Futurez  Kulkukoira

Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || 2.3l TwinTurbo

  • 246 Vastauksia
  • 116181 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88
« Vastaus #30 : 28.11.2015, 21:14:12 »
Tämähän on tutun oloinen auto. Kävitkö Haminasta hakemassa? ;)

En, vaan Ylistarosta  :idiot2:

Ilmeisesti harmaa Volvo ja vihreät peltivanteet on tuttu näky maailmalla :D

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: Kaksnelikantti vm. -88
« Vastaus #31 : 28.11.2015, 21:20:33 »
En, vaan Ylistarosta  :idiot2:

Ilmeisesti harmaa Volvo ja vihreät peltivanteet on tuttu näky maailmalla :D
Prkl, melkein olisin voinut mennä käräjille, että on sama auto. :D

Täällä pyöri täysin samanlainen harmaa Volvo samanlaisilla vanteilla ja mitä nyt ulkoapäin näin, niin oli ihan yhtä mätä.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88
« Vastaus #32 : 12.12.2015, 14:27:24 »
Uppelispuppelis^^



Vähän on tapahtunut, jotkut toimista epämääräisempiä kuin toiset -miten sen nyt ottaa. Luvassa kumminkin kuvasaastetta  :D


Turbon STD mukit





Nuo löysivät tiensä koneistukseen.
Lohkoon hoonaus, kampiakselin kiillotus, kankien tarkistus ja kannesta siivu (1mm) pois jotta purkat saataisiin ~9 tienoille





Taka-akseli tuli hankittua, välityksellä 3.73





Takataskusta kaivettiin G80 ::)




Välityksen vaihtoa haittaavat peltilätkät pois






Läpsystä vaihto :)




Ja paikoilleen




Osia ei mitenkään vedetty momenttiin, saatika rasvattu millään lailla, sillä käytän tuon vielä auki hiekkapuhalluksen/maalauksen jälkeen jolloin tuo kyseinen toimenpide suoritetaan :) Skandixilta tuli myös tilattua taakse puslat ja kävin Vaasan Botnia Bolt:ista hakemassa uudet 10.9 pultit (myyvät kilotavarana) taakse koska alkup.pulteista ei ole mitään jäljellä. Vielä olisi ohjelmassa tukivarsien vahvistus, niin perä alkaisi olla kuosissa :)
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 21:04:55 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö"
« Vastaus #33 : 16.12.2015, 18:18:39 »
Romut saatu takaisin koneistamolta ja pientä paniikin poikasta meinasi syntyä kun alustavien mittausten mukaan sylintereistä olisi raapaistu ihan liian paljon pois. Tämä kuitenkin osoittautui mittaustyökalun kalibrointivirheeksi  :nuhtelu Kun työkalu saatiin kalibroitua niin alkoi mittauksista tulla järkeviä lukemia  :juhau:

Esiintyneet mitat hoonauksen jälkeen;



Noiden kanssa pystyy jo elämään :) (aikaisemman mittaustulos näytti ~0.5mm liikaa  :D )

Skandixin puslia vielä odotellessa :nälkä:




Kantta pitää ottaa vielä jatkokäsittellyyn mm. putsata palotilat, hipistellä kanavia ja vaihtaa jäykemmät jouset.

Tasopinta siistittiin





1mm pois



« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 21:06:01 kirjoittanut razori »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö"
« Vastaus #34 : 26.01.2016, 23:16:57 »
Mitäpä tänne? Ei sitte yhtään mitään tähdellistä! :facepalm: Hitokseen olisi tekemistä muttei tiedä mistä alottaisi  :-\


Paitsi.


Osia haalittu läjään niin paljon, että kun ne saa kiinni niin alustajutut ovat siltä osin selvät. Kaikki puslat on tuhottu/vaihdettu mitä tässä vaiheessa vielä voi vaihtaa, eli käsittää lähinnä reaktiotankojen ja panhardtangon puslat :D Joitakin osia on myös maalailtu. Taka-akselia yritin tuossa viikonloppuna kasailla ja kasauksen päätteeksi näytin rälläkällä sille piikkisikaa, jonka jälkeen Annitrolia niskaan ~24h kunnes kyllästyin Annitrolin "tehottomuuteen" (tai sitten olen vaan pirun kärsimätön  :-\ ), annoin akselin olla sillä oletuksella, hiekkapuhallan sen sittenkin. Samaan syssyyn nykäisen etupäästä kaikki alustan romppeet puhallukseen. Tuleepahan kunnolla


Tekniikankin osalta on päätetty, mitä tälle tehdään ja palikkaa on haalittu sen mukaan, mutta se ei nyt liity tähän. Sitä esirippua raotetaan sitten joskus  ;)


Osia joita hankittu koskien alustaa;


Käsijarrukengät
Niiden asennussarja
Takajousien yläkupit
Oikea ja vasen rt-pää
Oikea ja vasen alapallo
Jarrukilvet joka nurkkaan
Puslat taakse ja eteen, osa uretaanisia osa ei
Vakaajan koiranluu
Vakaajan kiinnikkeet eteen x 2 tuplavakaajia varten
Maalia -mielenkiintoisen väristä  ::)


Ja kuten perinteeseen kuuluu, sitä saastetta;































« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 21:11:48 kirjoittanut razori »

Poissa Jeese

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || Alustajuttuja
« Vastaus #35 : 27.01.2016, 07:38:35 »
Nättiä työskentelyä!  O0

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || Alustajuttuja
« Vastaus #36 : 01.02.2016, 20:45:42 »
Nättiä työskentelyä!  O0

Kiittää -H-



Viikonloppu tuli ja meni.. On kyllä himpun verran liian lyhyt omaan makuun  >:( Muttei anneta sen haitata, eiks je? Hommia tehdään sitten sitä mukaa, että kärsii viikolla lihas ym muusta särystä :idiot2:



Ja takaisin astialle;


Perjantaina illalla ryöstin Volvon taas pyöriltään ja matkaan lähti alatukivarret ym hilppeet.






Annitrolin raiskaamaan akseliin tiiviste paikoilleen ettei ole puhalluksen jäljiltä täynnä hiekkaa







Lauantaina romut konttiin ja menox ---->

Oli himpun verran Corsan jouset/alusta kovilla kun kyydissä 150kg hiekkaa + melkein kaikki Volvon alustan osat.. Oikeen sydämestä repi, kun joka hemmetin tien epätasaisuudesta pyörät raapii kaaria :buck2:






Takaisin tullessa näytti tälle;






Tuo toinen alatukivarsi näyttää hieman ruskealle, siksi että joutui hitsailemaan koiranluun kiinnikkeen uusiksi ja en vielä ollut putsannut nokia pois :)

Kuviin näköjään päässyt myös yliviritetty ilmakiväärikin  :idiot2:








Myöhemmin illasta;











Vielä pitää iskaritolppien kanssa käydä puhalluksessa. Alun perin en aikonut niihin edes kajota, mutta kun kävin katsastamassa niiden kunnon niin totesin, että toisesta iskarin suojakumi vaatii vaihdon, niin samallahan ne molemmat vaihtaa ja samallahan ne molemmat siinä puhaltelee kun kerran otetaan kilkkeet irti. Tänään käyty hakemassa suoja+pohjaanlyöntikumit eteen ja tarvittavat romppeet tolppien purkamiseen, eli 24mm pitkä hylsy ja jousipuristin.

Jos nuo tuosta joskus saisi työn alle  :-[
« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 21:15:06 kirjoittanut razori »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || Alustajuttuja
« Vastaus #37 : 02.02.2016, 19:18:16 »
Et oo vielä lohkoon tehnyt turbon öljynkierron reikiä. Olis ollut näppärä teettää kun oli kerta koneistamolla :D tuohon öljynpaluuseenkaan ei kovin helpolla tee sitä reikää kotikonstein. itse olen yhden, muistaakseni 19mm reijän tehnyt verkkovirtaporalla, mutta ei se kyllä suoraan eikä kohdilleen mennyt :D
« Viimeksi muokattu: 02.02.2016, 19:19:53 kirjoittanut lakeshead »

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || Alustajuttuja
« Vastaus #38 : 02.02.2016, 19:21:28 »
Et oo vielä lohkoon tehnyt turbon öljynkierron reikiä. Olis ollut näppärä teettää kun oli kerta koneistamolla :D tuohon öljynpaluuseenkaan ei kovin helpolla tee sitä reikää kotikonstein. itse olen yhden, muistaakseni 19mm reijän tehnyt verkkovirtaporalla, mutta ei se kyllä suoraan eikä kohdilleen mennyt :D

Olisin tehnyt, muttei ollut koneistamolla vermestä jolla moinen olisi ollut mahdollista  :nohnoh

Joten tehdään paluu öljypohjaan ja tulo ryöstetään anturilta sopivalla haaralla ELK

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || Alustajuttuja
« Vastaus #39 : 02.02.2016, 20:06:03 »
Tänään teetin semmosen letkun joka ryöstää öljypaineanturilta t-haaralla paineen. 51e ::) Tulee ihan älytön määrä kaikenlaisia nippeleitä.Harmi vaan kone on jo läjässä joten ei ole enää vaihtoehto porata tuloa lohkoon.

1/2 putkikierteen paluuseen ja 1/4 putkikierteen tuloon kun olis teettänyt kun oli vielä kampi irti niin olispa ollut helppo hommata tuloletkuksi banjo-teflon-banjo. Olis tullut lyhempi letku ja nätimpi toteutus.
Noh oppirahat maksettu :D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || Alustajuttuja
« Vastaus #40 : 15.02.2016, 22:38:01 »
Tänään teetin semmosen letkun joka ryöstää öljypaineanturilta t-haaralla paineen. 51e ::)

Voi morjes mikä hinta yhdelle haaralle  :buck2: Pitää katsella josko pysyisi vielä tuossa suunnitelmassa vai kehittelisikö jotakin muuta  :D



Nevertheless jotakin on taas tapahtunut.

Muun muassa Seinäjoelta tarttui työhaastattelun yhteydessä mukaan rujossa kunnossa olevat Coronat (jotka kunnostetaan), höpönetistä muutama pakollinen tarvike, kuten iskarit, jarrut oheiskilkkeineen, eteen pohjaanlyöntikumit ja jousilautanen toiseen tolppaan. Starkista löysin taas 100kg 0.1-0.6mm hiekkaa ja lauantaina pääsin pilaamaan tuttavani päivän kun ilmoitin, että hyväksikäytän sun laitteitasi taas :D

Käyttäjänimin. injector:ilta tuli hommattua vakaajiin liittyviä romppeita. Vielä puuttuu muutamia pultteja niin eteen, kuin taaksekin. On erittäin kova "yrittämys" saada kaikki haalittua kasaan viikkoon 9 mennessä (hiihtoloma) jolloin olisi mahdollisuus tarjota Väinölle omia pyöriä alle pitkään aikaan :) mutta katsotaan miten käy, sillä erään firman johtajien mielestä olisin tervetullut heille töihin, joten voipi olla että meneekin viikonloput ja mahdolliset lomat töissä ollessa.

Mutta summasummarum rahaa on heitelty tuuleen, josta todisteita alla; Hitaalla yhdeydellä päästelevät mobilistit kehrää taas





Iskarivärkkejä. Eteen kaasut, taakse nesteet. Noin niinkun ajomukavuuden kannalta.





Huonossa hapessa oleva lautanen

ll




Paljasta pintaa  S*







Valmis tuotos näyttäisi jotakuinkin tälle? ::)







Kaksin aina kaunihimpi






Ja jotta vermes myös pysähtyisi tarpeen tullen





Coronat




Puhallettuina








Kuivuneina ja hiottuina  S* Näyttää kyllä aika törkeälle tuo kuva, mutta näkymä on livenä jotakin ihan muuta. Pitäisi vielä kiikuttaa nuo jauhemaalaukseen :)


« Viimeksi muokattu: 30.06.2017, 21:20:06 kirjoittanut razori »

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || Alustajuttuja
« Vastaus #41 : 15.02.2016, 23:09:00 »
Kaikki kemialliset metallit ei välttämättä kestä jauhemaalauksen vaadittavaa lämpöä, mitäs tuossa sanotaan lämmönkestoksi? Oikeastaan ainut kunnollinen kemiallinen metalli mistä oon kuullut on Belzonan valmistetta, mallinimeä en muista, mutta vaativaan teollisuuskäyttöön tarkoitettu. Hinta ja saatavuus sen mukaista..

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || Alustajuttuja
« Vastaus #42 : 15.02.2016, 23:22:58 »
Kaveri korjas moottoripyörän alumiiniosia kemiallisella metallilla. Osat oli mun romujen kanssa samalla kertaa pulverimaalauksessa, ja jälki näiltä paikatuilta osin oli melko kamalaa.
Pinta kuplii, maali ei tartu, ja pahimmassa tapauksessa pilaa muun kunnollisen maalipinnankin jos alkaa tihkumaan jotain mömmöjä.

Maalarikin ihmetteli että mitähän paskaa tääkin on kun näin käyttäytyy...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || Alustajuttuja
« Vastaus #43 : 15.02.2016, 23:36:53 »
No voi muoviämpäri soikoon :facepalm: Lämmönkestosta ei näköjään puhuta mitään edes valmistajan sivuilla. Onkohan tuo maalin tarttumattomuus tuotekohtaista tai maalausmenetelmäkohtaista? Siis jos ei jauhemaalaisi pintaa vaan vetäisi "normi litkuilla" niin olisiko tilanne vielä pelastettavissa? ???

Varmaankin pitää kokeilla kepillä jäätä arvaan ma..  :(

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Kaksnelikantti vm. -88 "Väinö" || Alustajuttuja
« Vastaus #44 : 15.02.2016, 23:52:36 »
Jauhemaalauksessa kun jauhe levittyy sähkön avulla, ja kemiallinen metalli johtaa vähän huonosti sähköä, niin tästä tulee ensimmäinen ongelma.

Toinen suurempi ongelma on jauhemaalin sulatuksessa tarvittava lämpö, jota kaikki materiaalit ei kestä. Ei ainakaan kaikki kemialliset metalit.
Tosin ongelma oli enemmänkin siinä että maalin uunituksen aikana kemiallinen metalli "kuivuu" ja alkoi tihkumaan jotain mönjää maalin läpi. Tästä johtuen maalipinta oli korjatusta kohtaa rupinen, ja mönjää oli valunut muuallekin maalattujen osien päälle.
Tuli tästä vaan mieleen että mitä jos pelkän korjatun vanteen uunittais ensin ilman mitään maaleja vaikka tavan sähköuunissa 300-asteessa, ja kattos mitä käy, putsais tihkuneet jämät pois ja sitte jauhemaalais jos kaikki näyttäs otolliselta...

Märkämaaleille toi kemiallinen metalli käy kyllä täyteaineena.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

 

KL-varaosat  Race.fi