Samppasport  Futurez

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604133 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1575 : 17.06.2015, 18:00:44 »
Tuliko mikan hanska pystyssä kuusaan liikenneympyrässä sinistä volvoa vastaan?
Ööö.... Se saatoin olla mie  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1576 : 17.06.2015, 18:03:35 »
Tuliko mikan hanska pystyssä kuusaan liikenneympyrässä sinistä volvoa vastaan?

En tullut, sillä olen useamman sadan kilometrin päässä kouvostoliitosta!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1577 : 17.06.2015, 21:03:40 »
Ööö.... Se saatoin olla mie  :D
Okei, kaveri veikkasi mikaniksi. Mutta selvisihän se oikea henkilökin:) poikkea jutulle jos uudestaan sattuu kohdille.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1578 : 18.06.2015, 18:26:58 »
Okei, kaveri veikkasi mikaniksi. Mutta selvisihän se oikea henkilökin:) poikkea jutulle jos uudestaan sattuu kohdille.

Jogiin autossa on tummennetut takalasit ja se kullanvärinen, omani on tummentamattomilla laseilla ja allekirjoituksen värinen.

Tulipa heitettyä 472km lenkki pääsääntönä maantietä ja kulutus 15,4L/100km. Reippaita ohituksiakin tuli "muutama".
Eilen kävin myös hakemassa päästölappusen leimasetää varten ja tulos oli kuvan kaltainen.



Ihan hitusen hoikalla, mutta sinne se on säädettykkin.

Kissakin on murto-osan kokoinen pinta-alataan vakioon verrattuna mutta melkoisesti läpivirtaavampi!


Tulipa masentava tekstari toiselta wiinamäen mieheltä!   :-[
555km maantietä ja 71L wiinaa.....      :o
Keskikulutus 12,79L/100km, bensana se tekee 9,33L/100km ja voisin väittää, että em. katiskalla ei ole ajettu ihan pikku-varpaalla.   :3/4 jättää sen:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1579 : 19.06.2015, 01:12:12 »
Sori mikan, keväällä puhtaampi lappu bensalla  :buck2: Mutta softaaja tienny ainankin mitä tekee (en siis väitä että ois unohtunu matkan varrelle)  ;)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1580 : 19.06.2015, 13:10:16 »
Rajoja hipojen läpi:

-Bensalla 578cc
-012 imm
-Mikan lastut (kait enää yhtää bittiä puliuk0n vanhoista lastuista)
-TD05-16G
-Ilman kattia
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1581 : 19.06.2015, 15:02:54 »
Rajoja hipojen läpi:

-Bensalla 578cc
-012 imm
-Mikan lastut (kait enää yhtää bittiä puliuk0n vanhoista lastuista)
-TD05-16G
-Ilman kattia
Paljo tehoa tuolla ahtimella? Muutenki käyttökokemuksia 05 sarjan mitsusta? Laita vaikka yv kuva mite istuu konehuoneeseen! :pomo:
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1582 : 19.06.2015, 23:13:28 »
Paljo tehoa tuolla ahtimella? Muutenki käyttökokemuksia 05 sarjan mitsusta? Laita vaikka yv kuva mite istuu konehuoneeseen! :pomo:

n. 350hp
Viinalla 8 pesä menee "tukkoon" jonkin verran, bensalla ei havaittavissa samaa efektiä.
Kuvia lisäilen vaikka viikonlopun aikana, ei näköjään yhtään koneella.
Mutta karkeasti vakio pakosarja, vakio vesiletkut/putket, vakio imu ja paineletkut. Ahtimen fyysinen koko isompi, ja downpipe 3" paljastaa erot vakioon.
Katsastaja ei tuollaista huomaa.
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1583 : 20.06.2015, 01:57:51 »
Sori mikan, keväällä puhtaampi lappu bensalla  :buck2: Mutta softaaja tienny ainankin mitä tekee (en siis väitä että ois unohtunu matkan varrelle)  ;)

Laitappas lapun arvot esille, niin voin arvioida asioita lastustasi ja muutkin näkevät asioita.

Omat päästöt/säädöt ovat kipuilua kulutuksen ja muiden ominaisuuksien välillä.
Hoikalla sopalla, mihin olen asiat säätänyt, jopa wiinalla HC-päästöt kipuavat mutta kaikella kikkailulla se menee just päästötestistä lävitse, jossa oikeastaan kilahtaa se lambda-arvo, eikä mikään muu.

Mutta lopulta tuokin päästö-lappu on edellisen keralla ylivoimaisesti parhaat, mitä omasta kotterostani on koko sen elinkaaren aikana mitattu, sillä minulla on päästölaput jopa vuodelta -96 ja silloinkin HC-päästöt olivat uusilla osilla 14ppm luokassa. Viimeisellä bensa-lapulla päästöt olivat 30ppm ja sitä olivat tasaisesti lähestyneet koko elinkaaren, kunnes wiinastin autoni.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1584 : 20.06.2015, 11:05:58 »
Tässähän nää ois :)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1585 : 20.06.2015, 13:02:09 »
Kuin myös bensalla, sekä sillä kuuluisalla A-nokalla:


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1586 : 20.06.2015, 14:07:31 »
Voisin väittää, että noilla samoilla mittareilla minunkin katiskani antaisi CO (häkä) päästöiksi nollan, sillä meikäläisen lapuissa on lukema kolmella desimaalilla. Ja kun mittalaitteiden maailmassa ollaan, niin siellä ei tunneta pyöristyssääntöä, vaan ainoastaan mittaustarkkuus, mikä näyttää konttorin koneissa olevan jossain 0,1 luokkissa vs. 0,001.

HC (hiilivedyt) minulla syntyvät väistämättä hoikalla olemisesta ja pienemmästä katalysaattorista.
Tosin tuo noin hoikalla meneminen ilman kuormaa johtuu taas ihan säätökikkailusta, jonka perimmäinen syy on kulutuksen pienentäminen ajokuormilla.

Mutta pointti johon minä olisin kiinnittänyt huomioni on se, että tyhjäkäynnin HC:t ovat ihan prosentuaalisestikkin isommat kuin kierrosten ja silti häkäpäästöt pienemmät.

Tässä nimittäin on se omituisuus jota takaa-ajoin. Eli nuo pirskatin suuttimet tulevat rajoilleen auki-oloaikansa minimin puolella. Toisin sanoen ne ovat hitaita ja siksi LH-parka joutuu tekemään ylimääräistä työtä kompensoidakseen suutinten heittelyä.

En edes kehtaa ajatella kuinka paljon vaikeampaa noilla 668cc dekoilla se on bensiinillä saada päästöt kohdilleen leimasetää varten. Tähän ovat nimittäin asiaan muutkin LH-säätäjät kirjaimellisesti törmänneet isoilla decoilla (+800cc).
Joten tässä täytyy todeta, että decat käyvät suurempi kokoiseen moottoriin hyvin, mutta pikko-lohkoisessa moottorissa (vinokone) ne ovat epätarkat pienillä aukioloajoilla.

Ainakin wiinalla toimiva setti +800cc sumuissa on Bosch EV14 sumut, joten ne luultavasti rokkaavat hyvin myös bensiinillä.

Mitkäs suuttimet sekokuvulla tuon A-nokan kanssa olivat?
Jos vakiot, niin ei mikään ameriikan temppu....  ::)

Jogiinilla on turbon vakiot ja päästölapun syyt tunnen kyllä oikein hyvin!  ;)

Yhdessä päästöasiassa oma lappuni nokittaa molemmat bensakoneet kunnolla ja se on se hirvittävä "ilmasto-tuholainen" Hiilidioksidi (CO2), koska wiinassa sitä hiiltä ei vain ole!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1587 : 20.06.2015, 14:36:26 »
Ei tämä säätäminen nyt kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole, etenkään päästöjen hierominen.
Päästöt kuitenkin on neljän sylinterin keskiarvo ja plussaa tietty jos kaikki toimii suht samalla tavalla.
870cc taipuu leimalle niin karkeella ykkösmegalla, kuin jumalaisella ÄlHoolla ilman kummempia kikkailuja, lineaarisuus nuista on kyllä kaukana verratessa ev14.

Tartte muuta tietää kuin:


Ohan siellä muutakin kivaa:http://www.motomatti.fi/2011/12/ilma-polttoaineseoksen-vaikutus.html
« Viimeksi muokattu: 20.06.2015, 15:05:50 kirjoittanut Ari E »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1588 : 20.06.2015, 17:11:29 »



Tässä kuvaajat joissa on mitattuja pitoisuuksia raakapäästöistä.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4434
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1589 : 20.06.2015, 18:22:06 »
Ei tämä säätäminen nyt kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole, etenkään päästöjen hierominen.
Päästöt kuitenkin on neljän sylinterin keskiarvo ja plussaa tietty jos kaikki toimii suht samalla tavalla.
870cc taipuu leimalle niin karkeella ykkösmegalla, kuin jumalaisella ÄlHoolla ilman kummempia kikkailuja, lineaarisuus nuista on kyllä kaukana verratessa ev14.
Ei tämä todellakaan ole raketti-tiedettä perussäätämisen osalta.

Bensalla varmasti mutta wiina on vaikeampi säädettävä kuin bensiini ja siksi noiden isojen dekkojen kanssa siitä tulee vaikeampaa pienillä kuormilla.

Kyllähän siitä säätämisestä selviää, mutta kokemattomalle säätäjälle se voi olla ylitsepääsemätön paikka alkuun.
Jos tietysti karkeammat säädöt riittävät, niin silloin siitäkin selviää helpommalla, mutta leimasedälle niitä säätöjä on turha näyttää.

Ja kun nuo moto-matin sivut linkkasit, niin wiinasäätäjien kannattaa pitää piparin lisäksi mielessä tämä:
http://www.motomatti.fi/2011/12/ilma-polttoaineseoksen-vaikutus.html

Ja sieltä puolivälin tietämistä löytyy allaoleva asia.



Lainaus
Kuvaajassa on katkoviivalla esitetty etanolin tehontuotto ja yhtenäisellä viivalla bensiinin tehontuotto suhteessa AFR:ään. Vasemmalla pystyssä teho prosentteina.
 
Alin käyräpari on kolmasosateholla saatu tulos jossa etanoli palaessaan tuottaa hieman paremman tehon. 2/3-teholla bensiini ja etanoli ovat tasoissa ja kaasu auki asennossa bensiinillä on jo hieman parempi tehontuotto.
Joutokäyntitehoa ei taida kukaan haluta tietää ja täydellä tehollakin ajetaan varsin harvoin ainakin siviilikäytössä.
.......

Siitä huolimatta havaitaan että parhaan tehon saamiseksi pitää etanolilla olla moottorinohjaus huomattavasti tarkemmin säädetty kuin bensiinillä. Etanolin tehokas palamisalue on kapea kun taas bensiinillä riittää kun ollaan "siellä päin".


Tiedän tämän ihan kokemuksesta, sillä saatanallista säätämistätm tämä on ollut!
Mutta systeemihän on ollut tulos tai ulos!  :juhau:  :3/4 jättää sen:

Toisin sanoen, Kanki tuli ulos ja sitten tuli tulos!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy