Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Alexah - 18.07.2023, 13:59:16

Otsikko: V40 - 98 manuaali vaihteensiirtäjän vaijeri
Kirjoitti: Alexah - 18.07.2023, 13:59:16
Auttakaa tyhmää. Miten helppo työ on kokemattomalta korjata vaihteensiirtäjän vaijereita? Ongelmana, ettei pakki tahdo mennä päälle vaan jostain syystä menee ykköselle vaikka näyttäisi olevan pakilla. Ilmeisesti vika siis tosiaan, että vaihteensiirtäjän vaijereista joku on irti. Pakin kuitenkin saa aina välillä päälle.
Otsikko: Vs: V40 - 98 manuaali vaihteensiirtäjän vaijeri
Kirjoitti: AnHei - 18.07.2023, 16:35:11
-98 ei keppi toimi vaijereilla. Sieltä on tangoista kuluneet puslat niin väljiksi että pakki ei mene päälle. Helpot vaihtaa, auton alle 10mm avain, pihdit ja meisseli. Korjaussarjan saa Volvolta, maksaa muutaman kympin (ennen oli motonetissäkin mutta ainakin välillä sieltä ei saanut?)
Otsikko: Vs: V40 - 98 manuaali vaihteensiirtäjän vaijeri
Kirjoitti: Ristus - 16.08.2023, 16:38:20
niin avain tässä asiassa on että onko pakki lukko vai ei, on -98 vuonna ollut M56 laatikoita turbomalleissa aina. vaparit ja diesel sit ollut rellun 5D vai 3D lootalla tai mikä se merkintä olikaan eli rellun loota tangolla, volvon loota vaijereilla.
Otsikko: Vs: V40 - 98 manuaali vaihteensiirtäjän vaijeri
Kirjoitti: kupari s40 - 18.08.2023, 16:20:03
Helppo sääntö
Rellun lootassa pakki ykkösen vieressä jolloin tanko/helat  ja volvon m56 jossa pakki viitosen alapuolella on vaijereilla