Mikäli korjaustyöt onnistuu itseltäsi, niin tässä olisi vähän suuntaa antavia hintoja, millä kyseiset hommat saisi minimissään tehtyä:
-laturin vapaakytkin (INA) 24€, irroitus vaatii erikoistyökalun ~15€ (Autodoc)
-Uusi magneettikytkin (Thermotech) 99€, pelkkä laakeri oli ~35€ laakericenter Tampereella (Autodoc)
-Apulaitehihnasarja kiristimellä (Dayco) 99€ (Autodoc)
-Pyörreläppien akseli 59€ (Motonet)
-Venttiilikopan tiiviste (Elring) 18€ (Autodoc)
-Suuttimien kupariprikat (Bosch) 9€ (Autodoc)
Näillä osilla tulisi kyseisitä toimenpiteistä selvitä. Nämä osat ja hinnat on katsottu toki vuoden 2009-2014 XC90 D3/D5 hinnoilla. Rekisterinumerolla hakemalla saa sitten tarkat hinnat.
Akselin irroitus vaatii suuttimien ja polttoaineputkien irroituksen. Volvon virallisessa ohjeessa taitaa olla, ettei vanhoja polttoaineputkia saisi käyttää. Omassani on ainakin vanhat polttoaineputket kestänyt avaamisen sekä kiristämisen, vaikka ne on jouduttu muutamaan kertaan irroittaa. Virallisissa ohjeissa myös suuttimien kiinnityslevytkin tulisi uusia, mutta vanhat toimii mainiosti, kunhan niitä taivuttaa hieman ruuvipenkissä.
Samallahan kun venttiilinkoppa on auki, niin voi kaapia nokikanavat puhaaksi.
Nopean Googlailun perusteella näissä uudemmissa kompressorille ei ollutkaan omaa hihaa.