RallyBaron  Samppasport

Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta

  • 2574 Vastauksia
  • 641079 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1515 : 08.07.2014, 11:48:34 »
Aika hyvin kyllä 320 hummaa neloskoneesta ja siihen sähkömoottori päälle.

Ja näyttää tosiaan siltä, että auto on etuvetoinen, mutta sähkömoottorit pyörittää takarenkaita, kardaania ei näy tuossa Tuulilasin kuvassa.
noinhan se lukeekin jutussa

Lainaus
Tavallinen ajaminen tapahtuu oletushybriditilassa. Se käyttää kaksilitraista nelisylinteristä ahdettua Drive E-bensiinimoottoria, joka pyörittää etupyöriä, ja 80 hevosvoiman (60 kW) sähkömoottoria, joka pyörittää takapyöriä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1516 : 08.07.2014, 11:59:30 »
Eikö täälle uudelle pohjalevylle pitänyt tulla ihan mekaaninenkin neliveto? Vai onkohan nuo kaikki muut sitten etuvetoja? ???

Tuo T8 konsepti vähän pienempään koriin olisi aika hauska yhdistelmä.

Kuinkahan tuo toimii todellisuudessa tuo sähkömoottori neliveto, pökötti ei ainakaan vakuuttanut siinä TM:n testissä... kuinkahan se vene nousee luiskalta tuommosella... niin no soutuvene tulee mutta oikeesti se isompi venho... maantiellä tuo tuskin meinaa yhtään mitään tuo sähköisyys...
Riippuu varmaan siitä kuinka hyvin koodataan toimimaan yksiin. En ole nähnyt videota miten hyvin V60 D6 mallin neliveto toimii liukkaalla, siinä periaatteessa vastaava systeemi kuin pösössäkin.

Edit: löytyi video otsikolla Volvo V60 Plug-in: Will it drift?

Edit: Aika lussu peli liikkumaan pelkällä sähkömoottorilla. Toisaalta iso auto 80hv käytössä. https://www.youtube.com/watch?v=g09TPLIXKIQ
« Viimeksi muokattu: 08.07.2014, 12:07:46 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1517 : 08.07.2014, 12:11:36 »
kyllä piti tulla kardaanilla nuo normaalit moottorit... ainakin tässä topicissa on asia varmana tietona mainittu  :2funny:
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1518 : 08.07.2014, 12:15:31 »
Luultavasti vain hybridissä neliveto on ilman kardaania, koska helpompi ilmeisesti laittaa sähkömoottori erilleen muusta voimansiirrosta. Varmasti tulee haldexilla muihin neliveto, mutta onko se heti julkaisussa saatavilla on toinen asia. Luulenpa, että imagosyistä yrittävät saada heti oikean nelivedon saataville. Ei kai se D5 muuten syö n. 6 litraa sadalla edes isossa maasturissa normin mukaan ;D
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1519 : 08.07.2014, 12:36:06 »
Onneksi jotkut valmistajat kehittävät voimalinjaa niin, että edessä on sähköveto ja takana Woimaveto:

With the eDrive button pressed, 100 % electric driving is possible in the BMW i8, with power coming via the front axle only. The hybrid mode allows the intelligent combination of two types of drive that provide optimal traction in every situation. The electric drive is located on the front axle, while a high-performance 3-cylinder engine works at the rear axle. All four wheels can thus be powered simultaneously by two engines, and – depending on the driving situation – this utilises the advantages of front-wheel drive or all-wheel drive. Outside the city, the fully-fledged all-wheel drive of the BMW i8 shows its true strength – at speeds of up to 250 km/h.

Tämä siis vain siinä mielessä todettua, että ei se etuvetoisuus ole pakollista edes tässä leiskassa.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1520 : 08.07.2014, 12:38:31 »
Onneksi jotkut valmistajat kehittävät voimalinjaa niin, että edessä on sähköveto ja takana Woimaveto:

With the eDrive button pressed, 100 % electric driving is possible in the BMW i8, with power coming via the front axle only. The hybrid mode allows the intelligent combination of two types of drive that provide optimal traction in every situation. The electric drive is located on the front axle, while a high-performance 3-cylinder engine works at the rear axle. All four wheels can thus be powered simultaneously by two engines, and – depending on the driving situation – this utilises the advantages of front-wheel drive or all-wheel drive. Outside the city, the fully-fledged all-wheel drive of the BMW i8 shows its true strength – at speeds of up to 250 km/h.

Tämä siis vain siinä mielessä todettua, että ei se etuvetoisuus ole pakollista edes tässä leiskassa.
Eikö tuossa i8 mallissa ole moottori kuskin takana? Eli siinä mielessä looginen ratkaisu. En usko että tekevät vastaava ratkaisua perhe malliin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa ElectroNoire

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1521 : 08.07.2014, 13:22:24 »
Eikö täälle uudelle pohjalevylle pitänyt tulla ihan mekaaninenkin neliveto? Vai onkohan nuo kaikki muut sitten etuvetoja? ???

Kyllähän se tulee. Swedespeedillä joku oli bongannu toisen maan lehdistötiedotteesta seuraavat:

XC90 Engines      KW/ HP NM          FWD/AWD Transmission

D4 Diesel             140/ 190 400      FWD 8 Speed Automatic

D5 Diesel             165/ 225 470      AWD 8 Speed Automatic
 
T5 Petrol              187/ 254 350      AWD 8 Speed Automatic

T8 Twin Engine
Petrol + Electric    295/ 400 640     AWD 8 Speed Automatic

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1522 : 08.07.2014, 13:39:11 »
Eikö tuossa i8 mallissa ole moottori kuskin takana? Eli siinä mielessä looginen ratkaisu. En usko että tekevät vastaava ratkaisua perhe malliin.

Totta, X5:ssä on sähkömoottori kytketty nelivedon jakolaatikkoon, eli joko bensalla tai sähköllä voi ajaa nelivedolla, tai vain etu- tai takavetoisena. Tai kaikki yhtäaikaa millä vedolla vaan.


Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1523 : 08.07.2014, 14:08:04 »
Totta, X5:ssä on sähkömoottori kytketty nelivedon jakolaatikkoon, eli joko bensalla tai sähköllä voi ajaa nelivedolla, tai vain etu- tai takavetoisena. Tai kaikki yhtäaikaa millä vedolla vaan.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuo on minun mielestä se järkevin. samalla sähkömoottori voi toimia starttimoottorinakin, taas yks osa vähemmän painoa... tosin tuossa X5 versiossa aika mitätön tuon motin teho 15Kw
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1524 : 08.07.2014, 14:46:49 »
Totta, X5:ssä on sähkömoottori kytketty nelivedon jakolaatikkoon, eli joko bensalla tai sähköllä voi ajaa nelivedolla, tai vain etu- tai takavetoisena. Tai kaikki yhtäaikaa millä vedolla vaan.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Onko tuo "Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta" :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13477
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1525 : 08.07.2014, 14:50:13 »
Onko tuo "Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta" :pomo:
Eihän tuo ole mutta minä laskisin tuon semmoiseksi vertailu kuvaksi... meinaan bemaria ei a) ole keksinyt tuota ja b) ei ole tosiaankaan ainoa jolla noin on. eli on vain kuvitus kuva rodionin kommenttiin  :juhau: tommonen systeemihän on kaikissa jenkki hybrideissä julma V8 ja siinä laatikon ja vetolevyn välissä on joku starttimoottorin tehonen sähkö hyrrä ja saadaan hybridi leima papereihin.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1526 : 08.07.2014, 15:06:57 »
kyllä piti tulla kardaanilla nuo normaalit moottorit... ainakin tässä topicissa on asia varmana tietona mainittu  :2funny:
Kuvasta näkyy pa-tankkiin olevan muotoiltu kardaanin mentävä aukko, kait siinä sitten kardaanikin on jossain malleissa. :D

Lisäksi näkyy edestä McPherson vaihtuvan kolmiotukivarteen eikä takaakaan näy nykyisiin malleihin sopivia yksityiskohtia.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1527 : 08.07.2014, 16:27:48 »
Totta, X5:ssä on sähkömoottori kytketty nelivedon jakolaatikkoon, eli joko bensalla tai sähköllä voi ajaa nelivedolla, tai vain etu- tai takavetoisena. Tai kaikki yhtäaikaa millä vedolla vaan.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tuolla moottorilla ei paljoa ajella ilman että polttomoottori käy siinä tukena.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1528 : 08.07.2014, 17:18:35 »
Tuo on minun mielestä se järkevin. samalla sähkömoottori voi toimia starttimoottorinakin, taas yks osa vähemmän painoa... tosin tuossa X5 versiossa aika mitätön tuon motin teho 15Kw

No nyt se on toki päivitetty 95 hevosvoimaiseksi:

http://www.gizmag.com/bmws-x5-edrive/31682/

The X5 eDrive represents BMW's first effort at throwing eDrive plug-in hybrid hardware into an xDrive all-wheel configuration. In all three driving modes, power from the motor and/or engine is directed at the driving wheels that can most effectively turn it into forward momentum. BMW says the traction, handling and cornering are all exactly what you'd expect from one of its AWD SUVs, difference being, this one brings home an estimated 62 mpg (3.8 L/100 km) and CO2 emissions below 90 g/km. The concept can accelerate to 62 mph (100 km/h) in under 7 seconds.

Tässä voi siis ihmetellä miksi Volvo ei tehnyt samalla tavalla, eikö Haldexiin voi liittää kahta sisääntuloakselia? Vai onko vain kustannuskysymys? Kuten Taavikin jo mainitsi, ei esimerkiksi Pösön Volvoa vastaava "sähköt taka-akselilla" vakuuttanut kovinkaan paljoa nelivetofarkkutestissä.

Tämä kiinnostaa oikeasti, koska seuraava auto on hyvin todennäköisesti katumaasturi, mutta mieluiten hybridi. Ja tuo XC90 on ainakin kuvien perusteella hyvä näköinen auto (ei pullamainen eikä muovimainen). Tokihan tässä tulevien vuosien aikana vielä ehtii tapahtua kaikenlaista, mutta silti.
« Viimeksi muokattu: 08.07.2014, 17:35:10 kirjoittanut Rodion »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusia mielenkiintoisia malleja Volvolta
« Vastaus #1529 : 08.07.2014, 18:57:53 »
Noniin - Haldexiin voi yhdistää samalla vaivalla kuin muihinkin. Se peugeotin case on outo, osaavat takuulla tehdä toimivan ohjauksenkin.

Sähkömoottorit toisella akselilla on huomattavasti fiksumpi ratkaisu, kuin pyörittää mm. kardaania turhaan.. Kyllä Bemukin siirtyy etuvetoon, ensimmäiset mallit.....

 

KL-varaosat  Race.fi