Kulkukoira  Proturbo

j0nskin Turbo 940 "Smurffi"

  • 33 Vastauksia
  • 13262 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #15 : 17.05.2017, 14:39:28 »
Bilia 10,84€

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #16 : 17.05.2017, 14:46:13 »
Oletko kysynyt siniseltä. Ainakin mitä maksaa siniseltä hinnasto topicissa lukee, että 1306264     Turbon öljynpaluun tiivisterengas   (alapäähän/lohkoon) 7-10€ B230FT/FK.  Eikä ole yliviivattu.

Perhana täytyy kyllä myöntää, että en ole kysynyt. :-[ Uskoin kaverini puheita siitä, kun hän sitä muutama vuosi sitten oli siniseltä kysellyt... Täytyypä hommata jos vuotoa ilmenee vielä.
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #17 : 17.05.2017, 15:24:39 »
Perhana täytyy kyllä myöntää, että en ole kysynyt. :-[ Uskoin kaverini puheita siitä, kun hän sitä muutama vuosi sitten oli siniseltä kysellyt... Täytyypä hommata jos vuotoa ilmenee vielä.
kl-varaosat löytyi viimeksi hyllystä suoraan kun hain niin ostin itse kaksi saman tein  :D
hintaa en muista mutta ei kaliita ollut ;)
kiitoos ja anteeks.

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #18 : 19.05.2017, 15:21:41 »
Nojaa, kuten arvata saattaa niin ei tuo tiivisteaine toiminut tällä kertaa tuossa öljyn paluussa tai ei ollut tarpeeksi tiivis. (Prätkän öljyvuoto on sillä saatu kuriin sekä vesipumppu Volvosta tiiviiksi)



Öljyn kulutus tällä hetkellä jotain 1L/100km luokkaa joten reviiri merkkauksia alkaa taas löytymään. Napsahti tuollainen Helsinki keikka myös töistä, onneksi oli öljyä mukana kun päätin tarkistaa öljyn määrän levähdyspaikalla. :D Tilailin eilen jo sen stefan sinne öljynpaluuseen Lahden Autosalvasta hintaan 11,05€, toimitus 4 arkipäivää, joten sitä nyt sitten odotellessa. Mietin myös olisko suoraan kannattanut tilata myös toinen, mutta tähän hätään ei tule mieleen miksi turbo / se paluuputki täytyisi irrottaa hetkeen ainakaan, joten jäi nyt sitten ottamatta.

466 000km pyörähti myös mittariin matkalla Helsinkiin.



Mielenkiinnolla odotellaan kuinka ahdistavaa tulee tiivisteaineen ottaminen lohkosta pois olemaan  :-[

Jatkellaan kirjoittelua kun on jatkamista.
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1997
  • Näpräilijä
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #19 : 19.05.2017, 15:27:47 »
Kannattaa öljytä se tiiviste ennen asennusta, nimimerkillä castrollit Volvon pohjassa :D Oli yllättävän tiukka laittaa lohkon paluureikään ja onhan sen oltavakin, jotta liitos on tiivis.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #20 : 21.05.2017, 14:46:32 »
Se on ihan sysipaska systeemi tuo vakio öljynpaluu. Omassa ysissä se ei kuin ihmeen kaupalla vuoda mutta tää onkii vissiin harvinaisuus  :D
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #21 : 24.05.2017, 22:02:34 »
Se on ihan sysipaska systeemi tuo vakio öljynpaluu. Omassa ysissä se ei kuin ihmeen kaupalla vuoda mutta tää onkii vissiin harvinaisuus  :D

Ole onnellinen, että ei vuoda, vielä ;D

Asiasta kukkaruukkuun eilen tuli ostettua S60 Volvon spoileri (50€), MS-Designin tekele myyjän mukaan.

Pohjamaaleissa jo, katsotaan minne menee vai meneekö minnekkään vaiko takaisin myyntiin.
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #22 : 27.05.2017, 16:37:01 »
Kusti polki ja kuljetti spoilerin nopeammin kuin osasi odottaa matkahuollolle josta kävin sen eilen sitten hakemassa.

Oli pakko kaiman viereen vetästä matkahuollolla ::)

Jännä vertailla miten keula swapin erot näkyvät, kun molemmat ovat kuitenkin 940 Volvoja

Kotiin päästyä oli aika purkaa broileri paketista





Harmikseni tuli todettua, että olisi varmaan kannattanut jotain mittoja kysellä ennen broilerin ostoa ettei jää vajaaksi.... ::) ;D


Jos jotain positiivista ostosta täytyy etsiä, niin katolle tuntuisi jotenkin sopivan, omaan mieleen vaan ehkä vähän turhan nasu.. :idiot2:


Täytyy nyt pohtia mitä spoilerin suhteen tekee, laittaako eteenpäin vai laittaisko sen tuohon katolle.. Jatkamaan sitä sopivaksi tuohon kontin päälle ei ole kiinnostusta. Jos joku tietää jonkun joka tarvitsee S60 kontin päälle spoileria ottakee yhteyttä :D

Tuli myös tuo apparin tupakkamuovi askarteltua kiinni vihdoin :) Katotaa miten tuo Bisonin 2 puolinen teippi Motonetistä kestää, apparin takamuovi laitettu myös aikanaan samallaisella 2 puolisella teipillä sekä samalla teippasin kuskin takaoven muovia takaisin kiinni, kun oli liimaus pettänyt hieman.


Turbon öljynpaluun stefakin saatu hyppysille, enää tarvitsee vain asentaa se paikalleen.



Emännälle (MaarH) myös kiitosta viime vuoden likojen huuhtasusta sillä aikaa kun itse tuli vedettyä sikeitä  ;D ::)
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #23 : 27.05.2017, 19:18:34 »
 :2funny: pikkusen repesin tolle spoikalle.
Se olin mä joka juttelin viimekesänä ahvenistolla tästä sun kanssa ja linkitimpä auton rakentaneelle tyypillekin tämän.

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #24 : 08.06.2017, 10:34:10 »
No tietpäähän ainakin kenen kanssa sitten tuli juteltua siellä silloin :D Pääseepähän hänkin sitten lueskelemaan mitä autolle kuuluu nykyään :)

Vähän tilannepäivitystä taas kerran, 467 000km pyörähti mittariin hetki sitten



Eilen tuli myös vaihdettua tuo akselinylitys, kun oli vanha mennyt ihmeellisesti halki molemmin puolin juuri akselin kohilta :idiot2: Myös downpipe vuoti hieman puutteellisen mutterin takia, tupla mutterit laitettu siinä toivossa, että ei lähtisi kävelemään. Putkisto tuntuisi olevan tiiviin oloinen nyt :)




Turbon öljynpaluun stefa myös vaihdettu, ei pitäisi vuotaa öljyä enään... Ounastellaan ja katsellaan kuinka pitää.

Katsellaan ja kuulostellaan, tällä hetkellä mittarissa 467 020km


Täytyy tänään mahdollisesti käyttää tuota oikeaa etujarrusatulaa irti ja vetreyttää sitä leimaa varten, uuden tilasin jo myös, mutta tuskin kerkeää täksi päiväksi noudettavaksi.. Huomenna viimeinen päivä kun voi käydä näyttämässä leimalla autoa uudestaan. *EDIT* 30min sitten tullut näköjään viesti, että jarrusatula on noudettavissa ;D
« Viimeksi muokattu: 08.06.2017, 10:51:33 kirjoittanut j0nski »
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #25 : 09.06.2017, 22:28:59 »
Noniin taas on asiaa :)

Eilen vaihdettiin oikea etujarrusatula








Ja tänään sitten käyty jälkitarkistuksessa (20€). Läpihän se meni, taas voi vuoden ajella :)


Katsastusmies oli hieman ihmeissään, että onko Italian tuonti kun neloskoneella on. Luuli siis ensin 960:ppiseksi ennen kuin valotin asiaa, että on ihan 940, mutta keula swappi tehty yms pientä :D

Seuraavaksi varmaan koitetaan ajella noilla 440cc suuttimilla. Viimeksi kun niitä koitettiin kantta kasatessa yms niin tyhjäkäynti oli levoton, mutta auto vastasi kaasuun yms ajossa oli normaali, vain tyhjäkäynti pomppi... Katsotaan asettuuko tyhjäkäynti jos vaan ajelee tarpeeksi noilla isommilla suuttimilla, että ns. oppiiko niille sitten ajan kanssa. Tällä hetkellä siis nuo 390cc suuttimet olleet kiinni ilman ongelmia. Niillä tyhjäkäynti on normaali. Vähän vieläkin ihmetyttää miksi ei meinaa tyhjäkäynti toimia noilla isommilla suuttimilla vaikka lastu joka on kiinni tällä hetkellä on tehty 440cc suuttimille + 012 immulle... :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 09.06.2017, 22:31:54 kirjoittanut j0nski »
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #26 : 09.06.2017, 23:28:19 »
Seuraavaksi varmaan koitetaan ajella noilla 440cc suuttimilla. Viimeksi kun niitä koitettiin kantta kasatessa yms niin tyhjäkäynti oli levoton, mutta auto vastasi kaasuun yms ajossa oli normaali, vain tyhjäkäynti pomppi... Katsotaan asettuuko tyhjäkäynti jos vaan ajelee tarpeeksi noilla isommilla suuttimilla, että ns. oppiiko niille sitten ajan kanssa. Tällä hetkellä siis nuo 390cc suuttimet olleet kiinni ilman ongelmia. Niillä tyhjäkäynti on normaali. Vähän vieläkin ihmetyttää miksi ei meinaa tyhjäkäynti toimia noilla isommilla suuttimilla vaikka lastu joka on kiinni tällä hetkellä on tehty 440cc suuttimille + 012 immulle... :idiot2:
Jos tässä on yhä kiinni tuo langaton 012, niin se on aika hyvä lotto seosongelmien aiheuttajaksi. Lastun ja immun yhteispelistä kertoo myös hyvin, kun annat boksin olla irti esim yön yli, lyöt ilman lambdan signaalipiuhaa tulille ja laajakaistasta seurailet vaan mitä tapahtuu. Normiajossa pitäs käydä suhtkoht lähellä lambda 1 jos hommat on kohdillaan.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #27 : 14.06.2017, 15:18:15 »
Ei ole tuota laajakaistaa vielä hommattu vaan siihen tuli juuri muutos.

Tilasin E-baysta tuon Innovaten MTX-L Wideband laajakaistan hintaan 172€ toimituksineen.
http://www.ebay.com/itm/Innovate-3844-MTX-L-Wideband-O2-AFR-UEGO-gauge-kit-w-Sensor-Included-All-in-one-/272230259812

Koitetaan tuota TVS:än kikkaa kun laajakaista saapuu ja on asennettu. Jos en väärin muista niin tyhjäkäynti oli sekava myös tuolla 016 vakio Immulla 440cc suuttimilla :idiot2:
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #28 : 04.07.2017, 10:28:08 »
Eipä muuta päiviteltävää oikeastaan ole muuta kuin tänään aamulla töihin mennessä pyörähti taas tasalukemia mittariin



Putken pääty lähti myös irti hitsisaumasta tuossa jokunen aika sitten, täytyy sitä laitella kun kerkeää. Kolisee ikävästi nyt :(

Laajakaistaa vielä odotellaan...
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

Poissa j0nski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 83
Vs: j0nskin Turbo 940 "Smurffi"
« Vastaus #29 : 22.08.2017, 10:42:35 »
Taas on pientä hiljassaeloa ollut kun mitään ihmeellisempää ei ole tapahtunut.

Laajakaista saapui vihdoin ja viimein noin kuukausi takaperin. Odottelee vielä kiinnilaittoa. Veroa sai maksaa 40€~. Loppuhinta laajakaistalle jenkkilästä oli 225€.



Spoileri (70€) tuli myös ostettua jonka eilen kävin Matkahuollosta hakemassa. Postit tuntui olevan törkeän kalliit, 31,74€
+ Siitä, että alkuperäinen 900-sarjan spoileri.
- Kiinnikkeiden uupumisesta (mikä on varmaan varsin yleistä).





Vain 1 kiinike oli jäljellä ja sekin pyöri tyhjää, ilmeisesti kierteet menneet. Onneksi siitä sai mallia minkälaisista kyse.




Kiinnikkeitä Alexirin kanssa puuhailemassa.

Kiinnikkeet kun oli saatu valmiiksi, oli aika sovittaa spoikkaa kontin päälle, hyvältähän se näyttää 8)





Vielä maalit niskaan molempiin spoilereihin niin pääsee ihmettelemään miltä näyttää :)

*EDIT*

Aloitus postaukseen taiottu kadonneet kuvat takaisin :D
« Viimeksi muokattu: 22.08.2017, 12:46:00 kirjoittanut j0nski »
Volvo 940 2.3 Turbo 16T, vx3, isommat suuttimet, 012 imm, 960 keula + perä, 1995
Volvo 740 2.3 531, vx3, kevennetty vauhtipyörä, kemppilukko, 1992

 

Autoracing  KL-varaosat