Sain oman fiksattua ja leimattua. Kokeilin myös vidalla kalibroida sweedspeedin ohjeella, mutta homma kaatui siihen että autossani ei ole SUM-yksikköä jolle kalibrointi tehtäisiin ja muuta tapaa en löytänyt. Se kai on Four-C-alustan mukana tuleva vehje. Katsurin kanssa tein umpioiden säätöruuvista loppusäätön.
Kokeellisesti päädyin siihen tulokseen että oman v70 vm. 2003 uusi anturi on potentiometri joka vivun osoittaessa suoraan alas lähettää perä korkealla-signaalia ja vivun noustessa kumpaan tahansa suuntaan kuuluu säätömoottorien surina ja valot laskevat. Itse kiinnitin sen vivun nousemaan vastapäivään eli poispäin anturin sähköliittimestä. Näissä antureissa se vipu on vapaasti ympäripyörivä, jota kerran uskalsin kokeilla ja valojensäätö hämmentyi suuresti.. En suosittele kokeilemaan, muistan jonkun joskus saaneen umpion sisästä tasonsäädön irti.
Katsuri ei meinannut uskoa että korkeussäätö toimii kun valot ei liikkuneet auton startissa(vaikka kotipihassa ko. ilmiön eilen näinkin). Todistin toimivuuden kuitenkin seisomalla peräkoukun päällä, jolloin valot korjasivat automaattisesti suuntauksensa. Pitää illalla kokeilla tämä sweedspeedin väite, minulla on valot aina yöasennossa:
" do you leave your light switch at the 90° or 0° position? I've found that if I leave mine at the 90° position they do not move at startup but in the 0° position they do. Rotating the switch between the two positions and back resets the motor "condition" and they then work normally until the next start up in the 90°. I'm not sure if this is a "resettable" condition/state in VIDA; I was told it can be indicative of a CEM problem but the only reference that I've found to date was in respect of the "Warning for low beam position (Bi-Xenon)" which implies that it could be a programmable variabel state or condition. Whether there has been a software update at some point which has resulted in the motors not moving on start-up is unclear."
Omat horinat siis koskee erityisesti v70mk2:ta jossa on vain yksi tasonsäätöanturi taka-aksellilla. Toi anturi maksaa volvolla 65 euroa, autodocissa posteineen 45, ja kiinassa posteineen alle 20 euroa. Kannattaisi melkein tuoda maahan ja ruveta myymään kun kellään suomessa oikein ole tuota hyllyssä..