Autoracing  KL-varaosat

Finantun Volvo 960 käyttis moottori irti.

  • 14 Vastauksia
  • 6164 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Finantun Volvo 960 käyttis moottori irti.
« : 26.01.2017, 01:37:02 »
Noniin moi vaan tännekki foorumille.
Oon tässä jo tovin miettiny kirjottelisko tänne noista volvoista ja päädyin että samahan tuo on tarinoida  ;D
Auto oli melko karvalakki muttei aivan eli:
-harmaalla kangas sisusta
-sähkölasit
-vakionopeudensäädin
-sähköset ja lämpeävät peilit
-sumuvalot
-ulkolämpömittari
Käytönjälkiä oli tuttuun tapaan päässyt aikojen saatossa tulemaan niin sisälle kuin ulkopuolelle.
Tässä pari kuvaa mille volvo näytti ostettaessa  :)
Eli tuossa 2015 syksynä ostin pappa vainaalta -95 vuotisen 960 facelift sedanin. 2,5l suora kutonen, m90 laatikko yms.





Eka hommat mitä tein taisi olla mankan vaihto, takavalojen kalvotus, takaa sivuikkunoiden kalvotus, poppien kytkentä ja isältä vaihtokaupalla 15" alujen tilalle 16" alut ja niille nastat koska peltivanteet ei tietysti kelvannu :D 

Ajokortin ku sain joulukuun alussa 2015 kerkesin autolla kaks päivää ajella ja kolmonen rupes rutiseen enemmän ja enemmän paskan kytkimen takia joka oli siis ottanu kipeää runsaan sillosen vaunun vedon seurauksena (ja papan kytkimen käytön, oli nimittäin 3 kytkin menossa 100-150tkm aikana)
Muuten olin erittäin tyytväinen volvon ajotuntumaan ja hiljaisuuteen.



Sitten tumpelona viikon kortin omistaneena pääkallo kelillä motarilla volvo huonoilla renkailla pyörähti kaidetta vasten...

Volvosta hajosi sumuvalo, pohjapanssari, etuvilkku ja maalit lähti koko etupuskurin matkalta. Tästä nolostuneena en kehdannu papalle sanoa vaan ammattikoulussa auto halliin, puskuria hiomaan ja lähes saman sävystä maalia puskurin päälle ja hajonneet osat vaihtoon.

Aikalailla näillä mentiin kevääseen asti kunnes subbbari hajos ja ostin uuden 12" focus spl blackin, pioneerin soittimen, focalin erkkasatsin ja 6,5" midit hattuhyllylle.



tiet ku kuivas ja pysy yötki plussalla pakko oli saada kesävanteet alle, tummennutin takalasin ja asentelin ostetut popit osittain paikallensa.
(erkkasatsi tosi ootti 2016 loppuvuoteen ennenku sain kiinni :2funny: )


Aikalailla samaan rytinään kaupan pihalla pappa peruutti corollalla alle ja suoraan takapuskuriin  :-[ kiinnikkeet palasiks vasemmasta reunasta ja puskuriin pienet jäljet. Totesin paikanpäällä että hänellä onneks osu vanteesen/kaareen joihin jäi pieni punanen maalin jälki ja itsellä piti muutenki maalata etupuskuri että samaa vauhtia sen takapuskurinki maalaa eikä kummallakaan ollu vaatimuksia toisille.

Kesä koitti ja puskurin maalipinta v*****i niin paljon että puskurit ja helmat irti ja maalaamaan. Helmoihin ja takapuskuriin olin tyytyväinen mutta etupuskuriin tuli valumia  :-\


  Loppu kesästä tuli vaihdettua myös kytkin volvoon ja edellinen oli melkein niiteille kulunu. Kytkin pelas hyvin mutta rutina ahisti edelleen lootassa joten etin laatikkoa muttei tuntunu mistään löytyvän   >:(

Lokakuussa löysin foorumin kautta m90 laatikon ja ruotsista koko 960 volvon josta kuskin kylki oli rutattu katumaastulla sisään, laitoin volvon omistajalle viestiä mutta mitään ei kuulunut kunnes olin jo matkalla eteläsuomeen hellun sukulaisille ja hakemaan volvoon vaihdelaatikkoa että auton saa 520eurolla hakea pois. Ei muuta ku sovittiin että viikkoa myöhemmin katsomaan autoa ja loota jätetään ostamatta.
 
Aluksi oli tarkotus ottaa auto ihan vaan varaosiksi kunnes paikanpäällä huomasin että mittarissa ei ole kuin 230tkm ja autossa vaalea täysnahka sisusta   :o osto höpinät heikolla englannilla, auto trailerille ja ei muuta ku kotia kohti yhtä volvoa rikkampana! 8)

 
Marraskuussa sitten ekoilla liukkailla meni kokonaan kolmonen paskaks eikä enään ketään kotona siellä. Ei auttanu ku alkaa vaihteisto jumppaan ja purkaa rikkinäinen loota pois ja varaosa katiskasta ehjä tilalle. Käyttis saatiin liikkeelle ja joulukuun aikana tutulta toisesta rikkinäisestä m90 lootasta akseli omaan. Ei tosin menny ihan putkeen, kolmonen rutisee yhä mutta meneepähän päälle. nyt tosin puuttuu 5 vaihde ja pakki ;D noh uus yritys.
 Seuraava projekti oli ottaa loppu sisusta ja laittaa ne käyttikseen paikalleen. tässä pari kuvaa siitäki

[/URL]


päivittelen lisää volvoista kunhan saan käyttiksen tiskattua ja aikaseks ottaa valosan aikaan kuvia :)

« Viimeksi muokattu: 27.07.2017, 09:42:37 kirjoittanut FINanttu »

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis ja jäärata auto
« Vastaus #1 : 05.02.2017, 07:03:43 »
Noniin toisen päivityksen aika kun pääsi ihan tietokoneella kirjottamaan :D
Elikkäs viikko sitten sunnuntaina lähin hakemaan jäärata volvoon kuskin puolen ovia sekä helmaa ja b pilaria, samalla tuli ostettua käyttikseen vänkärin perseenlämmittimen nappi koska se on rikki molemmista autoista  :buck2:


Jäärata auton tehtävälista on niin pitkä ettei se taida tälle talvea enään millään keretä jäille joten rakennetaan rauhassa ja huolella ens talvea varten  ::)
käyttis volvon kuskin nahkapenkin purin ja otin siitä nahkan pois päältä että saan vietyä sen verhoilijalle että se tikataan takasin kasaan.
Tuli myös teipattua vanhojen ovipahvien "jalopuu" muovit hiilarilla kuten oon jo tehny kojelaudan muoveille, itse en henkilökohtasesti tosta feikki puusta piittaa joten omaan silmään paremmat näin :)
« Viimeksi muokattu: 06.08.2017, 11:12:14 kirjoittanut FINanttu »

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis ja jäärata auto
« Vastaus #2 : 12.02.2017, 17:53:07 »
Noniin elikkäs alotellaas jäärata auton osalta. elikkäs kyseessä on volvo 964 2.5l kutosella m90 laatikolla ja liikkellelähtö lukolla.
 Volvosta siis on irrotettu vaalea sisusta, vaihdelaatikko ja kardaani käyttikseen jo aikasemmin. Autohan on tosiaan tuotu ruotsista eikä siihen ole paperetia, kuskin kylkeen on oma käsityksen mukaan nainen ajanu katumaasturilla ja rutannu kylen erittäin komiasti. Yritin kaverin kans kylkeä oikoa jo aikasemmin että saatais lumi ja vesi pysymään sisältä pois.

Nyt pari viikkoa takaperin kävin hakemassa purkuautosta ovet ja helman ja tänä viikonloppuna niitä alettiin leikkaamaan ja liimaamaan paikallen.
  Kuten kuvasta näkee niin uudet ovet vaikka onki kärsiny on ne vähän suoremmat ku edelliset :D



tässä ollaan jo saatu vanhat ovet, helma ja pilari leikattua korista irti, samalla myös sahailtiin uutta pienemmäks että saatiin saumat sopimaan toisiinsa. tiedossa oli että A pilari jossa etuoven saranat on kiinni on vähän vääntynyt mutta oli se vähän enemmänki mutkalla  :buck2:





lopulta 2päivän, armottoman hakkaamisen, parin liinan, mönkijän vinssin, tunkin ja ees taas vekslaamisen jälkeen saatiin ovet menemään kiinni kunnolla :) vielä on kuitenki hienosäädettävä kuskin ovea että menee linjat kunnolla, etulokasuojaa oijottava siistimmin, helman alkupätkä tekasta, lattia hitsata loppuun ja tietty muutamat kohdat vahvistaa latalla mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa

« Viimeksi muokattu: 06.08.2017, 11:11:01 kirjoittanut FINanttu »

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis ja jäärata auto
« Vastaus #3 : 15.02.2017, 08:47:42 »
Todellä hyvän näköset nuo hiilikuituteippaukset jalopuun päällä. Voiko udella että mistä ostit kalvoa oliko vaikea tehdä noita terävempiä muotoja?

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis ja jäärata auto
« Vastaus #4 : 15.02.2017, 23:21:21 »
wishistä osa ja osa naapruilta isommasta palasta ostettua :D ei se älyttömän vaikea, huolehtii että pala riittää ja hiustenkuivaajalla lämpöä :)

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis ja jäärata auto
« Vastaus #5 : 19.03.2017, 02:03:56 »
Noniin iltaa tännekki taas pitkästä aikaa.
Huomaa että liian vähän päivittäny tänne että mitä on tapahtunu koska ei muista mitä kaikkea on tehny missäki vaiheessa :-\
Anyway alotetaan vaikka siitä että käyttis volvo jätti välille ensimäistä kertaa oman omistuksen aikana  >:( käyntiin ku yritti kävi vaan osalla pytyistä hirveän ryminän kanssa ja kerkesin jo ajatella että hienoa nyt on motti kaput koska en ollut muistanu tarkistella öljyjä hetkeen  :-[ noh pelti ylös ja öljyä onneks oli, vikakoodit luin ja ei mitään uutta.
  Auto yritti käymään mutta toisaan kävi vaan osalla pytyistä ja sammu eikä kirveelläkään käyntiin ennenku hinauksen jälkeen kotipihassa startilla ja vaihteella siirtäessä lähti käyntiin ja kävi ku mitään ois ikinä ollukkaan  :idiot2:
 Ajattelin sitten että kaiketi bensapumppu alko temppuilemaan koska tammikuussa ei lähteny käyntiin enneku koputteli bensapumppua. suunnitelmissa oli mennä seuraavana maanantaina hakeen uus pumppu ja illaks töihin, kuten arvata saataa ei se nyt voinu niin mennä. volvo päätti olla lähtemättä käyntiin ja laina-autoa kyselemään että töihin pääsi, kaverin micralla viikon töissä kulkemisen, bensapumpun, releiden ja virtalukonpohjan vaihdon jälkeen volvo taas kävi niinku pitää  8)
  Seuraavaksi kaiketi sain vietyä selkänojan nahkan kuskinpenkistä verhoilijalle koska airbagi oli repässy sauman auki   :buck2: rovaniemellä verhoomo minkan luona käynnin jälkeen sain helmikuun lopulla penkin laitettua kiinni ja on se miellyttävän näkönen koska viimineki penkki on autossa kiinni  :P





Sitten vähän tulevaan liittyvää juttua, tuossa tuttu pisti myyntiin melkein täydellisen turbo setin johon kuulu holset h1c, välijäähy, dumppi, hukkis, klemmareita, letkuja , ahto ja bensapaineensäätimet yms.
Hinta ku saatiin sovittua niin pakkohan ne oli ittelle lunastaa  ;)
 Suunnitelmissa olisi siis ensiksi ahtaa jäärata volvo pienelle paineelle ja mikäli setistä tulee hyvin toimiva ja luotettava valmis setti siirretään sitten käyttikseen.
(kuvassa turbon vieressä näkyvä sytytystulppa on vaan tukkeena ettei letkuun pääsis kovin paljoa likaa)




Pyrin päivittelemään heti ku tulee jotaki kertomisen arvosta tehtyä :) tulevaa ainaki on koittaa saada jäärata volvo taas käyntiin, hitsattua loppuun, harkinnassa vaihdanko vanteet käyttikseen kesäksi vai mennäänkö edellisillä ja vaihtaa ainaki öljyt punaseen :)
  Vielä jos tähän loppuun laittas pari kuvaa volvosta ku tuli käytyä pesemässä pahimmat kurat pois päätlä (vaikka tällä kelillä melko turha homma) mutta näyttihän se taas hetken hyvälle :)
 


« Viimeksi muokattu: 06.08.2017, 11:14:24 kirjoittanut FINanttu »

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis ja jäärata auto
« Vastaus #6 : 29.03.2017, 08:05:49 »
Hyvää huomenta foorumille!
Viime viikonloppuna tuli vaihettua punaseen volvoon tulpat, ilmanputsari, öljynsuodatin ja ölyt.
Eilen illalla tuli myös pukattua violetti volvo naapurin tallin nosturille (pukattiin king cabilla ja renkaat karjapuskurin ja volvon kontin väliin, tottakai rengas anto just sen verran periks että hajos takavalon alanurkka  >:( )
Kuitenki ku nosturille saatiin niin irroteltiin laatikko, pakoputki ja pakosarja koska käyttiksessä roikkuu pakoputki niin älyttömän alhaalla ja saa teettää laipat peltisatsille ja turbolle :/
Samalla ku laatikko otettiin irti koitin saada sre asetelmaa paikalleen mutta deekussa ollu asetelma ei mahtunu :/ pistin siis paikalla olleen asetelman mutta sintteri levyn :-\
Samalla reissulla hieroin kaupat naapurin kanssa bemarin rosterisesta turbo pakosarjasta johon vaihetaan laippa ja jatketaan putkia 10cm että saadaan alas ja taakse setti muuttumsan ylös ja eteen. Päivitellääs taas kunhan saa etenemään  8)

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis ja jäärata auto
« Vastaus #7 : 24.05.2017, 21:59:33 »
Tervehdys taas tänne pitkästä aikaa.
Punasen volvon lisävalot on tullu riisuttua talven jäljiltä ja talvivanteet heitetty tallin taakse oottamaan ens talvea,
kesävanteiksi tuli tilattua japanracing jr11 vanteet 8,5x18" ja 9,5x18" kokoisina koska miellyttäviä ei tullu käytettynä vastaan





. samaa vauhtia tuli vaihdettua nuo viime kesänä olleet tummat umpiot paikalleen.
Sen kummempia sille ei olekkaan tehty ennekuin aloin konttia laittamaan pikkuhiljaa miellyttäväksi, tarkotus oli korottaa lattia samalle tasolle ja vasemmalle taakse laittaa lisäakku mutta vanerit oli liian kieroja että palo hermot. joten nyt sitten päätin että maalaan kankaat uudestaan mustalla ja tuon alimman osan laitan laminaatilla :)
Tänään myös kävin ostamassa maalit punaseen volvoon koska pinta on inhottanu jo ostosta asti, todella paljon kiven iskeymiä ja naarmuja  >:(

 



Sitten jäärata autoon. siihen sain vihdoin kaikkien vastusten jälkeen toimivan vaihdelaatikon. ostin tutulta yhden m90 lootan deekusta ja sisuskalut piti ottaa siitä mutta siitäki oli kaks ratasta paskana  >:( ei auttanu ku risteyttää 3 lootaa ja meni siirtäjiä väärinpäin, sen jälkeen meni siirtäjän tangot sekasin (Deekun keppitelineessä pikkusen pitempi ku tinalohkon laatikossa)
Kaiken vastustamisen jälkeen sitten saatiin loota paikalleen ja todettiin että asetelma jäi 3 pultilla kiinni  ;D laiskuutta sitten tehtiin pieni huoltoluukku johon tehdään peitelevy ja siitä asetelma kunnolla kiinni.
  Sen jälkeen oliki vuorossa pakosarjan muokkaus ja kävin tekemässä entisellä ammattikoululla pakosarjaan laipat, pakosarja saatiin muokattua kohtuu hyvin ja turbo paikalleen, öljylle painetta ja paluuta tekemään.
  Nyt on sitten kaikki letkuja, paria klemmaria, t6 suuttimia ja screemerpipe& downpipeä vaille kasassa.



Palaamme asiaan kunhan saadaan konttia kasailtua, volvoa hinkattua maali valmiiksi tai jäärata autoa etenemään :) tarkoitus olis 15.7 mennessä saada punanen semmoseen kuntoon että kehtais paikallisessa näytelyssä pyörähtää  ::)
« Viimeksi muokattu: 06.08.2017, 11:15:57 kirjoittanut FINanttu »

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis ja jäärata auto
« Vastaus #8 : 10.06.2017, 13:36:20 »
Huomenta taas foorumin väelle.
  Nyt kävi sen verta ikävästi että omaa tyhmyyttä en tarpeeks usein tarkistanu öljyjä (viimeks 2-3 viikkoa sitten kuitenki) ja nyt volvo ryöstäyty syömään öljyä. 2.5-3l oli syöny ja alko kiertokangen laakeri naputtaa   :-[
  Eniten mietityttää onko öljynpaineen anturi rikki vai eikö öljyn vähäisyys ja naputus liity toisiinsa, koska öljynpaineen merkkivalo ei kuitenkaan ole kerenny syttyä kertaakaan  ???
  Anyway torstaina alko naputtaa ja eilen perjantaina otettiin jo moottori pois keulilta. tuleepahan "hyvä syy" maalata myös konehuone nyt samalla  ::) nyt vaan vois tulla kommenttia vetäiskö konehuoneen kiiltävän mustalla vaiko korin väriin?  :idiot2: tarkotus ois ylimääräsiä reikiä täytellä ja kittailla, samaa vauhtia "ylimääräsiä" letkuja hävittää ja johtoja niputtaa enemmän piiloon. kaiketi se paremman näkönen silti ois jos vetäis korinvärii?  ???
  Tässä nyt vielä kuva eiliseltä kun moottori saatiin pois. neljältä ajettiin auto talliin ja setisemältä oli jo moottori lattialla, onistu siis yllättäänki kivuttomasti tuo irrotus  :D

« Viimeksi muokattu: 06.08.2017, 11:17:09 kirjoittanut FINanttu »

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis moottori irti.
« Vastaus #9 : 10.06.2017, 14:40:01 »
Kokeilitko lisätä öljyn oikealle tasolle takaisin että oisko ollut sittenkin hydrauliset painimet mitkä alkoivat öljyn vähyydestä naputtaa? Muistelen Lankun kertoneen paikallismiitin kaffepöydässä asiakkaan autosta vastaavan tarinan että naputuksen alkaessa tiesi lisätä öljyä :D Ja öljypaineen merkkivalonhan pitäisi syttyä 0.5bar? paineella eli siinä vaiheessa on peli menetetty.

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis moottori irti.
« Vastaus #10 : 11.06.2017, 00:16:54 »
Kokeilitko lisätä öljyn oikealle tasolle takaisin että oisko ollut sittenkin hydrauliset painimet mitkä alkoivat öljyn vähyydestä naputtaa? Muistelen Lankun kertoneen paikallismiitin kaffepöydässä asiakkaan autosta vastaavan tarinan että naputuksen alkaessa tiesi lisätä öljyä :D Ja öljypaineen merkkivalonhan pitäisi syttyä 0.5bar? paineella eli siinä vaiheessa on peli menetetty.

Joo lisättiin öljyt maximiin eikä minkään näköstä hyötyä :/ joku muukin siihen voi tietenki olla syynä mutta nyt on moottori irti ja jahka pukin saa hommattua ja oman tallin järjestettyä pitää alkaa motti purkamaan ja tutkimaan  :-\

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis moottori irti.
« Vastaus #11 : 11.06.2017, 13:54:00 »
Ei siitä haittaakaan ole tehdä perusremontti moottoriin.

Kuitenkin vähintään venttiilivarren kumit kovettuneet (>vuotaa), pakoventtiilit palaneet, hydr.paininkupit mahdollisesti jumissa, öljypumpun imuputken sihti osittain tukkeutunut karstasta yms. jos ajettu rauhallista ajoa esim. edelliset 200tkm ja yhtäkkiä konetta aletaan kierrättää usein (ja pitkään) kovemmilla kierroksilla.
...niin ja öljyrenkaat jumissa karstan takia. :buck2:

Ilmeisesti tuossa multilink 2:ssa erilaiset alatukivarret antavat reippaasti lisätilaa kun noinkin leveä vanne mahtuu pyörimään?
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis moottori irti.
« Vastaus #12 : 11.06.2017, 14:28:38 »
Sitä vaan täytyy rakastaa näitä myöhempiä 960 vehjeksiä, joskus osattiin vielä suunnitella :)
Tosin, huoltoherkkyys hiukan kärsi ;D varsinkin taka-akselin osalta :D

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis moottori irti.
« Vastaus #13 : 12.06.2017, 06:54:43 »
Ei siitä haittaakaan ole tehdä perusremontti moottoriin.

Kuitenkin vähintään venttiilivarren kumit kovettuneet (>vuotaa), pakoventtiilit palaneet, hydr.paininkupit mahdollisesti jumissa, öljypumpun imuputken sihti osittain tukkeutunut karstasta yms. jos ajettu rauhallista ajoa esim. edelliset 200tkm ja yhtäkkiä konetta aletaan kierrättää usein (ja pitkään) kovemmilla kierroksilla.
...niin ja öljyrenkaat jumissa karstan takia. :buck2:

Ilmeisesti tuossa multilink 2:ssa erilaiset alatukivarret antavat reippaasti lisätilaa kun noinkin leveä vanne mahtuu pyörimään?

Joo ei todellakaan pahitteeksi ole käyttää auki, 7vuotta papalla rauhallisessa ajossa ja talvella saatu kortti joten kenkää sai huolella. Ensimmäisen kuukauden kyllä lievästi palava karsta ja kuumuus haisi  ::)
  Samalla vähän siistiä tuota ja jos vähän sais tuota puutumista kuriin bemarin pakosarjalla ja 3litrasen nokilla  :idiot2:
 Joo takana jää todella hyvä tila että 5mm spacerillä tai ilmanki ois saattanu 10.5" mennä alle.
Edessä jäi ilman 5mm spacerilla varaa 1.5-2mm iskaritolppaan joten varmuuden vuoks laitoin sitten spacerin sinne :)

Sitä vaan täytyy rakastaa näitä myöhempiä 960 vehjeksiä, joskus osattiin vielä suunnitella :)
Tosin, huoltoherkkyys hiukan kärsi ;D varsinkin taka-akselin osalta :D


Muuten täys 10 mutta perässä ois perus jouset voinu olla parempi valinta  ;D kyllä ero on huomattava saman ikäsestä kissanista ku pomppas volvoon  ;)

Poissa FINanttu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Finantun Volvo 960 käyttis moottori irti.
« Vastaus #14 : 12.08.2017, 02:40:00 »
iltaa taas vrcf:än väelle.
Alakerta ois muutamaa o-rengasta vaille siinä kunnossa että vois öljypohjan pistää kiinni. purkaessa katkes kansipultti ja se joudittiin taistelemaan irti ja alakertaa kasatessa katkes yksi 8mm pultti laakeri pukista. veny ja veny mutta juuri ku aloin löysätä että otan irti se katkes kierteen kohalta, >:( onneksi katkes niin ylhäältä että lohkon tasopinnan yli tuli mutta ei auttanu ku käytää laakeripukki irti ja ottaa pultin kierre pois.



Pakosarjat ja nokat löysin järkevään hintaan mutta just nyt ei rahatilanne anna periksi niitä ostaa >:( ,nokat säilyy mutta pitää etsiä uudestaan pakosarjat jos kerkeää mennä.
Tänään kuitenki pukattiin kori naapurin talliin taas ja ois tarkotus pikaset pohjat hierasta ja maalata viikonlopun aikana. ei mahdoton urakka mutta hommaa piisaa  :-[ naapuri joka auton maalaa totes että miks ei kukaan tuo hälle ikinä nuin hyvä kuntosta koria maalattavaksi vaan aina on mätä hommia  :2funny: jotain hyvääki siis.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron