Proturbo  Autodiagnoosi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Korjaamo ja yleistekniikka / Vs: S70 2.3 Bensaan sekoitetut puhdistusaineet?
« Uusin viesti kirjoittanut Toninen tänään kello 09:50:58 »
onko hyviä ohjeita miten sen saan kiristettyä fiksusti?
2
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut Kulmamies tänään kello 09:50:52 »
Kuinka hyvin Holley on oppinut tavoille?

Se on kyllä kertakaikkisen hyvä systeemi. Käyttöönotto oli tosi helppoa, eikä sen koommin ole tarvinnut tehdä mitään ja kaikki toimii tosi hienosti. Just katoin, niin matka-ajossa seos on 14 just niin kuin ohjelma pyytää.
3
En löytänyt haulla, niin täytyi avata uusi topic. :facepalm:

Otsikon auton takaiskarin yläpää. Oliko tässä jotain huomioitavaa kun uusia on hankkimassa? Alkuperäiset vai oliko joku muu versio kestävämpi?

Iskarit on tilattu.
4
Ei ehkä ylimääräisiä koodeja, mutta katoppa nääs mitä arvoja anturit antaa eculle. Jos on puuta heinää niin eihän se hehkua anna.
5
Veteraanien korjaamo / Vs: B18+dellorto dhla 40 säädöt.
« Uusin viesti kirjoittanut Miksa89 tänään kello 08:33:21 »
Nonih taas on tällä viikkoo vähän väsäilty auton kanssa. Porailin nuo tyhjäkäyntisuuttimet noin 62-63 ja booailu parani taasen hiukan. Sytkän ennakonkin säädin ja auton käynti parani myös siinä.

Tuli huomattua että kaasari vähän märät kiihytyspumpun päästä eli kaasarin pohjasta:idiot2: onkohan tämä normaalia?! Sinne vaihdettu kuitenkin tiivisteet ja kalvot. Ja siellä on kyitenkin pieni väli sen tangon ja sen pään välillä joka on sielä kaasarin sisällä.

Hommasin myös ilmansuodattimet ja niidenkaan laitolla en muutosta huomannut torviin verrattuna.

Autolla kävin pienen lenkin ajamassa ja aikamoista nykimistä on, pystyy jo kuitenkin pintakaasulla ajamaan varmaan 30-40kmh. Kiihdyttäminen tai oikeastaan vähänkin kaasun paino aiheuttaa nykimistä ja poksumista kaasareissa, saa houkuteltua ylös mutta tuntuu ettei sieläkään hyvin toimi.

Synkkailua oon hoidellu yhdellä ihan perus alipaine mittarilla. Ja olen pitänyt testaillessani aina kaikkia (testaus) ruuveja auki jotta on helpompaa katsastella jokaisen pytyn imu. Tuli huomattua että 1 sylinterissä imu on vähän vähäisempää :-\ mistähän tämä voi johtua?? Eli eroa kurkkujen välillä.
Muissa 3 kurkuissa about sama.

Netissä sanottiin että noissa H malleissa löytyy tuollaiset imuilman säätö ruuvit jotka ovat jossakin tehtaan vaha sineteissä (niitä joskus joku availlut). Niiden pyörittely ei lisännyt imua tai vähentänyt sitä :idiot2: ja onko niin että periaatteessa kaasarit synkataan niin että nämä ruuvit kiinni ja synkataan ns huonoiten imevät sylinterit synkkaan tolla välissä olevalla synkka ruuvilla ja jos sitten on niitä enemmän imeviä sylintereitä niin niiden kohdalla ruuveja avataan niin kauan kun vastaavat huonoiten imeviä ??? vai olenko ymmärtänyt ruuvin pyörityksen väärin päi??

Sitä alkaa jo itsekkin epäilemään että onko se sittenkään noista tyhjiksistä kiinni, koska tuntuu että sitä booausta ilmenisi myös vähän siellä 3000-3500 kierroksen hujakoilla (autossa ei kierrosmittaria eli korva arvio) mutta tuntunee että pahin ongelma on autolle ns vähänkin nopeamman kaasun painaminen. Tässä vielä video yllä kerrotun säätö hetken tuloksesta:
https://youtube.com/shorts/MZEYgonx9wI?si=u6G_Wm_1u4hW8Swu

Alla vielä dhla H 40 specsit jotka tällä hetkellä autossa ovat:
Kurkut-32mm
Pääsuutin-150
Ilma-210
Emulsio-10 loppune
Kiihytys-35
Tyhjäkäynti-62-63 tämä koska mitta antoi terille vaihtelevaa milli määrää, mutta samassa koossa pitäisivät olla.

Ei kyllä normaalia ole että kaasari kastuu ulkopuolelta,aikaslailla epäterveellistä kun pakosarja hohkaa alapuolella.
Noita kiihdytyspumpun kalvoja oli erilaisia,se tapin pituus johon käyttövipu vastaa kalvossa niin oli erimittainen eri malleissa.
Niin ja ite käyttäny Membranin kiihdytyspumpun kalvoja kun hinnat alkaen korjaus-sarjassa oli jotkut pilipalit.

Laita sähköpostilla engelskaks selostus tänne support(ät)dellorto.co.uk
ja tosta peltilipareesta tiedot mikä on ruuvin alla niin niin saat räjäytyskuvat missä on jokasen osan varaosanumero mikä on tehtaalta lähteisä ollu.

Itse lähtisin lähestyyn asiaa näin:
-Ensin bensavuodon selvitys/korjaus.
-Tukkisin noi alipaine lähdöt imusarjasta testimielessä imuvuotojen pois sulkemiseks.
-Kattosin bensanpinnat seosputken lävestä mitaten koska jos bensan pinnat liian alhaalla niin pääpiiri tulee niin myöhään mukaan että tyhjäkäynti piiristä loppuu aine ennen kun pääpiiri jaksaa tulla mukaan.
-Kaikki ne idle air balance ruuvit kiinni.
-Kattosin synkan vaikka juur sillain kun oot kattonutkin ja kuuntelisin viä letkun pätkällä kurkuista että kuulostaa samalta kaikki.
-Kattosin viä läppien asemoinnin suhteessa progressio reikiin ihan just in case ja kun vääntää kaasua hiukan niin katsoisin että läppien asento pysyy synkassa progressio reikiin nähden niin näkee siinä että josko toi synkkavipu antaa myöten.
Säätäsin tyhjäkäynti ruuvit siten että vääntää yksitellen kiinni niin paljon että sylinteri lakkaa käymästä ja siitä auki niin paljon että käy parhaiten.
-kun yllä mainittu tehty joka sylinteriin niin tyhjäkäyntinopeuden säätö uusiks.

Jos imuvuotoja ei ole ja tyhjäkäyntiruuvit pysyy jotensakkin järkevissä kierroksia auki määrässä niin pitäisi pystyä ajamaan pintakaasulla satavarmasti tuolla yli 60 tyhjis-suuttimella ja jos tk-ruuveja joutuu avaan tolkuttomasti niin isompaa tk-suutinta vaan.

Niin ja laittasin ne misabbi-levyt ja kumituttiprikat sekä nylocci mutterit.  ;)




6
Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus / Vs: ECM kloonaus
« Uusin viesti kirjoittanut Janne100 tänään kello 08:26:58 »
Roger..

VDash ei tarjoa tähän malliin muuta kuin stage1:n.

Mites tuon vidan käyttö, kun ei ole mitää ohjetta, kokeilemalla meni pari tuntia eilen, kun ihmetteli valikkoja. Jos siis vaihdan käytetyn ecun paikalleen (mitä ilmeisesti CEM ei tunnista, kun on väärä sarjanumero), niin onnistuuko sen koodaus vain lataamalla siihen uuden ohjelman volvolta?

CEM pin pitäis pystyä lukemaan VDashilla, kun on Vida käytössä, mutta miten?
7
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: V90 D3 moottorin tukikumit
« Uusin viesti kirjoittanut Volga2018 tänään kello 08:23:54 »
32298699 Osan tilasin skandixilta ja oli alkuperäinen.
Nyt tilasin 32298680 vpartsilta ja naputus loppui.

Oli yllättävän löysän oloinen tuo skandixin tuki parin kuukauden ajon jäljiltä.
Vaihteden vaihtokin huomattavasti pehmeämpää uudella tuella.

Joku vielä etupäässä kolahtelee mutta tuskin koneen tuennasta johtuvaa.


juu, ei volvon "omista" tuista löytynyt itsellenikään toimivaa versiota. Skandixiltä tilasin hyvin saman näköisen tuen mikä tuo sinun tilaamasi ja sillä on pelittänyt ainakin toistaiseksi. Febit ym. ovat niin samannäköisiä, kuin volvon osat eli on siis melko suuri todennäköisyys, että tulevat samoilta linjoilta.
8
Mekaaninen moottorin viritys / Vs: Wiseco männän tappi.
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 08:06:45 »
Mitään moottorista tietämättä kysyisin millä kierroksilla pyörität ja miten sen tapin voitelu toimii.
Jos tappi on paljon painavampi niin mistä esimerkiksi sen painon vähennät että se vaikuttaa yläpäähän.
Männästä pois? :)

Tuossa on nyt varmaan monen tekijän summa. ???
9
Yleiset autojutut / Vs: Kesärenkaat alle!
« Uusin viesti kirjoittanut Huikkoster tänään kello 07:57:56 »
La-su yönä pihalaatoitus ja tie suli täysin lumesta ja säätiedotteetkin näytti siltä että nyt voi vaihtaa. On taas mukavan hiljaista ajella :)
10
Muut menopelit / Vs: Kulmiksen taivaspaikka
« Uusin viesti kirjoittanut v0lv0245 tänään kello 07:56:09 »
Kuinka hyvin Holley on oppinut tavoille?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Ateho  Elekma