Samppasport  Futurez

Äänestys

Minkä itse valitsisit, jos turvallisuus, laatu ja taloudellisuus ois kriteerit?

Volvo S40
19 (38%)
Volkswagen Bora
4 (8%)
Volkswagen Passat
8 (16%)
Joku muu, mikä?
13 (26%)
Volvo S70
6 (12%)

Äänestäjiä yhteensä: 49

Emännälle kauppakassi

  • 47 Vastauksia
  • 14610 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2129
    • Instagram kuvat
Vs: Emännälle kauppakassi
« Vastaus #45 : 24.01.2012, 14:22:53 »
Diesel nelikymppisiä saa tuohon hintaan jo hyviäkin. Turvallisuus on volvomaisella tasolla ja ei nää kyl mitään kulutakkaan, joten miksi ei..

Ite ostin tän 370tkm "loppuunajetun" diesel nelikympin ja ei ole tarvinnut muuta tehdä kuin tankata kaksi vuotta. Leimasta mennyt läpi puhtain paperein ja kulkee sen mitä tarvii. Tolla sun budjetilla saat jo puolet vähemmän ajetun..

Poissa smee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • vRS
Vs: Emännälle kauppakassi
« Vastaus #46 : 25.01.2012, 10:10:53 »
Meinasin kauppakassiksi ehdottaa Fiat Puntoa, jolla pärjää hyvin kaupungissa sekä löytyy jo ilmastointi. (ja ainoa vika on Viat-merkki)
Mutta jos kilometrejä tulee 25tkm, niin sitten joku 850/S70 ja bensa. Dieselin hinta on mitä on ja bensa malleissa enemmän "helmiä" valittavana.
S/V40 laatuvaikutelma, ajomukavuus ja ergonomia paljon huonompi kuin isommissa Volvoissa. Tämä mielipide hankittu V40 dieselillä ja S40 bensa-turbolla.
Octavia RS
Volvohistoria: 340 DL, 740 TIC, 850 GL, V40 diesel, 340 DL.

Poissa macro

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 503
  • Volvo se olla pitää...
Vs: Emännälle kauppakassi
« Vastaus #47 : 25.01.2012, 18:17:48 »
Eikö ne dieselit kanattane unohtaa? Poikkeuksetta jo paljo ajettuja tuossa hintaluokassa.

Kesällä olin samassa tilanteessa. Käyttis haussa, kriteereitä aut.ilmastointi, mahollisimman uus, mahollisimman vähä ajettu, tuttu ja turvallinen.
Eli vag-konsernin kaarat, nissanin primera & almera ja volvolta s/v70 sekä s/v40. Kilometrit vuosittain juurikin 25-27tkm.

Kuitenki nelikymppisistä oli paha karma niskassa, ku se kolmas omalle kohalle sattunu yksilö oli täys pommi, vaikka päältä ei ois heti uskonu.
Joten paaaljo vähempi ajettua etin, ja mahollisimman hyvällä historialla.

Loppujen lopuksi nelosen budjetti ei aivan riittäny, mutta ny on saanu rauhassa ajella, ei oo enää liian tuttu naama varaosatiskillä. 2 aiempaa omistajaa, täys huoltohistoria, 160tkm ja bensakone, siis s70 tuli. Vielä kerran, olen tyytyväinen valintaani.

Rehellisyyden nimissä noista +300tkm ajetuista: iskarit / jarrut / kytkin / kansi /mahdollinen turbo odottavat laukeamistaan merkistä riippumatta, ja lompakolle tekee hubaa. Kokemusta valitettavasti on tuollaisista. Ja kyllä poikkeuksiakin on, kaveri on ajanu 300->450tkm välin tyytyväisenä 1.8 bensaturbo passatilla, jarruissa jotai laittoa, ja pientä koiran luita yms. mutta ei mitää suurempia. Kannattaako kuitenkaa riskiä ottaa. Ja muuten tuon passatinkin historia oli ok, eli suomesta uutena ostettu, ja säännöllisesti huollettu.

 

Autoracing  KL-varaosat