0
0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.
Kiitos paljon, nyt tuli kaivattua asiallista tekstiä. Tuossa viimeisessä kuvassahan on tutka kyllä ja siinä silti ämpärit edessä. Täytynee tosiaan kokeilla virittää jokin väliaikainen "valo" hahmotelma ja kokeilla miten noi reagoi.
Lumise:lta kysyin niin antoi muutavan vaihtoehdon mitä on käytetty kyseisessä tilanteissa. Kaikki olivat matalia valoja, ei vain kovin tehokkaita watti määrällisesti, toki voivat käytössä olla ihan päteviä. Tämä kiinnostaisi mutta leveys saattaa tuottaa ongelmia.https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/led-lisavalo-luminalights-ranger-ref-25/3010130070/
Sen verran viime talvena selvittelin et omaan s60 mahtuis just tutkan alle optibeam commander. Ihan kilpitelineeseen. Semmosen meinasin syksyllä ruuvata kiinni. Pitää vielä selvittää mistä ottaa herätteen kun omassa autossa on mukautuvat valot..
Wattimäärät eivät välttämättä ledeillä ole kovin isoja. Tuosta(kaan) paneelista minulla ei ole henk. koht. kokemusta, mutta melkein kaikki tuontyyliset paneelit mitä olen nähnyt, antavat aika paljon semmoista hajavalon tyyppistä lisävaloa, ei niinkään "kaukovaloa" (tästä taitaa olla tässä topicissa juttua joitain sivuja taaksepäin).Mutta toisaalta, suomessa aika harvoin tarvitsee yli 300m kantamaa valoissa, joten siten voi tasaisen valon antava paneeli olla perusteltu.
Optibeam Commander on itsellä Mk3 V70 nokalla, ei haittaa tutkaa kilpitelineessä (kilven yläpuolella), ei ole moitittavaa kuin ehkä että on tarkka suunnattava korkeuden puolesta kun haluaa maksimaalisen valaistusetäisyyden. Kytkentä on tuolla -karppa-:n linkkaamalla boksilla.
Hajottaa, mutta tuo on tosiaan vain valoisan kesän ajan kivisuojana. Kun valontarve alkaa, tuo lähtee.
Tuollalailla se siinä on, ei haittaa tutkaa. Valon edessä kesän sorateille polykarbonaattikennolevyn siivu kivisuojana.