Samppasport  Futurez

Amazon -70 budget sport

  • 176 Vastauksia
  • 83392 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #135 : 03.02.2017, 18:16:41 »
Omaa vastaavanlaista konsolia meinasin vahvistella lasikuidulla, oli halki ja muutenkin semmonen rimpula. Jäi kuitenkin tekemättä kun konsoli meni muutenkin kokonaan uusiksi m46 -vaihdelootan takia... Ulkopuolelle halkeamien kohdille voisi laittaa ennen kuiduttelua teipit, että hartsi ei pääse valumaan halkeamista mihin sattuu. Kuidutettavan pinnan voisi hioa esim. kasikymppisellä paperilla, että hartsi tarttuu kunnolla kiinni.

Jotain tällaista mietin itsekin kun tuo näyttäisi olevan PVCtä. Silloin kuitu tarttuu. Tuo teippivinkki on hyvä, yleensä näissä kuituhommissa sitä hartsia menee joka paikkaan ja tarttuu taatusti kaikkein näkyvimpään paikkaa toiselle puolelle. Vaikka budget sporttia tehdään, niin ei viitsi tehdä ihan aloittelevan harrastelijan taidonnäytettä. Ilmeisesti pitää hakea myös rulla alumiiniteippiä jos sillä saisi vähän suojattua.

Klassiker (länsinaapurimme klassikkoikäisiin kulkupeleihin keskittynyt julkaisu) lehdessä oli juttua erään auton rattiakselin ympäröivien muovien paikkailusta jota varten he sekoittelivat asetonia ja LEGO -palikasta raastettua muovia. Tästä syntyi sitten sopivaa massaa muovin paikkaukseen.

Tuokin saattaa toimia. Ilmeisesti legot on PVCtä, eli liukenevat asetoniin. Mun ongelma vaan on, että silloin kun olin pieni oli punaisia ja valkoisia legoja. Joissain ne on, mutta niin paljon en punaista aatetta tunnusta että laittaisin sellaista siihen keskikonsoliin. Itse tehdyllä asetonisotkuliimalla elvytetyn osan lopullisen ulkonäön voin melkein ennustaa.

Nää mun repeämät on sen verran pieniä että ne voi korjata tai olla korjaamatta. Ilmeisesti meikäläisten loosereiden miljonääripelissä kaikki vastanneet ovat sitä mieltä että se käikäle ei ole ämpärimuovia, jolloin epoksin käyttö on varmin tapa tuhota osa.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #136 : 03.02.2017, 18:42:32 »
Tervehdys!  Luin koko stoorisi ihan kerta istumalla ja ihan 1-luokan viihdettä olet laittanut meille koko rojektisi ajan.
Upeaa on huomata ettei kaikki niin määrällisen määräämättömästi murehdi miten hommat sujuu vaan antaa tuulen puhaltaa niin kuin se vihreä tallisi joka oli melkoisen matala kun syksyiset lehdet "kuivina" sen nöyrryttivät.

Kaikkea hyvää rojektille ja tekijälle, työ tekijäänsä kiittää ja jos ei niin sitten myö!

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #137 : 03.02.2017, 19:07:47 »
Tämä olisi ihan eniten tuohon muovin liimaamiseen.

http://www.loctite.fi/Loctite-4087.htm?nodeid=8802621849601

Tuossa sama kama puskurin korjauksessa.

https://www.youtube.com/watch?v=8454nJrcDnw

"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #138 : 03.02.2017, 22:16:44 »
Tämä olisi ihan eniten tuohon muovin liimaamiseen.

http://www.loctite.fi/Loctite-4087.htm?nodeid=8802621849601

Tuossa sama kama puskurin korjauksessa.

https://www.youtube.com/watch?v=8454nJrcDnw

Näyttää asialliselta aineelta ja näköjään ei ole oikeastaan mitään väliä mihin muoviin tota räppäilee. Setissä on vaan yksi vika - näköjään tarttee stuffin lisäksi puhdistusaineita, voiteluaineita, pohjustusaineita, ruiskurungon, supistimen, kuristimen, laajentimen ja mitä vielä lisäksi. Parin ekan tuotteen hintalappun näkeminen pistää miettimään että onkohan meikäläinen tekemässä budget sporttia vai vm 2018 mersua sairaalan puhdastilassa.
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #139 : 15.02.2017, 09:07:34 »
Tervehdys!  Luin koko stoorisi ihan kerta istumalla ja ihan 1-luokan viihdettä olet laittanut meille koko rojektisi ajan.
Upeaa on huomata ettei kaikki niin määrällisen määräämättömästi murehdi miten hommat sujuu vaan antaa tuulen puhaltaa niin kuin se vihreä tallisi joka oli melkoisen matala kun syksyiset lehdet "kuivina" sen nöyrryttivät.

Kaikkea hyvää rojektille ja tekijälle, työ tekijäänsä kiittää ja jos ei niin sitten myö!

Kiitoksia paljon palautteesta. Kaverit ovat kyllä kertoneet aiemmin että mun autonlaitto käy kyllä viihteestä, mutta että ihan ykkösluokan. Ilmeisesti viihteen taso on mennyt tosi huonoksi, vaikka just jotain otosta mainostettiin telkussa iskulauseella mukana myös mutsi. Voiskohan seuraavaan versioon ottaa anopin. Se kun hymyilee nykyisin niin ystävällisesti siellä Kustaankartanossa. On niin muuttunut ihminen. Lääkäritkin sanoo että sillä on melkein 10 % tolkusta tallella. Vaikka miten väitetään että dementikoista tulee kärttyisiä, niin anoppi on kyllä ihan toinen ihminen nykyisin.

Jos tätä plokia arvioidaan viihteen lähtökohdosta, niin otetaanpa välillä sitten kultturellimpaa linjaa. Eli esittelen nyt arvon lukijoille kollaasin kolmen tervantekijän näkemyksestä mellanblå 99. Näistä maailmoista projektin puitteissa on laadittu olkkarin seinällekin soveltuva väritutkielma, tosin sen verran pitkällä projekti on että ei sitä kyllä auton kyljestä irti rälläköidä. Ohessa siis lukijoiden mielenliikutuksen lisäämiseksi itse teos ja sitten tulkintaa siitä värimaailmasta, joita nämä taiteilijan parhaat apurit ovat loihtineet.



Pohjaa kuvatkoon Saimaan suurten selkien sininen. Tämä on budget sportin nykyinen väri ja tervaamossa tehty iloinen pohjavire. Omissa silmissä sävyssä värjäri on vanginnut sen hetken, kun taivaan kansi kesäpäivänä heijastuu ryssän sinisellä maalatun huussin seinästä ja ihminen on juuri luopunut pienestä taakasta pidemmän rupeaman jälkeen.

Teoksen vasemmalla laidalla liu'umme siihen tuokion ja tunnelman Itämerestä, kun 24 h Ruotsin risteilyllä värin suunnitellut ruotsalainen visionääri luuli saavansa toimeksiantajalta inspiraation hakureissun Välimerelle, mutta kokikin silmien edessä Itämeren 15. sinisen enkelin noustessa kielen päälle laivan reelinkiin nojatessa ja aloittaessa matkansa kohti syvyyksiä.

Sommitelman oikealla ja eteenpäin pyrkivällä puolella voimme aistia monipuolisesti kaiken sen ylellisyyden Volvo Ocean Race purjeveneen kiitäessä Suomenlahdella heinäkuun lopun päivänä ja roikkuessamme valjaissa siinä veden pinnan välittömässä tuntumassa pärskeiden tuodessa kasvoillemme reilumman ripauksen sinileväpuuroa. Sen värin, hajun, maun ja kirvelyn.

Meikäläisen ei kyllä pysty hahmottamaan silmillään näiden kontrastien vuoropuhelua. Tihrusilmissä kun on lähinnä sama punertava kajo kuin Ville K:lla talwiajojen toisen päivän (dagen efter på svenska) myöhäisellä aamiaisella. Varma tosin en ole menikö Villellä mietintään nauttiako tukeva meriaamiainen joka tilaustermillä tunnetaan nimeltä kaksi tuoremehua. Yksihän olisi vain tavallinen risteilyaamiainen. Mutta siis tähän kulttuuripläjäykseen, sen verran voimakkaita olivat nämä kontrastit, että budget sportin osalta mennään uusinnassa hinnat alkaen 24 h Ruotsin risteilyn tunnemaailmaan. Se kun tuntuu luovan harmonisen vuoropuhelun uuden ja vanhan välillä – se tuo silmiemme eteen häivähdyksenä elämän kierrosta ja rajallisuudesta. Tällä siis tarkoitetaan auton siirtoa Kuusakoskelle  kun sitä ruostetta on tarpeeksi – tässä osassa onneksi vain vähän.

Eli se siitä värileikistä. Näitä kaikkia sävyjä + yksi muukin löytyy nyt budget sportista kun useampaan otteeseen ja useammalla coctaililla sitä on tervattu. Pitäisi näköjään nää maalaushommat tehdä yhdellä satsilla ja nopealla aikataululla, jos edes suurinpiirtein yksivärisen haluaisi.



Jotain muutakin on saatu aikaiseksi kuin värimaailmoissa onanoitu. Kabiinia on siistitty ja sähköjä läpikäyty. Vielä mitään ihmeellistä vastaan ei ole tullut, ei kipinöitä eikä savua, ei oikareita eikä mitään hajonnutta. Eli jotain uutta näissä sähköaskareissa. Jos jotain näistä kertoisi, niin ehkä rundarista voisi muutaman sanan lausua. Varvikelloa asentelin paikalleen kojetauluun. Yleensähän kun sellaista aman kojetaulun päälle asentelee, niin nomaalijannulla on tunne että nyt on munaa. Tuli porailtua reikää joskus muinoin talteenotettuun ehjään päälliseen ja samalla myös peltiin. Valitettavasti vaan kun kiekkamittaria sitten reikään sovitteli, niin pettymys oli melkoinen. Tässä mun kombossa machon pili on sellainen pikkuinen, joka ei edes mene pohjaan saakka. Siihen se jää pyörimään siihen vanhaan, väljään ja kurttuiseen reikään. Tosin varvikellon puolustukseksi pitää sanoa että ei se reikäkään kovin tiukka ollut, pehmeäksi on käynyt kymmenien vuosien aikana vaikka ei sitä paljon ole sinä aikana pojat päässeet hipelöimään. Onneksi ei tullut tilattua mitään uutta päällistä valmilla tiukalla reiällä, siinä olisi ollut vielä enemmän sovittamista. Näin ollen laitoin kiekkakellon ihan vain toppaukseen kiinni puolen tuuman pultilla ja prikalla. Sillä sai sen verran kiinni ettei taida ekassa mutkassa syliin tippua. Olisi liian noloa. Ja sitä paitsi se jäisi todennäköisesti roikkumaan siihen vähän niinkuin vehkeet käytön jälkeen. Ei tällainen vanha äijä tartte lisää muistutusta asiasta että ne vaan roikkuu.



Ennen rundarin ruuvaamista paikoilleen,  sain jostain ihmeellisen valaistumisen kokeilla että varmasti toimii. Kytkennät löytyi helposti interneetistä, eli ei muuta kuin väliaikaisabikot kiinni ja pannu käymään. Muuten hyvä mutta ei viisari heilahtanutkaan. Siinä vaiheessa tuli  mieleen että eikö jotain asiaa voisi edes joskus tehdä ajoissa, nyt kun homma pysähtyy tältä osin kiekkamittariin. Esa oli kyllä sen chekannut herra Huun kanssa, katsoivat sitä 5 minuuttia, mittailivat ja piirsivät niitä hieroglyfejä paperille, mitä lie elektroniikkapiirroksia. Sanoivat että tää toimii. Kun siinä avauduin kovasta kohtalosta, Esa sanoi että vaihda niiden valkeiden johtojen paikat. Siellä kun on kuulemma diodi. Osoittaakseni että kouluaikana fysiikan tunnilla ei pelattu koko ajan jätkänshakkia, niin kerrotaan nyt että jopa muista mikä on diodi. Se on sellainen läppä joka päästää kipinät ja savun yhteen suuntaan muttei toiseen. Ainakin vissiin. Selitystä en ihan heti niellyt kun auto käy mutta mittari ei näytä mitään. Virta puolalta jakajalle kulkee sen mittarin kautta ja siellä pitäisi olla se savuläppä. Vaihdoin kuitenkin johtojen paikat ja vot, pelitti. Edellinen visonääri kun oli merkinnyt valkeat johdot puolalle ja jakajaan värimerkillä niin kuin valmistajakin. Sillä erotuksella, että just väärinpäin.

Ennen lopullista asennusta piti tehdä vimeinen silaus. Kun kehää on tullut iltaisin tahkottua, niin jonkin verran rassaa liikennesuunnittelijan keltainen aalto länsipäässä. Turvallisuuskaverin visio on, että vihreällä valolla lähestyvälle autolle lyödään keltainen että sun on pakko tiputtaa nopeus jonnekin 20 nurkille ja sitten vaihdetaan. Tie on ihan tyhjä, mutta kun siellä on ne passikuva-automaatit. Sen verran vähän keltainen nappaa näkökentässä, että mun budget sportissa ei kojelaudan päällä keltainen loista. Eli vedin tussilla lampun vihreäksi. Tavoite on, että tällä mennään.


« Viimeksi muokattu: 22.12.2017, 20:07:57 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #140 : 20.02.2017, 07:50:37 »
Jaahas, mäkin oon taas päässyt sun tarinaan sivuosan henkilönä..  :D
Kerrottakoon, että jarruvalojen väri silmissä aamulla johtui todennäköisesti siitä, että kotiin päästyäni mittasin kuumetta 38.5 ja seuraavana aamuna sain antibioottikuurin poskiontelon- ja keuhkoputken tulehdukseen..
Mutta joo, takas aiheeseen, hyvä siitä tulee kun sen maalaa, kerralla uusiks ja kunnon väreillä. Saisko orkkiksen kaltaista mellanblååta jonain raskaankaluston akryylinä, niitä sävyjähän tuli tuhansia lisää kun vesivärit tuli korvaamaan akryylit henkilöautoihin?
Volvo PV&Duett

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #141 : 24.02.2017, 08:23:16 »
Jaahas, mäkin oon taas päässyt sun tarinaan sivuosan henkilönä..  :D

Hienoa että otat sen noin. Olen kyllä kuullut että mun juttuihin mukaan pääseminen on yhtä upeaa kuin mopoaika intissä.

Kerrottakoon, että jarruvalojen väri silmissä aamulla johtui todennäköisesti siitä, että kotiin päästyäni mittasin kuumetta 38.5 ja seuraavana aamuna sain antibioottikuurin poskiontelon- ja keuhkoputken tulehdukseen..

Eikös nuo punaiset silmät ole ihan positiivinen juttu vaikka saitkin talviajoista taudin kotiin tuomisina. Se ei ole edes sitä selitys- ja supatteluversiota. Nyt on silmät sävy sävyyn aman kanssa. Ja jos ne vielä loistaa jarruvaloina, niin niillä voi ilmoittaa kohteliaasti oman näkemyksensä esimerkiksi sille yhdelle kaverille joka aiemmin tässä ketjussa ilmoitti yhtyvänsä suhun.

Mutta joo, takas aiheeseen, hyvä siitä tulee kun sen maalaa, kerralla uusiks ja kunnon väreillä. Saisko orkkiksen kaltaista mellanblååta jonain raskaankaluston akryylinä, niitä sävyjähän tuli tuhansia lisää kun vesivärit tuli korvaamaan akryylit henkilöautoihin?

Paras noista vaihtoehdoista oli automaalit.netistä. Sävy on puolikiiltävänä ok ja hinta on projektin henkeen sopiva, joten sillä uusintakierros mennään. Voi olla että on just noita raskaan kaluston oikeita akryylejä.

Sisustan siistimisessä on edetty vaiheeseen nimeltä penkitys. Kun selkää on käyty jo useaan otteeseen lekurille näyttämässä ja kunnon coctaileja ovat tarjoilleet niin jakkaroiden kanssa ei voi mennä ihan budjettilinjalla. Penkkien nauhat oli tietty siinä kunnossa kuin kaikilla muillakin vajaan 50 vuoden jälkeen. Tuli katseltua VPn tarjontaa ja siinä vaiheessa kun hintalapun näki, ei vielä sydän pyörinut samalla kierrosluvulla kuin budget sportin moottori kaasupolkimen hirttäessä kiinni. Vasta siinä vaiheessa pomppasi kun tajusi että kyseessä on metrihinta ja niitä metrejä tarttee ilmeisesti vajaa 15. Eli pätö nauha maksaisi ainakin parisen hunttia tilattuna. Plus postikulut. Mitähän muoviämpäriä, kysyy epätietoinen Savosta ja ei muuta kuin interneetti vinkumaan. Eihän tällainen hamppuköyden seuraava kehitysaste voi olla näin kalllista.



Kun jonkin aikaa kuukkeloin niin alkoi aueta. Nauhat on jotain Pirellin 50-luvulla jätelimestä kehittämää oheistuotetta. Englantiin tuotanto on päätynyt värikkäiden vaiheiden kautta (luetaan pankkiirit ovat tehneet pusinesta). Ottaen huomioon sumujen saaren tuotantotavat, todennäköisesti keitetään edelleen samoissa sammioissa ja hämmennetään samoilla puukauhoilla kuin 50-luvulla. Seuraavat löydöt eivät olletkaan niin rohkaisevia, kuukkeli antoi tuloksia miten kaiken maailman design -huonekaluihin vaihdetaan hihnoja antiikkityökaluilla ja saadaan aikaseksi jotain webbingiä. Tässä vaiheessa ärräpäät lenteli, yleensä kun naisille myydään designia, rättejä tai pakkelia, niin uskottavuuden kannalta niitä ei todellakaan voi myydä millään meikäläisen maksuhalukkuuden mukaisella korvauksella. Tuli tutkittua eristyssaaren kauppoja, hinta oli halvempi kuin sweduissa mutta teknologian kehdon postimaksut ovat ihan taivaista. Eli jos saa jotain kahdeksan egeä metri, niin paikallinen Theresan kontrollissa oleva Brexit-orientoitunut pakettivälittämö haluaa roudauksesta väärän valuutan unioniin kohtuulliset 60 paikallista räppänää eli jotain 70 egeä.

Jenkkilästä olisi myös saanut hieman järkevämpään hintaan kusenkeltaista ehtaa alkuperäisitseään sekä mustaa vastinetta elastbeltiä. Kun laskee taas postikulut, tullit, alvn ja tullipostin rumban, niin koko kielellinen repertuaari voimasanojen käytössä tuli vaihteeksi käyttöön. Sukulaisten kautta olisi voinut tilata mutta näissä caseissa pitäisi reagoida ajoissa. Tässä projektissa en muista että olisin noin niin kuin yleisesti ottaen tehnyt jotain ajoissa. Tai edes jotain yksittäistä juttua.

Seuraavaksi mieleen juolahti että kinuskit valmistaa lähes kaikesta halpoja kopiota. Ei muuta kuin Aliexpress auki ja syöttämään hakusanoja rubber, latex, webbing.  Viisaan kinuskin verkkokauppa oli aiempien asiakkaiden ostohistorian perusteella sitä mieltä että ahaa, uusi asiakas joka on kiinnostunut kumista, latexista ja sitomisesta. On muuten edustava valikoima alan tuotteita tarjolla, mutta ei semmoista nauhaa mitä jakkaroihin tarttisi. Onneksi ei tullut rekisteröidyttyä ja toivottavasti eivät tiedä sähköpostiosoitetta – nykyisin kun boxiin tulee joka päivä ihan riittävästi ehdotuksia Kaylalta, Kathleeniltä ja mitä kaikkia kuumia kissoja niitä nyt onkaan. Vielä jos tähän olisi saanut kinuskit päälle niin mihin pyöritykseen tälläinen ujo savolainen olisikaan joutunut.

Alibabalta löytyi jotain, mutta minimitilaus on näköjään lafkasta riippuen yhdestä kymmeneen kilometriin. Oman projektin ylijäämää saisi muutaman tovin tarjoilla muille harrastajille. Jos muihin maihin yrittäisi sidontatarpeita tarjota huonolla lontoolla, niin siinä olisi todennäköisesti tarjolla uuden kumimiehen ja toisenlaisen Tom of Finlandin titteli.

Lopulta mieleen tuli kokeilla Saksaa. Bingo. Kun amazon myy saksalaiselle, siinä kaupassa on varmasti kaikki ihquus, gloria, romanttinen kynttilänvalo ja ennen kaikkea katteet vedetty minimiin. Parikymmentä metriä tuli ostettua, puolet sain tarjouksesta vähän yli 3 egeä metri joka alkoi kelpaamaan mulle.  Toisesta rullasta piti maksaa enemmän mutta postikuluineen 20 metriä maksoi reilusti alle satkun. Näköjään amazon tai saksalainen osaa myös jutella brittien kanssa rahasta, koska sankkojen sumujen saarelta tämäkin paketti tuli.



Sen verran tuli luettua webbing tarinoita webistä, että pystyi oman kunnostuksen aloittamaan. Muutamat UK asukkaat ovat jopa avautuneet kuvien kanssa miten aman penkit kunnostetaan. Kunnon entisöijän tyyliin kävin eurokankaassa hakemassa jotain ihan oikeita renkaita, joila niitataan kankaita kiinni. Otin ekan niitin, vastinkappaleet, asetustelineen ja niittirengas väliin. Vasara käteen ja niittaamaan. Hyvin lensi kohdistusvehkeen muovisäleet. Tämä kokeilu loppui siihen ja siirryttiin koettuihin museomiesten menetelmiin. Iso popniitti ja prikka toiselle puolelle. Poks ja entisöinnin laadukas lopputulos aikakauden mukaisin metodein oli siinä.



Juutuupin ammattimaisesti kuvatuissa elvytystarinoissa korostettiin että tiukka pitää olla. Vaikka miten vetelin niin taputtaessa ihan nuottiviivaston yläpäähän ei soinnilla päästy. Pikemminkin sellainen kaiku tuli kun vehje roikkuu ja siihen henkeä yrität taputella. Koeistumisessa lopputulos kuitenkin tyydytti. Narua jäi vielä yli, eli jos en selkänojien kanssa ihan turaa, niin voi tehdä uuden kappaleen. Tai kiristää kuskin istuimen nauhaa. Tämä setti kelpaa tällä hetkellä budget sporttiin. Lopputulos kun on lähellä projektin muuta tasoa.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2017, 20:04:38 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa Oski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #142 : 24.02.2017, 08:42:56 »
Hienoa tekemistä ja kivaa luettavaa! Pienellä kaiholla muistelen, kun omaan Amaan noita vastaavia kuminauhoja etsiskelin. Kauhistelin myös VP:n hintoja ja päädyin Etolasta ostamaan sellaista harmaata, ohutta kudoksella varustettua kumilevyä. Siitä sitten leikkasin sopivat viipaleet 45 asteen kulmaan (muuten ei joustanut yhtään) ja vastaavasti pop-niitillä kasailin. Toistaiseksi on ehjänä pysyneet, vaikka kohta 10 vuotta on aikaa värkkäilystä kulunut.
Amazon -66, Pyhimys -64, 2 x S60, Ford 8 NAN, MB CLA

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #143 : 24.02.2017, 14:57:59 »
Mullahan oli amassa noi remmit myös ihan kuoleentuneet. Ilmeisesti mä meen vielä enemmän budjetilla amazonin kunnostuksessa kuin sä, mä nimittäin otin kuminauhat pois, pujottelin suurinpiirtein samanlevyisen kuormaliinan sen kuminauhan tilalle, ja kiristelin siihen, lukko tietysti alapuolelle, ettei tunnu pehmustuksen läpi persauksiin. Eipä oo vielä kukaan valittanut lopputuloksesta.. :)
Volvo PV&Duett

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #144 : 24.02.2017, 15:20:33 »
Joskus -80 luvun alussa oli 144:stä nuo remmit jo elähtäneet ja verhoilija samalla, kun verhoili penkit niin korvasi remmit vanerilla. Ihan hyvä tuli.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #145 : 04.03.2017, 15:22:59 »
Auton laitossa kohtaa joskus yleviä hetkiä ja silmiin nousee liikutuksen sumea kiilto. Viimeisimmän postauksen jälkeen sellainen tuli: Sitä pieni ihminen ihan herkistyy kun lukee miten hienoja ratkaisuja muut ovat keksineet penkkien entisöinnissä pienemmän budjetin concours tasoa haettaessa. En rämmi budget sport -projektini kanssa yksin. Kommentteja lukiessa  mieleen nousi kirkkaana – en ole ainut harrastaja, joka yrittää päästä siitä mistä aita on matalin. Tai normaaliproseduurilla riman alituksella.  Saattaa olla että kaikki se etsintä olisi jäänyt tekemättä jos näistä innovaatioista olisi aiemmin tiennyt.

Penkkien selkänojat myös auoskelin, kun toisessa raudat painoivat ikävästi lapaluiden alta. Ei muuta kuin töihin, vaikka edellinen omistaja oli tehnyt korjaustoimenpiteen toisen puolen selkänojan pultin kiinnikkeelle. Sinne oli vaihdettu millinen, joka ei lähtenyt millään pois. Rälläkkä siis käteen ja vot, selvisi, jotenkin sisälle verhoilu auki repien oli saatu ujutettua mutteri. Kun tie Berliiniin oli vihdoin auki, niin muutakin löytyi. Selkänoja oli moniongelmainen – ristiselän tuen kiristinnarujen kiinnityskäikäle molemmista päistä palasina. Sisältä paljastui vielä yksi yllätys, näköjään näissä selkänojissa on säästetty jo tehtaalla ihan niin budget sport -projektissa. Molemmissa penkin osissa kumia on käytetty, mutta selkää pieksetään 1,5 tuumaisella harvakseltaan kun ahterin alla on parin tuuman tiuhempaan taiteltu remmi.  Fixauksessa olin ajattelut käyttää Villen koeteltua korjausmetodia ja projektin yleisen tason säilyttämisen vuoksi ostinkin sinne päin sinisen liinan iloisen kirjavan väriharmonian takuuna.



Muuten pitää ihan tässä projektikertomuksessa kiittää Villeä – hän löysi tämän projektin pirtaan sopivan teoksen. Jos tämän olisi tiennyt projektia aloittaessa, ehdottomasti olisi pitänyt investoida sen 4 taalaa mitä tämä eepos näyttää huolella selattuna ja valmiilla rasvatahroilla amazon.comissa maksavan. Vaikka ynnää postikulut päälle, niin tämän romaanin tutkiminen olisi todennäköisesti kannattanut.



Sen verran selkänojien kanssa turaaminen kesti että yhdessä vaiheessa mieleen tuli mitata paljonko kumia oli vielä rullalla jäljellä. Ei mennyt niin kuin yleensä projekteissa - mitta oli juuri oikea kahteen selkänojaan. VPn mukaan piti riittää yhteen ja normaalikuvion mukaan sekin olisi pitänyt ollä just sen 5 senttiä liian lyhyt. Kun tällainen arpajaispalkinto kohdalle kolahtaa, niin meikäläinen budjettielvyttäjä ei voinut jättää kallista kuminauhaa käyttämättä. Lisäksi olisi mennyt hyvä liina pilalle, joka maksoi monta euroa. Sakset käteen ja nauha jotain puolitoistatuumaiseksi. Kun olin ensiksi vamistanut että popniitin kanta ei paina selkää, niin autonlaittajan ystävä handuun, pikapano ja nauhat kiinni.



Kokemusperusteisesti voi siis todeta siis että nuuka kaveri tarvitsee nauhaa näihin lopun ajan vehkeisiin 10 metriä. VP osaa näköjään pisneksen ja haluaa myydä tätä katteet kohdallaan tuotetta suurempien marginaalien miehille.  Mulle jäi nyt kympin rulla yli, eli jos joku todellinen museomies tarttee niin saa kohtuullisempaan hintaan kuin VPltä.



Kaverit ovat väittäneet että mulle pitää vääntää rautalangasta useampaan kertaan. Tämän palautteen pohjalta jopa uskoin ja en edes yrittänyt lähteä tekemään langasta hajonneita ristiselän tuen kiinnikkeitä.  Ylimääräiset penkin rungot on roudattu pysyväisvarastoon Metsä-Sairilaan ja Vantaan Energialle, joten varaosiakaan ei ollut tarjolla. Otin siis M4 kierretankoa, päähän nylocit ja rautalankaa vääntäen, ei kuitenkaan liian monelle mutkalle. Ainakin mulle kelpasi ja tuntui kiristyvän kun kiekkoa väänsi.



Laadukkaassa entisöinnissä osa osista myös pestään, eli selkänojia hieman hinkkasin. Toisessa ylänurkassa oli sellainen vähän irvokkaan näköinen kohta. Koska meikäläinen on siveellinen ja tolkun mies, niin eihän tässä projektissa näin hävytöntä aukinaista vakoa voi näkyviin jättää vihjailemaan ties mitä. Pakko oli ottaa neula ja lanka käteen, kun mutsikin joskus 35 vuotta sitten innostuneelle nuorukaiselle sukan parsimista opetti kun sitä taitoa kuulemma tarttis joskus. Luento kesti muistaakseni jotain vartin verran, sen jälkeen sekä opettaja että oppilas hyvässä yhteisymmärryksessä totesivat ihan niin kuin nämä julkimot hopioiden jaon jälkeen että kasvoimme erilleen. Luulen että ihan kymppiä ei tästäkään suorituksesta tullut, mutta jos nyt jotain kumminkin.

Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #146 : 04.03.2017, 20:12:58 »
Tuostahan tuli viimeisenpäälle penkki :)
2010 suunnilleen penkit "kunnostin" kiristämällä virttyneitä nauhoja ja tukevoitin niitä parilla kerroksella retkipatjaa.. ei ne enää hyvät ole ::)

Poissa jim doe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Vrcf, Svk, Lahden volvokerho
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #147 : 06.03.2017, 20:52:57 »
laitettiinhan noihin aikoinaan turvavyötäkin..Kiitos tarinoinnista, tulee halu jatkaa oman aman rakentamista
Team Pahka lopopower
amat 68 farkku sport ja 70
Opel Corsa van :-)

Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #148 : 13.04.2017, 19:36:23 »
laitettiinhan noihin aikoinaan turvavyötäkin..Kiitos tarinoinnista, tulee halu jatkaa oman aman rakentamista

Olen kuullut samaa aiemminkin. Kun mun touhuja katsoo niin ei tartte omaa jälkeä hävetä. Lycka till vaan projektiisi, mutta pikku vinkkinä, mun projektista ei kannata ottaa mallia.

Huomaa että kevät on tulossa kun auton laiton lisäksi muutakin askaretta ilmaantuu. Autotallissa on sama fiilis kun aiemmin keväisin, huikealla innolla vääntäytyy sinne skeidan sekaan parantuneessa valossa tutkimaan oman käden jälkeä. Ja toteamaan että olenko mä tällaista saanut aikaiseksi. Syksyllä kun kaikkea peittää pöly ja valaistuskin on sitä mitä on, niin ei tunnu niin pahalta.

Näköjään dropbox päätti uudistaa kuvien näyttämistä ja sensuroi suurimman osan tämänkin kertomuksen kuvista. Jos tässä joku päivä ei todellakaan keksi muuta tekemistä, niin pitänee palautella ainakin osa. Hienoja nämä uudet pilvipalvelut ja firmat. Kerrotaan ekaksi miten hienosti voit tallentaa kaikki juttusi tänne. Ei enää varmuuskopiota ja muita huolia. Täällä kuvasi säilyvät. Joo, niin säilyvät, ja jos tartteet niin kaiva kuvettasi tai siirrä muualle. Tarjousviikot loppuivat. Ja sitäpaitsi lafkan uusi visio on nyt tarjota sellaista kimppakivaa. Lähetelkää toisillenne kuvia ja kommentoikaa niitä. Ihan kuvan päälle voi tehdä. En olisi itse keksinytkään että tällaisella ominaisuudella minunkin maailma pelastuu ja elämään tulee uutta sisältöä.



Jotain kuitenkin on saatu aikaiseksi. Kojelaudan valot ja valot yleensäkin oli viimeinen sähkökorjauskohde. Valokatkaisijoita varastoista löytyi yhteensä 4, mutta yksikään ei ollut kokonaan ehjä. Laitoin sitten sellaisen, jossa muut toimii paitsi kojelaudan valojen himmennys.  Kojelaudan valojen toimimaan saanti oli oma askareensa. Pitkään vikaa etsin, kun ensin luulin että katkaisijan kautta menee suoraan virrat kojetauluun. Mieshän ei käyttäohjeita katsele, kaavioita tutki eikä manuaaleja selaa. Kun sitten lopulta liian monen olvin jälkeen sähkökaavion otin käteen, niin löytyi. Johtoja kytkemällä ja kokeilemalla löytyi yksi palanut polttimo mittariston valoista, joka oli ilmeisesti oikosessa. Kytkettynä sammutti kaiken.  Mutta nyt siis toimii kaikki sähköt – tosin varvi- ja oikean kellon lamput näkyy käytännössä vain pilkkopimeässä keskiyöllä. Käytännöllistä kesäautolla.



Konehuoneeseen tuli muutama uusi johto, mutta aika hyvin ne sai naamioitua puretun johtosarjan suojamuovien sisään. Ainoat johdot mitkä pistää silmään kulahtaneesta kokonaisuudesta on varvikellon valkeat johdot puolalle ja jakajaan. Ilmeisesti näihin pitää laittaa jotain jäteöljyä tai vastaavaa etteivät pilaa kokonaisuutta.



Konsolikotelon pitkän harkinnan, vaihtoehtoihin tutustumisen ja ratkaisuanalyysin jälkeen korjasin. Biltemasta halvinta kahden egen epoksiliimaa ja se oli siinä. Oikeat kuitumiehet saavat todennäköisesti slaagin kun näkevät että kuivana on räppäilty eikä odotettu kunnolla kostumista. Minusta näytti onnistuneen just niin hienosti kuin budget sportin tekeminen yleensä. Selvästi jäykistyi vaikka miten joku väittäisi että aika veltto on.



Terveyssiteetkin tuli lyötyä paikoilleen. Ne kävi uudistumassa Hyvinkäällä, kun jyräsivät maan tasalle turvavyön stadin toimipisteen. Sieltä löytyi jos jonkinlaista narua, omistaja tosin pahoitteli ettei ole just samanlaisella kuviolla varustettua. Melkein itkuvirsiä teki mieli veisata tämän kauhean tapahtuman edessä, mitenhän sitä voi käyttää turvavyötä jos viiru on poikittain eikä pitkittäin.  Ei varmaankaan sovi kabiinin harkitun ilmeen kanssa yhteen. Viikossa vaihteli vyöt ja herkisteli jousetkin. Toimii hyvin eikä maksanut kauheita - vähän toista satkua ja nyt toimivat.

Tiivisteitä tuli vedettyä paikoilleen. On muuten hienoa touhua. Taisi olla ensimmäistä kertaa mun elämässä kun tuntui että voisi hieman väljempi vako olla kun kumia laittaa sisään.



Vanteetkin piti alle vaihtaa että vähän kesäfiiliksiin pääsee. Kaveri tuumasi että muuttui ulkoasu aika olennaisesti. Vanteiden kanssa joutuu vielä askartelemaan melkoisesti, on sen verran ruostetta ja hapettumaa. On vähän liian budget mallia, mutta käydään kokeilemassa josko museoleiman näillä saisi. Näihin tunnelmiin, katsastuskunnossa alkaa olemaan, tosin taitaa käydä maalaamon kautta ennen leimaamista.
« Viimeksi muokattu: 14.04.2017, 07:18:51 kirjoittanut kalkkis »
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -70 budget sport
« Vastaus #149 : 13.04.2017, 22:37:09 »
Terveyssiteetkin tuli lyötyä paikoilleen. Ne kävi uudistumassa Hyvinkäällä, kun jyräsivät maan tasalle turvavyön stadin toimipisteen. Sieltä löytyi jos jonkinlaista narua, omistaja tosin pahoitteli ettei ole just samanlaisella kuviolla varustettua. Melkein itkuvirsiä teki mieli veisata tämän kauhean tapahtuman edessä, mitenhän sitä voi käyttää turvavyötä jos viiru on poikittain eikä pitkittäin.  Ei varmaankaan sovi kabiinin harkitun ilmeen kanssa yhteen. Viikossa vaihteli vyöt ja herkisteli jousetkin. Toimii hyvin eikä maksanut kauheita - vähän toista satkua ja nyt toimivat.

Hyvältä näyttää!

Vai ovat jyränneet sen helsingin turvavyömestan.  :(
Aikoinaan kyselin sieltä hihnojen uudistusta ja olisi onnistunut 50e kappale hintaan...
Mikä tuo hyvinkääläinen mesta on?
Nuo näyttää ihan hyvältä / ei ole pahan hintaista.
Se on ikävä jos kolarin sattuessa juuri ennen kuolemaa kuulee sen 'naps' -äänen kun vanha virkkaantunut vyö antaa periksi.
Tosin sitä ei kuule kun bakelliittiratti lyö tajun pois sitä ennen, armollinen lähtö volvolla.  :)

Kiva että saat rassin liikenteeseen!
Hyvää duunia budjettityyliin, respektiä tulee, ainakin multa.  :)
144-70

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo