Samppasport  Futurez

Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?

  • 48 Vastauksia
  • 12972 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tubbe86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #15 : 05.01.2012, 01:50:09 »
Ja juu tosiaan tuosta uudemmasta s40:stä oli kyse! Sitä vanhempaa en edes vilkaise, ajettavuus ei ole kovinkaan häävi ja

ruoste vaivaa. Uudempi vaikuttaa olevan näissä asioissa varmempi. Siksi vain kyselin tuosta 2.0D:stä kun en siitä mitään

tiedä. Ilmoitetut kulutuslukemat ovat pieniä ja kevyen auton suorituskyky aika hyvä. Nettiautossa olisi tuohon n. 10000

euron budjettiin useampiakin noin 200tkm ajettuja S40:siä tuolla koneella. Kaiken järjen mukaan noilla koneilla pitäisi olla

edessään ainakin toiset 200tkm eli minun ajoillani noin 8 vuoden ajot! Tosin en tiedä kenen kone tuo on miten se kestää,

apulaitteet, tyyppiviat jne...
Hoitajan palkka ja volvon ylläpito eivät sovi yhteen...

Poissa tubbe86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #16 : 05.01.2012, 02:11:24 »
Tutkin tuossa juuri nettiautoa ja vastaan tuli omalla tavallaan varsin mielenkiintoinen auto:

 http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4397214

Malli on tyylikkään värinen facelift ja varusteetkin ovat kohdallaan. Kori tietysti hyväkuntoinen kun on niinkin uusi. Ainoa mikä

 luonnollisesti mietityttää on koneen ja vaihteiston kunto. Apulaitteiden uusiminen nyt ei ole ylivoimainen tehtävä, mutta

 tietysti jos motti tai laatikko kosahtaa... Mitä mieltä arvon raati on??? Onhan tuolla ajettu mutta jos se on ollut pitkässä

 maantieajossa niin kuin voisi uskoa niin eihän kone välttämättä ole siitä moksiskaan.
Hoitajan palkka ja volvon ylläpito eivät sovi yhteen...

Poissa Kaapeli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
  • Voi miksi taas?
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #17 : 05.01.2012, 02:14:25 »
Tuohan olisi oikeinkin hyvä idea! Joskin hieman arveluttaa tuo dieselin ja automaatin yhdistelmä. Se kun on nyt jälkiviisaana

todettuna ollut ihan todistetusti kestoltaan heikko/heikohko. Laatikoita on vaihdettu paljon ja se se vasta onkin kallista

lystiä! :o Ilmeisesti manuaali on HUOMATTAVASTI LUOTETTAVAMPI vaihtoehto? Toki jos toisin on niin hyvä vain ei minulla mitään

intoa ole automaatista luopua. Mutta en roiku siinä kiinni luotettavuuden kustannuksella. Oliko tuo 2.5 tdi volkkarin kone?

Onko se yhtä lujaa laatua kuin volvon omat dieselit?

Tuo VAGin 2.5TDI R5 on varmasti ainakin yhtä luotettava kuin Volvon omat tuotokset, joskaan ei aivan yhtä taloudellinen. Porukoilla on tällä hetkellä S80 D5 '04 manuaali ja sen pitkän ajan keskikulutus (ei ajotietokoneen mukaan, vaan oikeasti) on 5.8 litraa / 100km. Ajo on kokonaan maantieajoa, josta noin 60% suksiboksin kanssa ja varsin reipasta menoa. En pidä sitä lainkaan pahana noin isolle autolle. Itse kun kesällä ajoin ko. autolla 4200km lenkin lapissa, niin ajotietokoneen mukaan keskikulutus oli 5.2 litraa / 100km, eli oikeasti varmaan samoissa tuon mitatun kanssa.
Volvot: V70 D5 '05, 940 Turbo '98,  240 "Drifter" '88
Autot: Pontiac Tempest 2D HT '67, Pontiac Bonneville '79, VW Kupla '65, VW T1 '62
"Itsellä ei ole kokemusta, mutta olen lukenut..."

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #18 : 05.01.2012, 02:35:02 »
No tuo meillä ollut yksilö oli juuri tuolla volkkarin 103kW 2.5TDI koneella ja automaatti laatikolla, ajettu 365tkm ja vaihteisto ym toimi moitteitta, sitä ei tosin ollut lastutettu vaikka tuota ehdotinkin.  ;)
Molemmat volvon ja volkkarin koneet ovat luultavasti lähes ikuisia, paljon (yli 500tkm) ajetuissa rupeaisi itseänikin epäilyttämään laatikko ellei ole manuaali, nuo automaatit kun eivät tunnu yhtä ikuisia olevan, tosin hyvin yksilökohtaista luulisin, osassa leviää loota 350tkm, osa porhaltaa 700tuhatta ja laatikko vaihtaa vielä nätisti.
Nuo hyvin varustellut mallit kyllä useimmiten silti taitavat olla noita automaatteja?

Mutta, jos hyvän manuaalin löydät on siinä luultavasti lähes ikuinen laite tekniikkansa puolensa, manuaali myös luultavasti sallisi kestoltaa huoletta esim. lastuttamisen, noista saa hyvällä ohjelmalla jo aika rouheita vääntölukemia  :pomo:
BMW M5
Volvo 740

Poissa Timmeeni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 317
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #19 : 05.01.2012, 06:22:50 »
Tuohan olisi oikeinkin hyvä idea! Joskin hieman arveluttaa tuo dieselin ja automaatin yhdistelmä. Se kun on nyt jälkiviisaana

todettuna ollut ihan todistetusti kestoltaan heikko/heikohko. Laatikoita on vaihdettu paljon ja se se vasta onkin kallista

lystiä! :o Ilmeisesti manuaali on HUOMATTAVASTI LUOTETTAVAMPI vaihtoehto? Toki jos toisin on niin hyvä vain ei minulla mitään

intoa ole automaatista luopua. Mutta en roiku siinä kiinni luotettavuuden kustannuksella. Oliko tuo 2.5 tdi volkkarin kone?

Onko se yhtä lujaa laatua kuin volvon omat dieselit?

Tuo volkkarin dieseli on melkein ikiliikkuja jos on huollettu aina ajallaan. ja se automaatti mikä on sen perässä kestää myös sen 600 - 700 Tkm jos on vaihdettu öljyjä välillä. Tämä uusi TF - 80SC laatikko joka löytyy uudemmista volvoista, niin se ei taho kestää joka jampalla.
Volvo V90 D5 AWD inscription -17
Volvo V70 D4 Summum -13 Ex: Volvo V70 D5 AWD R-Desing -12 Ex: Volvo 940 2.3 turbo classic -97 Ex: Volvo S80 V8 AWD -07  Ex: Volvo S60 R AWD Man. -04Ex: Volvo 740 GLE A B200E -86

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12509
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #20 : 05.01.2012, 07:31:40 »
Tuo volkkarin dieseli on melkein ikiliikkuja jos on huollettu aina ajallaan. ja se automaatti mikä on sen perässä kestää myös sen 600 - 700 Tkm jos on vaihdettu öljyjä välillä. Tämä uusi TF - 80SC laatikko joka löytyy uudemmista volvoista, niin se ei taho kestää joka jampalla.
Ei ole tuota uudempaa laatikkoa laitettu koskaan vanhan korin S80:piin.

Tutkin tuossa juuri nettiautoa ja vastaan tuli omalla tavallaan varsin mielenkiintoinen auto:

 http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4397214

Malli on tyylikkään värinen facelift ja varusteetkin ovat kohdallaan. Kori tietysti hyväkuntoinen kun on niinkin uusi. Ainoa mikä

 luonnollisesti mietityttää on koneen ja vaihteiston kunto. Apulaitteiden uusiminen nyt ei ole ylivoimainen tehtävä, mutta

 tietysti jos motti tai laatikko kosahtaa... Mitä mieltä arvon raati on??? Onhan tuolla ajettu mutta jos se on ollut pitkässä

 maantieajossa niin kuin voisi uskoa niin eihän kone välttämättä ole siitä moksiskaan.
Tuossa ei ollut muuta mainintaa kuin että huoltokirja. Noilla kilometreillä vaihteisto alkaa väkisin olemaan ehtoo puolella. Monesti jopa pienemmillä kilometreill se on vaihdettu. Siitä kannattaa kysyä kun ei ollut mainintaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6880
  • Kaikkee sitä...
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #21 : 05.01.2012, 08:40:11 »
Tosin en tiedä kenen kone tuo on miten se kestää, apulaitteet, tyyppiviat jne...

PSA:n kone se on, sama mitä käytetty Citikassa ja Pösössä.

Tyyppivikoja yms. kannattaa katsella korjaamopuolelta... :)
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #22 : 05.01.2012, 09:07:24 »
Tutkin tuossa juuri nettiautoa ja vastaan tuli omalla tavallaan varsin mielenkiintoinen auto:

 http://www.nettiauto.com/volvo/s80/4397214

Onhan tuolla ajettu mutta jos se on ollut pitkässä

 maantieajossa niin kuin voisi uskoa niin eihän kone välttämättä ole siitä moksiskaan.

Lienee selvää että 480 000 kilometriä ajettu auto ei välttämättä ole käyttöauto -enemmän lähentelee harasteautoa, riippuen hoidosta. Todennäköisesti huolto/korjauskulut ei ainakaan ole laskusuunnassa -tietty yksilöstä riippuen.

Täytyy tunnustaa, itsellä jäisi ostamatta. Ainakin tuohon hintaan.

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13576
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #23 : 05.01.2012, 09:20:25 »
Olisko muuten tommosen T6:n tilalle vaikka vapari S60 sais vitosen murinat ja jos ei tartte kuin kaupungilla/matkaa taittaa niin on suht pieniruokanen... ja kunn ottaa sen 170 heppasen niin saa silla kelottua vauhtiakin tarvittaessa... pieksee 2.0d:n ja drive mallit 6-0 vaikka itekkin epäilin vahvasti turbottoman volvon toimintaa
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #24 : 05.01.2012, 09:29:09 »
Olisko muuten tommosen T6:n tilalle vaikka vapari S60 sais vitosen murinat ja jos ei tartte kuin kaupungilla/matkaa taittaa niin on suht pieniruokanen... ja kunn ottaa sen 170 heppasen niin saa silla kelottua vauhtiakin tarvittaessa... pieksee 2.0d:n ja drive mallit 6-0 vaikka itekkin epäilin vahvasti turbottoman volvon toimintaa
Nuo vaparit syö yhtä paljon kuin turbot, vaikka meno haluaja puolet vähemmän.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa T-T

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1431
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #25 : 05.01.2012, 09:35:58 »
Eipä tuo oma vapari S60 kuluta päätähuimaavia lukemia todellakaan, etenkin nyt kun ei tule kaupunkiajoa kuten aiemmin, nimenomaan siitä syystä kun maalla asuu eli ajot on pääpiirteittäin maantieajoa. Ajelen n. +10km/h rajoituksesta, eikä ajo ole ns. "pumppaavaa" ellei eteen satu joku pumppaaja tai hitaammin ajava kuski, josta yleensä toki mennään ohi. Että omilla toimillaan voi aika paljon vaikuttaa myös kulutukseen. Keskikulutus taitaa olla n. 7L/100km mitä oon saanut parhaimmilleen. Ja erittäin hyvin on ehtinyt paikasta A paikkaan B, ehkä välillä liiankin hyvin. V:>
Volvo V60 D4 AWD Summum '14

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12509
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #26 : 05.01.2012, 09:44:29 »
Eipä tuo oma vapari S60 kuluta päätähuimaavia lukemia todellakaan, etenkin nyt kun ei tule kaupunkiajoa kuten aiemmin, nimenomaan siitä syystä kun maalla asuu eli ajot on pääpiirteittäin maantieajoa. Ajelen n. +10km/h rajoituksesta, eikä ajo ole ns. "pumppaavaa" ellei eteen satu joku pumppaaja tai hitaammin ajava kuski, josta yleensä toki mennään ohi. Että omilla toimillaan voi aika paljon vaikuttaa myös kulutukseen. Keskikulutus taitaa olla n. 7L/100km mitä oon saanut parhaimmilleen. Ja erittäin hyvin on ehtinyt paikasta A paikkaan B, ehkä välillä liiankin hyvin. V:>
Oma automaattilaatikolla oleva turbo menee maantiellä kanssa seiskalla alkaviin lukemiin ja kärsii vähän ohitella. :)

Edit: kaupunkipyörityksessä sitten tuo laatikko nostaa kulutusta :(

Nuo vaparit syö yhtä paljon kuin turbot, vaikka meno haluaja puolet vähemmän.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #27 : 05.01.2012, 11:04:43 »
Edit: kaupunkipyörityksessä sitten tuo laatikko nostaa kulutusta :(

Meidän S60 2,4T automaagilla ottaa väkisinkin kaupungissa yli kympin vaikka miten pihistelisi. Yhdentoista pintaan mennään sitten omalla ajotyylillä.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12509
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #28 : 05.01.2012, 11:06:49 »
Meidän S60 2,4T automaagilla ottaa väkisinkin kaupungissa yli kympin vaikka miten pihistelisi. Yhdentoista pintaan mennään sitten omalla ajotyylillä.
Itellä Oulussa pyöriessä ottaa sen 12l. Mutta maantiellä menee vähän kun tuossa automaatissa vitonen on todella pitkä aavikkovaihde :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13576
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Mikä on taloudellisin noin 10000 euron volvo-malli?
« Vastaus #29 : 05.01.2012, 11:45:07 »
No hitto MIKSI ikinä on edes tehty turbottomia volvoja  >:(
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Kulkukoira  Proturbo