KL-varaosat  Race.fi

D2 vs. T2

  • 7 Vastauksia
  • 16373 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
D2 vs. T2
« : 20.03.2018, 08:08:18 »
Tässä on tullu aika ettiä "uusi" auto ku alkaa V50 olla jo lähes 200tkm ajettu ja ikäkin jo 7v.

Oon V40 vm.2015-> vähän tsiigaillu ja dieseli kiinnostaa vieläkin mutta joka päivä uutisissa lukee että dieselit bannataan kaupungeista ym.ym. sen takia oon kans bensaa kattonu ja just joku pieniruokainen mm. T2.

Meille tulee noin 30tkm vuodessa koska tyttöystävällä on noin 100km työmatka per päivä, dieseli olisin varmaan halvempi vaikka onkin dieselvero.

Millasia nämä uudet 2.0l D2 dieslit ovat?, on vielä sen verran uusi moottori että kaikki ongelmat ja viat ei oo vielä ilmestynyt.

Entäs automaatit? Nykyinen v50 on manuaali mutta seuraavaksi tulee automaatti. D2 ja T2 käyttävät viissiin sama 6 portainen "dsg" tyylinen laatikko. onko luotettava laatikko?

Eli summa summarum. Kumpi olisi fiksumpi ostaa d2 vai t2 jos nyt kilometrejä tulee about 30tkm vuodessa?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: D2 vs. T2
« Vastaus #1 : 20.03.2018, 08:34:33 »
Meillä on nyt ajettu 35 tkm V40:llä 2 litran D2 automaatilla. Ei ole ollut mitään murheita vielä... Automaatti on perinteinen geartronic, kuten isommissakin volvoissa. Tässä on "vain" 6 lovinen, kun D4 => 8-lovinen.

Pitää olla vuosimalli -16, jos haluaa Volvon tekemän koneen ja Aisinin laatikon. Vm. -15 on vielä PSA:n 1,6 litrainen, joka sekin on tosin ihan hyvä mylly. Sen jatkeena on Fordin powershift.   

Itse ottaisin tuolla ajomäärällä ilman muuta dieselin. Kulutus jää pidemmässä ajossa alle 5 litran. Bensakoneesta ei ole valitettavasti kokemuksia.   
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa gRaggi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: D2 vs. T2
« Vastaus #2 : 20.03.2018, 08:53:25 »
2,0 litrasia oon kattonu. 1,6 kierrän kyllä kaukaa vaikka tiedän että se 8venttiilin psa on parempi ku vanha 16v drive motti. Ja jos nyt rehellisia ollaan niin ei tässä nykyisessa v50 missä on 16v moottori mitään kauheita ongelmia oo ollu. 130tkm kohalla kävi koodauksessa dpf tyhjennettiin, egr kiinni ja vähän tehoa lisää. Viime syksyllä turbo hajos mutta oli jo tiedossa että ei kestä ku 200tkm. polttoaine sutin ku vaihtaa 30tkm välein niin on toiminu.

Onko 2.0 moottorissa saman tyylinen öljypohja ku näissä 1,6 että jää 3desia öljyä pohjaan ku vaihtaa?

Entäs alusta hommelit jos verrataan v50 ja v40, onko ollu ongelmia etupyörälaakereitten kanssa ja kestääkö tukivarren puslat paremmin v40ssa?

Diaz

  • Vieras
Vs: D2 vs. T2
« Vastaus #3 : 20.03.2018, 14:22:25 »
Meillä on nyt ajettu 35 tkm V40:llä 2 litran D2 automaatilla. Ei ole ollut mitään murheita vielä... Automaatti on perinteinen geartronic, kuten isommissakin volvoissa. Tässä on "vain" 6 lovinen, kun D4 => 8-lovinen.

Pitää olla vuosimalli -16, jos haluaa Volvon tekemän koneen ja Aisinin laatikon. Vm. -15 on vielä PSA:n 1,6 litrainen, joka sekin on tosin ihan hyvä mylly. Sen jatkeena on Fordin powershift.   

Itse ottaisin tuolla ajomäärällä ilman muuta dieselin. Kulutus jää pidemmässä ajossa alle 5 litran. Bensakoneesta ei ole valitettavasti kokemuksia.

Mulla sama ja 55 tkm. Ei mitään ongelmia ja tykkään.

Ei noita Euro 6 dieseleitä kielletä vielä pitkään aikaan mistään.

Poissa sportvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: D2 vs. T2
« Vastaus #4 : 22.03.2018, 16:43:31 »
V40 T2 autom. vm-16 moottori 1,498 kulkee autom. pirteästi kun ei nosta kierroksia yli 4000.
Takapenkki 2 aikuiselle keskelle sopii lapsi.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: D2 vs. T2
« Vastaus #5 : 23.03.2018, 06:19:19 »
Eikös nämä VEA D2 ja T2 koneet ole automaatteina 1.5 litraisia ja manuaaleina 2 litraisia? Manuaalissa todella suuri virityspotentiaali kun ohjelmalla bensakoneesta yli sata heppaa lisää  8)

Tuskin tuota samanlaista PSA:n öljypohjan suunnitteluvirhettä on Volvon omiin koneisiin laitettu.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Diaz

  • Vieras
Vs: D2 vs. T2
« Vastaus #6 : 30.03.2018, 16:57:43 »
Eikös nämä VEA D2 ja T2 koneet ole automaatteina 1.5 litraisia ja manuaaleina 2 litraisia? Manuaalissa todella suuri virityspotentiaali kun ohjelmalla bensakoneesta yli sata heppaa lisää  8)

Tuskin tuota samanlaista PSA:n öljypohjan suunnitteluvirhettä on Volvon omiin koneisiin laitettu.
Kaikki dieselit on 2-litraisia, myös D2 vaihteistosta riippumatta.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: D2 vs. T2
« Vastaus #7 : 31.03.2018, 14:15:06 »
Kaikki dieselit on 2-litraisia, myös D2 vaihteistosta riippumatta.
Ahaa eli bensana vaan oli noita 1.5 nelipyttyisiä VEA koneita.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

Elekma  Autoracing