RallyBaron  Samppasport

Öljynkulutus V70

  • 342 Vastauksia
  • 83504 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #150 : 23.01.2020, 23:08:17 »
Itse olen ihmetellyt näitä japanilaisia, d4d Hiace:ssa öljyntaso tikussa ei muutu 10tkm huoltovälillä yhtään. Mut tosiaan tikku näyttää aina autoissa ihan mitä sattuu jos ei ekana nosta, puhdista ja sit vasta mittaa ja vielä tasamaalla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Liito-orava

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #151 : 24.01.2020, 11:23:43 »
Itse olen ihmetellyt näitä japanilaisia, d4d Hiace:ssa öljyntaso tikussa ei muutu 10tkm huoltovälillä yhtään.

Taloudessa on ollut useita diesel bemareita ja kyseiset vehkeet on todella nirsoja syömään öljyä. Kuten hiacesi mutta 30tkm välillä ei tarvetta lisäilyyn.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #152 : 24.01.2020, 11:32:46 »
Eihän se tikun pinta laske kun kulunut öljy korvataan tiisselillä.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #153 : 24.01.2020, 14:19:30 »
Eihän se tikun pinta laske kun kulunut öljy korvataan tiisselillä.

Voiko sitä tapahtua ilman DPF:ää kun omassa ei sitä ole?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #154 : 24.01.2020, 17:04:58 »
Voiko sitä tapahtua ilman DPF:ää kun omassa ei sitä ole?
Onhan se aina mahdollista...

Tosin, ei dieselin kanssa ihan tavatonta ole sekään, ettei mikään vuoda ulospäin (niin paljoa että näkyisi tikussa). Kuitenkin matalammat/tasaisemmat lämmöt ja yleensä isompi öljytilavuuskin, kuin bensavekottimissa (ainakin vanhoissa autoissa).

Mäntämoottori on luonnostaan sellainen, ettei se voi olla 100% tiivis. Mutta kulutus toki voi olla niin pientä, ettei se juuri tikussa näy. Jos ajaa lyhyttä ajoa, voi öljyjen sekaan päästä ajan kanssa kylmien käynnistysten ja aina "kylmien" öljyjen myötä myös vettä ja polttoainetta. Tällöin ei ihan pieni vaje välttämättä näy.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #155 : 24.01.2020, 17:49:12 »
Hiacellakin olis hurja 30tkm huoltoväli virallisesti, itse vaihdan kymppitonnin välein suosiolla niin eliminoi paremmin nuo epäpuhtaudet.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #156 : 24.01.2020, 19:11:16 »
Hiacellakin olis hurja 30tkm huoltoväli virallisesti, itse vaihdan kymppitonnin välein suosiolla niin eliminoi paremmin nuo epäpuhtaudet.

Hiacen öljynvaihtoväli on kyllä 15tkm. Jos jossitellaan

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #157 : 24.01.2020, 20:45:53 »
Huoltokirja väittää toisin mutta offiksi menee
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #158 : 24.01.2020, 20:57:12 »
Huoltokirja väittää toisin mutta offiksi menee

Offiksi tosiaa menee, mut näin sanoo hiacen (2008 ja 2012) huoltokirjat. Huoltokirja tosiaan sanoo "ohjelma koostuu määräaikaishuollosta, joka tehdään 30000 km:n välein tai 2 vuoden välein. LISÄKSI öljyn ja öljynsuodattimen vaihto määräaikaishuoltojen puolessavälissä (Eli 15000 km, tai 1 vuoden välein) :P

Tuskin muissakaan haiseissa sen kummemmin jatkettu öljynvaihtoväliä...

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #159 : 24.01.2020, 21:01:49 »
Voise olla noinkin, en mene autoon varmistamaan. Kun en aja noin paljon sillä vuodessa niin ei ole mulle tärkeä asia edes pe-iltana. Oil change valo kyllä ei syty noin usein.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2020, 21:05:06 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #160 : 24.01.2020, 21:19:06 »
Voise olla noinkin, en mene autoon varmistamaan. Kun en aja noin paljon sillä vuodessa niin ei ole mulle tärkeä asia edes pe-iltana. Oil change valo kyllä ei syty noin usein.

Se valo elää omaa elämäänsä :)
Sattuu olemaan nuo huoltokirjat tossa työpöydän laatikossa nii helppo tarkistaa ;)

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #161 : 24.01.2020, 23:56:18 »
Me ostettiin 2014 Honda CRV 2.2 diesel uutena ja se ei kyllä vienyt sitten yhtään öljyä eikä vienyt 75tkm ajettunakaan.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Paron1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #162 : 25.01.2020, 00:30:20 »
offtopic. Meilo Dacia Dusterit 4wd:nä 2012 ja 2014 dCi pannuilla.

Vanhempi uutena ostettu ja nyt 195tkm ajettu ja ei öljy kelpaa..

Tuoreempi 30tkm ajettuna ostettu ja nyt 145tkm ajettu ja ei öljy kelpaa..

Ja viimesimpinä xc70 my14.2 D5. 130tkm tääkää ei juo öljyy.

Daciat 15tkm öljynvaihto ja Vollelle 20tkm.

XC70 D5 AWD Aut. Business Summum MY14.2

Poissa Paron1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #163 : 25.01.2020, 00:47:55 »
Volle oli kyllä läkähyksissä 96tkm partaila. Jatkuvasti flektit pyöri parkissa. Vajjaa 10 parempaa ajoa, nii nyt ei flektit pöyri tyhjee ;D
XC70 D5 AWD Aut. Business Summum MY14.2

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Öljynkulutus V70
« Vastaus #164 : 25.01.2020, 07:30:32 »
Onhan se aina mahdollista...

Tosin, ei dieselin kanssa ihan tavatonta ole sekään, ettei mikään vuoda ulospäin (niin paljoa että näkyisi tikussa). Kuitenkin matalammat/tasaisemmat lämmöt ja yleensä isompi öljytilavuuskin, kuin bensavekottimissa (ainakin vanhoissa autoissa).

Mäntämoottori on luonnostaan sellainen, ettei se voi olla 100% tiivis. Mutta kulutus toki voi olla niin pientä, ettei se juuri tikussa näy. Jos ajaa lyhyttä ajoa, voi öljyjen sekaan päästä ajan kanssa kylmien käynnistysten ja aina "kylmien" öljyjen myötä myös vettä ja polttoainetta. Tällöin ei ihan pieni vaje välttämättä näy.
Eihän se tikun pinta laske kun kulunut öljy korvataan tiisselillä.
Väitän että ei ole dieselissä mahdollista ilman DPF regenerointia mikäli toimii oikein ja lähtee hyvin käyntiin.

Muutama mun oma mielipide.

Mikä moottori se semmonen on mikä ei ihan uutena kuluta öljyä tiettyyn ajomäärään asti tai käyntitunteihin nähden. Sit se tasaantuu ja koneen elinkaaren lopussa se taas kasvaa kunnes poks.

10000km öljynvaihtoväli eikä yhtään syö öljyä ei oo hyvän koneen merkki.

Kaikissa koneissa tarttis olla ihka oikea öljynmittatikku koska kuka ny tänäpäivänä luottaa johki elektroniseen mittalaitteeseen.
Eikai nyt sentään ihan noin mene..
Samahan se on katsoa asteikkoa mittaristosta ku tikusta eikös vaan? Paitsi että lämpimässä autossa mukavempi kuin konepellin alla tuiskussa  ;)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron