Carcom Oy  Elekma

V70 -07 lämmityslaitteen kenno uusittu sinisellä 2012/2013 -> taas tukossa?!

  • 15 Vastauksia
  • 10277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AeroFinn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Moro!

V70 -07 lämmityslaitteen kenno uusittu sinisellä Kajaanin Wetterillä 2012 vuoden lopussa -> taas tukossa?!

Kysymyksessä 2,4 d5 163hv automaatti autom ilmastoinnilla (classic -malli)

Eli normisetti; kabiiniin ei tule lämmintä ilmaa ja ilmeisesti kenno taas tukossa:

Sinisellä korjausarvio osa 380E + 3,5 tuntia työtä= yhteensä siis noin 750E!!

Noh; pointti on, että mikä vialla kun tukkeutuu reilussa vuodessa? Kun kenno siis Wetterillä vaihdettiin liemet samat, mutta täytettiin suodattimen läpi!

Ilmeisesti pitänee vaihtee varuilta nyt liemetkin uusiin kennon vaihdon yhteydessä?

Saiskohan osan alkuperäisosana (OEM alihankkija) jostain muualta kuin siniseltä edukkaammin?

mister-auto.fi tarjoaa jotain Valeon kennoa hintaan 208,12e; tiedä sitten mikä pommi tuo on kun ei lainkaan tuttu tuo merkki.. Kukahan alihankkija Volvolle tuon kennon tekee?

Kukahan Turun / Raision / Kaarinan seudulla vaihtaisi takuutyönä kennon luotettavalla tavalla? Ojala Raisiossa ilmeisesti perinteinen, mutta nyt tuntuu olevan henkilökuntaa vaihtunut ja en tiedä onko Ojalalla enää "Volvo-osaajaa" hommissa..

Noh, tulipahan vuodatus, mutta ois hienoa jos jollakulla osaajalla ois aikaa jeesata tuoretta Volvon omistajaa..

kiitti & terv Artto
« Viimeksi muokattu: 17.01.2014, 21:21:01 kirjoittanut AeroFinn »

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Ettei vaan oli se alkuperäinen just Valeo, tunnettu merkkihän tuo on. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa AeroFinn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Ettei vaan oli se alkuperäinen just Valeo, tunnettu merkkihän tuo on. :hello:

ok! kiitti, ehkä ton sais tosiaan jostain vielä varmistettua..

sivukommenttina: silti en älyä miten voi mennä tukkoon 1v / 30000 km vaikka olis vanhat liemet.. :o

Poissa Bliz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
kai pakkasneste on tarpeeksi vahvaa ettei oo jäässä? huuhtelemallahan tota vois kokeilla vielä elvyttää kun on noin tuore.


tai sit joku vesihana tai ilmaläppä jumittelis...?

Poissa AeroFinn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
kai pakkasneste on tarpeeksi vahvaa ettei oo jäässä? huuhtelemallahan tota vois kokeilla vielä elvyttää kun on noin tuore.


tai sit joku vesihana tai ilmaläppä jumittelis...?

juu itelläkin toi huuhtelu kävi mielessä. Sinisellä ei kyllä paljon kannata huuhdella..Sen verran tyyris tuntiveloitus.. ::)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Jos on aikanaan sekoitettu epähuomiossa kahta eri tyyppistä jäähdytysnestettä, niin se neste puuroutuu ja tukkii kennon. Jos sama puuro on kaadettu takaisin kennon vaihdon yhteydessä, niin tokihan se uusikin kenno tukkeutuu.

Aikalailla väärä paikka säästää, jos on vanhat nesteet laitettu. Jos koko remppa maksaa 750e ja nesteet 20-30e, niin ei se siinä konkurssissa juurikaan tunnu.

Kannattaa seuraavan remontin yhteydessä täyttää järjestelmä pari kolme kertaa pelkällä vedellä ja huuhdella järjestelmä mahdollisimman puhtaaksi, ennen uusien nesteiden laittamista.

Poissa AeroFinn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Jos on aikanaan sekoitettu epähuomiossa kahta eri tyyppistä jäähdytysnestettä, niin se neste puuroutuu ja tukkii kennon. Jos sama puuro on kaadettu takaisin kennon vaihdon yhteydessä, niin tokihan se uusikin kenno tukkeutuu.

Aikalailla väärä paikka säästää, jos on vanhat nesteet laitettu. Jos koko remppa maksaa 750e ja nesteet 20-30e, niin ei se siinä konkurssissa juurikaan tunnu.

Kannattaa seuraavan remontin yhteydessä täyttää järjestelmä pari kolme kertaa pelkällä vedellä ja huuhdella järjestelmä mahdollisimman puhtaaksi, ennen uusien nesteiden laittamista.

Samaa mieltä. Toisaalta, eipä Siniselläkään tätä hoksattu työn teettäjälle suositella.. :(

Poissa SirHenkka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Onko kaikki lämpötila-anturit ehjiä (kaasupolkimen yläpuolella, puhallinkotelossa oleva kennon lämpötila-anturi ja ilmastointipanelissa oleva??? ja pyöriikö pikkuropeli ilmastointi paneelin anturilla?? Itse olin jo melkein liputtamassa alkutalvesta kennon tukkeutumisen puolesta, mutta tarkempi vikakoodien luku paljasti ettei paneelin sisällä oleva ropeli pyöri/ei tule riittäviä impulsseja  = ei tule tarpeeksi lämmintä sisälle. Tohina oli kyllä kova mutta ilmaa ei vaan tullut suuttimista niinkuin kuuluu. Pidän oikeasti outona tätä kennojen tukkeutumista näissä, jos se on niin tyypillistä kuin, joka volvon liikkeellä ja täällä mainostetaan. Meillä 2. kpl. vm. 2000 V70 (pulloposkisia) pihassa ja kumpaankaan ei ole koskaan vaihdettu kennoa, tosin voihan se olla että sekin päivä vielä koittaa joskus....
V70 tdi venetian red pearl x2

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=38364.0 on juttua tukkeutuneesta kennosta. Oman auton kennoa yritin mm. Lipeällä ja konetiskiaineella sekä kiehuvan kuumalla vedellä huuhdella ilman tuloksia. Kennon + nesteiden vaihdon jälkeen on ollut lämmintä :). Kuvakin löytyy tuosta ketjusta kun sahasin kennon poikki.

Aika outoa muuten että joku laittaa vanhat nesteet takaisin. Motonetissä ym. varaosaliikkeissä myydään kaikenlaisia jäähdyttimenpaikkausaineita. Ties vaikka sellaista olisi veden joukossa.

Poissa AeroFinn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=38364.0 on juttua tukkeutuneesta kennosta. Oman auton kennoa yritin mm. Lipeällä ja konetiskiaineella sekä kiehuvan kuumalla vedellä huuhdella ilman tuloksia. Kennon + nesteiden vaihdon jälkeen on ollut lämmintä :). Kuvakin löytyy tuosta ketjusta kun sahasin kennon poikki.

Aika outoa muuten että joku laittaa vanhat nesteet takaisin. Motonetissä ym. varaosaliikkeissä myydään kaikenlaisia jäähdyttimenpaikkausaineita. Ties vaikka sellaista olisi veden joukossa.

Joo luin tuon ketjun, kiitos! Tosiaan outoa  että sinisellä eivät suositelleet nesteiden vaihtoa..?  Eli kyllä kenno vaihdetaan, en usko kanssa tuohon putsaukseen henkilökohtaisesti.
Kun vain sais jostain tietoa, mikä olisi paras kenno merkiltään, että menis sen esim 5v ilman murheita..
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014, 15:50:39 kirjoittanut AeroFinn »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Kun vain sais jostain tietoa, mikä olisi paras kenno merkiltään, että menis sen esim 5v ilman murheita..

Syy siihen, että kenno on tukekutunut nopeasti, on muualla kuin siinä itse kennossa.
Tunnetun laadukkaan valmistajan kenno on varmasti hyvä valinta, ennen asennusta vain on syytä muistaa verrata sitä vanhaan, että se on oikean kokoinen/mallien ja yleensäkkin kaikki mitat täsmää riittävällä tarkkuudella.
BHS merkkistä olen itse asentanut joihinkin ja se ainakin on hyvän oloinen kenno  mutta myös Valeo on tunnettu merkki kennoissa.

Se, että mikä on alkuperäisen kennon valmistaja jossain tietyssä autossa, ei kerro sitä, että sama valmistaja olisi sen kennon tehnyt myös esim. 2 vuotta uudempaan autoon, vaikka kenno olisi muuten sama, eli samaa kennoa on voinut tehdä useampikin valmistaja.

Sekin kannattaa muistaa, että hyvää ja halpaa ei ole, autovaraosa-bisneksessä on olemassa piraattituotteitakin, joten jos tuntuu, että saa jonkin osan hävyttömän halvalla vaikka muualla sama merkki maksaa paljon enemmän, niin pitäisi miettiä, että onko tuote aito vai väärennös..
Väärennös on todennäköisesti vielä huonompi, kuin vastaava oikealla merkillä myytävä halpaosa

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Anteeksi, että jankutan vielä tuosta nesteen vaihdosta, mutta mä uskoisin, että se vanhojen nesteiden takaisin laitto on ollut sen yhden ko. asentajan henkilökohtainen outo toimintatapa. Normaalisti korjaamossa, kuin korjaamossa uusien nesteiden laitto pitäisi olla itsestäänselvyys, oli sitten kyseessä merkkiliike, tai joku tavallinen korjaamo.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Anteeksi, että jankutan vielä tuosta nesteen vaihdosta, mutta mä uskoisin, että se vanhojen nesteiden takaisin laitto on ollut sen yhden ko. asentajan henkilökohtainen outo toimintatapa. Normaalisti korjaamossa, kuin korjaamossa uusien nesteiden laitto pitäisi olla itsestäänselvyys, oli sitten kyseessä merkkiliike, tai joku tavallinen korjaamo.

Joo, tuo on kyllä tosi outo toimintatapa...
Järjestelmästä poistettuja nesteitä oon kyllä laittanut takaisin vaikka ja kuinka paljon, mutta kyseessä on ollut uuden auton luovutushuollossa tehtävä moottorilämmittinen asennus.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Kun vain sais jostain tietoa, mikä olisi paras kenno merkiltään, että menis sen esim 5v ilman murheita..

Jos on puhtaat nesteet niin ei siinä ole mitään aikarajaa että kenno menee tukkoon.


Poissa AeroFinn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Jos on puhtaat nesteet niin ei siinä ole mitään aikarajaa että kenno menee tukkoon.

Joo kaverilla parikin v70 ja ei ikinä ollut kennon kanssa ongelmia. Jos väärät nesteet ollut niin mielenkiintoista tietää mikä porsii seuraavaksi; syyläri vai kansi, tms.

Tekee mieli nähdä kyllä millaiset nesteet ja millaista puuroa..!
Pitänee tosiaan huuhdella järjestelmä ja uudet liemet. Vesipumppu on ihan uusi siniseltä, toivottavasti ei ota nyt siipeensä ku  viikon verran pyörinyt noissa nesteissä.

 Ensi viikolla saan vasta huoltoajan kennon vaihtoon.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy