RallyBaron  Samppasport

Only the fittest survive, 760.

  • 15 Vastauksia
  • 3572 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Only the fittest survive, 760.
« : 22.04.2012, 12:32:19 »

Olisi ehkä sopinut myös tuonne volvoaiheiset linkit -osioon, mutta en kyllä halua tämän videon unohtuvan massaan :)

Eli, kuinka 760 tuli tähän maailmaan:

http://youtu.be/H2Njvne12so

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #1 : 22.04.2012, 12:44:30 »
Nyt on sellainen video että katson alusta loppuun :P
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #2 : 22.04.2012, 12:57:34 »
Loistava filmi  S*

Poissa arestes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 183
  • www.vrcf.fi
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #3 : 22.04.2012, 13:00:13 »
Mahtava video. Kiitos tästä :hello:
Volvo 240 GL -87 b230ft

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #4 : 22.04.2012, 13:06:52 »
Meinas tulla tästäkin aika ällöttävän rumakin mitä nuo jotkut prototyypit oli :buck2:.

Hyvin jäi mieleen yhden suunnittelijan kommentti dynaamisesta turvallisuudesta: "Auto ei koskaan saa päästä yllättämään ajajaa vaan sen pitää olla hallittavissa kaikissa tilanteissa".
Kiitos hänelle tästä periaatteesta, tuli meinaan pirun hyvä ajettava 700:sta P>.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #5 : 22.04.2012, 13:19:29 »
Olipas kiva katsoa tuo :)

Pieni ja itsenäinen firma pohjolan kylmyydestä päättää tehdä uuden ison auton. Tuossa näkee miten monipuolisesti on autoa testattu ennen esittelyä. Ja kolaritesteissä ohjaamo pysyi ilmeisesti aika hyvin koossa. Ei kyllä kauheasti haittaa, että tuon kehitystyön viimeinen versio seisoo pihassa tällä hetkellä. Siinä on fiilistä. Voisi kuvitella, että eka kasikymppi on kanssa ollut vähintään yhtä kova juttu siltä samalta pieneltä ja itsenäiseltä firmalta, tosin osaamista ja tietoa on jo otettu 850:stä ja miksei vähän tuostakin, kumpaakin alettiin 70-luvulla kehittämään.
Tuollaisten videoiden jälkeen tulee taas se tunne, että haluaa ajaa vain Volvolla. Turvallisuuden pitää olla ykkönen.

Toivottavasti nykyäänkin on yhtä intohimoinen meno päällä, kun naapurissa You:sta muokataan seuraavaa lippulaivaa...:pomo: Hieno video!

...on se kyllä laatikko... ;D ;D
a car you can believe in

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #6 : 22.04.2012, 13:46:37 »
Kuinka moni sattu huomaamaan kämmin moottoreissa? :)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #7 : 22.04.2012, 13:59:56 »
Kuinka moni sattu huomaamaan kämmin moottoreissa? :)

Ai se straight six turbo?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #8 : 22.04.2012, 14:03:41 »
Ei se näyttäny ihan vinokoneeltakaan täysin :o
Edit: Jaa se on leikelty moottori. Ilmankos näytti oudolta ::)
« Viimeksi muokattu: 22.04.2012, 14:10:58 kirjoittanut Huikkoster »
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Dave

  • Museopainotteinen
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1330
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #9 : 22.04.2012, 14:56:19 »
Ai se straight six turbo?

Vai diesel? Eikös se ollut Volkkarilta.
a car you can believe in

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #10 : 22.04.2012, 17:10:56 »
Vai diesel? Eikös se ollut Volkkarilta.

Kolme moottoria oli: V6 bensa, jonka jälkeen 6 sylinterinen bensaturbo (ja kuvassa vinokone) jonka jälkeen tuli 6 sylinterinen turbodiesel eli D24 :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #11 : 25.04.2012, 01:01:36 »
Tiilikoppanen seiska on kyllä upea keksintö  S*. Hämmentävän aikasin niillä oli tutun tiiliskiven näkösiä vermeitä prototestissä kyllä, kun 78 oli jo ihan tutun näkösia muotoja.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #12 : 25.04.2012, 09:57:01 »
On muuten aika paljon ajettavuudessa eroa, kun pihalla on 740 jäykällä akselilla ilman lukkoa, ja 760 retkuperällä ja lukolla. ihan erilainen ajaa, vielä en ole osannut päättää kumpi sitten on parempi  :)
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Jaska_a@hotmail.fi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 124
  • Lightweight Amazon -66
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #13 : 25.04.2012, 13:08:34 »
Samanlaisen videon kun saisi 240:satä satasarjalaisesta ja amazonista.
Olisi mukavaa katseltavaa, niin kuin oli kyllä tuokin.

Täytyy kyllä sanoa, että oli siellä aika rumiakin protoja.
Mutta kyl 740nen on hyvän näköinen auto.
Kokemusta on, tosin siitä on 15v, kun viimeksi autoa hitsasin ja maalailin.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Only the fittest survive, 760.
« Vastaus #14 : 25.04.2012, 13:55:46 »
50-60 luvulla tuollaisen "kotivideon" tekeminen on ollut huomattavasti työpäämpää kuin 70-luvulla... jolloin se ei siltikään ollut ihan jokapojan hommaa, mutta autotehtaalla nyt oli varaa tehdä siinä suunnittelun lomassa tuollaista myyninedistmäisvideota.

 

Autoracing  KL-varaosat