KL-varaosat  Race.fi

Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki

  • 22 Vastauksia
  • 6478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« : 31.08.2020, 01:38:02 »
Jotta aloitusviestistä ei tulisi aivan niin pitkää niin aloitetaan kertomus tästä autosta jo tässä vaiheessa, vaikka alunperin piti kirjoittaa vasta kun auto on valmis.
Kyseinen auto on ollut tutulla jo useampia vuosia ja sen jäätyä seisomaan joskus 2017-2018 välillä olen yrittänyt jo aiemmin ostaa tätä, mutta ei ole ollut silloin vielä kaupan. 2 viikkoa sitten tuli taas auto puheeksi ja kävin katsomassa sitä paikassa jossa se oli seissyt pari vuotta. Hetken neuvottelun jälkeen pääsimme hinnasta sopuun ja laitoin edellisen käyttöauto seiskan myyntiin. No sehän lähti uudelle omistajalle alle 24h ilmoituksen tekemisen jälkeen joten tämän noudin seuraavana viikonloppuna.

Asiaan: Autohan on vm -88 740 GLE jenkki. Mittarissa 308000 mailia.
Alunperin myyty yhdysvaltoihin ja viettänyt sielä muutaman ensimmäisen vuotensa jonka jälkeen tuotu suomeen.

Tekniikkana B230F + M47
Varusteita mm.
-Nahkasisusta
-Sähkökattoluukku
-Ilmastointi
-4x sähkölasit
-Sähkösäätöiset peilit
-sähköantenni

Ostokunto enimmät pölyt puhallettuna päältä pois:








Sisusta


Ensimmäisenä kun sain auton pihaan se täytyi tietysti pestä. Ostin kunnollista liuotinpesuainetta jolla surutta pesin koko auton moottoritila mukaanlukien. Sen jälkeen auto talliin ja työn alle.
Ensimmäisenä suoritin ihan perus huollon.
Moottoriöljyt + Suodatin
Vaihteisto ja peräöljyt
Tulpat
Jakohihna + kiristinrulla
Venttiilikopan tiivisteen vaihdoin myös

Samalla kun vaihdoin jakohihnaa huomasin, että jakopään muovit oli aivan finaalissa. Olleet löysällä ja hihna kuluttanut ja jostain syystä sulanutkin vielä. Hyllystä löytyi melkein virheettömät muovit jotka käsittelin mustaksi ja laitoin paikalleen. Alkuperäinen tarra jossa moottorikoodi sattui osumaan myös kohdalle niin en sitä lähtenyt poistamaan

Vanhaa


”Uudet”


Todiste jälkipolville uudesta remmistä :D


Sen jälkeen vaihdoin sen aiemmin mainitun venttiilikopan tiivisteen ja samalla vahasin venttiilikopan ja ”kiilloitin” volvo tekstin.
Samalla muutenkin siistin moottoritilaa ja tuo naurettava dixie horn lähti heti pois.

Parempi, mutta vaatii vielä toimenpiteitä


Pakoputki oli jälleen katilta taaksepäin roskistavaraa ja samalla kun kampesin vanhan putkenlopun pois aloin katsomaan, että takakulmassa on vähän huonon näköistä peltiä.

Alunperin ajattelin, että vain apukuskin puoleinen takalokasuoja vaatii korjauspalan, mutta totuus iski kun aloin tarkastelemaan autoa enemmän.
Loppujen lopuksi kun aloin koputtelemaan autoa tarkemmin käytännössä koko apparin takakulma piti tehdä uusiksi, apukuskin lattiaan kämmenen kokoinen paikka, lähes koko kuskin etulattia ja runkopalkki etulattian kohdalta, kuskin puolen Runkopalkki alatukivarren korvakkeen juuresta, kuskin helmaan yksi paikka keskelle ja yksi aivan helman etureunaan. Myös edellisien omistajien törkyjä piti korjailla kun oli peltilappuja täppäilty sieltä täältä kiinni.

Kaikista ei ole kuvia kun kaikkihan ennen ruostetta on nähnyt.

Mätää








Korjattua


Hitsauksen jälkeen uusi pakoputki paikalleen


Takakylki














Tällä hetkellä pinta lakattuna ja odottaa tallissa kuivumista, siitä kuvia huomenna.

Tuulilasi oli myös pahasti halki, ennen kuin lakkasin takakyljen tänään irroitin vanhan lasin ja laitoin uuden liimaantumaan.
Samalla joutessani kun odotin, että värimassa kuivuu riittävän pitkään myllytin 75% autosta. Loput täytyy myllyttää kun saan teipit poistettua.
 
Yllämainittujen lisäksi täytyy vielä herkistellä jarruja, kaikki osat on kohtuu uusia, mutta seisomisen jälkeen yksi jarru on hiukan jumissa, mutta vapautuu kun kopauttaa satulaa.
Sen jälkeen olisi taas käyttöauto joka nielee kilometrejä vielä paljon, tai siis maileja ::)


Ps. Lisätietoa vanteista kaipaisin, missä myyty tms. ja ovatko oikeasti harvinaiset niinkuin internet väittää volvo varaosanro: 1129105
Tälläisen esitteen löysin, joku ruotsia osaava voisi kertoa näistä enemmän




 
« Viimeksi muokattu: 31.08.2020, 19:22:18 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #1 : 01.09.2020, 19:46:57 »
Pienten ongelmien kautta voittoon.
Piti tätä käydä jo eilen näyttämässä katsastusmiehelle, mutta juuri kun piti lähteä konttorille rupesi polttamaan ecun sulaketta. Syyksi selvisi, että tuntemattomasta syystä IMM kärvähti. Meinasi tuottaa alkuun ongelmia löytää mistään tähän hätää 007 loppuinen IMM, mutta sellainen kuitenkin löytyi ja vielä aivan uusi bosch varaosa. Kiitokset siitä Pirkanmaan V-palvelulle O0.

Illalla vaihtelin vielä kotiin päästyäni laitoin uuden paikalleen ja ongelma hävisi. Tänään aamulla kävin näyttämässä katsastusmiehelle ja tämäkin on taas pelastettu parin vuoden tauon jälkeen liikenteeseen takaisin. Huomautettavaa ei tullut.

Fiilistelykuva
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #2 : 01.09.2020, 23:38:46 »
 S* tykkään kovasti kun tämmönen pelastetaan liikenteeseen eikä aina johonkin romuralliin tai linttaan potkittavaks juoppolossiks. Ja jos haluat tuunata vielä kun jo isosti ulkonäkö koheni ruostehommilla niin naksuttelet rockauton sivuilta siihen eteen nuo vilkut ja äärivalot, maksaa tyyliin 60e kaikki ja rahdit päälle eio paha. Ja samaan settiin kun naksuttelee 3e öljynsuodattimia vaik puoli tusinaa niin pärjäilee hetken  :D.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HTVR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • Voiko autoja olla liikaa
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #3 : 01.09.2020, 23:43:10 »
On se hieno, taas yksi vanha Volvo pelastettu takaisin tieliikenteeseen.
Joskus ehkä vielä käytössä: 945 Turbo B230FK+M90 1996

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #4 : 02.09.2020, 11:21:20 »
S* tykkään kovasti kun tämmönen pelastetaan liikenteeseen eikä aina johonkin romuralliin tai linttaan potkittavaks juoppolossiks. Ja jos haluat tuunata vielä kun jo isosti ulkonäkö koheni ruostehommilla niin naksuttelet rockauton sivuilta siihen eteen nuo vilkut ja äärivalot, maksaa tyyliin 60e kaikki ja rahdit päälle eio paha. Ja samaan settiin kun naksuttelee 3e öljynsuodattimia vaik puoli tusinaa niin pärjäilee hetken  :D.

Vilkku -ja parkkiumpiot on kyllä ostoslistalla jo kun uusia tosiaan on saatavilla kohtuu hyvin kun nuo paikallaan olevat ovat osittain halkeilleet ja haalistuneet. Täytyy päivitellä sitä mukaan kun ehtii/pystyy muiden projektien ohella :2funny:
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #5 : 02.09.2020, 14:05:11 »
Tuollaisen löysin 1985 varaosat ja lisävarusteluettelosta.



Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #6 : 02.09.2020, 14:31:30 »
Loistavaa puuhastelua. Moni on pienemmillä mätähommilla pistänyt paaliin.
Nuo vanteet sopis 142:seen, jos joskus luovut niin paiskaa yv:llä  :)
« Viimeksi muokattu: 02.09.2020, 14:37:42 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #7 : 02.09.2020, 19:54:13 »
Komia on, millä värikoodilla on kun näyttää niin samalta kun oma glt?

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #8 : 02.09.2020, 21:16:45 »
Loistavaa puuhastelua. Moni on pienemmillä mätähommilla pistänyt paaliin.
Nuo vanteet sopis 142:seen, jos joskus luovut niin paiskaa yv:llä  :)
-H-
Täytyy harkita kun rupeaa talvivanteita etsimään, voi kyllä olla että jääpi itselle  kun voisi omaankin 142 istua

Komia on, millä värikoodilla on kun näyttää niin samalta kun oma glt?
Värikoodi on 404 Light blue metallic
Tuosta värikoodista kun aloitettiin niin todellisuudessa tuo 404 on aavistuksen sinisempi kuin mitä tämä
Auto on. Lakka päässyt ajan saatossa jo harmaantumaan. Näkee hyvin kohdista joista lakka hilseillyt, että alla on hyvinkin sininen värimassa. Myllytin kyllä koko auton, parani hieman. Samaisesta syystä jäi tuo apukuskin kylki myös vähän eri sävyiseksi. Voihan maalissakin tietysti olla vika :-\
« Viimeksi muokattu: 02.09.2020, 22:13:59 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #9 : 13.09.2020, 19:48:27 »
Tänä viikonloppuna oli hommana siistiä autoa ulkoa ja sisältä. Sisustan putsailin kunnolla ja käsittelin mustat osat. Ulkokuorelle tuli tehtyä toiseen takakylkeen puuttuva kylkiraita. Piirsin sapluunan leivinpaperille jonka mukaan leikkasin sitten mustasta ”teipistä” sopivan tarran. Ei tullut ihan tehtaan jälkeä mutta riittävän hyvä.

Takasivulasista sai tuo suuri volvotarra kyytiä.

Ulkopuolen mustat osat käsittelin jälleen.

Parkit siirsin myös sinne mihin ne kuuluu. Oli näköjään joskus vaihdettu päittäin parkin ja vilkun paikkaa, varmaan aikanaan maahantuodessa.

Puhallinmoottori tässä ei ole toiminut ja sen korjasin tänään kun näitä ilmastoidun moottoreita ei ole yhtä hyvin saatavilla kun ei ilmastoidun. Laakerit olivat seistessä ruostuneet huolella kiinni, mutta purin koko moottorin palasiksi ja hioin ja kiilloitin moottorin akselin ja laakerit jonka jälkeen rasvasin ne hyvin niin johan rupesi pyörimään. Hiiliä en vaihtanut kun olivat sen verta hyvässä kunnossa ja eipä sattunut yhtä suuria edes olemaan hyllyssä. Esivastus täytyy kuitenkin vielä vaihtaa kun moottori pyörii vain 4 asennossa.





« Viimeksi muokattu: 13.09.2020, 23:21:16 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa Reinikka99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 227
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #10 : 13.09.2020, 20:29:06 »
Ompa hyvin säilyneet penkit.

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #11 : 09.11.2020, 00:24:09 »
Tämäkin topicci ehtinyt jo painua showroomin syövereihin, mutta toisaalta ehkä tällä kertaa jopa positiivisessa mielessä kun mitään ei ole tarvinut tehdä, muuta kuin pestä ja tankata :idiot2:

mittariin on ehtinyt viimeisen 9 viikon aikana kertymään n.5500 mailia. Alapallon vaihdoin tänä viikonloppuna kuljettajan puolelle. Pakko kehua ruotsalaista suunnittelua tässä(kin) asiassa kun koko hommassa meni 10 minuuttia joista suurin osa ajasta siinä kun ajoi autoa talliin ja pihalle.

Jos nyt yksi ruutu tästä kuvankauniista yksilöstä keinovalossa
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #12 : 23.11.2020, 01:18:21 »
Viikonloppuna syntyi ajatus, että pimeisiin syysiltoihin on saatava lisää valaistusta.
Lisävaloiksi valikoitui edellisestä käyttöautosta yli jääneet erinomaisen hinta-laatusuhteen omaavat bilteman 9 tuuman ”kuupat”. Nurkissa lojui myös muutama ylimääräinen 55w xenon ballasti. Kävin ostamassa niihin h7 polttimot ja yhdistelin nämä upeat halpatuotteet jolloin syntyi valovoimainen ja edullinen tuote.

Kuva keskeneräisistä johtotöistä.
Ballastit ruuvasin kiinni riviin maskin taakse ja samalla tein kiinnikeraudan valojen ylätuelle joka pultataan sähköflektin tukirautaan (valojen rauta ei näy kuvassa mutta kiinnityspultit kyllä)





Valotehoa on vähintään riittävästi. Ei tosin välity kuvasta ihan samalla tavalla.
 
Lisäksi kytkin vielä lisäpitkien herätteen väliin katkaisijan jolla saa valittua meneekö lisäpitkät viiksestä auton omien pitkien kanssa päälle vai ei. Hyvä ominaisuus kovalla lumisateella taikka muut tienkäyttäjät huomioon ottaen voi pudottaa valoja porrastetusti pienemmälle. Katkasijaksi tuli ratin vasemmalle puolelle viimeiseen vapaaseen paikkaan alkuperäinen katkasija joka tosin oli lähtöjään takalasinlämmittimen katkaisija mistä vain poistin symbolin ja laitoin mustan lätkän tilalle.
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #13 : 22.12.2020, 20:34:27 »
Joululoman kunniaksi oli expressin ohella keksittävä iltapuhdetta. Roikkuva ja teipillä korjattu kattoverhoilu on pidemmän aikaa vaivannut, joten päätin sen tehdä kun kerrankin aikaa siihen oli.

Tässä selostus kehnojen kuvien saattelemana itselle tulevaisuutta varten ja, ehkä siitä jollekin muullekin on apua. Vaikka onhan näitäkin jo ollut..

Aivan ensimmäisenä kun aloitetaan täytyy tietysti saada itse verhoilu irti. Ensimmäisenä pois alta kannattaa irroittaa sisävalot. Sisävalojen kupu lähtee vetämällä irti. Johtoihin tulee aina sähkö, joten johdot kannattaa teipata.
Verhoilua paikallaan pitää edessä aurinkolipat ja niiden koukut, taustapeili ja kattoluukun moottorin suoja.
Sivuilta kattoverhoilu on kiinni kattoa kiertävillä verhoilupaneeleilla jotka irtoaa irroittamalla kauhukahvat ja hölläämällä B-pilarin muovia yläreunasta. A-pilarin muovit on irroitettava kokonaan.
Takakontin muovit lähtevät sivuilta vetämällä pois ja iso muovipaneeli, jossa takakontin valokin on, on kiinni muutamalla mustalla muovi kiinnikkeellä jossa matala urakanta. Ne ruuvataan kokonaan irti (kierteet)!
Viimeisenä kannattaa vasta irroittaa takapenkkien yläpuolella olevat 2 neliönmallista kiinnikettä, joita kierretään 90 astetta. Tämän jälkeen verhoilu putoaa keskeltä ja sitä on syytä tukea samalla. Tämän jälkeen työntää verhoilua kevyesti eteenpäin jolloin se putoaa takareunasta. Sitten vain vetää verhoilun varovasti ulos takaluukusta. Kattoluukullisen pahvi varsinkin on todella heikko luukun ympäriltä. Sitä ei saa päästää taittumaan.

Sitten on kattoluukun verhoilun irroitus. Tämänkin voi tehdä monella tavalla, mutta tämän koin itse helpoimmaksi.
Ensin ajetaan luukku lippa takaa ylhäälle jonka jälkeen raotetaan verhoilua takareunasta. Verhoilu on kiinni tästä 2 jousikuormitteisella rautalankalenkillä. Sen jälkeen ajaa luukun alas.
Sitten päästään irroittamaan koko kattoluukun mekanismia. Ensin johdot liittimestä ja vesiletkut joka kulmasta irti. Sitten jokainen 8mm kannalla oleva ruuvia irti ja moottorin edestä 2kpl 7mm kannalla olevaa ruuvia jolloin koko mekanismi tippuu syliin. Tässä kannattaa olla apukäsiä mukana ja irroittaa viimeiset ruuvit keskeltä sivuilta, sillä mekanismin kaukalo on kohtuu ohutta peltiä.
Kun mekanismi on irti verhoilu lähtee kokonaan irti luukun ollessa kiinni asennossa aivan takaluukun takana pikkuisen pilkottaa verhoilun kulma, josta ylä- ja alapuolelta nykäisemällä verhoilu irtoaa koukuistaan ja liukuu kiskoillaan pois. Tuo pienempi osa verhoilusta lähtee ihan vain vetämällä sivulle, kun sarana on tietyssä asennossa. Kattoluukun verhoilu on peltiä joten kestää hiukan kovemmat otteet


Sitten itse työstämiseen:

Ensin verhoilusta harjalla kaikki ylimääräinen murentunut vaahtomuovi(?) pois ja imurointi, jolloin jäljelle jää mukava puhdas pahvi.


Verhoilua varten ostin bauhausista 4m mustaa vinyyliä. Itse pahvi on n. 220cm pitkä, joten varaisin vähintään 3m kangasta. Lisäksi hain vielä vinyylimaalia ja liimaa motonetista. Liimana käytin halvinta mahdollista kontaktiliimaa 9.99e / 750ml ja ajoi täysin asiansa. Liimaa kului n. 2l

Joistain verhoiluista jäi jopa niinkin ehjä pala, että niistä sai sapluunan tehtyä.


Liimausta




Valmis tuote


Sitten ison verhoilun kimppuun. Tämän liimasin 5 osassa. Köyhänmiehen rullana tasoitukseen toimii mm. Sopiva käyttämäton maalitela.





Lopuksi reunojen siistiminen ja liimaus takapuolelle. Sitten vasta terävällä terällä varovasti reikien avaaminen. Kaikki reiät kannattaa tehdä aavistuksen pienemmäksi kuin reikä on pahvissa. Kangas kyllä antaa periksi ja vahingossakaan ei jää liian suureksi. Huomiona tässä se, että kattoluukullisessa verhoilukangas pingotetaan kattoluukun kaukaloon jolloin siihen on jätettävä huomattavasti enemmän kangasta jäljelle.


Vinyylit ja ”pehmeät” osat kuten aurinkolipat ja kattoluukkua kiertävän sisäpuolen listan maalasin ihan van tuolla vinyylimaalilla.

Kovat muoviosat kuten kattovalo, sähkömoottorin suoja ja pienet nippelit(verhoilukiinnikkeet ja aurinkolipan koukut) maalasin tavallisella mustalla, ensin tietysti muovi tartunta pohjalle.



Valmista






« Viimeksi muokattu: 22.12.2020, 20:38:35 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

Poissa kebakko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: Kebakon käyttis pt.2 740 GLE -88 jenkki
« Vastaus #14 : 13.02.2021, 21:32:21 »
Tällä hetkellä mittarissa vähän päälle 320tml. Toiminut tapansa mukaisesti täysin ongelmitta lukuunottamatta imusarjan tiivistettä, jonka vaihdoin viikko sitten.

Pari viikkoa sitten saapui myös paketti ruotsista. vilkku- ja parkkiumpiot tulivat uudet.



Tämä on vielä pari viikkoa käytössä jonka jälkeen saa jäädä odottamaan uutta maalipintaa. Uusi ”pienempiruokainen” käyttöauto hankittu viikkokilometrien noustessa 1000km tasolle, mutta siitä enemmän toisessa topicissa.
« Viimeksi muokattu: 27.04.2021, 23:19:30 kirjoittanut kebakko »
Volvo 142 sport -70                   
Volvo 145 Express-71 
Volvo 145 Express - 71 umpikylki     
Volvo 244 -77

 

Kulkukoira  Proturbo