Onko suomessa minkä verran tehty näitä d5+bensa kansi yhdistelmiä?
Oman kulkineen moottori on vasta suunnitteilla. 5 koneella tullaan luultavasti menemään. Lähinnä tuo peruslohko on vielä päättämättä
1. Rn-sarjan t5 lohko 81mm porauksella+kampura samasta, männät ja kanget tietysti vaihtoon,rn-sarjan kovapalakansi tehtynä(merkitystä onko turbon vai vaparin kansi?)
2. D5 lohko ja kampura, mittatilausveivit/spm 159.9mm, männät takoset ja kanneksi rn-sarjan kovapala bensasta
Mietityttää että onko d5 lohko huomattavasti parempi/onko järkeä lähteä tekemään d5 lohkoon,tietää kuitenkin jonkun verran sovitusta kannen yms kanssa. Ainakin pystyy käyttämään pitempää veiviä=veivisuhde paranee ja tilavuuttakin huimat 1dl enemmän.
Moottori tulee varttimaili/maili käyttöön eli rasitusta tulee olemaan. tehoa tarkoitus ottaa n.150hp-160hp per sylinteri ja kierroksia sinne 8000-8500rpm
Mitä nyt näitä oon katellut niin taitaa t5 lohko 81mm porauksella kestää melkoisesti.
Ainaki tossa reilu 1100hp koneessa käytetty d5 lohkoo
http://www.garaget.org/?car=58795Mut lähinnä kaipaisin pohdintaa näitten d5 vs bensalohkojen välillä kummasta lähtis jalostaa ja jos jollain on kokemusta d5 lohko+bensan kansi niin saa kertoa mitä joutuu soveltamaan