Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Kankikari - 04.11.2020, 18:51:40
-
Hommasin tuommosen vajaa 400 tonnia ajetun bensakrematorion b230ft koneella aw71L lootalla ja G80 lukkoperällä. Tämähän on mun entinen auto jonka yhteensattumien kautta ostin takaisin.
Bilsteinin iskarit ympäriinsä ja vakio jouset. Viime leimalle vaihdettu alustanosia ja pyörät suunnattu mutta ehti syödä sisäsyrjät eturenkaista. Uretaaniset kallistusvaimennin palikat ja peräntuennassa uretaanikiekot sivuille ja suoraan tuleva ylätuki.
Talvirenkaiksi ostin taas kitkarenkaat 195 65 15 94xl. Ne asennettiin volvon aluvanteille
Vaihdelaatikkoon tein huuhteluöljynvaihdon 8 litralla öljyä mobil atf 320, samaa öljyä imuöljynvaihdolla ohj tehostimeen 1 litra.
Peräöljyt motox synteettinen gl4
Moottoriöljyt mobil rally formula 5w50 4litraa
Kaippahan tuolla talvet ajelee.
Päivitellään kuvia tuoreempiin jos jaksaa pestä ja vahata. Ja koitan listailla huoltoja ja toimenpiteitä tähän.
-
Hienoa ostaa auto takas,olen itsekin kokeillut.
Perään kuuluis gl5...
-
Kaikkiin edellisiin g80 periin laittanut tuon saman motoxin öljyn. Eikä sitä ole enää valikoimassa. Tais olla muuten gl4/5 sitä on pahvilaatikollinen jemmassa.
Tutulla kun oli hetken ja lupasin takuuhuoltoja tehdä, oli helppo ostaa.
-
Vanteiden fiksausta aloteltu. Osittain maali kulunut puhki kuten hydra vanteissa yleensä on.
Maston 996 hopea on alkuperäisen maalin kanssa niin lähellä samaa sävyä ettei paikattua kohtaa huomaa.
Jo aiemmin on yritetty vanteille tehdä jotain mutta jonkun edellisen toimesta ko vanteissa pulttitervaa joka navasta lentänyt pitkin vanteen sisäpintaa. Ei lähe sit millään. Pitää mekaanisesti hioa pois. Onneks on pikkurälläkkä jossa säädettävä rpm ja kiillotuslaikkoja.
Peitelätkiin meinasin keskimerkin peitellä ja maalata vaan reunat. Volvo merkkiä tuon kokosena on paha löytää. 20e kpl teetettynä tuossa tullin tarrapaikassa.
-
Eikö laatikkoon kuuluisi dextron 2 öljyt eikä 3.
-
Eikö laatikkoon kuuluisi dextron 2 öljyt eikä 3.
Joo varmasti alkuperäsesti on ollut dex 2 kun ei parempaa ollut.
Kaikkiin edellisiinkin volvoihin käynyt dex 3 oikein hyvin, ja on ajettu satoja tuhansia kilsoja tuon laadun öljyillä. Poislukien mannoil dex3 jonka laskin jäteöljyn sekaan 2pv ajon jälkeen. Ei ollu kuumana pitoa lootikossa yhtään jne.
-
Joo varmasti alkuperäsesti on ollut dex 2 kun ei parempaa ollut.
Kaikkiin edellisiinkin volvoihin käynyt dex 3 oikein hyvin, ja on ajettu satoja tuhansia kilsoja tuon laadun öljyillä. Poislukien mannoil dex3 jonka laskin jäteöljyn sekaan 2pv ajon jälkeen. Ei ollu kuumana pitoa lootikossa yhtään jne.
Juu juu. Itse laitoin mutsin 940:seen mannolin dextron 2 ja ne on kyllä hyvin toiminu jo 5vuotta ongelmitta.
-
No onneks mun ei tartte ajaa sun mutsin autolla.
-
Kuvathan olisi kivoja mutta en enää viitsi niitä jokapaikasta ja joka hommasta ottaa kun saman voi kertoa sanankääntein mitä kuvissa tapahtuisi.
Oli hydra vanteet saanu tosiaan pulttiterva käsittelyn joskus muinoin tai ehkä se oli veneenpohjatervaa? No oli mitä oli sitä oli ja on edelleen vanteiden takaosassa, pisaroina ja valumina kovettunut kuin lasinkovaksi.
Ensinhän koitin maankuulua biltema vannepesu bio joka on oksaalihappoa ja jotain saippuaa. Vanteet puhdistuu sillä hyvin ja harjaaminen vähän auttaa. Mutta tässä tapauksessa ei lähtenyt yhtään sen paremmin.
Muita epäonnistuneita kemikaaleja. Asetoni. Ksyleeni. Lakkabensiini. Jarrukliineri. Pineline.
Tästä pettyneenä otin saippuavettä ja 240 hiomanauhaa ja sipaisin vähän pinnasta tavaraa pois. Käsityönä koko vanteen takaosa. Etuosaan hapettumiin sitä samaa ja muutoin 1000 paperia.
Ehkä kuvaan vanteita joku pv kun teen yksitellen niitä maalauskelpoiset. Nyt siis ensimmäinen ihan valmis hionnaltaan.
-
Täällä seurataan mielenkiinnolla!
-
Edit. Ja voittajafiilis kun tilatut vanteiden peitelätkien uudet tarrat tuli tänään. Aattelin et meneekö koko talvi odotellessa mut tulikin päivässä.
-
https://www.autodude.fi/fi/tuote/pienpoistaja_valetpro_citrus_tar_and_glue_remover
Ootko tolla kokeillu? Toimii aika pirun hyvin ja on melkeinpä must tuote jokaiselleauton puunailusta pitävällä hyllyssä.
-
No just tuota ainetta en oo koittanu. Ja kun 2 vannetta tarvii enää kihnuttaa puhtaaksi en aineita enää koita. Metrin verran on hiomanauhaa mennyt kun en kehdannut 180 nauhalla koittaa. 240 on just hyvä kun sen hioo tervaan tukkoon ja tylsäksi sillä on hyvä sipasta ulkopinta mataksi.
-
Luttuun painuva imuletku, onko jäykän vahvikkeellisen letkun laitto ainoa järkevä teko vai putkea sisään ja klemmarilla päältä lukitus?
Alusyyläriä mietitty.
Edit.. tarkkoja konetietoja poistettu
-
K&n ilmansuodin panelin pesin ja öljysin.
Uudet vannelätkien tarrat liimasin. Helppoo ku heinänteko valmiiksi pyöreeksi leikattu die cut keskelle lätkää silottelu ja päällyspaperi
Ihan ok. Omasta mielestä. Lakka päälle kun on sen aika. Maalin kuivumisaika 7vrk.
-
Vanteet ja keskikapselit on valmiit. Täytyy kyllä kehua maston paukkupullomaaleja. Hopeeta meni 4 pulloa ja lakkaa 2 yhtään valumaa ei tullu mun surkeilla maalarin taidoilla. Olis toki voinu kaikki kiveniskemät yms yms pikkujäljet pistää piiloon mut ne lähinnä vanteen takapuolella ja ketä kiinnostaa oikeesti. Plaah.
Renkaat laitellaan kun ehditään ja kesää odottelemaan.
Ahtoja tarttis vähän kattella ja nokan ajotusta naksu takasinpäin tai jotain. Viinaa palaa turhan vähän.
-
Ihan kiva lopputulos.
-
Pers dynolla ei huomaa mitään eroa onko -2 vai +2 nokan ajoitus. Toisella kone ulvoo eritavalla 5tonnin jälkeen. Tarvii penkissä säätää kun saa ensin nissanin alusyylärin asennettua voi soitella penkkiaikaa.
-
Pihassa katteja varastaville mietin kilventaustaa tekstillä. Tai josko löis meistillä tekstiä peltilätkään ja heppais kattiin kiinni.
Катализатор пуст
Katalüsaator tühjendati
Catalizatorul s-a golit
Katalizator został opróżniony
Katteja varastelevat tahot on taas liikkeellä. Ei parkkiluola tai parkkihalli estä.
-
4 keskikapselia, snowcap ja ruutumaski lähtenyt kävelemään. Maskihan menee 99% rikki jos revitään pakkasella irti väkisin.
4 vuodessa ilkivalta ja pikkuvarkaudet lisääntyny.
-
Penkissäkin tämä tuli käytettyä 1.2bar ahdoilla on nyt säädetty turvallisesti, ja polttoaineena re85.
Laitoin kesärenkaat alle kun tarttee leimata niillä enkä lähes uusia talvirenkaita halua sulattaa asfalttiin. Kesärenkaita ennemmin :D
-
Tätäkin vähän rempattu. Venakopan tiiviste alkanu murenemaan ja se on ollukkin silikonilla kasassa oli meinaa paljon punasta. Ipd nokassa ei pykimiä eikä mitään poikkeevaa muutenkaan. Aina vaan sitä kattoo et hetkinen kun nokan pää on melkein terävä. Välykset 0.35 ihan jees, puolilämmin kone. Nokkapukkien mutterit kävin läpi momentilla nekin kunnossa.
Ainoo mikä ei ollu kunnossa oli alipaineletku turbolta imusarjaan 3cm halki piilossa alapuolella.
Joku viime vuotinen kuva edellisiltä kopanliimaus päiviltä. Vähän vois vähentää menee iha hukkaan.
Nyt laitoin sinistä permatex toiselle puolen ja kaarien nurkkiin. No tursus sekin ulos. Who cares :buck2:
-
Jos ei tee mitään ei voi tapahtua mitään.
Ahtomittaria olis tarvinnut seurata tarkemmin kun kävin kenkäsemässä huollon jälkeen vähän raitaa katuun ja tankkaamassa tuoretta viinaa. Mittari näytti ehkä 1.6bar ahtoja tms. Veto poikki ja raktorilla hinaten mökin talliin. Pari tuntia hikoilua kuumassa tallissa ja kuskinpuolen vetari poikki kuten jo ajossa arvasin ja jotain murusia perästä irti. Se oli modattu g80 lukko "uusilla" kitkalevyillä, eli parhaat mitä hyllyssä oli.
Varaosa on jo valmiina, tarvii repiä vanha ulos kokonaan, pari terävää lyöntiä 2.5kg tanya hardigilla varmasti tehoaa.
-
Kaverilta löyty mulle tenacin ? Torseni jonka saan käydä ite irrottaan. Heti ens viikonloppuna tai viikolla 30. Pääsee royalilla vähän tienpäälle. 340km hakumatka vähänmatkaa tallinnasta.
-
Jaapa jaa eipä tarvitte ajella kun töistä tuli justiinsa uusinta uutta koronaohjeistusta. 14 vrk karenssi palkatta ja testit ite maksettava jos lähtee baltiaan. No kiva.
Voinha sinne perään nakata tuon ylimääräsen g80 ja jostain kattelee vilppulassa valmistetut vetarit ni jo kestää.
-
Jos joku vastustaa niin se vastustaa. Oli ahtomittarille tulevassa letkussakin halkeemia murtumia mitälie.
Tarttee vaihtaa kaikki nuo yhden mallin biltemaletkut pois ja säätää uusiksi pers tuntumalla. Mut ei nyt jaksa 2 ehjää volvoo joilla ajella jos sattuu oleen pihassa.
-
Tämähän on muuntautunut talvipulkasta kesäautoksi.
-
Kone ja laatikko nyppästään talven aikana pois ja siirretään 240 keulille huollon ja pakosarjan vaihdon jälkeen. Turbon paikkaa joutuu vaihtaan. Ja tän uudemman lh2.4
-
Joopa joo. Koneen aukasu oli just hyvin ajotettu. Laakerit loppu iha justiinsa menny pinta puhki ja männärenkaat osittain jumissa. Ipd nokka ei oo ehtiny kulumaan ettei siitä irronnu rautamoska oo syöny laakereita.
Haettava osia koneeseen ja ehkä vois hoonata ylikoko männille tilaa? Kiirettä ei oo.
-
Mistä hommasit tarrat keskilätkiin?
-
Kilpikaiverrus jpk oli niistä valmiina kuvakin jossain
(https://i.ibb.co/Q6dCQ5D/20201202-132308.jpg) (https://ibb.co/Q6dCQ5D)
-
Lh johtosarja riisuttu, ja siirretty 240 sisälle, kopasta irrotettu lähes kaikki paitsi tuulilasi. Verhoilun alta löyty rahaa ja huonosti korjattu poikkipalkin hitsisauma on vahvistettu korikitillä. Koppa paalikamaa. Hinasin sen c pilarista pihalle ja käänsin katolleen jotta perä on helppo irrottaa.
-
Ketjun voi poistaa 9 löys uuden kodin. Katoin katollaannolevaa pohjasta viä tarkemmin ni sehän oli ihan mätä. Koppa lähti murskattavaks.