RallyBaron  Samppasport

V70R tai S60R ostamassa, mitä olis hyvä tietää/selvittää?

  • 26 Vastauksia
  • 23066 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Noniin, se saabeista ja öljynvaihdoista.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
tästä löyty aika hyvä linkki missä on lueteltu V70R mitä kannattaa tarkistaa
http://forums.swedespeed.com/showthread.php?161780-The-Ultimate-quot-What-Should-I-Look-For-When-Buyin-An-R-quot-Thread&

(OnTopic)

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Katselin alkuvuodesta R-malleja mutta kiinnostus lopahti kun selasin paljonko niistä saa maksaa veroja, 6500-8000 eur.
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa tj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Kiitokset tipseistä ja linkistä.
Verot tosiaan näytti  olevan, vm. 2003-2006  haarukkaan n.5000-8500, valtio ottaa omansa:)
Tässä sitten on vaan jatkettava "oikean" etsintää, saa sit nähdä koska löytyy ja mikä kun kuitenkin tulee koko ajan etsittyä ärrän lisäksi, RS4 2.7 ja S4 4.2 (niille sitä veroa vasta onkin arvottu) ...saattaa sitten tulla ihan "heräte-ostos" kun sopiva osuu kohdalle, katsotaan.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vastaus lähti juuri siihen sävyyn, kuin Zulun vastaukseen oli vastattava. Tätä foorumia lukee sadat ( ellei tuhannet?) sellaiset ihmiset, jotka eivät ymmärrä autoista "mitään".
Se että ladotaan faktana jotain, josta ei ole faktaa, aiheuttaa näissä tietämättömissä melkoisia ajatuksia.
Jos tehdas on antanut jonkun vaihtovälin öljylle, kuten otsikon tapauksessa maks.20tkm, niin uskallan väittää, että Suomen ärristä 95% on huollettu juuri sen mukaan. Onko ne siis kaikki valmiita paaliin?
Koska sen kuvan saa tekstistä helposti ja tietämättömälle aiheuttaa kysymyksiä, paljon.
Jos koneella on nyt vedetty 150tkm, voi vaihdot nyt toki tihentää, näinhän pesua tapahtuu taas paremmin kuin ennen.
Öljytkin ovat kehittyneet huimasti viimeisen 10v aikana.

Toki huollot pitää olla tehtynä ajallaan, sehän on selvä. Eikä se tiheä vaihto mitään riko, mutta ei nykyöljyllä 15tkm tai 20tkm ole vielä mitään konetta tuhoavaa. Etenkin kun puhutaan koneista, joiden käyttöhyöty lasketaan olevan saavutettu keskimäärin 300tkm kohdalla.

Yrittäkää siis muistaa kirjoittaessanne, että näitä tekstejä lukee myös sellaiset ihmiset, jotka perustaa tietonsa teidän kirjoittamiin asioihin.

Okei, ymmärrän ton sun pointin kyllä erittäin hyvin.

Niin ja ei, en myös usko kaikkien huolto-ohjelman mukaan huollettujen suomalaisten äRRien olevan valmiita paaliin. Lähinnä vain kysyin tuota omaa uskomustani joka oli se että hieman "kireämmässä" koneessa tuskin öljyjen tiehämpi vaihto haittaa.

Hyvä tosiaan pitää faktat faktana ja itsekin muistuttaa itseä foorumi(e)n laajasta lukijakunnasta.

Niin ja vielä pahoittelut öljynvaihdon tuomisesta esiin, halusin vain vastata viestiisi.
Offtopic riittäköön omalta osaltani.
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Kiitokset tipseistä ja linkistä.
Verot tosiaan näytti  olevan, vm. 2003-2006  haarukkaan n.5000-8500, valtio ottaa omansa:)
Tässä sitten on vaan jatkettava "oikean" etsintää, saa sit nähdä koska löytyy ja mikä kun kuitenkin tulee koko ajan etsittyä ärrän lisäksi, RS4 2.7 ja S4 4.2 (niille sitä veroa vasta onkin arvottu) ...saattaa sitten tulla ihan "heräte-ostos" kun sopiva osuu kohdalle, katsotaan.
Ei kai sitä kannata veroa arpoa. Ekana kannattaa tarkistaa tullin Mahti järjestelmästä. Jos auto löytyy sieltä niin sillä saa tarkan auton hinnan ja päästöistä veroprosentin. S60R mallia ei ollut tullin systeemeissä, mutta V70R oli. Pikaisesti kokeilin, 2004 mallia, toukokuussa 2003 käyttöönotettu 150tkm ajettu niin hinta mistä vero lasketaan on 18t€. En nyt muista automaatti ärrän päästöjä, mutta jossain 30 ja 40 välissä prosentti on.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa tj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Eihän siinä mitään arpomista olekkaan, vaan haarukkaa tulee kun haarukkaa on vuosimallissakin.  Ja kun sopiva auto löytyy, niin siihen tulee se vero mitä järjestelmä määrittää.  Ja enempi veroja suurinpiirtein saman teholuokan/ikäluokan autoista menee monessa muussa merkissä kuin volvossa.  Se että kannattaako tuoda ulkoa, niin riippuu mikä on tarjonta suomessa ja minkälaisia yksilöitä yleensä. 

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Eihän siinä mitään arpomista olekkaan, vaan haarukkaa tulee kun haarukkaa on vuosimallissakin.  Ja kun sopiva auto löytyy, niin siihen tulee se vero mitä järjestelmä määrittää.  Ja enempi veroja suurinpiirtein saman teholuokan/ikäluokan autoista menee monessa muussa merkissä kuin volvossa.  Se että kannattaako tuoda ulkoa, niin riippuu mikä on tarjonta suomessa ja minkälaisia yksilöitä yleensä.
Tarjonta on Suomessa ja Euroopassakin huono, varsinkin jos rajaa pois Jenkeistä laivatut USA-mallit pois laskuista. Päästöthän tuossa nostaa noita veroja. Toisaalta kyllä saman ikäluokan S-aurissakin tai M-bemarissakin vielä riittää päästöjä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Zamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Ja enempi veroja suurinpiirtein saman teholuokan/ikäluokan autoista menee monessa muussa merkissä kuin volvossa. 

Merkillähän ei ole nykyään verojen kanssa mitään tekemistä. Ainoastaan arvottu suomiarvo ja päästöt tai vanhemmissa auton paino määrittää verojen määrän. Merkki / mallikohtaiset veroprosentithan poistuivat joku vuosi sitten. R:stä pyydetään vielä kohtuu paljon ja päästöjä on reilusti, joten se kasaa reilut verot. Liekkö heikko tarjonta pitää hinnat korkealla.

Poissa tj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Kun auton arvot ovat arvioita, niin silloin juurikin merkillä on vaikutusta, vaikka merkki-/mallikohtaiset prosentit ovatkin poistuneet.

Poissa Zamppa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Kun auton arvot ovat arvioita, niin silloin juurikin merkillä on vaikutusta, vaikka merkki-/mallikohtaiset prosentit ovatkin poistuneet.

No ihan miten asian haluaa miettiä. Se että jos sen Ladan keskimääräinen myyntihinta on Suomessa 60te ja Volvon samaten 60te, niin ei sillä ole mitään merkitystä verojen kannalta lukeeko paperissa Lada vai Volvo. Jos taas miettii uusien hintoja ja että se Lada nyt pitää paremmin arvonsa mitä Volvo ja näin ollen Volvon tämän hetkiset myyntihinnat ovat alempia vaikka uusien hinnat ovat olleet samat, vaikuttaa se veron määrään. Mutta vero siis määräytyy auton verotushetken arvon mukaan, oli merkki mikä tahansa.

Poissa tj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Sitähän tuossa ylempänä yritin sanoa, että kyllä sillä merkillä vaan on väliä, kun sitä auton arvoa käytettynä arvioidaan, kuten itsekkin kirjoitit, niin toisista arvo putoaa nopeammin, vaikka speksit (vm, teho, neliveto, ym.) olisi samat ja näin ollen vaikuttaa sitten veroihin...se auton merkki :)

 

Proturbo  Autodiagnoosi