Ateho  Elekma

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 238311 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa X70R

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 895
    • V70 D5 AWD R-Design -13
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #315 : 18.11.2014, 18:01:33 »
Ketä tarkoitat?

Jos en aivan väärässä ole, niin nimimerkki porter toimii Virosta käsin?
« Viimeksi muokattu: 18.11.2014, 18:08:09 kirjoittanut X70R »

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #316 : 30.11.2014, 03:53:27 »
Tää nyt ei ole mitään moittimista foorumia kohtaan. Enivei, palautetta lähinnä kaikille muille kun modeille siis. Kysyin tuosta M46 lootan räjäytyskuvasta täälä foorumilla ensin ja sit laitoin facen ryhmään saman kyssärin niin vastaukset tuli samantien.

Tää kokemus palautti itteni vähän maan pinnalle, eli kannattaa käyttää myös tuota facen ryhmää kun kaikki ei kerran käytä foorumia aktiivisesti.

Toki vastauksia tuli myös foorumille mutta paljon myöhemmin kun faceen.

Hyvin kyllä käyttäjä Riikka kiteytti asian joskus, että täälä foorumilla asiat pysyy tallessa toisin kun faces. Tässäkin asiassa joku FAQ osio takavetosten lootista olis paikallaan, esim kuvat ja osaluettelot. Kanssavolvoilijat teki kyllä palveluksen kun kaivoi netistä nuo mitä en ite löytänyt mukamas.

Modeille siis sellanen vinkki, että sais koottuu ne FAQ jutut jotenkin paremmin. Vanhemmista volvoista kysellään jatkuvasti samoja juttuja niin säästäis paljon kaikkien hermoja ja aikaa kun olis ns. tietopaketti tarjolla heti jossain foorumilla. Aikaa se varmasti vie, mutta ite ainaki osallistun talkoisiin antamalla sitä tietoo.

Hyvinhän noita FAQ osioita jo onkin, en tiä onko sitten käyttäjissä vika vai missä kun ei löydä tietoo.Esimerkkinä kun kysytään niitä maksimitehoja yms ja 2-satkun moottoreita. Tiedot löytyy suoraan foorumilta ja jos niitä pitää koko ajan toistaa niin varmasti menee vanhemmilla foorumin käyttäjillä hermot.

Eli, miten ohjataan käyttäjät tiedon ääreen?
V70 TDI

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #317 : 30.11.2014, 09:14:42 »
^ Ihmettelen ääneen  ???

Miksi? Mikä siinä on että tämäkin etsiminen/tekeminen pitäisi Modejen hoitaa?
Vaikka kuinka muut siinä auttaisivatkin.

Kuka tahansa tuon pystyy tekemään, siihen nastoja tarvita, eikä FAQ osioon kirjoittamista/uuden aiheen aloittamista.

Hyvä asia, että tietoa säilötään/kerätään ja saatetaan näkyville, löydettäväksi.

Mua vaan särähtää korvaan, kun Modejen pitäisi "aina kaikki tehdä" ?
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6326
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #318 : 30.11.2014, 09:44:20 »
^ Ihmettelen ääneen  ???

Miksi? Mikä siinä on että tämäkin etsiminen/tekeminen pitäisi Modejen hoitaa?
Vaikka kuinka muut siinä auttaisivatkin.

Kuka tahansa tuon pystyy tekemään, siihen nastoja tarvita, eikä FAQ osioon kirjoittamista/uuden aiheen aloittamista.

Hyvä asia, että tietoa säilötään/kerätään ja saatetaan näkyville, löydettäväksi.

Mua vaan särähtää korvaan, kun Modejen pitäisi "aina kaikki tehdä" ?

Erinomaisen hyvin ajateltu :)

Vaikka modeja onkin melko paljon, niin hommaa riittää siitä huolimatta yllättävän paljon. Modet näkee "valvontalogista", että miten paljon viestejä muokataan, siirretään, poistetaan ym. ja niitä tapahtumia on useita kymmeniä päivässä, joten tuollaisen tietopankin kasaamiseen ei välttämättä riitä enää energiaa.

Muutenkin toivoisin, että foorumin käyttäjistä jotkut innostuisivat enemmissä määrin foorumin ja yhdistyksen asioista, koska se päivä koittaa joskus ihan varmasti, että nykyinen ylläpito, adminit ja hallitus ei ole enää kiinnostunut riittävästi asiastaan, jotta tulevaisuus olisi turvattu.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #319 : 30.11.2014, 11:26:50 »
Vähän silmät ristissä kirjotin tosiaan, eihän se modeille kuulu koota näitä juttuja kun muutakin hommaa varmasti riittää.

Suurin osahan noista FAQ jutuista onkin jonkun muun kuin moden tekemiä, modet sitten vaan laittaa nastan paikalleen.

Enhän mitenkään moittinut moderointia vaan ehdotin FAQ aiheiden lisäämistä jotta vältytään turhilta päällekkäiskyssäreiltä joka taas säästää monen hermoja. Jos vaikka joku kysyy jotain asiaa facen ryhmässä on helppo kaivaa foorumilta linkki ja auttaa sillä tavalla. Näinhän se on kyllä useasti mennytkin.

Kun itse pääsen tuon M46 lootan kimppuun, niin otan taatusti kuvia paljon, jo ihan itseäni varten ja ne ovat sitten kaikkien saatavilla. Jos aika riittää niin teen vaikka raportin koko hommasta.

V70 TDI

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #320 : 30.11.2014, 14:27:51 »
Mä kyllä ihmettelen edelleen samaa kuin sjos  ??? Siis täällä on pitkälti toistakymmentä FAQ-osiota mm. korjaamo- ja viritys-osiossa niin jos joku huomaa että jokin asia olisi tarpeellista löytyä jostain noista FAQ-osiosta niin senhän voi itse kirjoittaa sinne :)
Esimerkiksi TÄSTÄ pääsee voimansiirron FAQ-osioon minne voi kuka tahansa kirjoittaa minkä tahansa voimansiirtoon liittyvän tietopläjäyksen jos uskoo sen olevan tarpeellinen, esim. vaikka M46 tietopläjäyksen :)
Kun mulla ainakaan ei ole mitään kristallipalloa mitä katselemalla huomaisin että mikä on tarpeellista siirtää FAQ-osioon ja mikä ei :D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #321 : 30.11.2014, 18:40:29 »
Minkätahansa ketjun voi siirtää FAQ osioon tai kuka tahansa voi tehdä jostakin ketjusta FAQ referaatin ja laittaa sen FAQ osioon. Tarvittaessa moderaattorit voi siirtää myös valmiita juttuja FAQ osioon. Kätevä tapa ilmoittaa näistä on raportoi ylläpidolle nappula viestiksi piisaa FAQ ainesta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #322 : 30.11.2014, 22:28:18 »
No älkää nyt lynkatko suoralta kädeltä  :(

En mitenkään ole moittinut moderointia vaan antanu vinkkiä. JoonasH sanoi, että on pitkälle toistakymmentä FAQ aihetta. Eikö se ole melko vähän kun ajattelee kuinka montaa eri mallia on vuosien saatossa valmistettu?

Pelkästään yhdestä mallisarjasta sais tehtyä sen toistakymmentä FAQ aihetta. Se, että kenelle homma kuuluu on taas uus aihe. Käyttäjät tän foorumin tekee eikä moderaattorit.

Tässä ketjussa saa tietääkseni sanoo asiansa kuten jo otsikkokin kertoo. Vastauksen jo olenkin saanut, että FAQ aiheen voi tehdä kuka vaan, idea nyt oli vaan niitä pitäs olla enemmän.

Suurimman osan tiedoistani oon hakenu foorumilta selaamalla vanhoja aiheita ja se ei rasita moderaattoreita yhtään, päinvastoin. FAQ osiotkin oon läpi lukenu ja käyttänyt kun on ollu tarve.

Mikä on sitten kriteeri FAQ aiheelle? Välillä kysellää varsin hassuja juttuja esim mikä on ruuvin kanta jossain paikassa. Volvo on siitä kiitollinen vekotin, että harvoin tulee vastaan mitään ihme kokoja ruuveissa. Ainakin vanhemmissä näin.

Loppuun sen verran, että volvotietämykseni rajoittuu pääsääntöisesti 200-sarjaan.
V70 TDI

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5878
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #323 : 30.11.2014, 22:35:37 »
Ei tuo oma vastauskaan henk koht ollut, vaan yleisesti ja nyt tietysti tuli sanottua, kun noin olit kirjoitellut.
Paistaa vaan monesti läpi, että modet pitäisi tehdä sitä ja tätä jne..

Koko sakkihan tämän foorumin tekee.
Ja suotavaa, hyvä olisi kun jokainen tekisi tämän eteen jotain, sitä mitä itse pystyy, kykenee, osaa.

Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5995
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #324 : 01.12.2014, 08:58:31 »
Mulle on kyllä ollut ei-sisäpiiriläisenä epäselvää ketkä saa/voi/kehtaa FAQ:n tehdä. En ole autoalan ammattilainen ja välillä tuntuu täällä olevan sen verran korkea kynnys asioiden sanomiseen noissa korjaamotopiceissa että faq:n koostaminen ei omilla tiedoilla ole tuntunut pätevältä. Toinen sitten on se tekninen puoli että ei ole täysin selvää mihin omat valtuudet käyttäjänä edes riittää mutta tuskin ainakaan topicien yhdistelyyn/siirtelyyn vaan lähinnä uuden kirjoittamiseen. Monta kertaa on kyllä tullut mieleen että taas tätä kysytään ja vastataan, tässä olisi ainekset FAQ:hun.

Edit: ja sitähän ei pidä unohtaa että toistuvaa roskaa korjaamotopiceissa aiheuttaa haun käyttämättömyyden lisäksi se "tähän topiciin ei ole vastattu 60 päivään. Oletko varma ettet halua aloittaa uutta"
« Viimeksi muokattu: 01.12.2014, 09:10:59 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #325 : 01.12.2014, 09:11:59 »
Kuka tahansa käyttäjä voi kirjoittaa tiivistelmän, koonnin mistä tahansa aiheesta FAQ osioon.

Iso osa FAQ materialista on kerättyä muualat ja tehty sinne foorumin aloituksen aikoihin, siksi ne ovat isolta osalta moderaatoreiden tekemiä.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4016
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #326 : 01.12.2014, 12:23:09 »
Hieman aihetta etäältä sivuten, kannattaa käyttää etusivulla olevaa "google"-hakutoimintoa. Löytyy hemmetisti enemmän tietoa kuin foorumin omalla haulla vaikka samaa asiaa hakeekin.

Niin ja ollaan aktiivisia, kaikessa - se on paras apu, toisin kuin se "pitäkää tunkkinne kun ette sitä kuitenkaan lainaa".
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6010
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #327 : 01.12.2014, 12:43:04 »
Hieman aihetta etäältä sivuten, kannattaa käyttää etusivulla olevaa "google"-hakutoimintoa. Löytyy hemmetisti enemmän tietoa kuin foorumin omalla haulla vaikka samaa asiaa hakeekin.

Niin ja ollaan aktiivisia, kaikessa - se on paras apu, toisin kuin se "pitäkää tunkkinne kun ette sitä kuitenkaan lainaa".
"En mä teiltä mitään uskalla kysyä, kun tiedätte niin paljon ja pelkään että pidätte minua tyhmänä!"
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #328 : 01.12.2014, 16:00:55 »
"En mä teiltä mitään uskalla kysyä, kun tiedätte niin paljon ja pelkään että pidätte minua tyhmänä!"
Tämän me jo tiesimmekin.

Poissa WEBERMAN

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • Nothing beat`s the sound of WEBER`s
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #329 : 03.12.2014, 00:47:52 »
Mulle on kyllä ollut ei-sisäpiiriläisenä epäselvää ketkä saa/voi/kehtaa FAQ:n tehdä. En ole autoalan ammattilainen ja välillä tuntuu täällä olevan sen verran korkea kynnys asioiden sanomiseen noissa korjaamotopiceissa että faq:n koostaminen ei omilla tiedoilla ole tuntunut pätevältä. Toinen sitten on se tekninen puoli että ei ole täysin selvää mihin omat valtuudet käyttäjänä edes riittää mutta tuskin ainakaan topicien yhdistelyyn/siirtelyyn vaan lähinnä uuden kirjoittamiseen. Monta kertaa on kyllä tullut mieleen että taas tätä kysytään ja vastataan, tässä olisi ainekset FAQ:hun.

Edit: ja sitähän ei pidä unohtaa että toistuvaa roskaa korjaamotopiceissa aiheuttaa haun käyttämättömyyden lisäksi se "tähän topiciin ei ole vastattu 60 päivään. Oletko varma ettet halua aloittaa uutta"

Nyt en oikein ymmärrä kysymystäsi. Ei täällä mitään sisäpiiriä ole. Tottakai jokainen joka Volvoa laittelee ja ajaa saa kertoa omista kokemuksistaan ilman että tarvisee olla alan "ammattilainen". Ei todellakaan minun kokemuksieni mukaan ketään "dissata" jos vaikka on omakohtaisia kokemuksia tekniikan salaperäisestä käyttäytymisestä. Se on aina ja jokaiselle ammattilaisellekin uusi haaste. Aina jokainen voi oppia uutta toisten kokemuksista ja päinvastoin. Eli ei oikeastaan ole olemassa tyhmiä kysymyksiä tai niihin vastauksia.

Ei moderaattoreilla ole todellakaan aina aikaa siirtää kaikkia avauksia tai ketjuja oikealle osiolle heti. Parhaansa kuitenkin he tekevät, eikä minulla ole ihmeempää moittimisen aihetta palstan ylläpidosta . Jos olisi niin taatusti se tulisi esiin.;)
Viritys katsotaan onnistuneeksi kun teho ei alene 50% enempää.

 

Proturbo  Autodiagnoosi