KL-varaosat  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Volvo V70 D5 2008 harkinnassa
« Uusin viesti kirjoittanut Mauke tänään kello 08:39:11 »
Terve,

Olen katsellut tuollaista V70stä D5 moottorilla (D5244T4). Enemmän ajettuja olen katsellut n. 300tkm->. Mitä pitäisi ottaa huomioon? Ainakin nuo hihnaongelmat on ilmeisesti sellainen että jos ei näy merkintöjä niin ajattelin uusia heti. Miten tuo automaattilaatikko, onko vielä mahdollisia murheita noilla kilometreillä? Entä turbo?

Venttiilinnostajat ilmeisesti voivat myös ääntää? Onko tämä millainen remontti tehdä itse?

Mitä muuta tulisi ottaa huomioon? Tarkoituksena löytää luotettava auto työmatkan ajoon.

12
Projektipäiväkirjat / Vs: Volvo Amazon 4D 122Sport Turbo
« Uusin viesti kirjoittanut Zebe tänään kello 08:30:45 »
Nailoninen kytkinhaarukan vastakappale ei vienyt ääntä pois, eli ääni tulee siis laatikon sisältä.. Kaikki vaihteet toimii normaalisti niin en tiedä mikä sielä voi kolkottaa, hieman ääni vaimenee kun vaihde päällä kääntää vaihdekeppiä vaihteen suuntaan, mutta kuitenkaan ei kokonaan häviä..

Otin siirtolaput tänään - sunnuntai, tänään ajelin tähän työpaikan (korjaamolle) ja moottoritiellä 6-vaihteelta kiihdyttäessä ahdot nousee jo n. 4200rpm 1,3bariin ja lyö boostcutin päälle, lieneenköhän taas hukkaporttiongelma vai eikö pakokaasu virtaa portille  ???

Penkissä ei viimeksi ollut portin kanssa ongelmia noiden mun viritysten jälkeen..
13
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut Ribbe tänään kello 08:04:28 »
Tänään työmatka awd asennossa. 18km kulutus 11.5l, varsinkin ekat kilsat oli kovia. Kun oikeasti tehoa käyttää niin pyörre käy tankissa.
14
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: Maxxecu moottorinohjauksena
« Uusin viesti kirjoittanut The_OttoB tänään kello 07:53:49 »
Itse käytän Peak CanBus lukijaa, ainakin Sporttiauton verkkokaupasta löytyy.

Kai mtunellakin pääsee kiinni mutta täytyy vain haarukoida nopeutta että oikea löytyy.
15
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 MkII Laatikko
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 07:46:36 »
Pysyykö se keppi kuitenkin siellä man puolella? Ettei se oikeesti rävähdä sinne automaatin uraan.
Onko kyse vaan siitä että pitää kepin vasemmalla ja kun päästää irti niin keppi liikkuu jotain millin luokkaa ja vaihteet ei toimi.

Tuossa nyt jotain juttua ja kuvia vähän vastaavasta viasta. Siinä vaan ei pysy automaatti päällä.
Veikkaan jotain hämärää olevan siellä kepin juuressa?
https://turbobricks.com/index.php?threads/2003-s60-stuck-in-geartronic.214283/

Ota vähän sivumuoveja pois niin voi jo auttaa näkemään.

16
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / V70 MkII Laatikko
« Uusin viesti kirjoittanut Enzo tänään kello 04:36:39 »
Onko foorumilaisilla kokemuksia semmoisesta viasta,että laatikon manuaalipuoli ei pysy päällä?

Kädellä kun pitää kepin vasurissa niin vaihteet siellä pelaa,mutta kepistä irrottaessa palaa takaisin automaatille.

Joku mekaaninen vika jossain.
17
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: B5234T öljypohjan O-renkaat
« Uusin viesti kirjoittanut Jambo tänään kello 02:48:00 »
Alapään tiivistesarja tais maksaa Lensulla kolmisen kymppiä joten suosittelen ottamaan koko tiivistesarjan
18
Showroom / Vs: Tuomarilin XC70 D5 (Lapin tuliainen)
« Uusin viesti kirjoittanut tuomaril 01.05.2024, 23:32:04 »
Muutama päivä sitten otin auton liikennekäyttöön pitkästä aikaa vapun kunniaksi ja tänään vaihtui kesärenkaat alle. Oli näköjään talvikauden aikana (18.10.2023 - 1.5.2024 ) tullut peräti 2 150km mittariin. Pitäs motivaatio kerätä ja suorittaa keväthuolto. :)

19
Mikäs päivä meinasit huoltoja väännellä? Mietin, jos lauantaina iltasella tulis katsomaan onko tallilla elämää ja rupatteluseuraa. :D
20
D24 / Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut deekukuski 01.05.2024, 22:44:02 »
Eikö hurjimmat diisselimiehet korvaa sen koko governorin jousen ihan jollain kiinteällä palikalla, poistavat siten koko kierrostenrajoituksen. Sitä syöttörullavipu hässäkkää oon muuten jo säädellytkin, siten vain että saa varmasti ihan loppuun asti vedettyä polkimelta syötöt. Mietin ihan jos kävisi kanssa sorvauttamassa ammattikoululla nuita ahtokarojen aihioita ja rälläköisi sitten erilaisia ja katsoisi mikä pelittää parhaiten.

Kunhan tässä nyt pääsen autoa rassaamaan, niin pitää kyllä ottaa pumpusta kansi irti ja kokeilla muokkailla sitä governorin jousta ihan ekana. Jospa se siitä nyt kiikastaisi :D

Juu taitavat hurjimmat ukot sitäkin tehä, ja sit sieltä voi kans lyhentää tai poistaa tyhjäkäynnin jousen, jos oikein muistan :idiot2:

Juu ite vaa rälläköin sen kaasuakselin levyn, minkä alla se jousi on mikä kääntää sitä. Niin sen levyn rälläköin lyhyemmäksi ja porasin uuden reijän sille pallolle mihin tulee se tanko sieltä vaijerilta = lisää liikkuvuutta kaasuun, ja täten mahdollistaa lisää syöttöä.

Ahtokaroihin sen verran että jos eniten haluat syöttöä nii rälläköit sen mallia poikki, niin se mullakin on, en oo huomannu mitää ihmeellisempää eroa missään ahtokarassa, melkein sen voi ottaa poiskin ja sillon on eniten syöttöä.

Juu väittäsin et se governööti on se nyt mistä kiinni, niin ne muutkin aina sanonu täällä et ku laittaa nestepään nii guvernöörinki tehtävä musitaakseni ;D
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
Samppasport  Futurez