Kulkukoira  Proturbo

Autotalleissa tapahtuu

  • 9166 Vastauksia
  • 2105351 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8715 : 03.01.2021, 21:32:16 »
Paria akkua huvikseni elvyttelen mutta kun ne on käyneet ei-autojutuissa alle 10 voltin, ehkä jopa alle 7:n niin ei ne välttämättä enää kelpaa edes hupikäyttöön. Toi mainittu harrasteauton akku jos näyttää viikkojen seisonnan jälkeen 12.55 niin pitäisin tilannetta oikein hyvänä, itsellä lataaminen aloitetaan 12.45:stä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Minä ja Volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 121
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8716 : 04.01.2021, 15:54:32 »
Ihan hyvin kyllä akku on pitänyt varauksensa, lokakuussa meni nukkumaan ja alkaa olemaan 6 vuotta tasan akulla ikää. Kellohan syö jatkuvasti taustalla virtaa.

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8717 : 04.01.2021, 17:04:09 »
Rupesin vaihtamaan tuohon S40:seen suuttimien kuparisia prikkoja.
3 suutinta irtosi ihan nostamalla, mutta neljäs on kiinni melko kovaa. Liikkuu jo vähäsen mutta ei meinaa nousta pois kannesta millään.
No sitten remppoihin kuuluva epäonni oli taas mukana ja 1:sen suuttimen paluuletkun muovinen nippa poikki. Volvolta kysymään, että mitä maksaa sellainen nippa, niin ei saa yksittäisenä ja maksaa 60€ paluuletku nippoineen.
Sitten suuttimien alle tulevat tiivisteet olisivat olleet 32€ 4kpl.
Onneksi löytyy muualta...

Kankikari

  • Vieras
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8718 : 07.01.2021, 14:54:13 »
Kannattaa luopua punaisesta elektrodista, se sisältää radioaktiivista ainetta. Violetti on tuon korvaava. Aikoinaan olen opetellut pitkällä terävällä, nykyään lyhyt terävä istuu omaan käyttöön paremmin.

Aika kova kaasun virtaus polttimelle. Sisätiloissa riittää 6-8 litraa, ainakin oman kokemuksen perusteella. Mutta kai tuokin on makuasia. Missä vaiheessa liian kova virtaus alkaa haittaamaan, en tiedä. Ei ole ollut tarvetta kokeilla.

Joo heitin juuri jäteasemalle punaiset elektrodit ja ne mitkä oli valmiiksi hiottuja joista ei tiedä mitä ne on.






Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2467
  • Kantti on kaunista.
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8719 : 07.01.2021, 15:37:29 »
Pojan mönkijään vaihdoin uudet tiivisteet kaasuttimen ja imukaulan väliin. Uusia ois saanu 6€ mut veistelin itse tiivistepaperista. :D

Poissa nall3

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8720 : 07.01.2021, 16:38:01 »
Rupesin vaihtamaan tuohon S40:seen suuttimien kuparisia prikkoja.
3 suutinta irtosi ihan nostamalla, mutta neljäs on kiinni melko kovaa. Liikkuu jo vähäsen mutta ei meinaa nousta pois kannesta millään.
No sitten remppoihin kuuluva epäonni oli taas mukana ja 1:sen suuttimen paluuletkun muovinen nippa poikki. Volvolta kysymään, että mitä maksaa sellainen nippa, niin ei saa yksittäisenä ja maksaa 60€ paluuletku nippoineen.
Sitten suuttimien alle tulevat tiivisteet olisivat olleet 32€ 4kpl.
Onneksi löytyy muualta...
Suutinta kävin nykimässä tänäänkin, mutta ei irtoa sitten millään.
Heiluu ja pyörii suutin, mutta ei nouse meikäläisen työkaluilla pois kannesta.  >:(

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8721 : 08.01.2021, 16:52:43 »
Pohjolan tallissa tuli vaihdeltua laturia Rangeen. Tämä on pitkä stoori mutta kun leikkaa häränp*skan pois niin lyhyesti rakentelin kahdesta huonosta laturista yhden toimivan. (Tätä on nyt näiverrelty useampaan otteeseen)

Juuri ennen hämärää väkertelin joululahjaksi saadun 70mai:n dash cam:n toimintaan Rangeen.

Piti alunperin jatkaa Jagulaarin peräkontin remontointia mutta en sit jaksanutkaan kuin töpötellä vähän maalia ja siirryin Rangen kimppuun kun kai sen olisi syytä olla kunnossa että pääsee suolakaivokseen.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2021, 16:54:57 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Jonnari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8722 : 09.01.2021, 12:10:50 »
Öljyt ja sutari D5:een, uudet sulat ja samalla pesu ja sisäsiivous.
-11 V60 D5

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8723 : 09.01.2021, 18:48:58 »
Corollan pientä huoltoa, kun vaikuttaa että sillä ajaja lähtee taas töihin niin olis huoletonta ajaa.

Vetoakselin suojakumi kuskin puolelle, takasatulaan mäntä+tiivisteet ja takapalat. Ja tulipa siihen käyntihäiriö ja ajattelin että puola sieltä on menny, sitä vaihtamaan niin tulpan reikä täynnä öljyä :facepalm: eikun vena koppa pois ja tiivisteen vaihtoon, sinneppä se jäi talliin odottelemaan uutta tiivistettä..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8724 : 23.01.2021, 21:14:05 »
Lankkuun kirkasvilkkuset takavalot päivällä paikalleen ja äskön kävin takaoven kylkilistan laittamassa kunnolla paikalleen jospa se nyt pysyis  :)




Siistimpää takaluukkua kyl kaipailis  ???
« Viimeksi muokattu: 23.01.2021, 21:48:52 kirjoittanut jogiin »

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8725 : 24.01.2021, 10:49:36 »
Viime aikoina tuskaillut Rangen ilmajousituksen kanssa. Kompuraa reparoinut ja ihmetellyt systeemin sekavaa toimintaa...
Yksi syy oli, taas, ilmanpuute joka selvis kun laitoin lopulta säiliölinjaan painemittarin. Vuosi sitten vaihdettu kompuran männänrengas oli näköjään kylmänarkaa materiaalia ja kutistui pakkasessa -> kompura tuottaa huonosti tai ei mitään. 10bar systeemi ei toimi kunnolla alle 4bar:lla.  :buck2:
Tämän korjasin uudella tiivisteellä, rupes tekemään painetta mutta sitten se painemittari vahvisti epäilykseni siitä että ilmaa tuhlataan jonnekkin. Perstuntumalla ollut epäilys että toi ajelee perää ylös-alas ja jää tekemään sitä looppina. Loopin näki painemittarista selkeästi, tämä tekee sen että hyvin pienituottoisen kompuran kyky ylläpitää järjestelmän käyttöpaine  on kokoajan koetuksella.
En halua polttaa vanhaa vm96 kompuraa lopullisesti joten jumpperoin painekytkimen "täysi paine" tilaan, nyt oon ajellut pelkän ilmasäiliön varassa duunimatkat. Riittää just ja just kun tankkaa sen tallikompuralla illalla ja jättää auton off-road korkeuteen yöksi sekä lukitsee aamulla lähtiessä normaalikorkeudelle (inhibit-nappi kojelaudassa) ettei tuhlaa ilmaa ajokorkeuden säätelyn. Yön seisonta korkeimmassa asennossa säästää aamun ilmat kun asennon säätely lähtiessä tapahtuu vain alaspäin johon ei kulu ilmaa.
Ulos tämä ei vuoda ilmojaan, tankissa pysyy ja ilmapussitkin pitää auton ryhdissään.

Tilasin lopulta kalliin drive unit:n venttiiliblokin kylkeen, kunhan se tulee niin sitten vielä korkeussensorien kalibrointi. Tuo drive unit on potentiaalinen ongelmien aiheuttaja, hartsiin valettu trankkuboxi jolla ECU ohjailee ventiileitä. Näitä on ihmisiltä mennyt ja tuo minunkin on orkkis...

Toi kompuran jumpperointi piti tehdä noin, tämä pirulainen funtsii kompuran käyntiaikojakin ja suuttuu jos kompuralle olisi pyyntö eikä mitään tapahdu. Kesällä voisi ajella pelkillä ilmapussien ilmoilla hanat kiinni mutta talvella se ei oikein tahdo pidemmän päälle onnistua, ECU:lta ei voi poistaa sähköjä koska sitten se menee vikatilaan ja laskee ilmat ulos. Samoin ABS juttelee tämän kanssa, joten katkennut yhteys piipittää sitten ABS-faultia.  8) (jousitus tarvitsee ABS:lta nopeustiedon automaattisiiin korkeussäätöihin, juttelu ilmeisesti kaksisuuntaista)

Tämä on nyt kiukutellut tavanomaista enemmän. Luulen että kohta on uhrattava vähintään kaksi *aksalaista kansanautoa Land Rover jumalien lepyttämiseksi jos mikään muu ei auta.  :)
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8726 : 24.01.2021, 11:23:17 »
Oletko aatellu vaihtaa rautajousille?
Niitä modauksiahan on tehty ja on muutoskatsastuksella mahdollista. Toki ajomukavuus siinä vähän kärsii, mutta huolet vähenee :D
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8727 : 24.01.2021, 15:42:47 »
Oletko aatellu vaihtaa rautajousille?
Niitä modauksiahan on tehty ja on muutoskatsastuksella mahdollista. Toki ajomukavuus siinä vähän kärsii, mutta huolet vähenee :D

En todellakaan, menee pilalle koko auto. Tämä on itseasiassa ollut varsin huoleton EAS:n osalta mutta nyt on viimeisen vuoden aikana päässyt vähän ryöstäytymään osin oman saamattomuuden vuoksi.
Tämähän ei ole varsinaisesti mitenkään valtavan kallis systeemi ylläpitää, toi mainittu drive unit on kallein yksittäinen osa eikä sitä oikein voi korjata. Toki oma testeri on välttämätön koska EAS hard fault ei resetoidu itsekseen, mutta se nyt on tän sielukkaan brittipiiraan kanssa must muutenkin.   S*

Ainiin lisäyksenä vielä tuohon tussarointiin. Tilasin vielä V/E korkeussensorin kun se näyttäisi olevan vähän hyppivä arvoiltaan, tämä onkin viimeinen orkkis sensori. Hyvin se on kestänyt kun 23v /325tkm viihtynyt auton alla.

Mut joo, tämähän on hyvin pitkästi korjattavissa oleva järjestelmä:
-venttiiliyksikkö on täysin purettavissa ja siihen saa mielestäni kaikkia osia vapailta markkinoilta eikä hinnat ole tähtitiettellisiä
-kompura on täysin korjattavissa eikä ole uutenakaan mikään valtavan kallis (laatikkoon sopii pienin modauksin joku muukin pumppu)
-ilmalinjat tavan nylokkiletkua, saa varakiristä
-ilmapussit eivät ole kovinkaan kalliita ja ne kestävät hyvin
-korkeussensorit eivät ole kovin kalliita ja nekin kestävät aika hyvin, normiongelma on kuminivelten ja varsien takertelu ruosteen vuoksi

Sanoisin että T-I henkilö pärjää hyvin tämän kanssa, korjaamolla käytettäessä toki tulee hintoihinsa ja kuten muidenkien LR-tuotteiden kohdalla yleiskorjaamot ei näitä ymmärrä.

Rautajouset ei toki lovea vaadi osakseen mutta tämä laite on tehty ilmapusseille ja semmoisena se on parhaimmillaan.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2021, 15:57:27 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7584
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8728 : 31.01.2021, 00:01:29 »
Vaihdoin muun rempan ohessa yhteen 245:een "tummaoptiikkaheijastimien" tilalle kirkkaat:

« Viimeksi muokattu: 07.02.2021, 01:54:37 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #8729 : 31.01.2021, 15:18:05 »
Vaihdoin muun rempan ohessa yhteen 245:een "tummaoptiikkaheijastimien" tilalle kirkkaat:

 :2funny:
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel käyttöWC, RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 varaosiksi, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 629tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu", Clean car, sick mind.

 

Carcom Oy  Ateho