Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: kebakko - 31.08.2020, 01:38:02

Otsikko: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 31.08.2020, 01:38:02
Jotta aloitusviestistä ei tulisi aivan niin pitkää niin aloitetaan kertomus tästä autosta jo tässä vaiheessa, vaikka alunperin piti kirjoittaa vasta kun auto on valmis.
Kyseinen auto on ollut tutulla jo useampia vuosia ja sen jäätyä seisomaan joskus 2017-2018 välillä olen yrittänyt jo aiemmin ostaa tätä, mutta ei ole ollut silloin vielä kaupan. 2 viikkoa sitten tuli taas auto puheeksi ja kävin katsomassa sitä paikassa jossa se oli seissyt pari vuotta. Hetken neuvottelun jälkeen pääsimme hinnasta sopuun ja laitoin edellisen käyttöauto seiskan myyntiin. No sehän lähti uudelle omistajalle alle 24h ilmoituksen tekemisen jälkeen joten tämän noudin seuraavana viikonloppuna.

Asiaan: Autohan on vm -88 740 GLE jenkki. Mittarissa 308000 mailia.
Alunperin myyty yhdysvaltoihin ja viettänyt sielä muutaman ensimmäisen vuotensa jonka jälkeen tuotu suomeen.

Tekniikkana B230F + M47
Varusteita mm.
-Nahkasisusta
-Sähkökattoluukku
-Ilmastointi
-4x sähkölasit
-Sähkösäätöiset peilit
-sähköantenni

Ostokunto enimmät pölyt puhallettuna päältä pois:
(https://i.imgur.com/pUpydlk.jpg)

(https://i.imgur.com/czJe0Df.jpg)

(https://i.imgur.com/Oo6btD4.jpg)

(https://i.imgur.com/3Zrc8IA.jpg)

Sisusta
(https://i.imgur.com/AVn69Jb.jpg)

Ensimmäisenä kun sain auton pihaan se täytyi tietysti pestä. Ostin kunnollista liuotinpesuainetta jolla surutta pesin koko auton moottoritila mukaanlukien. Sen jälkeen auto talliin ja työn alle.
Ensimmäisenä suoritin ihan perus huollon.
Moottoriöljyt + Suodatin
Vaihteisto ja peräöljyt
Tulpat
Jakohihna + kiristinrulla
Venttiilikopan tiivisteen vaihdoin myös

Samalla kun vaihdoin jakohihnaa huomasin, että jakopään muovit oli aivan finaalissa. Olleet löysällä ja hihna kuluttanut ja jostain syystä sulanutkin vielä. Hyllystä löytyi melkein virheettömät muovit jotka käsittelin mustaksi ja laitoin paikalleen. Alkuperäinen tarra jossa moottorikoodi sattui osumaan myös kohdalle niin en sitä lähtenyt poistamaan

Vanhaa
(https://i.imgur.com/X5Aw2Tr.jpg)

”Uudet”
(https://i.imgur.com/tCnbOJc.jpg)

Todiste jälkipolville uudesta remmistä :D
(https://i.imgur.com/NWeQSQT.jpg)

Sen jälkeen vaihdoin sen aiemmin mainitun venttiilikopan tiivisteen ja samalla vahasin venttiilikopan ja ”kiilloitin” volvo tekstin.
Samalla muutenkin siistin moottoritilaa ja tuo naurettava dixie horn lähti heti pois.

Parempi, mutta vaatii vielä toimenpiteitä
(https://i.imgur.com/d1nvisw.jpg)

Pakoputki oli jälleen katilta taaksepäin roskistavaraa ja samalla kun kampesin vanhan putkenlopun pois aloin katsomaan, että takakulmassa on vähän huonon näköistä peltiä.

Alunperin ajattelin, että vain apukuskin puoleinen takalokasuoja vaatii korjauspalan, mutta totuus iski kun aloin tarkastelemaan autoa enemmän.
Loppujen lopuksi kun aloin koputtelemaan autoa tarkemmin käytännössä koko apparin takakulma piti tehdä uusiksi, apukuskin lattiaan kämmenen kokoinen paikka, lähes koko kuskin etulattia ja runkopalkki etulattian kohdalta, kuskin puolen Runkopalkki alatukivarren korvakkeen juuresta, kuskin helmaan yksi paikka keskelle ja yksi aivan helman etureunaan. Myös edellisien omistajien törkyjä piti korjailla kun oli peltilappuja täppäilty sieltä täältä kiinni.

Kaikista ei ole kuvia kun kaikkihan ennen ruostetta on nähnyt.

Mätää
(https://i.imgur.com/X6KmhQr.jpg)

(https://i.imgur.com/S8QAXgU.jpg)

(https://i.imgur.com/8lgwYoW.jpg)

(https://i.imgur.com/RsJ9WND.jpg)

Korjattua
(https://i.imgur.com/NlqGGsR.jpg)

Hitsauksen jälkeen uusi pakoputki paikalleen
(https://i.imgur.com/gkXBCXC.jpg)

Takakylki
(https://i.imgur.com/0UkkyYn.jpg)

(https://i.imgur.com/1CtQ9Uf.jpg)

(https://i.imgur.com/GfegQiP.jpg)

(https://i.imgur.com/M5y8eWV.jpg)

(https://i.imgur.com/pC0E9wh.jpg)

(https://i.imgur.com/oqW5wBo.jpg)

(https://i.imgur.com/h316XLb.jpg)

Tällä hetkellä pinta lakattuna ja odottaa tallissa kuivumista, siitä kuvia huomenna.

Tuulilasi oli myös pahasti halki, ennen kuin lakkasin takakyljen tänään irroitin vanhan lasin ja laitoin uuden liimaantumaan.
Samalla joutessani kun odotin, että värimassa kuivuu riittävän pitkään myllytin 75% autosta. Loput täytyy myllyttää kun saan teipit poistettua.
 
Yllämainittujen lisäksi täytyy vielä herkistellä jarruja, kaikki osat on kohtuu uusia, mutta seisomisen jälkeen yksi jarru on hiukan jumissa, mutta vapautuu kun kopauttaa satulaa.
Sen jälkeen olisi taas käyttöauto joka nielee kilometrejä vielä paljon, tai siis maileja ::)


Ps. Lisätietoa vanteista kaipaisin, missä myyty tms. ja ovatko oikeasti harvinaiset niinkuin internet väittää volvo varaosanro: 1129105
Tälläisen esitteen löysin, joku ruotsia osaava voisi kertoa näistä enemmän
(https://i.imgur.com/lDlehA1.jpg)



 
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 01.09.2020, 19:46:57
Pienten ongelmien kautta voittoon.
Piti tätä käydä jo eilen näyttämässä katsastusmiehelle, mutta juuri kun piti lähteä konttorille rupesi polttamaan ecun sulaketta. Syyksi selvisi, että tuntemattomasta syystä IMM kärvähti. Meinasi tuottaa alkuun ongelmia löytää mistään tähän hätää 007 loppuinen IMM, mutta sellainen kuitenkin löytyi ja vielä aivan uusi bosch varaosa. Kiitokset siitä Pirkanmaan V-palvelulle O0.

Illalla vaihtelin vielä kotiin päästyäni laitoin uuden paikalleen ja ongelma hävisi. Tänään aamulla kävin näyttämässä katsastusmiehelle ja tämäkin on taas pelastettu parin vuoden tauon jälkeen liikenteeseen takaisin. Huomautettavaa ei tullut.

Fiilistelykuva
(https://i.imgur.com/BXXQXge.jpg)
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: TVS - 01.09.2020, 23:38:46
 S* tykkään kovasti kun tämmönen pelastetaan liikenteeseen eikä aina johonkin romuralliin tai linttaan potkittavaks juoppolossiks. Ja jos haluat tuunata vielä kun jo isosti ulkonäkö koheni ruostehommilla niin naksuttelet rockauton sivuilta siihen eteen nuo vilkut ja äärivalot, maksaa tyyliin 60e kaikki ja rahdit päälle eio paha. Ja samaan settiin kun naksuttelee 3e öljynsuodattimia vaik puoli tusinaa niin pärjäilee hetken  :D.
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: HTVR - 01.09.2020, 23:43:10
On se hieno, taas yksi vanha Volvo pelastettu takaisin tieliikenteeseen.
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 02.09.2020, 11:21:20
S* tykkään kovasti kun tämmönen pelastetaan liikenteeseen eikä aina johonkin romuralliin tai linttaan potkittavaks juoppolossiks. Ja jos haluat tuunata vielä kun jo isosti ulkonäkö koheni ruostehommilla niin naksuttelet rockauton sivuilta siihen eteen nuo vilkut ja äärivalot, maksaa tyyliin 60e kaikki ja rahdit päälle eio paha. Ja samaan settiin kun naksuttelee 3e öljynsuodattimia vaik puoli tusinaa niin pärjäilee hetken  :D.

Vilkku -ja parkkiumpiot on kyllä ostoslistalla jo kun uusia tosiaan on saatavilla kohtuu hyvin kun nuo paikallaan olevat ovat osittain halkeilleet ja haalistuneet. Täytyy päivitellä sitä mukaan kun ehtii/pystyy muiden projektien ohella :2funny:
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: v0lv0245 - 02.09.2020, 14:05:11
Tuollaisen löysin 1985 varaosat ja lisävarusteluettelosta.

(https://volvo760.kuvat.fi/kuvat/Autojen%20kuvat/Muut/IMG_8878.JPG?img=medium)

Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: Huikkoster - 02.09.2020, 14:31:30
Loistavaa puuhastelua. Moni on pienemmillä mätähommilla pistänyt paaliin.
Nuo vanteet sopis 142:seen, jos joskus luovut niin paiskaa yv:llä  :)
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: Reinikka99 - 02.09.2020, 19:54:13
Komia on, millä värikoodilla on kun näyttää niin samalta kun oma glt?
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 02.09.2020, 21:16:45
Loistavaa puuhastelua. Moni on pienemmillä mätähommilla pistänyt paaliin.
Nuo vanteet sopis 142:seen, jos joskus luovut niin paiskaa yv:llä  :)
-H-
Täytyy harkita kun rupeaa talvivanteita etsimään, voi kyllä olla että jääpi itselle  kun voisi omaankin 142 istua

Komia on, millä värikoodilla on kun näyttää niin samalta kun oma glt?
Värikoodi on 404 Light blue metallic
Tuosta värikoodista kun aloitettiin niin todellisuudessa tuo 404 on aavistuksen sinisempi kuin mitä tämä
Auto on. Lakka päässyt ajan saatossa jo harmaantumaan. Näkee hyvin kohdista joista lakka hilseillyt, että alla on hyvinkin sininen värimassa. Myllytin kyllä koko auton, parani hieman. Samaisesta syystä jäi tuo apukuskin kylki myös vähän eri sävyiseksi. Voihan maalissakin tietysti olla vika :-\
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 13.09.2020, 19:48:27
Tänä viikonloppuna oli hommana siistiä autoa ulkoa ja sisältä. Sisustan putsailin kunnolla ja käsittelin mustat osat. Ulkokuorelle tuli tehtyä toiseen takakylkeen puuttuva kylkiraita. Piirsin sapluunan leivinpaperille jonka mukaan leikkasin sitten mustasta ”teipistä” sopivan tarran. Ei tullut ihan tehtaan jälkeä mutta riittävän hyvä.

Takasivulasista sai tuo suuri volvotarra kyytiä.

Ulkopuolen mustat osat käsittelin jälleen.

Parkit siirsin myös sinne mihin ne kuuluu. Oli näköjään joskus vaihdettu päittäin parkin ja vilkun paikkaa, varmaan aikanaan maahantuodessa.

Puhallinmoottori tässä ei ole toiminut ja sen korjasin tänään kun näitä ilmastoidun moottoreita ei ole yhtä hyvin saatavilla kun ei ilmastoidun. Laakerit olivat seistessä ruostuneet huolella kiinni, mutta purin koko moottorin palasiksi ja hioin ja kiilloitin moottorin akselin ja laakerit jonka jälkeen rasvasin ne hyvin niin johan rupesi pyörimään. Hiiliä en vaihtanut kun olivat sen verta hyvässä kunnossa ja eipä sattunut yhtä suuria edes olemaan hyllyssä. Esivastus täytyy kuitenkin vielä vaihtaa kun moottori pyörii vain 4 asennossa.

(https://i.imgur.com/cOXSNua.jpg)

(https://i.imgur.com/H11r9Or.jpg)

(https://i.imgur.com/p2xc4xG.jpg)
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: Reinikka99 - 13.09.2020, 20:29:06
Ompa hyvin säilyneet penkit.
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 09.11.2020, 00:24:09
Tämäkin topicci ehtinyt jo painua showroomin syövereihin, mutta toisaalta ehkä tällä kertaa jopa positiivisessa mielessä kun mitään ei ole tarvinut tehdä, muuta kuin pestä ja tankata :idiot2:

mittariin on ehtinyt viimeisen 9 viikon aikana kertymään n.5500 mailia. Alapallon vaihdoin tänä viikonloppuna kuljettajan puolelle. Pakko kehua ruotsalaista suunnittelua tässä(kin) asiassa kun koko hommassa meni 10 minuuttia joista suurin osa ajasta siinä kun ajoi autoa talliin ja pihalle.

Jos nyt yksi ruutu tästä kuvankauniista yksilöstä keinovalossa
(https://i.imgur.com/5ETUZYl.jpg)
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 23.11.2020, 01:18:21
Viikonloppuna syntyi ajatus, että pimeisiin syysiltoihin on saatava lisää valaistusta.
Lisävaloiksi valikoitui edellisestä käyttöautosta yli jääneet erinomaisen hinta-laatusuhteen omaavat bilteman 9 tuuman ”kuupat”. Nurkissa lojui myös muutama ylimääräinen 55w xenon ballasti. Kävin ostamassa niihin h7 polttimot ja yhdistelin nämä upeat halpatuotteet jolloin syntyi valovoimainen ja edullinen tuote.

Kuva keskeneräisistä johtotöistä.
Ballastit ruuvasin kiinni riviin maskin taakse ja samalla tein kiinnikeraudan valojen ylätuelle joka pultataan sähköflektin tukirautaan (valojen rauta ei näy kuvassa mutta kiinnityspultit kyllä)
(https://i.imgur.com/Vz5CXl0.jpg)


(https://i.imgur.com/GYalbnK.jpg)

Valotehoa on vähintään riittävästi. Ei tosin välity kuvasta ihan samalla tavalla.
 (https://i.imgur.com/HL5P2KH.jpg)
Lisäksi kytkin vielä lisäpitkien herätteen väliin katkaisijan jolla saa valittua meneekö lisäpitkät viiksestä auton omien pitkien kanssa päälle vai ei. Hyvä ominaisuus kovalla lumisateella taikka muut tienkäyttäjät huomioon ottaen voi pudottaa valoja porrastetusti pienemmälle. Katkasijaksi tuli ratin vasemmalle puolelle viimeiseen vapaaseen paikkaan alkuperäinen katkasija joka tosin oli lähtöjään takalasinlämmittimen katkaisija mistä vain poistin symbolin ja laitoin mustan lätkän tilalle.
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 22.12.2020, 20:34:27
Joululoman kunniaksi oli expressin ohella keksittävä iltapuhdetta. Roikkuva ja teipillä korjattu kattoverhoilu on pidemmän aikaa vaivannut, joten päätin sen tehdä kun kerrankin aikaa siihen oli.

Tässä selostus kehnojen kuvien saattelemana itselle tulevaisuutta varten ja, ehkä siitä jollekin muullekin on apua. Vaikka onhan näitäkin jo ollut..

Aivan ensimmäisenä kun aloitetaan täytyy tietysti saada itse verhoilu irti. Ensimmäisenä pois alta kannattaa irroittaa sisävalot. Sisävalojen kupu lähtee vetämällä irti. Johtoihin tulee aina sähkö, joten johdot kannattaa teipata.
Verhoilua paikallaan pitää edessä aurinkolipat ja niiden koukut, taustapeili ja kattoluukun moottorin suoja.
Sivuilta kattoverhoilu on kiinni kattoa kiertävillä verhoilupaneeleilla jotka irtoaa irroittamalla kauhukahvat ja hölläämällä B-pilarin muovia yläreunasta. A-pilarin muovit on irroitettava kokonaan.
Takakontin muovit lähtevät sivuilta vetämällä pois ja iso muovipaneeli, jossa takakontin valokin on, on kiinni muutamalla mustalla muovi kiinnikkeellä jossa matala urakanta. Ne ruuvataan kokonaan irti (kierteet)!
Viimeisenä kannattaa vasta irroittaa takapenkkien yläpuolella olevat 2 neliönmallista kiinnikettä, joita kierretään 90 astetta. Tämän jälkeen verhoilu putoaa keskeltä ja sitä on syytä tukea samalla. Tämän jälkeen työntää verhoilua kevyesti eteenpäin jolloin se putoaa takareunasta. Sitten vain vetää verhoilun varovasti ulos takaluukusta. Kattoluukullisen pahvi varsinkin on todella heikko luukun ympäriltä. Sitä ei saa päästää taittumaan.

Sitten on kattoluukun verhoilun irroitus. Tämänkin voi tehdä monella tavalla, mutta tämän koin itse helpoimmaksi.
Ensin ajetaan luukku lippa takaa ylhäälle jonka jälkeen raotetaan verhoilua takareunasta. Verhoilu on kiinni tästä 2 jousikuormitteisella rautalankalenkillä. Sen jälkeen ajaa luukun alas.
Sitten päästään irroittamaan koko kattoluukun mekanismia. Ensin johdot liittimestä ja vesiletkut joka kulmasta irti. Sitten jokainen 8mm kannalla oleva ruuvia irti ja moottorin edestä 2kpl 7mm kannalla olevaa ruuvia jolloin koko mekanismi tippuu syliin. Tässä kannattaa olla apukäsiä mukana ja irroittaa viimeiset ruuvit keskeltä sivuilta, sillä mekanismin kaukalo on kohtuu ohutta peltiä.
Kun mekanismi on irti verhoilu lähtee kokonaan irti luukun ollessa kiinni asennossa aivan takaluukun takana pikkuisen pilkottaa verhoilun kulma, josta ylä- ja alapuolelta nykäisemällä verhoilu irtoaa koukuistaan ja liukuu kiskoillaan pois. Tuo pienempi osa verhoilusta lähtee ihan vain vetämällä sivulle, kun sarana on tietyssä asennossa. Kattoluukun verhoilu on peltiä joten kestää hiukan kovemmat otteet
(https://i.imgur.com/tEBv7P2.jpg)

Sitten itse työstämiseen:

Ensin verhoilusta harjalla kaikki ylimääräinen murentunut vaahtomuovi(?) pois ja imurointi, jolloin jäljelle jää mukava puhdas pahvi.
(https://i.imgur.com/vrOcoqp.jpg)

Verhoilua varten ostin bauhausista 4m mustaa vinyyliä. Itse pahvi on n. 220cm pitkä, joten varaisin vähintään 3m kangasta. Lisäksi hain vielä vinyylimaalia ja liimaa motonetista. Liimana käytin halvinta mahdollista kontaktiliimaa 9.99e / 750ml ja ajoi täysin asiansa. Liimaa kului n. 2l

Joistain verhoiluista jäi jopa niinkin ehjä pala, että niistä sai sapluunan tehtyä.
(https://i.imgur.com/glBGCJW.jpg)

Liimausta
(https://i.imgur.com/Oextv60.jpg)

(https://i.imgur.com/7el8FSc.jpg)

Valmis tuote
(https://i.imgur.com/NXIf3sf.jpg)

Sitten ison verhoilun kimppuun. Tämän liimasin 5 osassa. Köyhänmiehen rullana tasoitukseen toimii mm. Sopiva käyttämäton maalitela.

(https://i.imgur.com/q9qdjlO.jpg)

(https://i.imgur.com/k1Dv7vY.jpg)

Lopuksi reunojen siistiminen ja liimaus takapuolelle. Sitten vasta terävällä terällä varovasti reikien avaaminen. Kaikki reiät kannattaa tehdä aavistuksen pienemmäksi kuin reikä on pahvissa. Kangas kyllä antaa periksi ja vahingossakaan ei jää liian suureksi. Huomiona tässä se, että kattoluukullisessa verhoilukangas pingotetaan kattoluukun kaukaloon jolloin siihen on jätettävä huomattavasti enemmän kangasta jäljelle.
(https://i.imgur.com/jQXrKcJ.jpg)

Vinyylit ja ”pehmeät” osat kuten aurinkolipat ja kattoluukkua kiertävän sisäpuolen listan maalasin ihan van tuolla vinyylimaalilla.

Kovat muoviosat kuten kattovalo, sähkömoottorin suoja ja pienet nippelit(verhoilukiinnikkeet ja aurinkolipan koukut) maalasin tavallisella mustalla, ensin tietysti muovi tartunta pohjalle.

(https://i.imgur.com/dR0srgf.jpg)

Valmista
(https://i.imgur.com/Y76v5MR.jpg)

(https://i.imgur.com/8feWcoK.jpg)



Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 13.02.2021, 21:32:21
Tällä hetkellä mittarissa vähän päälle 320tml. Toiminut tapansa mukaisesti täysin ongelmitta lukuunottamatta imusarjan tiivistettä, jonka vaihdoin viikko sitten.

Pari viikkoa sitten saapui myös paketti ruotsista. vilkku- ja parkkiumpiot tulivat uudet.

(https://i.imgur.com/PTlHSmL.jpg)

Tämä on vielä pari viikkoa käytössä jonka jälkeen saa jäädä odottamaan uutta maalipintaa. Uusi ”pienempiruokainen” käyttöauto hankittu viikkokilometrien noustessa 1000km tasolle, mutta siitä enemmän toisessa topicissa.
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: sofronieva - 13.02.2021, 22:27:39
Kerrassaan hienoa harrastamista! Ja upean katon sait aikaiseksi!
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 30.03.2021, 23:35:44
Kerrassaan hienoa harrastamista! Ja upean katon sait aikaiseksi!


 -H-


Still alive!

Tänään herkistelin pikkusen tätäkin. Ajoin tallista pihalle, nappasin lisävalot pois ja pesin kauttaaltaan. Pienen fiilistelyn jälkeen takaisin talliin odottamaan, että ehtisi maalaamaan :idiot2:  värisävy on vielä sinällään vähän epäselvä, onko _ihan oikeasti_ kuinka sininen. Värikoodilla tilattuna maali ainakin tuli aika sinertävänä, josko sitten lakka on tässä ihan oikeasti niin harmaantunut myös kyljistä.

(https://i.imgur.com/vqUE7lZ.jpg)
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 27.04.2021, 13:46:12
Kakslankun ollessa pois pelistä piti tästä taas tehdä siksi aikaa käyttöauto. Parin kuukauden seisomisen jäljiltä jo aiemmin hiukan nihkeä takajarrusatula oli jumiutunut kokonaan. Puristaessa sitten toista mäntää pihalle rasvaprässillä murtui pala satulasta männän tiivisterenkaan ympäriltä jolloin koko satula lensi roskiin ja ensimmäistä kertaa elämässäni ostin uuden satulan, kun aiemmin jopa 20v seisseistä on vielä tehnyt toimivat :2funny:  samalla vaihtelin jarrupalat taakse kummallekin puolelle. Vanteet vaihtui myös väliaikaisesti samoiksi 15” mitkä olivat hetki sitten 240 alla
Taas nielee huolettomia maileja.

(https://i.imgur.com/iJEArV2.jpg)

(https://i.imgur.com/MZj03A7.jpg)

Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 05.07.2021, 00:44:33
Autoja rupeaa olemaan pihassa niin paljon, että tämä joutaa pois, vaikka ei millään tahtoisi.
Viimeisen parin päivän aikana olen tätä hieronut myyntikuntoon. Ensimmäisenä hommana pesin siitepölyt päältä ja imuroin ja puunasin sisustan kuntoon. Samalla kun tuo tbo purkujenkki on pihassa kaivelin siitä puuttuvia sisustan osia tähän kuten kuskin puolelle kojelaudan alle muovit, ovitaskun vaihdoin väärän värisestä mustaan ja takaluukun verhoilun laitoin paikalleen. Samalla vaihdoin väljän ja kolisevan takaluukun lukon ja vastakappaleen ehjään.
Yhdet ylimääräiset harmaat verhoilut löytyi ovipahveihin niin naksauttelin ne paikoilleen kun tässä aiemmin ei ollut mitään.

Kun esteettinen puoli oli kunnossa vaihtelin moottoriöljyt + suodattimen, vaihteistoöljyt ja peräöljyt. Ruiskun lämpötila-anturi tuli vaihdettua samassa hässäkässä uuteen.

Renkaita ei itsellä ole turhan paljoa ajokuntoisia niin ruuvasin tähän alle 14” peltivanteet ja päällä olevista renkaista nypin nastat pois. Lopputuloksen kruunaa niin tavalliset pölykapselit kuin voi olla.

Katsastus on voimassa 1.9. Asti. Täytynee ensi viikolla katsastaa, jonka jälkeen sitten rustailen myynti-ilmoituksen :'(
Mittarissa tällä hetkellä 322tml.

Tässä vielä muutama ruutu autosta kaiken edellä mainitun jäljiltä.
(https://i.imgur.com/ANyBetB.jpg)

(https://i.imgur.com/kH5pkoI.jpg)

(https://i.imgur.com/W6LRUlM.jpg)

(https://i.imgur.com/lQwEtnX.jpg)
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: Merlin - 05.07.2021, 01:20:41
On kyllä nätissä ja ”pikkuisen” paremmassa kunnossa, kuin tuo oma ruoska. ::) :)
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: EmppuS - 05.07.2021, 01:22:14
Onhan tuo kyllä komea peli. Turbon purkuosien myyntiintuloa odotellessa :nälkä:
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 22.07.2021, 06:18:22
Eilen kävin tämän katsastamassa ja taas saa vuoden ajella.

Lisäksi vaihdoin puhaltimen etuvastuksen ja sisustaan vaihdoin vielä muutaman listanpätkän, valokytkimen kehyksineen ja muuta pientä rikkinäisten/huonokuntoisten tilalle.
Kaasuläppäkotelon puhdistin samalla ja keskitin kaasuläpän kun päivä paistoi reunoilta.

Haikein mielin tämän juuri äskettäin laitoin nettiautoon myyntiin. Toivottavasti menisi edes jollekkin arvon ymmärtävälle eikä potkittavaksi ruttuun.
Otsikko: Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
Kirjoitti: kebakko - 22.07.2021, 18:48:33
Tällä oli paljon kiinnostusta. Lähti juuri uuteen kotiin ja tämän voi lyödä lukkoon.