Kulkukoira  Proturbo

Pysäköintilämm. Vaatii huollon

  • 115 Vastauksia
  • 55518 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #30 : 18.11.2016, 11:18:40 »
Siinä tapauksessa ihan varteenotettava vaihtoehto :)

Ja jos et kovin kaukana ole niin kannattaa melkeen käydä paikan päällä näyttämässä autoa.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa ByPerttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #31 : 25.11.2016, 09:27:37 »
Nonniih, taas on viisastuttu palan matkaa. Käytin Vovvoa paikallisella autosähköpajalla ja tutkimuksien mukaan laitteen jännitteet heittelee melkoisesti (uusi tieto) ja jostain syystä ajautuu lukitustilaan (vanha tieto). Epäilivät korttivikaa pauttiarallaa 400€. Jos nyt sitten hankin peruskorjatun (lupasivat asentaa varoituksella että saattaa vaatia ohjelmoinnin sinisellä) lämmittimen niin kuuluuko siihen pakettiin tuo kortti vai onko se kortti irtotavaraa? Mitään vikakoodia ei edelleenkään ole löydetty vaikka lämmitin ei toimi.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2016, 09:34:41 kirjoittanut ByPerttunen »
XC60 D5 R-Design 2011
Ex: V70 D3 Summum 2011
Ex: V70 2,5T Titanium 2004

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #32 : 25.11.2016, 09:57:09 »
Kun sanoit että akku todettiin sipiksi, onko se akku jo vaihdettu ja todettu että jännitteet ja latausjännitteet nyt ok (jos kerran auto käynnissä webasto käy).
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa ByPerttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #33 : 25.11.2016, 13:36:34 »
Jep, huollon yhteydessä viime viikolla vaihdettiin akku mutta sillä ei ollut tilanteeseen vaikutusta. Eilen kokeilin ajossa laittaa lisälämppärin päälle ja se alkoi kyllä vilkuttamaan ON-tekstiä mutta lämmintä ei kyllä puhaltanut vaikka laitoin pyynniksi 28 astetta. Ajastimella auto ei lämpiä.
XC60 D5 R-Design 2011
Ex: V70 D3 Summum 2011
Ex: V70 2,5T Titanium 2004

Poissa moby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #34 : 25.11.2016, 18:04:17 »
Vian kuvauksesta johtuen ja kun kyseessä on tuo Thermo Top V -mallin webasto niin epäilisin suuresti ohjainlaitekorttia, koska niitä vikoja on ollut paljon, kuten myös noita palopesävikoja.
Itsellä V70 -08 ja tuossa V-mallin webastossa oli sellaista vikaa, että ohjainlaitekortti ohjasi kaikkia muita, mutta ei polttoainepumppua.
Uuden ohjainlaitekortin olisin saanut 290€, mutta ostin Nivalasta Jyriltä 100h käytetyn vm -12 volvosta revityn evon hintaan 500€ (+webastotesterin 50€) ja vaihdoin tt-v:n tilalle. Työt tein itse. Nuohan menee täysin päikseen eli vesiletkut, johtosarjan liittimet ja pakoputki irti ja webasto vaihtoon ja em. kilkkeet takaisin kiinni.
Myin ohjainlaitevikaisen v-mallin 150€ jollekin jolla oli palopesä halki, joten webaston nettoinvestoinniksi jäi 350€
Ei tarvinnu käyttää missään ohjelmoitavana. Kuulemma 40% menee ilman ja 60% pitää ohjelmoida vai kummin päin se meni. Jos huollon yhteydessä on laitettu uusin softa sisälle niin ei todn näk. tarvi ohjelmoida. Jos pitää niin maksokahan 65€

Evo -lämmittimissä ei tarvitse tehdä enää 500 € maksavia palopesien vaihtoja, koska palopesä on korvattu höyrystimellä. Höyrystin kestää normaali käytössä 10-15 vuotta ja maksaa 130e
Myöskään ohjainlaitevikoja ei ole ollut toisin kuin tuossa surullisen kuuluisassa V-mallissa.
Suosittelen ottamaan puhelun Nivalaan Jyrille, kaveri tuntee webastot kuin omat taskunsa ja saat toimivan webaston autoosi.
Ostin samalta kaverilta juuri 23h käytetyn -15 mallin webaston myös XC90 volvooni.

Tuossa pari linkkiä hänen ilmoituksiinsa:
http://www.nettivaraosa.com/autotarvikkeet-ja-autonlisavarusteet/2351192
http://www.nettivaraosa.com/autotarvikkeet-ja-autonlisavarusteet/2351174
« Viimeksi muokattu: 25.11.2016, 18:06:34 kirjoittanut moby »
V70 2.4D 2008 ja XC90 D5 2003
ex S60 2.4D 2003 ja 460 1.8 GL 1993
Webasto ja Autocom testerit

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #35 : 25.11.2016, 20:02:03 »
Evo -lämmittimissä ei tarvitse tehdä enää 500 € maksavia palopesien vaihtoja, koska palopesä on korvattu höyrystimellä. Höyrystin kestää normaali käytössä 10-15 vuotta ja maksaa 130e
No... mulla tukkeutui höyrystin EVO:sta neljässä vuodessa ja ovh sinisellä oli 378€. Vähän epäilen tuota 10-15 vuoden arviota, kun laitteita on ollut käytössä vasta viitisen vuotta. Toki käyttötunnit vaikuttavat asiaan.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa moby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #36 : 25.11.2016, 20:32:20 »
Joo käytöstä ja käyttötunneistahan se riippuu ja poikkeus vahvistaa säännön. Tuo käyttöikäarvio tuolle höyrystimelle  on webaston ja oon kuullu sen webastoja asentavan liikkeen asentajan suusta. Totta tuokin että niitä on ollu vasta sen 5v markkinoilla. Mun evo on nyt sen neljä vuotta vanha ja ainakaan vielä ei oo ollu mitää ongelmia.
Sinisen hinta on aina sinisen hinta. Nivalasta tuon höyrystimen saa 130€
V70 2.4D 2008 ja XC90 D5 2003
ex S60 2.4D 2003 ja 460 1.8 GL 1993
Webasto ja Autocom testerit

Poissa moby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #37 : 25.11.2016, 20:55:03 »
Olis muuten mielenkiintoista tietää onko jollaki käytössä tollanen yli viis vuotta vanha v-mallin webasto missä ei oo ikinä ollu mitään vikaa..?
Kukapa niistä tosin mihinkään kirjotteleekaan.. Käsitykseni mukaan kuitenkin kyseessä todella vikaherkkä malli webastolta. Noitahan on asennettu moneen muuhunkin autoon  tehdasasennuksena.
V70 2.4D 2008 ja XC90 D5 2003
ex S60 2.4D 2003 ja 460 1.8 GL 1993
Webasto ja Autocom testerit

Poissa ByPerttunen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #38 : 25.11.2016, 20:57:16 »
Kiitoksia jäsen mobylle asiallisista neuvoista, puhelin pirisee Nivalassa.
XC60 D5 R-Design 2011
Ex: V70 D3 Summum 2011
Ex: V70 2,5T Titanium 2004

Poissa JPN_V70D3OR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 399
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #39 : 26.11.2016, 18:59:24 »
No... mulla tukkeutui höyrystin EVO:sta neljässä vuodessa ja ovh sinisellä oli 378€. Vähän epäilen tuota 10-15 vuoden arviota, kun laitteita on ollut käytössä vasta viitisen vuotta. Toki käyttötunnit vaikuttavat asiaan.
Nokeutumiseen vaikuttaa käyttötapa paljon, lyhyellä käytöllä noki ei ennätä palaa pois. Samaten höyrystin kuluu, koska hehkusauva on lämmittää sitä pistemäisesti.

Poissa moby

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #40 : 26.11.2016, 19:10:17 »
En oo tarkemmin perehtynyt asiaan, mutta jostain keskustelusta joskus sivusilmällä luin, että jos käynnistät auton webaston käydessä niin webasto sammuu hetkeksi ns. lennosta, koska auto ottaa niin paljon käynnistysvirtaa ja jännite tippuu hetkellisesti alas ja tämä toimintamalli lyhentäisi näiden vaihto-osien ikää ja olisi myös osasyy näihin palopesän halkeamisiin yms. verkon tukkeutumisiin. Eli webasto pitäisi kaiketi sammuttaa itse ja antaa sammua oman ohjelmansa mukaan ennen kuin autoa käynnistää..? Tuossakin akun kunto ja tyyppi toki vaikuttanee asiaan. Onko jollakin kokemusta/tarkempaa tietoa asian paikkaansapitävyydestä?
V70 2.4D 2008 ja XC90 D5 2003
ex S60 2.4D 2003 ja 460 1.8 GL 1993
Webasto ja Autocom testerit

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #41 : 26.11.2016, 21:36:46 »
Akku pitää olla ihan sippi tai auto huono lähtemään käyntiin, jos weba sammuu startissa. Vasta 20 sekuntia <11,5 volttia antaa vikakoodin eli laite sammuu (Evon korjaamomanuaalin mukaan). On totta, että olen aika surutta käyttänyt webaa pätkäajossa ja automaattikäynnistyksellä. Ei silti höyristinhuovassa mitään vikaa ollut, mutta polttoaineputki meni tukkoon noin 600 käyttötunnin kohdalla. Sen sai kyllä auki, mutta hätäpäissäni ostin uuden poltinyksikön - kolminkertaiseen hintaan. Sittemmin olen myynyt vanhasta hehkutulpan, joten ei tuo Evo tai Vevo aivan ongelmaton laitos ole sekään. Yksinkertainen se kyllä on.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4104
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #42 : 26.11.2016, 21:52:11 »
Missä vaiheessa V70 sai ton paremman Webaston? Vai siis onko niitä tehtaan jäljiltä?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #43 : 26.11.2016, 22:51:08 »
Ainakin vuosimallista 2012 alkaen on Vevo
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: Pysäköintilämm. Vaatii huollon
« Vastaus #44 : 26.11.2016, 23:03:52 »
Orkkis poltin yksikkö, on sitten kumpi malli tahansa, maksaa n.350€
Ja aika simppeli vaihtaa.
Vesipumppu taas sijaitsee, tuulilasin alamuovin alla, likimain keskellä autoa.

Ja ei mahdoton hinta sinisellä vidalla kokeilla kaikkien toimivuus erikseen.
Eli pystyy polttoaine, vesi pumpun, puhaltimet testaamaan erikseen, että toimivatko.
Näin saa ohjainkortin pois laskuista, jos toimivat ja silloin vika polttimessa.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

 

Carcom Oy  Ateho