Hei, jonkin verran olen lueskellut että näissä 2.0T ja T4 malleissa sylinteriputkilla on taipumusta haljeta yläpäästä. Oliko niin että tämä koskee molempia moottoreita vm. 01 --> ja vanhemmissa malleissa 1.9 T4 olisi kestävämpi tämän osalta. Kyse oli ilmeisesti sylinterin porauksesta, eli 83 mm. porauksella varustetut moottorit taitavat olla heikoiten kestäviä? Voiko sylinteriputket vaihtaa, vai onko koko lohko korjauskelvoton ongelman ilmettyä?
Esiintyykö ongelma yleensä minkä verran ajetuissa autoissa? Entä voiko ongelman jotenkin tunnistaa autoa ostaessa vai onko kone kokonaan sökö kun ongelma ilmenee. Olisi tiedossa yksi 350 tkm ajettu vm. -02 2.0 T, koeajossa en huomannut ongelmia, mutta ajattelin kysyä että onko jotain varotusmerkkejä tai tsekattavaa koneen osalta, että mistä mahdollisen alkavan/olemassa olevan sylinteriputken vaurion voisi huomata?