Kulkukoira  Proturbo

Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!

  • 14 Vastauksia
  • 7461 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IMA-535

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« : 05.03.2012, 15:24:45 »
Eli, olin kyselly aikaisemmin S80:sen jakopääsarjan hintoja toisella paikkakunnalla ku täälä Oulusa sitten lähdin osia ostamaan, eli tiesin suunnilleen mitä maksaa. Soitin paikalliseen tarvikeosaliikkeeseen´ja kyselin kyseisen sarjan hintaa vesipumpun kera. Vastaukseksi sain, odota hetki niin soitan ja annan sellasen tarjouksen ettei voi jättää väliin. Noh, kohta soi puhelin, kuule nyt lähtee sellaseen hintaan ettei mistään, saat aivan koko sarjan vesipumpun kera vain 260€, vastasin että muuten hyvä mutta motonet myy 140€ ja vesipumppu 30-40€, vastauksena: joo mutta meillähän ei sellasta motonetin paskalaatua myydä. tähän vastasin sitten että bilian verkkokaupassa 193.90€ sarja (jätin mainitsematta ettei vesipumppu kuulu hintaan) mihin myyjä sitten, ootappa vähän...tais tulla virhe laskiessa....juu se on sellaset 200....se on 180€ kaikkineen, oli tullu näppäilyvirhe tuossa laskiessa. No sanoin että pistää mulle syrjään sen jotta haen ku töistä lähen.

Noh pääsin liikkeeseen, eihän siellä mitään minun nimellä ollu varattuna, myyjä lähti hakeen osia ja sitten alko ylittyyn reilusti 200€ kassakoneessa, niin nostin perseeni penkistä ja tokasin että kyllä tämä tais olla tässä ja olin lähösä pois. Myyjä tokas perään että mikäs tässä nyt, sanoin että on luvattu 180€:oon, jonki aikaa tinkasin ja sain 190€:oon läjän, enkä tosiaan ollu tyytyväinen palveluun, mutten jaksanu motonettiin lähtä ajeleen.

Sitten vielä soitteleen korjaamoille vaihtotyötä. Eka korjaamo, työt lambda-anturin vaihdon kanssa reilu 400€, vastauksena tietenki että kokeilen muualta. Vastapuolella tietä liikkeessä samalle työlle 150€ mutta 3 viikon jono. No 1km säteellä korjaamo lupas työn 170€ ja aika seuraavalle arkipäivälle, eli maanantaille.

Eli kannattaa tosiaan tutustella etukäteen hintoihin, jos olisin ensimäisiin hintoihin tyytyny niin hinnaksi ois tullu yli 660€ ,muuta nyt kustansi 360€, eli aikamoinen ero.
Volvo V70 2.4i -01, kupla 1200 -72

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #1 : 06.03.2012, 00:05:34 »
Tämän takia mulla on muutama luottokorjaamo minne vien jos autoon tulee sellaista mitä en itse saa/osaa tehdä ja sitten kalliimmat ja kiireelliset kilpailutan, esim. paria kytkinremonttia varten kävin kyselemässä tarjoukset ainakin 3-4 liikkeestä.

Niin ja toisen kytkinremontin suhteen sain kaikki hinta-arviot/tarjoukset n. 100e:n sisään, silloin kiikutin auton mielestäni osaavimpaan liikkeeseen.

edit: Toi lähinnä kommenttina korjaamoiden hintoihin ja hintavertailuun josta myös oli puhetta aloittajan viestissä.
« Viimeksi muokattu: 06.03.2012, 00:13:17 kirjoittanut Niksu »
Seat Leon Cupra 290 -19

JSKoto

  • Vieras
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #2 : 06.03.2012, 11:52:14 »
Emännän Opel ostettiin merkkiliikkeestä käytettynä asialliseen hintaan. Autossa oli jakopäänhihnan vaihto tulossa 5tuhannen kilsan päästä samoin kuin katsastus piti suorittaa parin kuukauden sisään. Näistä puutteista huolimatta ostettiin auto, koska se oli muuten hyvä. Ja siksi, koska saatiin neuvoteltua, että se seuraava iso huolto jakopäineen kaikkineen + katsastuksessa mahdollisesti esiin tulevat viat saisi korjata kyseisen merkkiliikkeen merkkikorjaamolla puoleen hintaan koko homman.

Käytin sitten katsastuksessa ja ilmeni seuraavat viat: 3xraidetangonpää + 1x etujousi. Eipähän siinä, kuluvia osia. Minä sitten tilaamaan aikaa tuohon merkkiliikkeeseen ja kauan se ukko siellä laski että mitähän maksaa. Olihan kyseessä kuitenkin 150 tkm huolto jakopäineen kaikkineen + vielä nuo katsastus-viat. Meinasin pudota penkiltä kun se ilmotti että hinta-arvio on tuolle hommalle olisi 1500-2000 euroa. Siihen sanoin sitten, että no maksan vaan puolet kun ollaan näin sovittu. Mies siihen että no joo sehän sopii, varmaan siis tuommonen tuhat euroa on sitten sinun osuus...

Mietin sitten ei hemmetti kun on kallista, ja kysyin piruuttaan läheiseltä Fixus-korjaamolta mitä tuo homma maksaisi. Vähän loksahti taas leuka kun sanoi puhelimessa että "työt 250, siihen osat päälle, ehkä 400"!

No arvaatte varmaan kumpaan vein laitettavaksi. Loppuhinta oli 666 euroa kun tuossa merkkiliikkeessä siis arvion mukaan 1500-2000 euroa, josta olisin siis maksanut puolet.

Kyllä on katteet kohdallaan merkkiliikkeessä.

Jos joku asuu Järvenpään suunnalla niin voin suositella sitä uutta Fixus-korjaamoa mäkkärin vieressä, kokemusta sopivasta hinnasta on jo aika monelta kerralta. Ja sitä paikallista mm. Opel-merkkisiin autoihin keskittynyttä merkkikorjaamoa en voi kyllä suositella, ainakaan hinnan puolesta.

Poissa Jani 73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #3 : 06.03.2012, 16:34:30 »
Myyjä tokas perään että mikäs tässä nyt, sanoin että on luvattu 180€:oon, jonki aikaa tinkasin ja sain 190€:oon läjän, enkä tosiaan ollu tyytyväinen palveluun, mutten jaksanu motonettiin lähtä ajeleen.
Eihän sen myyjänkään kannata niitä osia millään nollakatteella myydä, elinkeinohan se sille on. Eikä tollasen tinkimisen jälkeen tartte ihmetellä miks palvelu oli huonoa.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #4 : 06.03.2012, 17:00:06 »
Eihän sen myyjänkään kannata niitä osia millään nollakatteella myydä, elinkeinohan se sille on. Eikä tollasen tinkimisen jälkeen tartte ihmetellä miks palvelu oli huonoa.
Se on tosi ratevaa kuunnella tinkimistä.
Kerran joku sälli tuli kyselemään starttia minun varaosa-autosta.
Pyysin 20€ täysin ehjästä, josta silmällä näki ulospäin, että ei kovin vanha ole.
Sälli alkoi piipittämään:" eihän nyt käytetystä noin paljon"
Sanoin: "Ei sitte".
Osti kuitenkin 20€kulla.

s73

  • Vieras
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #5 : 06.03.2012, 17:13:36 »
kävin kysymässä 700:sen ajovaloumpiota tarvikkeena 500e. Kpl ja alkuperäsenä 190e.kpl  boschin jakajan kansi tarvike n.100e ja orkkis n50e.ardicin liekkivahti tarvike 99e. Ja siniseltä 27,70., :idiot2: tarvikkeessa kate kohillaan. Liekkivahdissa kaksi johtoa ja linssi tai mikä lie.

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #6 : 06.03.2012, 17:31:07 »
Eihän sen myyjänkään kannata niitä osia millään nollakatteella myydä, elinkeinohan se sille on. Eikä tollasen tinkimisen jälkeen tartte ihmetellä miks palvelu oli huonoa.

Ei myyjän myöskään tarvitse houkutella asiakasta sinne liikkeeseen lupaamalla alempaa hintaa kuin millä haluaa/pystyy myydä.
Paska myyjä/liike jos ei osaa antaa tarjousta sillä tavalla, että jää viivankin alle jotain.

Toi on niin helvetin yleinen ja ärsyttävä tapa Kiinassa, yleensä sentään suomalaisen sanaan voi luottaa, jos jotain on luvattu ::)
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #7 : 06.03.2012, 17:47:57 »
Ja kyllähän myyntityössä pitää sietää tinkimistä, eikä palvelun laatu saa siitä kärsiä. Itse ainakin kysyn aina vähänkin kalliimmista ostoksista, onko hinta varmasti tiukka, paitsi tossa kantapaikassa, missä tiedän hinnan olevan tiukka kysymättäkin.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa IMA-535

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #8 : 06.03.2012, 23:25:00 »

Eihän sen myyjänkään kannata niitä osia millään nollakatteella myydä, elinkeinohan se sille on. Eikä tollasen tinkimisen jälkeen tartte ihmetellä miks palvelu oli huonoa.


No joo, en ole ikinä ollu mikään tinkaaja ja yleensä ostan sillä hintaan ku ilmotettu. Jos mulle sanotaan joku hinta ja kerron toisessa liikkeesä olevan halvempi, tarkoitan sitä että käyn hakeen sieltä ja jos mulle puhelimessa parituntia aikaisemmin sanotaan joku hinta ja osat luvataan laittaa minun nimellä odottamaan niin odotan myös että saan siihen hintaan kyseiset osat. Huonoa ei itsessään palvelu tiskillä ollu, mutta toimintatapa alko lievästi sanottuna kyrsimään ja se että nostin perseeni tuolista ja olin lähdössä ei ollu mikään kikka saada halvemmalla, vaan alko palaan käpy sen liikkeen kanssa. Alko tuntumaan että periaatteestakin voisin hakea vaikka kalliimmalla merkkiliikkeestä kuin kyseisestä paikasta jossa luvataan osat tiettyyn hintaan mutta lopputulos on jotain muuta.

Vedetään vähän ot:ksi tähän väliin. Sattu surkuhupaisa sattuma. Katastin auton ja pomppasi mm.takaiskareista. Tilasin yhdestä liikkeestä netistä uudet iskarit ja vein katastukseen. Katsuri pyysi minua auton alle ja totes "näen kyllä että iskarit uudet, mutta molemat vuotaa, olen kyllä nähny viallisia iskareita mitkä vuoden sisällä alkaa vuotamaan, mutta että viikon päästä ja molemmat" pitänee alkaa odottelemaan uusia iskareita takuusta. Leiman sain kuitenki, niin eikhän se tästä.
Volvo V70 2.4i -01, kupla 1200 -72

Poissa IMA-535

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #9 : 07.03.2012, 10:26:22 »
Jatkoa edelliseen, nyt sain vastauksen maahantuojalta iskareista ja asennusvirhehän siinä 99,9% varmuudella käyny :-[. Eli ku vaihdoin iskarit niin loppukiristyksen tein, niinku aina, vasta sitten ku paino renkailla, mutta varmaanki liian kireälle yläpään mutterin olen laittanu ennen auton laskua ja siksi rikkoutuneet. Varmistuksen saan vasta ku otan vanhat pois, mutta täydet pisteet maahantuojalle ja osamies.fi:lle, lähettävät uudet iskarit ja vanhat saa heittää roskiin :o, ovat niin varmoja että asennuksesta johtuu ja näinhän se varmaan on käyny ku molemmat rikki. Samalla tavalla olen iskareita vaihtanu moniin autoihin muttei koskaan ole menny rikki, että mikä lie moka käyny, mutta liian tiukkaan varmaan menny.
Volvo V70 2.4i -01, kupla 1200 -72

Poissa pikatraktori

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #10 : 08.03.2012, 09:37:00 »
Et ole ehkä kuullut, että ns "poikittaispultatuista" vaimentajista on ainakin "paremmista autoista" annettu kiristysmomentti ruuville  ::). Vaihdoin kesällä -88 mallin Pajeroon (lehtijouset) takavaimentimet (TRW) eikä ainakaan vielä vuoda  ;). Tosin hienoinen vuoto etenkin alussa on ihan sallittua - kestävät voitelun takia jopa pitempään kuin "kuivat".

Poissa IMA-535

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
  • www.vrcf.fi
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #11 : 08.03.2012, 19:15:39 »
Juu en tosiaan ole kuullu, maahantuojalta sain kuitenki nyt ohjeet miten vaihtaa. Onneksi hoidan asiat aina asiallisesti, olis nimittäin ollu nolo tilanne mikäli olisin kovin kärkkäästi lähteny uusia osia ja korvauksia vaatimaan ja voipi olla etten olis ilmaseksi uusia iskareita saanu.
Volvo V70 2.4i -01, kupla 1200 -72

Volvo745D

  • Vieras
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #12 : 12.03.2012, 18:32:29 »
Onko kenelläkään tietoa 850/V70 käsijarrun vaijerin päähän tulevasta linkusta,mikä liikuttelee kenkiä? Mistä saa, millä virallisella nimikkeellä kulukee ja saako tarvikkeena jostakin? Volvolta kävin tänään kysymässä ja oli mielestäni vähän suolasen hintaset, 25€ kappale, eikä kyseessä ole mikään kovin kummoinen osa..

Poissa V70XC99

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #13 : 16.03.2012, 19:10:08 »
Aikanaan kyselin 245 -83 lämmityslaitteen venttiliä, jolla säädellään vesikierto lämppärinkennossa.
Kysyin ensin siniseltä, tuntui hintavalta, otin yhteyttä muutamaan tarvikeliikkeeseen
muutama myi jopa orkkisventtiiliä, mutta hinta oli jonkin verran kovempi kuin sinisellä.
(Ko. tapahtuma oli markka aikaa ja jos en kovin väärin muista niin sinisen hinta oli n. 420mk ja tarvikeliikkeen hinta n. 460...470 mk)

Samaan törmäsin nykyiseen V70 -99 ylempää takavalo hommatessa
tarvikeliikkeet pyysi kovempaa hintaa kuin sininen.

Juttelin yhdessä liikkeesä myyjän kanssa asiasta, joka sanoi et joihinkin Volvon osiin Volvolla on
jonkunlainen etuoikeus, yksinoikeus tjsp. mistä johtuen hinta tulee tarvikeliikkeille niin kovaksi
ettää saadakseen yhtään katetta, on heidän myytävä ko. osia jonkin verran Volvon tiskiä korkeammalla hinnalla.
BMW 530 Xd M-sport 2006
Porsche Cayenne 3.2 2005
Audi A3 Sportback 1.6 2007
Kiihtyvyys tehdään väännöllä, nopeus hevosvoimilla

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Olkaahan tietoisia varaosien hinnoista!
« Vastaus #14 : 28.03.2012, 00:31:47 »
Onko kenelläkään tietoa 850/V70 käsijarrun vaijerin päähän tulevasta linkusta,mikä liikuttelee kenkiä? Mistä saa, millä virallisella nimikkeellä kulukee ja saako tarvikkeena jostakin? Volvolta kävin tänään kysymässä ja oli mielestäni vähän suolasen hintaset, 25€ kappale, eikä kyseessä ole mikään kovin kummoinen osa..

Eipä taida paljon muualta saada, paitti romikselta jotkut loppuunruostuneet.
Ite kans joskus niitä Volvolta kyselin ja hain sit pihinä sellaset romikselta, yhtä paskat oli kuin paikoilaankin olevat, joten jäi ne sitten asentamatta.

Kiinnostas kans, jos jostain löytyis uusia sopivasti.

 

Futurez  Kulkukoira