Kulkukoira  Proturbo

Volvo 960 B6304S + ZF 260Z

  • 81 Vastauksia
  • 35578 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #60 : 16.07.2020, 21:44:10 »
Dodiin.
240 leimakuntoon yritys osa 1(?):
- valot sai toimimaan, sulakerasia oli toista mieltä ja hetken aikaa sai ihmetellä kun valot ja kaikki hävis vähän väliä -> putsaus ja repullinen uusia sulakkeita.. pitkät alko toimimaan kun räpsi viiksestä (meinasin jo et relekkö siellä levis, mut virrat, maa jne. oli ok sieltä).. takasumari ei toimi, liekkö johtovikaa tai molemmat polttimot sökönä - ei tullu katottua
- katin asennus meni pieleen, putki jäi vähän väärään asentoon ja joutui sitte vähän soveltamaan, varsinkin kun se tarras muhveista ihan huolella kiinni -> lekaa (virhe)
- katti ulosti kennon pihalle kun polkas kaasua (jaa niin miksiköhän.. :D ) .. se siitä äänenvaimennuksesta taas, hetken oli jopa hiljaista.
- vedenlämpöanturi hajos, oletettavasti -> nyt on bensaa enemmä ku öljyä koneessa ja tulpat entiset , lambda kysymysmerkki

Otin sitte kuitenkin pari vetoa, jottei ihan masentavaks menis kahden iltapäivän tusaamisen jälkeen.
Vedenlämpöanturin liitin irrallaan sai toimimaan jotenkuten vaikka silti tosi rikkaalla kävi (osittain myös öljyjen takia).



Puhdasta vetoa en saanut, mut aika hyvin tuntui olevan vetoja.. noin 2s nopeampi veto 2500-6000rpm 3. vaihteella huonosti toimien. Vaikuttaa lupaavalta.
 Hyvin optimistinen arvio toimivalta autolta n. 140-150hp@6000rpm.. toki pitää vielä pyörien ympärysmitta tarkastaa kunnolla jne. mut nyt oli samoilla arvoilla kun joskus tammikuussa otettu portatun 530+M-nokan kanssa = max 110hp

Saattaahan tuo olla, et tuo on hyvinkin onnistunut kansi muihin ei yhtä rankasti muokattuihin nähden.
Vaikka hyllyllä odottelee motivaatiota ja osia tuo pykälän verran rajummin muokattu hitsikansi. 8)

Aikani leikin vielä tuon lh kanssa kuitenkin, ja sit microruutta+yzf-r1 läppärungot.. peltisarja vähän kysymysmerkki löytyykö aikaa/motivaatiota tehdä jo lähiaikoina.. mitoitukset ois kyllä olemassa vaikkakin niistä ei paljoo hyötyä ole 6200rpm rajoittimella.
On edes jotain käppyröitä mihin jollain tapaa verrata, vaikka muutokset onkin suhteellisen merkittävät.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2020, 22:13:04 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #61 : 16.07.2020, 22:16:52 »
Sumuvalo takana on pakollinen vissiin vasta 1.1.1993 alkaen... Ei ainakaan minulle katsuri sanonu mitään ku käytin tuon -86 seiskan leimalla ilman toimivaa takasumaria, otin katkaisimenkin varuiks pois  :)

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #62 : 16.07.2020, 22:29:33 »
Enpä sitä edes muistanu, että olikin vasta >93 pakollinen. :)
Noh, onhan siinä kaikkea muutakin hommaa, esim. alustassa väljää siellä täällä.. ei vaa viitti tossa tunkin kanssa käydä kattomaan, niin tyrkkään alustan puolesta sellasenaa leimalle ja kattoo mitä kaikkea on sökönä.

Kunhan ehdottomasti tärkein auton varuste, eli käsijarru toimii riittävän tehokkaasti ja tasaisesti. :D
Ettei ajokieltoa saa. Pitää varmaan se säätää joku kaunis päivä.. vaikka joskus jarrut tosta ajoin ja tuntui olevan "ihan ok"
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #63 : 16.07.2020, 23:29:08 »
Mie oonkin näitä koittanu bongailla liikenteessä mutta tuntuu harvoin sattuvan samoille linjoille niinsanotusti.

Youtubesta katsottuna, enpähän muista millon oisin kiihdytyssuoralla edes käynyt, talvella piti talviautolla käydä leikkimässä mutta kelit oli mitä oli.  :D Miulla oli ainankin omassa kasiseiska lankussa takavalosta se "piiripaperi" niin huonossa kunnossa että ihme kun siinä toimi valot ollenkaan.  ::)

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #64 : 17.07.2020, 07:03:01 »
On nii harvoin liikenteessä nuo takapotkut. :D
V40:llä vaa tulee paljon ajeltua, ja niitäki saman värisiä näyttäis olevan ainaki 3kpl tällä kylällä

Juu tuossakin ne piirit aika heikossa hapessa.
Joskus pitäis vetää uusiks sähköt takavaloille, et pääsis niistä eroon. :)

Edit: joo tulipahan pilattua uudet öljyt (ja mahdollisesti myös tulpat). :buck2:
Eli ei ollu anturivika / siitä kiinni rikkaalla käynti.. liekkö sitte kuitenki maf tai peräti ecu vika.. samapa tuo, auto saa oottaa uutta motivaatiota pihalla kunnes pystyy hankkimaan microruuttaa varten tarvikkeet niin sillä jatkuu.
 Motivaatio nolla nysvätä yhtään enempää tuon lh kanssa, kun tarpeettomia ongelmia ollu riittävästi.
« Viimeksi muokattu: 17.07.2020, 21:06:01 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #65 : 17.07.2020, 22:42:34 »
Laita siihen kaasarit ;D

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #66 : 17.07.2020, 22:56:11 »
Oisin laittanu jo jotku mopon kaasarit tai fajs dcoe jos ois halpoja :D
Ruiskuun nähden

Edit: menin sitte kuiteki bilteman kautta vielä nysväämään tuota lankkua, kun jäi niin hiertämää luovutus.
Lopullinen toteamus on, et oletettavasti (koska ei ole oskilloskooppia käytettävissä tähän hätään) kampiakselin asentotunnistin vetelee viimeisiään ja hetken käynnin jälkeen signaali alkaa sekoilemaan -> eli pätkiikin sytkää minkä takia rötää, "käy rikkaalla."

Vahvistin ok, virranjakaja ok (oli kylläkin hapettumaa, ei vaikuttanu asiaan ja uusilla hiluilla ei eroa)... kampiakselin asentotunnistimen johdon  hangannu johonkin sillee et suojamaa näkyy ainakin.

Kylmänä toimi hetken aikaa hyvin, ja tyhjäkäynnin huonontumisesta, pitkistä starteista (ja vaatii kans kaasua et lähtee) huomaa ettei enään toimi -> koeajo vahvistaa eli rötää ja pätkii.

Muutenhan olisin tuon asentotunnistimen jo vaihtanut, mutta mutta... olikin "vähän" kiinni.
Lopulta hajos koko anturi sinne kun irtin pihdeillä pyöräyttää ja saada liikkeelle.
Voi sanoa et on kiinni. Siirsin talliin startin voimin kun ei kiinnostanu työntää, hyvä toyota akku on - ei tehny edes tiukkaa. :D

Eipä muuta kuin laatikkoa tiputtamaan alas.. kattoo siinä samalla kertaa laittaisko suoraan tuon bemarin askin.
ZF käypänen holkki vaan pitää sorvauttaa vinokoneesee käypäseks niin periaatteessa ei olis mitään ongelmaa vaihtaa kytkinkoppaa.

Edit 2:


Aika huono suoritus oli kun pari tuntia meni laatikkoa irroittaessa ml. auton noston ylös pukkien päälle.
Noh, se on kun pultit on vähän kiinni eikä halppis pulttimopo jaksa.. joskus kärsittävä ja hankittava pari akkupulttimopoa niin alkaa hommat luistamaan.

Oli se anturi tosiaan tiukassa, kun sai tuurnan välityksellä ihan kunnolla naputella vasaralla.

Pottapyörän suhteen vähän mietityttää josko laittais suoraan littupyörän ja sit 960 kiinni olleen 228mm sintterin.. ei tarvii sitte ostaa uutta kytkinlevyä turhaan tähän autoon.
960 kytkin/vp suunnitelmat kun jäi auki käytettyjen 7.25" kytkinpakettien ihmettelyjen vuoksi, siinä kun lyhyt 1. vaihde mahdollistaa moisen käytön periaatteessa.

Mutjoo, tuossa ZF S5-16 lootassa muutama pikku juttu..
Eli keppiteline rakennettava, kardaanin etupätkä otettava jostai bemarista missä pikkulaippa (loota tais olla n. 110mm lyhyempi mitä M47 eli volvon oma etupätkä ei tuu yltämään) ja tosiaan kytkinkoppa laikattava.. ajattelin tällä kertaa tehdä jonkinlaisen leikkausjigin niin ei pitäis tulla kummoisia rakosia.

Laitan tähän samalla itelle muistiin nuo ZF välitykset:
1:  3.72
2:  2.2
3:  1.4
4:  1
5:  0.81

Sepä oli kuitenkin tuossa 240 se ilmamassamittari viallinen. :facepalm:
Ainakin lämpimänä pomppi jossai +4V kieppeillä tyhjäkäynnillä. Pistoke irti ni kävi paremmin tyhjää ja 1/4 kaasulla (muuten kyllä kuoli ihan täysin jos yhtää enempää kaasua paino).
Vaikka toisaalta tuo miun yleismittari tuntuukin näyttävän vähän mitä sattuu aika usein.. eipä sillä niin väliä, kun noin voinee olla pääteltävissä että vian aiheuttaja selvisi vaikken sitä kuntoon laita uudella/toisella ilmamassamittarilla.
« Viimeksi muokattu: 26.07.2020, 18:59:38 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #67 : 12.08.2020, 20:48:32 »


Tekasin sitte imusarjan YZF-R1 läppärungoille. Suuttimien holkit vielä hankittava jostai ja liitettävä, että saa suutintukin kiinni kans.
Ajatuksena tosin kokeilla ensin F imusarjalla, ja sit kattoa miten pieni tai suuri ero tulee noilla läppärungoilla (ja jotku tötteröt päähän).
Pitää joku lasikuituinen putsarikotelokin rakentaa sitte.. minkä tekemistä moneen kertaa harjoitellu, vaikka kaikki yritykset menneetkin enemmän tai vähemmän pieleen ettei oo viittiny käyttövalmiiks saattaa... kunnon aineet ja tarvikkeet pitäis olla, niin ei olis semmosta spedeilyä.

Ja joo aika reilu toi läppärunkojen kulma. Jos imukanavaa lähtee vielä kääntämään, ni pitäis melkeinpä tehdä jo vähän mutkaa tuohon. Nyt mutka tulee vasta suppiloihin.

Astetta työläämpi ja enemmän tai vähemmän motivaatiota nakertava "välihomma" (tai välihommat) vaan vieny kaiken ajan, ja varmaa pidettävä pidempää motivaatiotaukoa ettei ihan puulta ala maistumaan. :P
 Mut sentää jotai sain aikaseks nyt, ja vaihteistojigikin pian käyttövalmis että pääsee vaihteistoa laikkailemaa (parempi olla nyt hitsailematta, että riittää suojakaasu siihen).

Eipä se mikää maailmanloppu ole vaikka venyis talveenkin saakka saada lankku ajokuntoon ja 960 joskus ens vuonna.. senkin "aikataulut" meni ajat sitte. :D
Ei voi minkää, ei näillä tuloilla semmosta työmaata alle vuodessa mitenkään tee valmiiks. :P
« Viimeksi muokattu: 12.08.2020, 20:50:51 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #68 : 14.09.2020, 20:36:06 »
Eipä paljoo kiinnostanut ryömiä 240 alle laatikkoa irroittelemaan, niin otin koko koneen pois ihan konehuoneen kuin auton maalailujakin ajatellen.
Samalla kertaa pientä putsailua ja siistimistä koneelle.. ja perushuolto.

Johtosarjaa pitäisi aloitella nyt kun kone on käytetty nappuloina ja kasattu.

Läppärunkojen yhdystanko on mallia diy ja pitää tehdä joko säätö tai "hienosäätää" läppäparien välinen synkkaus.

Männänrenkaiden katkosvälykset oli noin 0,90mm luokkaa kaikki ja kk laakerit näytti tosiaan ottaneen vähän itteensä.
Joskus vähän pyöritellessä, koneessa ollessa päälle 4000rpm sytty öljynpainemerkkivalo... ::)
 Laitoin sit uudet renkaat (nyt on 0,50mm välykset) ja kk laakerit, sekä tiivisteet toki.
On siellä ainakin paremmat puristukset nyt, ei ihan hukkaan mene tämä huolto.


Eipä tuosta karstakuviosta paljoo voinu päätellä miten hyvin palotila toiminut, mut laitetaa samalla kuva kun semmone on otettu.

Läppärungoista diy imusarjan sekä suuttimien+suutintukin kanssa kuvatusta


Viimeistelyä vaille valmis ZF S5-16 laatikko med M47 kytkinkoppa


Oli aika huonoa hitsattavaa siinä mielessä, et hikoili jonkin verran öljyä ja kaikenlaista epäpuhtautta nous reippaasti pintaan putsailuista huolimatta.
Näytti paras tapa olleen vetää vaan saumaa ja olla välittämättä huonoista kohdista.
Veti sitte vingulla vaan auki huonot kohdat ja hitsas uudelleen = onnistu ihan toisella tavalla.

Pitää vielä poistaa pari ylimääräistä korvaketta, siistiä koppa sisäpuolelta ja sinne vetää muutamat saumat.
Hyvin onnistu kuitenkin, kun kytkinakselikin tulee sen verran yli mitä pitikin. :D

Joku bemarin kardaanin etupätkä oottelee sopivaa holkkia että saa M47 kardaanin boorit siihen ja pituuden käypäseks.
Mut pitää varmaan eka heittää kone laatikon kera koppaan, ettei ihan hakuammunnaksi mene minkä pituisen siitä tekee.

Vauhtipyörä-kytkinpaketti on kysymysmerkki. Jotenkin ei huvita yhtää ajatus pottapyörästä, sais olla reilusti kevyempi.. ehkäpä tässä vielä venyttää tuota kasauksen ajankohtaa ja kyselee teräsvauhtipyörästä. :o

Onpahan hommaa. Näin se vaan eskaloituu yhden -016 immun hajoomisesta.

Tämäkin kokonaan lapasista lähtenyt projekti olemattoman määrän edistynyt:

Taitaa Triumphin läppärungot korvaantua, kunhan saan hankittua 60x5mm aluputkea.. ::)




Milloin lie viimeeks kopasta laittanu kuvaa, eipä siinä mitään ihmeellistä kyllä ole. Pölykerros on aika paksu ainakin.


Kuvasta saattaa nähdä jotain epämääräisiä alustaratkaisuja millä ei ole mitään asiaa leimalle. :P

Moottorin suunnitelmista availen sen verran lisää, että taidanpa suoraan vaan teetättää Amp44:llä custom mitoilla männät mikäli onnistuu vaan.
Ja sit lohkoon korsetti ja poraukseen.
Eipähän tarvii enään sitte katsoa sormien läpi kun on mielettömän kierot pytyt, tai käyntivälykset.. ja muutenkin saa "pikkusen" tarkemmin kaiken tehtyä, eikä tarvitse tarpeettomia kompromisseja tehdä jatkossakaan.

Se toki venyttää vähän taas lisää edistymistä, mut katsellaan - eiköhän tämäkin taas jossain vaiheessa ole käyntikunnossa. Kärsivällisyyttä vaan vaatii, sen ajan sekä rahan käytön lisäksi. :D

Ja laitanpa tähän samalla itelle muistiin, niin edes täältä löytyy tämäkin tieto(?): eli 525TDS E39 ja jossain E38 vetareissa ainakin on 94mm pulttiväli ilmeisesti.. pitää sellaiset kalastella jostain jossain vaiheessa.

Takakelkalle jigiä tällä kertaa mittailujen avustukseksi, että voi hitsata valmiiksi asti.




Tämän takia ainakaan ei tarvitse miettiä leimaamista. ::)
Ja kyllä tasauspyörästön takana olevat korvakkeet lähtee pois (oikeastaan koko putken korvaan uudella, koska helpompi niin).
Lisää putkia, vahvistuksia ja kannakkeita.. 100% saumat, niin eiköhän tuokin valmiiksi aikanaan tule.
« Viimeksi muokattu: 15.09.2020, 21:38:57 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #69 : 06.01.2021, 19:13:45 »
Laitetaas välillä pikku välipäivitystä tänne.




Eli tein sen mitä ei joidenkin mielestä ikinä saisi mennä tekemään, eli auton maalaaminen itse. :D
Aluks meinasin jollai harmaalla värillä vaan vetästä, mut sit tuli internetin ihmeellisessä maailmassa vastaan keltainen 240 kilpuri ja aattelin et siinä on uus väri omaankin lankkuun.
 Väriks tuli Volvo safari yellow (100). Kuvat todennäköisesti enemmän tai vähemmän vääristää sävyä miltä tallin valaistuksessa näyttää.

Peltitöitä sai kyllä tehdä enemmän tai vähemmän. Mm. takalasin ympärille jouduin tekemään korjauspaloja kun olikin vähän mätää peltiä sekä vasemman(?) takaoven alakulma piti kokonaan vaihtaa (= ite tehdä korjauspalat).  :facepalm:
Oli vähän pakkalia. Eipä nuo pellit tai maalipinnat miunkaan jäljiltä mitkään hyvät ole, mut omaan silmään oikein riittävät.. kaikkia lommojakaan en viittiny lähteä oikomaan.

Mut eipä se mitään. Tilanpuutteen vuoksi joutuu noita maalaushommia vähän kerrassaan tekemään ja tällä hetkellä mm. etulokarit, etuovet, etupuskurin alamuovi sekä tulipeltiin tulevat pellit odottelee epoksien vetämistä jonka jälkeen kittailua ja hiontaväriä.
Ja motivaatio on vaihdellut enemmän tai vähemmän, koska ei silleen maalaushommat kiinnosta mut välillä näitäkin joutuu tekemään. :P

Pohjaankin vetäisin polyuretaanipinnoitteen kokeilumielessä. Tosin vaan takaosaan koska menekki yllätti, joten eteen tuli sit vaan edullisempaa kiveniskumassaa toistaiseksi.
Ruostepilkut vetelin puhtaaks -> annitrol ja sit 2k epoksit jonka jälkeen PU -pinnoite massaruiskulla.

Alustaan pitää jotain kehitellä sököks ajettujen puslien tilalle.
Mm. vasen alapallo, molemmat etuiskarien yläpäät, ja oikeastaan kaikki alustasta löytyvät puslat väljiä.
Taka-akselin puslat varsinkin, ihmekkään kun vähän muljahdellut tuo akseli alla.

Sit alustan osiin joku väri päälle kaiken jälkeen ja auto nippuun.

Ennen sisustan kasausta johtosarja hommia, ja sit loppuu se bakeliittisulakkeiden pyörittely. Vaikka syy siihenkin oli lähinnä hapettumissa, joka taas johtui vuotaneesta tuulilasista ruosterei'istä jonka vuoksi vesi pääs enemmän tai vähemmän suoraa reittiä sulakerasian päälle.

Jospa tää auto olis sit vihdoin ja viimein ajossa ja oikeasti kunnossa, kun urakka on valmis. Vähän eskaloitunut. :buck2:
Sit pääsee tuota 960 rakentelemaan.. pitää varmaan sit oikein siirtää se keskelle tallia, niin ei vahingossakaan tule muita väliprojekteja. :D
Luultavasti lankun laitan myyntiin jossain vaiheessa (valmiina), tai toki jos kulutus osoittautuu riittävän maltilliseks niin otan sen taas käyttöautoks ja kokeilen muut autot myydä pois.. saa vähän kuluja pois ja "ylimääräistä" taskun pohjalle mikä auttaa sit tuota ikuisuusprojektia etenemään.

Ja loppuun vielä random kuvatuksia 240:iin liittyen:








« Viimeksi muokattu: 06.01.2021, 20:18:24 kirjoittanut Juho_ »
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #70 : 06.01.2021, 20:46:59 »
Katellukkii et tallilla ahkeraavalot päällä :) hyvä väri miusta :idiot2:

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #71 : 06.01.2021, 21:09:56 »
Se pitää olla että saa jotai aikaseks :D
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #72 : 06.01.2021, 21:23:57 »
Tuo keltanen on kyl hieno väri. S*

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #73 : 13.01.2021, 19:38:32 »
Juu, kyllä tuo ihan hieno väri on, ainakin sopivassa valaistuksessa.



Tuli heitettyä peltejä "suunnillee" paikoilleen jottei ole työskentelytilaa viemässä.
Ovia en sentää yksinää lähteny asentelemaan, sen verra suuri todennäköisyys kolhia ja muutenkin aika vastenmielistä nysväämistä kun samaan aikaan pitäis kahdella kädellä pitää ovi oikeessa kohdassa ja kolmannella kädellä pultteja kiertää paikoilleen.

Pitää tilat siivota, järjestellä jne., niin voi sitten kehitellä jotain tuon alustan suhteen että pääsee sitä jossain kohtaa kasailemaan/askartelemaan.
Ainakin tuplavakaajat tulee taakse (19+19mm), kun nimimerkiltä 240 yks 19mm vakaaja löytyi (kiitos!). :)
Eteen luultavasti sovellan 960 mk2 etuvakaajan (23mm?), niin pääsee samalla noista vakaajan pystytankojen puslista eroon.

Mielellään tekisin suoraan coilover tolpat eteen.
Eli kierreholkit, jotku random iskarit ja jouset sekä uniball nivelillä yläpäät. Olis passeli budjettiratkaisu.. varsinkin jos käytettynä löytäis suurimman osan osista.
BC racing olis helppo ratkaisu, mut ei oikein kiinnosta se vaihtoehto.. pääosin hinnan vuoksi.

Kunhan saa tuon pyörilleen, niin ehkä sitten on motivaatiota vetää sähköt koppaan.
Ja toki kone heittää vaihdelaatikkoineen paikoilleen.

Onhan siinä vielä paljon hommaa, kun vähän sitä sun tätä puuttuu.
Sentään itelle kaikista vastenmielisin vaihe on käytännössä tehty, eli maalaus. :D
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Volvo 960 B6304S + ZF 260Z // Volvo 240
« Vastaus #74 : 14.01.2021, 06:46:36 »
Minä käytin moottorinostinta apuna, kun laitoin 960:n ovet yksin paikoilleen.



 
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

KL-varaosat  Race.fi