli Vollella. Auto on toiminut kiitettävästi. Tässä on ilmeisesti jarrut toteutettu erilailla, kun muutaman kerran jarrukilven väliin on jäänyt jokin kivi kirskumaan. Peruuttamalla yleensä lähtenyt pois välistä ::)
Toimintamatka kovilla pakkasilla jää noin puoleen "luvatusta" 50km. Lämpöisillä keleillä olen päässyt 42,6km pelkällä sähköllä, joten valmistajan 50km "lupaus" lähenee. Työmatkat pääsen näillä keleillä pelkällä sähköllä, joten omaan ajosykliin vallan mainio peli.
Muutama pitempi 300-400km matka tullut ajettua, niin 5litran kulutuksella tuo menee ilman lataustakin. Hybridihän tuo on ja latailee jarrutuksessa ja moottorijarrutuksessa alle 80km/h nopeuksissa akkuja.
Viikonloppuna tuli pestyä ja myllytettyä auto. Suojaksi laitoin Gtechniq crystal serum light + Exo3 pinnoite kombon.
Aamu klo 9 aikoihin aloitettua auton pesu ja 22:30 sain viimeisen kerroksen levitettyä tuota Gtechniq pinnoitetta.
Väliin mahtui lukuisia pesuja raudan/pienpoistoineen. Lisänä varmistin liukkarilla ja savella, että pinta tulee varmasti puhtaaksi. Muutama isompaan naarmuun joutui ajamaan Scoll S3 Gold ja karvalla/Hex oranssilla vaahtomuovi laikalla. Muuten vedin koko auton Scoll S30 ja leikkaavammalla laikalla, niin tuli riittävän hyvä pinta käyttöautoon 8)




Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #51 : 15.05.2017, 11:48:08 »
Hienoa kun pidetään pinta kunnossa.  S*
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #52 : 15.05.2017, 12:03:44 »
Selkä ja polvet ei siitä taas tykänneet tuosta myllytyksestä. Pitää ihmetellä kavereita jotka tuota tekevät ammatikseen. Kunto pitää olla kohillaan 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #53 : 15.05.2017, 18:17:12 »
Kauniisti kyllä kiiltää  S* Omaan pitäisi teettää samat hommat, pien/raudanpoisto- ja saveistustarvikkeet löytyy mutta myllytyksen teetän suosiolla jollain kuka sen oikeasti osaa tehdä. Joku kestopinnoite olisi tosiaan kova sana niin voisi itse vaan 915:lla pitää yllä muutaman kerran vuoteen, lähinnä pesujen helpottamiseksi.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #54 : 16.05.2017, 08:35:26 »
Hieno väri tuo punainen  S*
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #55 : 23.05.2017, 23:16:43 »
Selkä ja polvet ei siitä taas tykänneet tuosta myllytyksestä. Pitää ihmetellä kavereita jotka tuota tekevät ammatikseen. Kunto pitää olla kohillaan 8)

Itse teetin uuteen Volvooni Brilliant + käsittelyn ja selvästi kannatti kun pinta on yhä vajaan vuoden jälkeen niin liukas että riittää lähes vesipesu, no muutama kerta on tullut myös pesuainetta käytettyä. Hienosti autosi kiiltää, paljonko maksoi aineet?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #56 : 24.05.2017, 07:09:55 »
Itse teetin uuteen Volvooni Brilliant + käsittelyn ja selvästi kannatti kun pinta on yhä vajaan vuoden jälkeen niin liukas että riittää lähes vesipesu, no muutama kerta on tullut myös pesuainetta käytettyä. Hienosti autosi kiiltää, paljonko maksoi aineet?
https://www.autonhoitokauppa.fi/gtechniq-crystal-serum-light-ja-exo-30-ml-+-30-ml

Tuo Serum Light meni melkein kokonaan, mutta tuota Exoa jäi yli puoli pulloa. Ehkä vetelen syksyllä uusiin vanteisiin ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ansoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 249
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #57 : 30.06.2017, 21:25:28 »

Tykännyt vähäisellä kokemuksella, kuin hullu puurosta tästä pelistä! Tarvittaessa voimaa riittää, mutta tarvittaessa pääsee todella pienellä.
Vanhasta kaipaan sähköistä takaluukku ja sähkölämmitteistä rattia. Istuin korkeuteenkin sopeuduin yllättävän hyvin. Tosin hieman joutuu tekemään enemmän töitä autosta poistuessa. Tavaratilan koko on luonnollisesti huomattavasti matalampi, kuin XC60:ssä, joten sen kanssa pitää tulla toimeen.


Hieno auto ja vielä tossa ainoossa oikeessa R-design -värissä  :)

Ihan mielenkiinnnosta kuitenkin täytyy kysyä, että mikä sai vaihtaan korkeemasta xc:stä matalaan malliin? Itellä olis kovastikin kohta pyrkimys toiseen suuntaan.

Oliko vaa toi hybridihässäkkä vai? Olishan siellä ollu kohta uuskoppasta XC:täki tulossa?

Mutta siis hieno auto joka tapauksessa!
XC60 D4 AWD Business Summum -16
Ex-S60 R-design -11

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #58 : 01.07.2017, 15:41:21 »
Hieno auto ja vielä tossa ainoossa oikeessa R-design -värissä  :)

Ihan mielenkiinnnosta kuitenkin täytyy kysyä, että mikä sai vaihtaan korkeemasta xc:stä matalaan malliin? Itellä olis kovastikin kohta pyrkimys toiseen suuntaan.

Oliko vaa toi hybridihässäkkä vai? Olishan siellä ollu kohta uuskoppasta XC:täki tulossa?

Mutta siis hieno auto joka tapauksessa!
Hybridi vouhotus tosiaan sai kiinnostuksen tuohon V60:seen. Tilat tosiaan hieman pieneni ja istuinkorkeus madaltui. Yllättävän nopeasti tuohon tottui ja kovin ikävä ei Xc60:stä jäänyt. Toki jos talous olisi kunnossa, niin T8 XC60:nen ois tilauksessa. Nyt ajellaan vain unissa T8:lla:P
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: V60 D6 R-Design vm -15
« Vastaus #59 : 26.11.2017, 11:19:52 »
Perjantaina tuli tasan vuosi siitä kun tämä hybridi tuli alle. Mittarissa perjantain ajojen jälkeen 65015km. Eli vuodessa tullut suhattua reilu 30tkm.
Työmatkaa tulee alle 7tkm vuodessa, joten muuta ajoa tullut yli 23tkm vuodessa. Ylimääräisiä käyntejä ei huollossa ole tullut, joten pitää koputtaa puuta ;D
Polttoaineeseen mennyt 932,5€ ja omaan sähköön noin 320€. Keskikulutus tuolla matkaa ollut alle 2.4l/100km. Kulkupuoli on tällä enemmän kuin kunnossa, kun tarvittaessa voimaa rittää vakionakin riittävästi. Tosin sähköpuolella on huomattavasti mukavampi ajella hiljaisuuden ja voimalinjan tasaisuuden vuoksi. Taajamaliikenteessä aivan ylivoimainen peli S*
Ainut mikä tuossa harmitta on se, että voimalinjaksi on valittu dieseli, ja sitä kautta joutuu maksamaan käyttövoimaveron 2505kg mukaan!
Arvosanaksi antaisin 9. Kesällä tämä peli vapautuu, kun on tulossa tilalle uusi XC40:nen :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

 

Carcom Oy  Ateho