Carcom Oy  Ateho

Tekniikan vaihto 2.0t --> t4

  • 2 Vastauksia
  • 1103 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tyntsi

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Tekniikan vaihto 2.0t --> t4
« : 06.05.2017, 17:47:11 »
Tämmönen kysymys ois tällä kertaa että jos vaihan 2.0t -98 koneen tilalle t4 koneen ja turbon, niin piisaako jos esim laitan t4 ohjelman ecuun? Laatikot on mun käsittääkseni m56 mutta onko välityksissä eroja?

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Tekniikan vaihto 2.0t --> t4
« Vastaus #1 : 06.05.2017, 19:38:02 »
Helpointahan tuohon olisi vaihtaa suoraan T4:sen ECU, mikäli se sopii siihen. Vaihdelaatikoiden välityksissä tuskin on kauheita eroja.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2017, 19:43:02 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Tekniikan vaihto 2.0t --> t4
« Vastaus #2 : 07.05.2017, 00:12:45 »
Vaihatko koneen minkä takia? Meinaan että saa omastakin myllystä lisää polleja ulos ja vahvistamalla saa vieläkin enemmän.
Jos konees on hajalla niin silloin hyvä vaihtoehto tuokin. Ja virityksen suhteen parempi kone tuo vanhempi 1.9 t4 kuin 2.0t.

Omaan ( ehjään) aikomus 12t turbo vaihtaa hybridi muokattuun 14t ahtimeen, 2,5" catback tai takapönttö vapaavirtaavaan ja softaus niin saanee  vakiokaluista otettua  220-230hv kieppeillä ulos. 
Sen jälkeen virit alkas jo vaatia muutakin koneen ja kytkimenkin vahvistamista, noita muuta rautaa isontaa (cooleri, suuttimet, dp, katti jne)  ja taas isompaa turboakin vaatia tilalle.
« Viimeksi muokattu: 07.05.2017, 00:41:30 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Proturbo  Autodiagnoosi