Kulkukoira  Proturbo

Hybridit 2012-

  • 129 Vastauksia
  • 34318 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kaide

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 349
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #30 : 12.12.2011, 14:21:07 »
Itsellä d3:ssa on tuo start-stop systeemi ja se on itse päätettävissä jos sitä haluaa käyttää tai ei. Ensimmäisillä kerroilla pelästyin kun moottori sammahti valoissa, mutta tätänykyä  se toimii siinä kuin mikä muu auton varuste tahansa.
Tuosta Priuksen hybridistä: ajoin viime vuonna n. 300km  lenkin Priuksella josta suurin osa matkaa oli moottori/maantietä , ja ainakin siinä oli sähköllä ajaminen rajoitettu max n.40km/h.  Akut eivät mielestäni kovin kauaa kestäneet kun jo moottori hurahti käyntiin. Keskikulutukseski sain hieman alle 7 l/100km.
« Viimeksi muokattu: 12.12.2011, 14:26:19 kirjoittanut Kaide »

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #31 : 12.12.2011, 17:11:13 »
Tuosta Priuksen hybridistä: ajoin viime vuonna n. 300km  lenkin Priuksella josta suurin osa matkaa oli moottori/maantietä , ja ainakin siinä oli sähköllä ajaminen rajoitettu max n.40km/h.  Akut eivät mielestäni kovin kauaa kestäneet kun jo moottori hurahti käyntiin. Keskikulutukseski sain hieman alle 7 l/100km.

Kyllä, pelkällä sähkövoimalla ajaminen on rajoitettu kaupunkinopeuksiin. Maantiellä ilmeisesti vaaditaan tehoa ilmanvastuksen voittamiseen. Toki maanteilläkin rullaillaan alamäet moottori sammutettuna.

Eikä hybridi muutoinkaan ole vahvimmillaan maantienopeuksissa. Oma kulutus maantiellä on hieman alle 6 litraa satasella, mutta jos malttaa ajaa talvinopeuksia, niin mennään nelosella alkavilla lukemilla.

Se varsinainen säästö kerätään sitten kaupungissa, kun voi vetää koko tankillisenkin alle 5 litran kulutuksella, siis kaupungissa ja vieläpä automaatilla. Ei onnistu kovin monella bensakoneella moinen.

Auto kannattaa valita käyttötarkoituksensa perusteella eli hybridi kaupunkiajoon. Perävaunun vetoon ja moottoriteitä työkseen suhaavien kannattaa valita jokin toinen kiesi.

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12507
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #32 : 12.12.2011, 19:16:16 »
Perävaunun vetoon ja moottoriteitä työkseen suhaavien kannattaa valita jokin toinen kiesi.
Aika monella ihmisellä on satunnaisessa käytössä peräkärry. Syksyisin ja keväisin viedään puutarhajätettä pois. Näille ei nämä eco-mallin sovellus kun ei saa kärryä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

kutvonen

  • Vieras
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #33 : 12.12.2011, 19:57:45 »
...

Toivottavasti Volvo ei sorru samaan. V70 1,6D:n osalta ymmärrän, jos koukkua ei saa, mutta noilla huhutuilla D5+sähkömoottoriyhdistelmillä ...

Mielestäni mikään ei viittaa siihen etteikö V70 drivEen saisi koukkua. Teknisissä tiedoissa kun on perävaunupainotkin mainittu niin kuin muillakin malleilla, joskin jarrullisen osalta alhaisempina.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #34 : 12.12.2011, 20:16:59 »
Jep -hyvä.

Alkaispa hinnastoja ja tietoja muiden mallien aikatauluista tippumaan. XC70 D5 hybridi voisi olla seuraava... ja vetokoukulla, vaikken karavaanari olekkaan.

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #35 : 13.12.2011, 08:40:42 »
Aika monella ihmisellä on satunnaisessa käytössä peräkärry. Syksyisin ja keväisin viedään puutarhajätettä pois. Näille ei nämä eco-mallin sovellus kun ei saa kärryä.

Aika monella omakotitalossa asuvalla on käytössään kaksi autoa.

En nyt sinua syytä, mutta näissä keskusteluissa tuntuu yksi hybridien vastustus argumentti juuri tuo perävaunun vetäminen tai sen puute. Vastavasti sähköautoja vastustetaan ankarasti sillä, ettei niiden toimintasäde riitä mökkimatkalle.

Tottahan nuo argumentit ovat, mutta melko käsittämättömiä siltikin. Auto on tähänkin asti pitänyt valita käyttötarkoituksensa mukaan ja sama pätee näihin uusiin käyttövoimaratkaisuihinkin.

Olen omistanut myös pari Mazda MX-5 roadsteria eli rättikattoa ja kaksipaikkaista autoa. Ei niilläkään peräkärryä saanut vetää ja tavaratilakin oli hyvin minimaalinen. Lisäksi kaksipaikkaisuus rajoittaa perhekäyttöä. Pakettiautossani oli puolestaan tilaa ja kärryäkin sai vetää, mutta istuimia oli vain kolmelle.

Noista selvistä puutteista huolimatta olin kuitenkin tyytyväinen noihinkin ajopeleihin ja palvelivat käyttötarkoitustaan vähintäänkin hyvin.

Nyt sitten pitäisi olla ajamatta Priuksella, kun se kerran Top Gearin hemmojen mukaan se on kelvoton rata-ajoon.  :buck2:


Onneksi minullakin on toisena autona ´96 kasipätkä. Kunnon manne-Volvo, jolla kehtaa ajaa minne tahansa. Prius on monelle liian metroseksuaalinen ajopeli, eikä sovi härmäläisten sikaniskojen ajatusmaailmaan.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #36 : 13.12.2011, 09:11:02 »
En nyt sinua syytä, mutta näissä keskusteluissa tuntuu yksi hybridien vastustus argumentti juuri tuo perävaunun vetäminen tai sen puute.
Jotenkin oli outoa kun viimetalven oli kaupunkiautona 121 Mazda, ja siinä ei ollu koukkua, itseä vaan häiritsee pirusti koukunpuute, viempä tästä jotain isompaa kuin kopan kaljaa... ai prkl ei ookkaan koukkua, siksi tänä talvena kaupunkiautona Suburban.

Jos joku ottaa ton itteensä, niin ihan oikeesti Suburban on meillä kaupunkiautona. Koska se vie tota mun talvilinttaa enemmän matka-ajossa, ja matka-ajossa vaan sillä kulutuksella on väliä kun kaupunkipyöritystä ei tapahdu edespäivittäin.  :pomo:

karinlakkia saa jo hybridinä koskakohan muita auton kokosia.


Mutta itse aiheeseen, toivotaan ettei volvo uhraa hyprideissään koukkua kulutuksen alttarille.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #37 : 13.12.2011, 09:36:01 »
Aika monella omakotitalossa asuvalla on käytössään kaksi autoa.

En nyt sinua syytä, mutta näissä keskusteluissa tuntuu yksi hybridien vastustus argumentti juuri tuo perävaunun vetäminen tai sen puute. Vastavasti sähköautoja vastustetaan ankarasti sillä, ettei niiden toimintasäde riitä mökkimatkalle.

Tottahan nuo argumentit ovat, mutta melko käsittämättömiä siltikin. Auto on tähänkin asti pitänyt valita käyttötarkoituksensa mukaan ja sama pätee näihin uusiin käyttövoimaratkaisuihinkin.

Olen omistanut myös pari Mazda MX-5 roadsteria eli rättikattoa ja kaksipaikkaista autoa. Ei niilläkään peräkärryä saanut vetää ja tavaratilakin oli hyvin minimaalinen. Lisäksi kaksipaikkaisuus rajoittaa perhekäyttöä. Pakettiautossani oli puolestaan tilaa ja kärryäkin sai vetää, mutta istuimia oli vain kolmelle.

Noista selvistä puutteista huolimatta olin kuitenkin tyytyväinen noihinkin ajopeleihin ja palvelivat käyttötarkoitustaan vähintäänkin hyvin.

Nyt sitten pitäisi olla ajamatta Priuksella, kun se kerran Top Gearin hemmojen mukaan se on kelvoton rata-ajoon.  :buck2:


Onneksi minullakin on toisena autona ´96 kasipätkä. Kunnon manne-Volvo, jolla kehtaa ajaa minne tahansa. Prius on monelle liian metroseksuaalinen ajopeli, eikä sovi härmäläisten sikaniskojen ajatusmaailmaan.
Ihan sama oli minulla mielessä. Auto käyttötarkoituksen mukaan.

Meillä avokki ajaa nyt 1.2 Pololla tuota kehä1 työmatkaa. Seuraava auto on joko A2 TDI tai joku vastaava vähän kuluttava, koska ei ole mitään mieltä ostaa Skoda Superbia hänelle nurkkapyörittelyyn, eikä hän sellaista tahdokkaan.
Uusin Prius olisi hyvä vaihtoehto, mutta hinta on vielä niin korkea, ettei sen hankkimisessa ole järkeä. Ja toisaalta tollanen A2 TDI vielä 1.4 koneella alle reippaasti alle 5L ja sillä voi ajaa pidempääkin matkaa ihan mukavasti.

Audi Q5 olisi kova hybridinä, sillä kuulemma pystyy ajamaan 80- 100km/h sähköllä ja kaupunkiajo normaalisti menee sähköllä. Hintahan oli vaan....


Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12507
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #38 : 13.12.2011, 10:02:57 »
Seuraava auto on joko A2 TDI tai joku vastaava vähän kuluttava, koska ei ole mitään mieltä ostaa Skoda Superbia hänelle nurkkapyörittelyyn, eikä hän sellaista tahdokkaan.
Audi A2 olis kyllä näppärä peli. Ei vain taida edes Saksassa olla paljoa niitä 3 litran malleja  :-\
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #39 : 13.12.2011, 10:13:18 »
Audi A2 olis kyllä näppärä peli. Ei vain taida edes Saksassa olla paljoa niitä 3 litran malleja  :-\
On niitä jonkun verran tyrkyllä, samoin Ruotsissa. Mutta oman mukavuuden kannalta 1.4TDI on parempi.
Jos olis 100% kaupunkia niin sitte ehdottamasti 1.2TDI.


Edit: Onko Volvolta tulossa C30 hybridiä? Wikipedia sanos että 2012 tulisi markkinoille Euroopassa.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2011, 10:21:43 kirjoittanut usu »

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #40 : 13.12.2011, 10:45:51 »
Aika monella omakotitalossa asuvalla on käytössään kaksi autoa.

..näissä keskusteluissa tuntuu yksi hybridien vastustus argumentti juuri tuo perävaunun vetäminen tai sen puute. Vastavasti sähköautoja vastustetaan ankarasti sillä, ettei niiden toimintasäde riitä mökkimatkalle.

Tottahan nuo argumentit ovat, mutta melko käsittämättömiä siltikin. Auto on tähänkin asti pitänyt valita käyttötarkoituksensa mukaan ja sama pätee näihin uusiin käyttövoimaratkaisuihinkin.

En näe että kyse on vastustuksesta, vaan juurikin soveltumattomuudesta käyttötarkoitukseen. Onneksi kehitys menee eteenpäin ja eiköhän vaihtoehtoja pian ole tarjolla joka tarpeeseen.

Nykytarjooma on pitkälle kaupunkisukkulointiin, Volvo ainakin vaikuttaa olevan hivenen erilinjoilla. Tyypilliseen tapaan uutuusmallit tulee top of the line -versioina ja edullisemmat hetkeä myöhemmin.

Itse asun ja tulen todennäköisesti asumaan kaupungissa, mökkimatka on ja kärrylle tarvetta molemmissa päissä, venettäkin joskus kuskaa. En haluaisi laskea kahden auton varaan, eiköhän "koukullisten" riittävän vetokyvyn omaavien omistaminen ja käyttö ole pian niin kallista ettei niitä kannata pitää.


Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #41 : 13.12.2011, 12:44:52 »
karinlakkia saa jo hybridinä koskakohan muita auton kokosia.

Eikö Lexus LS ole auton kokoinen? Eikä se GS:kään mikään pikkuauto ole.

Hintaahan noilla on, mutta nehän on vaan numeroita.

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #42 : 13.12.2011, 18:11:47 »
En näe että kyse on vastustuksesta, vaan juurikin soveltumattomuudesta käyttötarkoitukseen. Onneksi kehitys menee eteenpäin ja eiköhän vaihtoehtoja pian ole tarjolla joka tarpeeseen.

Nykytarjooma on pitkälle kaupunkisukkulointiin, Volvo ainakin vaikuttaa olevan hivenen erilinjoilla. Tyypilliseen tapaan uutuusmallit tulee top of the line -versioina ja edullisemmat hetkeä myöhemmin.

Itse asun ja tulen todennäköisesti asumaan kaupungissa, mökkimatka on ja kärrylle tarvetta molemmissa päissä, venettäkin joskus kuskaa. En haluaisi laskea kahden auton varaan, eiköhän "koukullisten" riittävän vetokyvyn omaavien omistaminen ja käyttö ole pian niin kallista ettei niitä kannata pitää.
Kyllä se vastustuksen puolelle valitettavan yleisesti siellä esson baarissa menee noilla argumenteilla tyyliin "Eihän noilla tee mitään koska XXX, joutavia vehkeitä ihan tyystin". Sun kohdallas ei kun sulla riittää älli ymmärtämään että vaikka jonkun laitoksen speksit ei itselle sopisikaan niin jollekulle muulle se voi olla täydellinen. Esson baarin Urpolle se on ajoittain liian vaikea konsepti ymmärrettäväksi.  :)

Mä muistelen lukeneeni Tuulilasista että C30 plugihybridi olis tulossa joko '12 tai '13. Tartteiskohan käydä plaraamassa vanhoja numeroita ettei nyt ihan höpöjä puhu.
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Paikalla Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12507
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #43 : 13.12.2011, 18:13:52 »
Mä muistelen lukeneeni Tuulilasista että C30 plugihybridi olis tulossa joko '12 tai '13. Tartteiskohan käydä plaraamassa vanhoja numeroita ettei nyt ihan höpöjä puhu.
Sähköversio siitä ainakin pitäisi olla tulossa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Hybridit 2012-
« Vastaus #44 : 13.12.2011, 19:12:05 »
....yleisesti siellä esson baarissa menee noilla argumenteilla tyyliin "Eihän noilla tee mitään koska XXX, joutavia vehkeitä ihan tyystin"....

Eikö toi ole ihan yleinen tapa "haukkua" kaikki mikä ei ole omaa / rahat ei riitä? Tällähetkellä hybridi = Prius ja se nyt jakaa pelkällä olemuksellaan rajusti. Joskus -04 (?) kysyin kundeilta mitä tuumaisivat jos ottaisin seuraavaksi Priuksen, vastaus tais olla eipähän tartte sun kyytiin tulla ;D

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo