Joo, kyllähän Lada kaikkine malleineen oli ainakin 80-luvun alkupuolella myyntitilastojen ykkönen Suomessa.
Mutta on siinä ollut valtion virastossa työskentelevän Lada-kuskin aate koetuksella ja hymy tiukassa kun rahat on kiinni uudessa Axtec-mallissa, jonka tietokoneohjatun kaasuttimen kiukutteluun on joutunut tottumaan, minkä lisäksi uutisista on saanut todistaa Berliinin muurin ja myöhemmin koko Neuvostoliiton murtumista.
Vielä kun on sattunut samaan aikaan tankille vaikkapa Chevroletilla ajavan kapitalistin kanssa, jolle aiemmin on tottunut vinoilemaan mm. Dot-valojen ja Ansi-lasien kelpaamattomuudesta, jolloin viimeinen naula arkkuun on tullut kun autonsa itse Yhdysvalloista tuonut Chevy-kuski on todennut että ei muuten enää tartte niitäkään vaihtaa ja poistuu paikalta veekasin äänimailman saattelemana.
Aikoinaan kun olin töissä korjaamolla, jolla oli myös yksi tai kaksi postiautovarikon entistä asentajaa, kuulin että maahantuontihuollossa oli yleinen toimenpide, jossa Ladojen kaasuttimet avattiin ja jälki oli ollut sellaisella tasolla että mm. tiivistepintoja oli saanut viilata suoriksi. Aikojen saatossa kaasuttimia kertyi useita ripakopallisia korjaamon nurkkiin.