Autodiagnoosi  Carcom Oy

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604234 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1560 : 15.06.2015, 09:37:49 »
Koska lukko ei anna periksi, niin nelonen antaa. Silläkin on syynsä miksi loota oikeissa säädöissä potkaisee lukon pois / vaihtaa neloselta kolmoselle herkemmin. Mutta en mä näistä mitään oikeasti ymmärrä, kunhan naljailen.

Jatkakaa.

Joka tapauksessa nelonen luisti. Oli kd löysä tai kireä. Olisi pitänyt jättää nelosella vedot pois  :-\
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1561 : 15.06.2015, 10:44:31 »
Koska lukko ei anna periksi, niin nelonen antaa. Silläkin on syynsä miksi loota oikeissa säädöissä potkaisee lukon pois / vaihtaa neloselta kolmoselle herkemmin. Mutta en mä näistä mitään oikeasti ymmärrä, kunhan naljailen.

Jatkakaa.
Vähentyisikö turbiinin välittämä momentti laatikolle jos lukko aukeaisi ja momentinmuunninta käytettäisi "normaalisti"?

Eikö asiasta löydy enää muuta itkemisen aihetta kuin laatikon väärä KD säätö tai amishenkinen termi öljynjäähdyttimelle?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1562 : 15.06.2015, 10:56:21 »
Palaten astialle mielenkiintosta luettavaa vaikka suurin osa nykyään pyöriiki bittien hieromisessa  :hello:
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1563 : 15.06.2015, 11:32:44 »
Joka tapauksessa nelonen luisti. Oli kd löysä tai kireä. Olisi pitänyt jättää nelosella vedot pois  :-\
näin, en kirjoittanut vittuilevaan sävyyn vaan se nelonen on oikeasti alimitoitettu muuhun laatikkoon nähden, lipsuu pikkuhiljaa kunnes kitkapinnan alta paljastuu metalli ja siinävaiheessa peli on menetetty.
Onhan se äärettömän mukavaa hyödyntää hyvää vääntöä, jos vaan loota kestäisi.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1564 : 15.06.2015, 14:57:14 »
Ei kannata ajaa sillä lootalla liian löysällä kiktaunilla, nelonen ei mikään varttimailivaihde

Tuossa eilisissä säätö-sessiossa vajaat kuormat olivat pääasiallisena kohteena (2-6trpm), vaikka täyskaasun vetojakin säädeltiin hitunen.

Laatikon öljyt tuolla vinokoneella kyllä lämpesivät nopeasti, vaikkei täyskaasulla kiihdytettykkään. Sen verran paljon tuossa wiinakontissa on vetoja, että voimme todeta; alavääntö on todellakin murhaavaa, tosin tällä kertaa vaihdelaatikolle.

Aika näyttää, mikä petti, kitkalevyt vaiko jotain jossain muualla.  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1565 : 15.06.2015, 15:44:13 »
Palaten astialle mielenkiintosta luettavaa vaikka suurin osa nykyään pyöriiki bittien hieromisessa  :hello:

Kun säätäminen pitää tehdä biteillä, eikä ruuveilla, niin bittejä sitten säädellään.

Kaiken kaikkiaan saatanallinen säätäminentm tuottaa yllättäviä tuloksia. Vähemmän voikin olla enemmän, kunhan kaikki on kohdillaan.

Tästä oli oiva esimerkki eilinen säätösessio, jossa 1,2 baarin ahdoilla 668 sumut tulivat tappirajaansa. Pawun määrää voi jokainen arvailla sitten tuosta.
Minä sanon, että sitä on tarpeeksi (ainakin minulle):pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1566 : 15.06.2015, 19:37:56 »
No, tuossa toisessa projektissa on sitten uuden automaagi-laatikon etsintä. Sellaisen, joka kestää sitä vääntöä riittävästi.
Sepä saattaa poikia sellaisen tuloksen, että haksahdan itsekkin samaan ahtimen vaihdettuani.

Sillä olen katsellut sillä silmällä AW30-40 lootaa mutta kun olen täysin kädetön metallin muokkauksessa, niin se on toistaiseksi jäänyt tekemättä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1567 : 15.06.2015, 21:38:21 »
Lukko piti mutta nelonen ei.

Kd vaijeri ollu 30tkm löysällä. Ei vaikuta suoraan kitkojen pitoon/ kestoon. Ainoastaan heittää neloselta kolmoselle herkemmin vaijeri kireämpänä.

Mistähän kouvolan tietotoimistosta tuo väite on peräisin kun kuultu jo useampaan otteeseen?

Vida esim kertoo suoraan että jos linjapaine on väärä -> tarkista ekana KD vaijerin säätö.



http://www.turbobricks.org/forums/showthread.php?t=308967

Itse siis en ajelisi KD vaijeri irti :|

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1568 : 15.06.2015, 22:33:18 »
Ettei nyt vaan ole sekaisin se paine joka määrittää venttiilikoneiston kautta mikä vaihde on päällä vs. se joka painaa pakkoja kiinni? Jälkimmäistä on kuitenkin kiitos erillisen pumpun niin paljon jo tyhjäkäynnillä että vaihteet kyllä pysyy päällä - turbiinihan siellä luistaa eikä kitkapakat - ja viimeistään stallspeedin kohdalla on takuulla täydet paineet koska muuten lipsahtaisi varmasti joka ikinen kerta kun momentinmuunnin pistää parastaan.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1569 : 16.06.2015, 00:22:37 »
Eikai se momentinmuunnin nyt enään 3. Ja 4. ole mukana?

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1570 : 16.06.2015, 13:08:29 »
Eikai se momentinmuunnin nyt enään 3. Ja 4. ole mukana?
???Eiköhän se lie kuitenkin aina mukana kun on kuitenkin juuri se kampe joka sen voiman moottorista siihen lootaan vie ;)Paitsi tietty lukon ollessa kytkeytyneenä jos lukkoturbiini(ja lukko ehjä) ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1571 : 16.06.2015, 13:17:59 »
???Eiköhän se lie kuitenkin aina mukana kun on kuitenkin juuri se kampe joka sen voiman moottorista siihen lootaan vie ;)Paitsi tietty lukon ollessa kytkeytyneenä jos lukkoturbiini(ja lukko ehjä) ;)

Saatoin tosiaan olla zf hp22 parissa ajatuksissani :) Saabin ym tehomalleissa turbiini lukittuu 1. Ja 2. jälkeen ja TC ohitetaan.

Just katselin, niin AW 72L TC suhde on 2.4:1 ja stall 2500. Melkoiset voimasuhteet, jos vääntöä on koneessa tarjolla alhaalla.

Tässä tuo lukemani juttu

Lainaus
Default
If you post the tag # from your tranny I can tell you what stall you should have. Keep in mind when trannies are rebuilt the converter is the first thing that is changed out, and many builders do not care which one they put back.

Start/stall types are the most common in turbo volvos, and unless you make lots of torque it will never reach its final 2,700+ stall speed, most common is really 2200/2300 final stall. This is why MVP sold the 2500 stall unit so motors not making the torque could get a good launch.

The AW-72L and the computer controlled version AW used in later 900 series have the lowest first gears 2.84:1 +- . The AW-72L has a confirmed 2,500 stall speed "confirmed" which is why it has the stronger bellsousing (converter housing to some). The converter ratio is also the highest @ 2.40:1. Converter ratio is best described as how much your actual torque is multiplied as you launch, however after you launch the torque quickly goes back to whatever torque the motor puts out.

The AW-72L also runs higher line pressures stock than all the other transmissions in the AW line. Its shift points @ WOT are 1st to 2nd 5,800 rpms, 2nd to 3rd 5,800 rpms, and 3rd to 4th 6,300 rpms, shift points all confirmed in 90 780 turbo, and no cut off was noted above 6,300 rpms.

This AW72L has proved to be a great upgrade for the 90+ 780 turbos which make their power at higher rpms than other B230 fti motors. Consider the 90/91 780 turbo+ stock pumps out 188 hp at 5,400 rpms, and 206 ft lbs of torque @ 3,400 rpms with the "T" cam. Free up the intake and exhaust and you up the anti to +- 225 HP and much more torque at even higher rpms, with the LH2.4 system reaching its limit of 100% duty cycle.

The AW72L was the strongest AW tranny introduced in US/CAN market, replaced by the electronic controlled valve body units in the 900 & S90 series. (Markings on some Volvo & TOY ID tags will show, M for manual valve body, E for electronic valve body)

As for mods on AWs, valve body to increase clamping force is a great start, a billit converter will require $800.+- US, a build to triple the strength of the AW at Level 10 will require $3k more. Extra cooling is always a plus.

Cross ref RWD Volvo & Toy AWs you will see they all use the same soft parts (wear items) rebuild kits, some hard parts are different between cases and valve bodies, converter housings, and converters.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2015, 13:34:03 kirjoittanut Orlov »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1572 : 16.06.2015, 18:41:19 »
Pelkkää kaupunkirylläystä 370km ja kulutus tasan17L/100km/h.

Punnitsin katiskan tuossa äsken 1/4 tankillisella ja painoa vaaka väitti olevan 1640kg, sisältäen kuskinkin (80kg).
Toisin sanoen tankki täynnä vaakaan ilmestyy 1690kg verran.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1573 : 16.06.2015, 23:11:00 »
Pelkkää kaupunkirylläystä 370km ja kulutus tasan17L/100km/h.

Taas on pidetty huimia nopeuksia kaupungissa.  :2funny:

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1574 : 17.06.2015, 17:13:03 »
Tuliko mikan hanska pystyssä kuusaan liikenneympyrässä sinistä volvoa vastaan?

 

Ateho  Elekma