Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Showroom / Vs: Volvo 240 GL Injection 1988
« Uusin viesti kirjoittanut M.P 24.05.2024, 23:51:50 »
Uusia osia:



Ostin uudet kaaret molemmin puolin ja pedalboxin manuaali swappiin. Näitten lisäksi hommasin molemmat bensapumput ja tankkilaitteen.
22
Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet / Vs: 2012 XC60 D5 ilmastointi pätkii
« Uusin viesti kirjoittanut Kojontti 24.05.2024, 23:14:59 »


Jossakin oli mainittu, että kompura kävisi tiheämmin, jos ainetta on liian vähän. Liekö paikkansa pitävä väittämä?

Ainakin vanha ykköskoppanen V70 alkoi hakata muutaman sekunnin syklillä kompuran kytkintä kun aineet oli vähinä.
23
Ei taida onnistua pujottamalla ihan mitenkään.

Jakoremmin vaihto on yks niitä hommia että jos ei ole varma että osaa sen, silloin on taloudellisestikin kannattavampi pistää kättä taskuun ja käyttää korjaamolla. Jos homma ei mene putkeen, mahdollisuudet tuhansien eurojen vahinkoon ovat hyvin konkreettiset.
24
ÄH, kuulostaa melko jumppaamiselle. Johtosarjaa ei saa esim kuskin jalkatilan kautta esille? Joskus irrotettiin kaverin autosta ovi tunkkia apuna käyttäen, helpotti muistaakseni aika paljon. Mitenköhän tuon johdon sitten korjaa, uutta piuhaa pinneiltä asti? Pelkään että omat kolvaukset eivät ole kovin pitkäaikainen ratkaisu jos ne tekee samaan kohtaan mistä se on jo aiemmin murtunut.

Mennyt vähän ohi mutta katkaisin itse katkoskohdan pois ja lähemmäs oven liitintä kutistejatkolla liitos ja korin puolelta kiskoin ovitolpasta sen verran ulos että sain tehtyä liitoksen korin sisäpuolelle tulevaan johtoon. On mennyt tuolla korjauksella rapiat kaksisataa tuhatta km. Ovi itsessään on irti kun ottaa johtosarjan liittimen ja kaksi pikku pulttia jotka pitää oven saranat saranatapilla. Ja oliko se tuulihaka vielä...
25
S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) / Vs: Plugareiden rehellinen kulutus ja range
« Uusin viesti kirjoittanut Kuhaz 24.05.2024, 22:53:26 »
1858km takana my21 v90 t6:lla

Bensaa 44,9 litraa = 2,4 l / 100km
Sähköä 339,2kwh = 18,3kwh/100km
Regen 58,3kwh = 3,1kwh / 100km
26
S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) / Vs: D5 alavääntö katoaa satunnaisesti
« Uusin viesti kirjoittanut D5V50 24.05.2024, 22:22:42 »
Tietääkös joku täällä EGR:n toiminnasta että onko venttiili aina kiinni silloin kun liittimen nyppää irti?
Vai voiko tuo jäädä siihen asentoon mihin sähkömoottori on sen ajanut viimeksi virrallisena ollessaan vai pitääkö venttiilin palautusjousi venttiilin aina kiinni ja sähkömoottori vain painaa jousta vasten sitä auki?

Edit: tällä videolla näyttää ainakin juurikin tuolta jälkimmäiseltä.

https://youtube.com/shorts/ETkQbnWrMls?si=Sgaun0HNm7t71AP3
27
700, 900 & S/V90 / Vs: professional parts sweden
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 24.05.2024, 22:15:50 »
Mua on toruttu täälläkin kun en koske noihin. Kai se on vähän tuurinkauppaa mitä saa kun ne haalii mistä halvalla saa niin toimittajat vaihtuu.
28
700, 900 & S/V90 / Vs: professional parts sweden
« Uusin viesti kirjoittanut Vollemies 24.05.2024, 21:43:42 »
Joskus muinoin ostin puslat Mononeetistä etupäähän ja ne olivat ihan skeidaa, menivät sormella painaen. Motonetti vaihtoi kyllä oitis toisen merkkisiin "heavy dyty" pusliin jotka olikin sitten ihan OK. Ellen väärin muista ovat vieläkin alla.

Tuo koko tuotemerkki on viritetty pakkausten värejä myöten pelkäksi feikiksi. En ole noita sittemmin kelpuuttanut ollenkaan.
29
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Abs -koodit
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 24.05.2024, 21:36:01 »
Vanhalla boksilla siis toimi.
Minkä numeroinen se boksi on?
491 loppuinen ainakin vaatii softwaren asennuksen, varmaan joku muukin.
Oon enempi tapellu vanhempien mallien kanssa missä ei mitään ohjelmointeja ole.
30
Joku serbialainen kaveri, ei ollu mitään lähdettä minkä mukaan noin olis.
Ei siinä mithän, voihan se hyvinkin noin olla.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Elekma  Autoracing