Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: M.M.A - 20.04.2019, 12:38:21

Otsikko: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 20.04.2019, 12:38:21
Laitetaas tää omakin kehonsiirrin tänne.

(https://i.ibb.co/xDQ8KSk/IMG-20190419-223419.jpg) (https://ibb.co/xDQ8KSk)

(https://i.ibb.co/ggGhbJy/IMG-20190419-190726.jpg) (https://ibb.co/ggGhbJy)

Tuollainen tuli 7/17. 2004 2.5T Geartronic 153tkm ajettu silloin, 168tkm ajettu nyt ja olen toinen omistaja.

Ulkopuoli:
- ajovalopesurit/pyyhkijät poistettu ja peitepalat tilalla
- 17" Ixion replicat+225/45/17
- koukkumies oikoi parkkipaikkalommot
- Walonia ghost 1 ledbar kilven alla
- maalipinta myllytetty

Audio:
- HU-803
- DLS 1"/Hertz 6.5" erillissarjat edessä
- Pioneer 6.5" 2-tie kojelaudassa
- Alpine 8" 3-tiet takana
- Volvon PA-200 vahvistin

Sisustassa pikkujuttuja, ahtopainemittari on ja etuovien kahvat sekä lattiakonsolin luukku teipattu mustalla kuluman vuoksi. Samasta syystä koko lattiakonsoli on maalattu. Sisävalot on kaikki ledeillä. Radion viereen hommasin orkkis mukitelineen.

Moottorissa ohjelmointi 182kW/385Nm. Palautettu vakioksi 2.8.23.

Lootasta on vaihtunut öljyt kolmesti, viimeksi -22 kesällä, jotta pysyy kunnossa. Lisäksi jarrupannan servon kansi ja solenoidit on käyty läpi.

Alustassa on mennyt uusiksi alatukivarret uretaanipuslilla, vasen pyöränlaakeri, oikea alapallo, kaikki jarruosat satuloita lukuunottamatta ja kaikki iskarit, ylätuet ja kääntölaakerit. Löytyy myös -35 mm jouset.

Varustetaso olisi kiva tietää. Momentumina tätä myytiin mutta eikös nuo nimet tullu vasta faceliftiin? Tämänvuotisia myydään kyllä usein kinetic, momentum tai summum tasoilla, sekaan vielä business paketit. Tästä ei löydy esim. sadetunnistinta, napista koria vasten taittuvia peilejä, xenoneita...mutta löytyy esim. musta täysnahkasisusta(ei sähkösäätöä)alumiinilistat ovissa ja hanskalokeron kannessa, DSTC ajonvakautus, kynnyslistat kromatuin volvo tekstein, sisäilman laatujärjestelmä, varashälytin, nahkaratti ja kepin nuppi, autom. tummeneva taustapeili...missään auton papereissa eikä kilvissä tai tarroissa ei mainita varustetasosta mitään.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: Viizkasi - 20.04.2019, 14:07:27
Softausta voin lämpimästi suositella. Tuo oma 2.5T ohjelmoitu Lisäätehoa.fi nimisessä puljussa. Osaava kaveri kyllä täällä Tampereen seudulla. 260hp/440nm taisi luvata siihen silloin. Mukavan pienillä kilsoilla myös tuokin. Hieno peli  :)

Edit. Missäs paikassa nuo parkkipaikkaklommot kävit hoitamassa?
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 20.04.2019, 15:32:59
Edit. Missäs paikassa nuo parkkipaikkaklommot kävit hoitamassa?

Tää kaveri:

https://ls24.fi/raumalainen/kolhukorjaaja-on-kuin-autojen-kosmetologi
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 24.04.2019, 14:53:14
Nyppäsinpä ajankuluksi ton hd tcv:n irti ja katsoin mitä se on syönyt kun on reilun vuoden ollut käytössä. No ei mitää ihmeellistä mut ennen avausta puhaltelin siihen ihan omin keuhkoin ni se vuotaa.

Kolmoseen tulee ahtopaine ja kakkosesta menee hukkiksen kellolle ja näistä ilma kulkeekin läpi. Kun tulppaa sormella jommankumman ja puhaltaa toiseen ni ykkösestä tulee ilmaa.

(https://i.ibb.co/0c8sr64/IMG-20190424-142434.jpg) (https://ibb.co/0c8sr64)

No orkkis pierburg oli tallella eikä falskaa samoin ni sai mennä takasin. Testirundia en oo vielä tehny.

Ahdot on noussu helposti 0,5 ja rajummin poljettaessa 0,55 - 0,6 autogaugen mittarilla. Ja ahdot pysyy eikä ala laskemaan ennenkuin kaasua höllää. Eli toimii muuten kyllä. En tiedä sitten minkä kokoluokan vuodoista ahdot alkaa kärsiä, aika pieni ohivuoto kuitenki.

Täältä luin et max ahdot on 0,75 ja ulkomaiset foorumit sanoo että 0,55(tän lukeman löysin myös jonku ulkomaisen softaajan taulukosta) ni kai ne tässä mun vehkeessä on ihan tarpeeks kohillaan. En oo lähteny kiristelee tankoa vielä, voishan sitäki ihmetellä joku päivä.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 26.04.2019, 18:16:18
Parin päivän ajelut nyt takana ja ero on selvä. Orkkis tcv:llä paineet nousee ylemmäs ja vähemmällä kaasunpolkemisella. Parhaiten huomaa kun ajaa nelosella tai vitosella niin aika pienelläkin vedätyksellä paineet nousee 0,6 hujakoille. Auto on maantienopeuksissa ja ohituksissa nyt selvästi pirteämpi. Ostin hd:n joskus nopeamman reagoinnin toivossa :D mut ei ollu sillon mittaria ja oli talvi niin eipä tän kulkupuolta tullu sillon koeteltua.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 26.04.2019, 19:35:29
Joku päivä käydään auton kimppuun näillä. Pesuria, vaahdotinta ja isompia kanistereita en sentään pöydälle viitsinyt nostaa 8) Uutena asiana mukaan tulee nyt kiillotus. Koneeksi hommasin Motonetista edullisen ensikoneen ja ilahduin kun käyttöohjeessa luki koneen tiedoissa DAS6 V2 että ei se ihan paska ookaan ;D

(https://i.ibb.co/7WPkm17/IMG-20190426-192709.jpg) (https://ibb.co/7WPkm17)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 04.05.2019, 11:16:10
Muut vietti vappua, minä jauhoin maalipintaa 11h 2-steppinä. Pinnasta tuli ihan siedettävä jo ja häivytti hyvin isompia virheitä pinnasta. Mutta kova lakka on ja siihen että saa naarmut kunnolla pois(niitä jäi ihan lakkapintaan vielä) tarvitaan rotarykone. Eli uusintaottelu vielä tiedossa joskus.

(https://i.ibb.co/MBgzh3z/IMG-20190501-123827.jpg) (https://ibb.co/MBgzh3z)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 27.05.2019, 18:37:15
Jotain pientä vain tapahtunut. Kromia Volvon sisustaan :) AG:n smoke ahtomittari lensi mäkeen ja tilalle tuli nestevaimennettu mittari. Paikkakin on sopiva kun ilmakin kulkee minne pitääkin.

(https://i.ibb.co/Lrgp0b9/IMG-20190506-144810.jpg) (https://ibb.co/Lrgp0b9)

Lisäksi odottelen delphiä kiinanmaalta. Suurin taistelu on varmaan saada se läppäriin. Sen pitäisi toimia kyllä win kympillä, sitten ei tarvitsisi asennella xp tai 7 takas.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 13.07.2019, 12:46:10
Kilometrejä tulee hitaasti mutta varmasti, 170tkm tuli täyteen. Huollosta tulee vuosi joten piti käydä shoppailemassa.

(https://i.ibb.co/KmyfqSg/IMG-20190713-121627.jpg) (https://ibb.co/KmyfqSg)

upload image (https://imgbb.com/upload)

Mukaan tarttui kaikki suodattimet ja moottoriöljyt, tulpan tiiviste sekä RVS laatikkoon. Helix Ultra ei ihan sitä the öljyä tähän ole kun ei täytä ACEA A1 mutta A3 löytyy ja sekin kelpaa. Lisäksi tällä ei tule sitä vaahtoamisilmiötä mun pätkäajossa talvisin kuten Castrolilla kävi.

RVS on uusi tuttavuus mulle. Loota toimii oikein ja vaihtaa hyvin mutta se kuuluisa 2 -> 3 vaihto ei ole niin pehmeä kuin muut. Ei kyllä nykäisekään mutta tuntuu tietyillä kierroksilla. Jos tää ei auta ni tuomitsen ominaisuudeksi kuten muutkin ovat tehneet. Tämähän tuntuu olevan näissä pikemminkin sääntö kuin poikkeus. On kuitenkin jo servon kansi vaihdettu, solenoidit availtu ja puhdistettu, öljyt on uudet ja sopeutuskin on tehty kertaalleen.

Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 15.07.2019, 09:24:17
Tuli tuo huolto duunailtua ja varsinkin polttoaineensuodatin olikin jo hyvä vaihtaa. Oli alkuperäinen. Ei ole kauheasti joutunut tuolla auton alla olemaan ja ihmettelin kun suodatttimen liittimet oli vuorattu maalarinteipillä ja kova kerros teipin päällä...pohja on joskus massattu ja oli kyllä kauttaaltaan hyvän näköinen.

Lisäksi koko ajan välillä pimeänä ollut kuskin oven kaiutin tuli selviteltyä. Murtuneita johtoja ei löytynyt mutta oven liittimen herkistely auttoi. Ei ole enää mykistynyt.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 22.07.2019, 21:21:52
Kuvia välillä. Kehtaa ku just pesty ja qd päällä.


(https://i.ibb.co/jV0QdHt/IMG-20190722-211433.jpg) (https://ibb.co/jV0QdHt)

(https://i.ibb.co/YbXwMBH/IMG-20190722-211322.jpg) (https://ibb.co/YbXwMBH)

(https://i.ibb.co/qrYq3nD/IMG-20190722-211300.jpg) (https://ibb.co/qrYq3nD)

(https://i.ibb.co/H4C4dq6/IMG-20190722-211525.jpg) (https://ibb.co/H4C4dq6)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 21.10.2019, 18:39:39
Volvo käy ja liikkuu ilman ongelmia. Mutta ekoilla nollakeleillä akku varoitteli voimattomuuttaan. Älylaturia kehiin mutta ei voimaantunut joten en tätä talvea enää yritä sillä mennä. Akku oli alkuperäinen, tarkistuspäivä 16.1.2004. Laitoin tilalle Hankookin akun joka tuskin kestää liki 16 vuotta.

Airmmin tuossa alkoi käydä hermoille nahkapenkkien kitinä aina kun autoon istuu ja penkissä heiluu. Laitoin kangasteippiä sen muovipaneelin reunaan joka on penkin istuinosan sivussa ja kyllä on luksusta nyt. Ei kitise.

Talvirenkaat pitää laittaa viikonloppuna ja sitten saa alkaa miettiä katsastusta.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 23.01.2020, 18:30:21
Leimalta taas läpi huomautuksitta :)

Autoon on tullut vain kilsoja, vaikkakin vähän, lukuunottamatta jonkun selkärangattoman sankarin takaoveen lyömää lommoa. Sen verran iso ja ovella selvästi tehty että varmasti on huomattu, sitten on paettu >:( Onneksi takaoven sisällä on tilaa, ovipahvi pois ja harrastin vähän diy pdr:ää. Eri kokoisten meisselien kädensijoilla sain hävitettyä lommon lähes huomaamattomiin. Käytän ehkä vielä koukkumiehellä viimeisteltävänä keväämmällä. Ärsyttäviä juttuja tuommoiset.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 18.04.2020, 21:52:01
Vähän alapallojumppaa Volvon kanssa. Ois pitäny uskoo mitä luki ja hakea orkkispallo tai laittaa edes tarvike pakastimeen. Vitutuksen siinä nysväämisessä sai. Lopulta rälläkkä käteen ja lamellilla booreista materiaalia pois. Meni perkele.

Onneksi joku onnistui vaivatta, poistin S60 ja 2.5T merkit takaluukusta. Tuli aika hyvännäköinen perse noin vähällä.

Vielä odotellaan hälyn sireeniä ja siihen uutta akkua, tulee varmaan ensi viikolla. Katsotaan minkälainen käytetty on kun avaan sen.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: Juhizz - 18.04.2020, 22:15:57
Miten alapallo oireili? Kolkotti ajaessa?
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 18.04.2020, 22:50:25
Miten alapallo oireili? Kolkotti ajaessa?

Joo. Montuissa ja hidasteissa kuuli hyvin. Syykin selvisi kun sain vanhan pois, suojakumi oli rikki juuresta, ei sitä nähnyt nivelen ollessa paikallaan. Oli aika väljä jo, lonksu ihan sormivoimilla kun sain käteen sen.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: Juhizz - 19.04.2020, 00:18:29
Okei. Taitaa se omastakin olla se sitten sökö.. Kun muistelinkin että kuskinpuoleisesta taisi olla kumi vähän halki.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 03.05.2020, 15:36:34
Vappuaattona tuli auto myllyteltyä. Yks pakollinen kuva josta ei nyt näe sen kummemmin työn jälkeä. Oli muka kiire :)

(https://i.ibb.co/Rb2QPR9/IMG-20200503-151246.jpg) (https://ibb.co/Rb2QPR9)

Lisäksi viikonlopun aikana vaihdoin hälyttimen sireenin. Purkuosa tuli Liettuasta jonka totesin avattuani moitteettomaksi. Laitoin varuiksi uuden vähän isomman akkupaketin joka tuli briteistä sopivasti vapuksi. Testattu, toimii ja vikailmoitus on poissa. Avasin vanhan sireenin ja siitä ei enää kalua saanut. Akku oli vuotanut, johdot poikki ja piirilevy kärventynyt.

"Uusi" sireeni avattuna ja uudella akulla:

(https://i.ibb.co/wR4B5rn/IMG-20200503-151113.jpg) (https://ibb.co/wR4B5rn)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 07.07.2020, 17:48:43
Täältä ei paljoa uutta. Öljyt, suodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettu. Kaikki nestetasot tarkastettu.

Alatukivarsien uretaanipuslat voideltu, niistä lähtevä narina oli melkoinen.

Takaluukun kaasujouset vaihdettu, vanhat Mapcot ei kestänyt edes kolmea vuotta. Uudet, Stabilot on paljon jäykemmät mitä Mapcot uutena. Nyt uskaltaa päästää luukun vapaasti ylös, Mapcoilla ei voinut.

Lootaan kovasti haluaisin ajaa sopeutusajon itse koska edellisen jälkeen on solenoidit käytetty irti ja öljyt ovat vaihtuneet uusiin. Siinä mitään vikaa ole mutta kuitenkin. Se kylläkin kaatui toistaiseksi siihen että Delphillä sitä ei saa aktivoitua ja Vida vittuilee mistä kirjoitinkin korjaamo ja yleistekniikkaosioon.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 22.07.2020, 12:57:03
Loman lopuksi päätin vielä hankkiutua eroon vinkuvista takajarrupaloista. Tuli ostettua joskus halvat ku hyllyssä oli. Kaks vuotta sitä jakso kuunnella :D Ei auttanut puhdistukset, jarrurasvat tai paloissa kiinni olevat kitinälevyt. Halvoissa on vaan ne materiaalit semmosia. Eli halvat pois ja paremmat tilalle niin nyt on pysynyt vinkunat poissa.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 10.09.2020, 22:23:34
Eipä uudet palat ja vanhat levyt oikein sopinu yhteen. Epätasaisesti kuluneet vanhat takalevyt ni suorilla uusilla paloilla tuli vain ruosteraitaa. Takapää jarruttaa niin vähän et ehti jo syöpyä. Ja toinen levy oli hieman kierokin. Katselin samalla et etulevyt on aika paljon ohentuneet ni laitoin kaikki jarruhilut uusiksi.

Etujarrupalat ja käsijarrukengät bremboa, takajarrupalat ja käsijarrukenkien jouset boschia. Jarrulevyiksi valikoitui rotingerin graphite line. Vähän eri merkkejä testiin. Ensituntumalta hyvän tuntuinen setti.

Aeromotorsille pisteet, toimitus alle viikko vaikka viikonloppu välissä ja kaikki tilatut tuotteet oikein.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 18.09.2020, 19:56:09
Vdashin kautta ohjelmoitu, 154kW/320Nm -> 182kW/385Nm. Tapahtuu, sen kertoo ahtopainemittari sekä oma hanuri.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 31.10.2020, 14:34:03
Halogeenipitkät ei tässä juuri vakuuta(eikä kyllä lyhkäsetkään) niin tuli väsäiltyä pieni ledbar kilven alle. Oli bolt on suoraan puskuriin ja ritilä on niin syvällä et tän sai ihan kilven tasalle. Ilmakin mahtuu vielä kulkemaan.

Ohjaus volvon omalla katkaisijalla ja kytkentä releellä tän saitin ohjeitten mukaan. Rele ja maadoitus sinne minne volvon ohje näyttää. Meni kuin strömsöössä. Eikä edes tärise ajossa kun tuon kokoisen saa tukevasti ilman lisätukia.

Vähän olin skeptinen ja tämä oli puoliksi kokeilu mutta on kyllä melkoinen tuikku noin pieneksi eikä sijoituspaikkakaan pilannut koko hommaa. Isompaa en edes miettinyt koska halusin sen kilven alle peittämättä kuitenkaan koko aukkoa. Myöskään kilven päälle en halunnut sitä rumasti esille vaikkakin olisi siinä parempi.
Paskaa se toki kerää tuolla mut eipä mulla ole valojenpesuriakaan enää ni samalla sen pyyhkii kun muutkin valot.

Tuikku on Walonia Ghost 1. Sai niin halvalla tarjouksesta et en keksiny syytä olla ostamatta :)
(https://i.ibb.co/g97WRwr/IMG-20201031-141642.jpg) (https://ibb.co/g97WRwr)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 01.01.2021, 21:44:35
Kohti katsastusta ja kevättä. Leimalle ei PITÄISI olla mitään ihmeellistä.

Nurkkiin on hommattuna -35mm Vogtlandin jouset. Edellisessä autossa oli saman merkin alustasarja ja tykkäsin.

Täytyy vielä hommata kaikki iskarit, ylätuet ja kääntölaakerit. Taitaa olla orkkista kaikki kun katsoo niitten kuntoa, paitsi ylätuet eteen on vaihdettu, tosin yli kolme vuotta sitten.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 28.01.2021, 18:29:08
Jahas. Katsastussetä oli sitä mieltä että annetaanpa 1kk ajoaikaa. Syy on raigetangon sisäpää kuskin puolelta.

Hammastanko on huoltokirjan mukaan vaihdettu hieman yli 140 tkm kohdalla ja nyt taulussa 183tkm joten sormet ristiin ettei siitä ole kyse. Tehostinöljyt ainakin ovat pysyneet säiliössä.

Vien pajalle niin saa samantien kulmat kohdilleen, ei houkuta tuolla kylmässä maata tallin lattialla  ::)

Loput alustan osat laitoin tilaukseen. TRW iskareita koko kierros, Sachsin ylätuet ja kääntölaakerit eteen, taakse SKF ylätuet. Menee alle kelien lämmetessä ja saa taas suunnata kulmat  :buck2:
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: Maxxxed - 28.01.2021, 19:26:26

Lisäksi viikonlopun aikana vaihdoin hälyttimen sireenin. Purkuosa tuli Liettuasta jonka totesin avattuani moitteettomaksi. Laitoin varuiksi uuden vähän isomman akkupaketin joka tuli briteistä sopivasti vapuksi. Testattu, toimii ja vikailmoitus on poissa. Avasin vanhan sireenin ja siitä ei enää kalua saanut. Akku oli vuotanut, johdot poikki ja piirilevy kärventynyt.

"Uusi" sireeni avattuna ja uudella akulla:

(https://i.ibb.co/wR4B5rn/IMG-20200503-151113.jpg) (https://ibb.co/wR4B5rn)


Onko milline operaatio tuo sireenin vaihto /korjaus.

Itellä herjaa joka lukossa käytön jälkeen hälytinjärjestelmää ärrässä. Aikomus keväällä kattoa kuntoon.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 28.01.2021, 20:10:27

Onko milline operaatio tuo sireenin vaihto /korjaus.

Itellä herjaa joka lukossa käytön jälkeen hälytinjärjestelmää ärrässä. Aikomus keväällä kattoa kuntoon.

Vaihto on helppo. Hantinpuolen sisälokari pois niin sireeni näkyy. Sireeni on kiinni yhdellä pultilla jossa ei ole kantaa, vain sellainen puolipallo. Vedin siihen dremelillä uran niin sai lyötyä auki. Korvasin tavallisella pultilla sen kasatessa, ei sitä sieltä kukaan pois kaiva kun alkaa huutaa.

Youtubessa on FCP Euron video vaihtotyöstä. Orkkis korjaussarja kustantaa vajaa kolme hunttia muistaakseni.

Myös pelkkä akun vaihto on helppo. Ebaysta löytyy akkuja ja sireeni aukeaa nätisti terävällä veitsellä kun viiltelee saumaa pikkuhiljaa auki, sitten vaan akun johtojen kolvaus ja akku kiinni tarvittaessa vaikka kuumaliimalla. Liimalla sireeni kasaan. Tässä vaan on se että avatessa vasta näkee onko piirilevy mennyttä.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: Maxxxed - 28.01.2021, 20:31:46
Vaihto on helppo. Hantinpuolen sisälokari pois niin sireeni näkyy. Sireeni on kiinni yhdellä pultilla jossa ei ole kantaa, vain sellainen puolipallo. Vedin siihen dremelillä uran niin sai lyötyä auki. Korvasin tavallisella pultilla sen kasatessa, ei sitä sieltä kukaan pois kaiva kun alkaa huutaa.

Youtubessa on FCP Euron video vaihtotyöstä. Orkkis korjaussarja kustantaa vajaa kolme hunttia muistaakseni.

Myös pelkkä akun vaihto on helppo. Ebaysta löytyy akkuja ja sireeni aukeaa nätisti terävällä veitsellä kun viiltelee saumaa pikkuhiljaa auki, sitten vaan akun johtojen kolvaus ja akku kiinni tarvittaessa vaikka kuumaliimalla. Liimalla sireeni kasaan. Tässä vaan on se että avatessa vasta näkee onko piirilevy mennyttä.

Okei. Kiitos  :)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 04.02.2021, 19:03:37
Jahas. Katsastussetä oli sitä mieltä että annetaanpa 1kk ajoaikaa. Syy on raigetangon sisäpää kuskin puolelta.

Hammastanko on huoltokirjan mukaan vaihdettu hieman yli 140 tkm kohdalla ja nyt taulussa 183tkm joten sormet ristiin ettei siitä ole kyse. Tehostinöljyt ainakin ovat pysyneet säiliössä.

Vien pajalle niin saa samantien kulmat kohdilleen, ei houkuta tuolla kylmässä maata tallin lattialla  ::)

Loput alustan osat laitoin tilaukseen. TRW iskareita koko kierros, Sachsin ylätuet ja kääntölaakerit eteen, taakse SKF ylätuet. Menee alle kelien lämmetessä ja saa taas suunnata kulmat  :buck2:

Nyt kelpasi leimasedälle. Yhden hävinneen sivuäänen perusteella oli siellä sisäpäässä välys ollut jo jonkin aikaa. Hammastanko oli ok sekä tiivis.

Alustan osatkin odottelevat jo hyllyssä. Jälleen pisteet Aeromotorsille, kaikki meni niin kuin pitääkin.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 03.04.2021, 20:33:45
Etuiskarit vuosivat jo näkyvästi joten oli aika päivittää alustan osia. Ihmettelen miten leimasetä ei pari kk sitten sanonu mitään kun tolpat oli kosteat selvästi. Perän korkeutta olen myös aina ihmetellyt kun se on ollut selvästi ylempänä kun muissa kuuskymppisissä mut takana olikin korkeapaineiskarit, varaosanumeron perusteella google kertoi että ovat sachs nivot. Ja jouset liene jotkin järeämmät. Liekö ollut asuntovaunuveturi, mene ja tiedä.

Tilalle joka kulmaan meni TRW orkkista vastaavat kaksiputkiset kaasuiskarit ja Vogtlandin -35mm madallusjouset. Ensituntumalta hyvän tuntuinen setti. Ei ole pintakova eikä pompota ja on sopivan jämäkkä. Kaikki ylätuet ja kääntölaakerit on sachsia.

Kuva hieman valehtelee, perä laski vielä kun ajelin hetken ja nyt ehkä vähän keulii. Ei kyllä viitsisi laikata etusista kierrosta pois kun ne tolpat sai kasattua nyt jo ilman jousipuristimia. Katsotaan miten asettuu. Ens viikolla pitää kulmat vielä säädättää.

Vetokoukun ehkä poistan koska siitä on se lukkomekanismi ruostunut olemattomiin eikä oikein uutta tunnu löytyvän mistään. Lisäksi se napsahti jo yhteen korokkeeseen kun perä tuli alas.

(https://i.ibb.co/n6YPLSM/IMG-20210403-192321.jpg) (https://ibb.co/n6YPLSM)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 03.04.2021, 22:21:52
Tuollaiset oli takaiskarit.

(https://i.ibb.co/5Msg8nh/IMG-20210403-222040.jpg) (https://ibb.co/5Msg8nh)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 04.04.2021, 22:06:10
Koska mihinkään ei oikein tähän maailmanaikaan kehtaa mennä niin vapailla on pelkkää aikaa joten tuumasta toimeen. Vetokoukku sai lähteä. Työohjeena oli volvon oma vetokoukun asennusohje jonka saa netistä.

Takapöntön kannatinrauta oli sen näköinen että pitää koittaa metsästää uusi. Tietäis vaan mistä, selailin aikani enkä löytänyt mistään nettikaupoista ainakaan vielä.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: Dmies - 04.04.2021, 23:07:32
Takapöntön kannatinrauta oli sen näköinen että pitää koittaa metsästää uusi. Tietäis vaan mistä, selailin aikani enkä löytänyt mistään nettikaupoista ainakaan vielä.
Kävisikö esimerkiksi tuo putken korjaukseen https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/140968/581710?ajoneuvo=965 S60 Takapöntön kannatinkoukku jos ø70mm putki (korjausosa)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 04.04.2021, 23:25:22
Siellä on tuollainen.

(https://i.ibb.co/5Tx1HyL/IMG-20210404-232209.jpg) (https://ibb.co/5Tx1HyL)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 17.04.2021, 19:00:53
Otin tuon takapöntön kannakkeen lähempään tarkasteluun. Sen verran vahvaa lattarautaa et rauta ruuvipenkkiin ja teräsharjapää porakoneeseen. Aikansa vingutteli menemään, pohjamaali ja pintamaali ni ihan hyvä siitä tuli.

Tänään auto saatettu kesäkuntoon. Pesua, pinnanpuhdistusta ja myllyä muutamaan kohtaan. Pääosin oli vielä hyvässä kiillossa viime kevään myllytyksestä. Lopuksi kovavahaa ja muovikiiloketta pintaan.

Hyvin on myös asento asettunut kohdilleen Vogtlandin jousilla.

(https://i.ibb.co/R3KTy4T/IMG-20210417-183858.jpg) (https://ibb.co/R3KTy4T)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 02.05.2021, 19:07:40
Nyt löyty hyvä verrokkikuva. Ihan ok muutos noinkin pienellä madalluksella. Renkaitten ulkohalkaisija on sama, ylemmässä 205/55-16, alemmassa 225/45-17.

(https://i.ibb.co/Xbn7qB5/IMG-20210502-190242.jpg) (https://ibb.co/Xbn7qB5)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: 740_Arkku - 02.05.2021, 20:58:43
Hieno.  Ihan kuin olisi eri autoista nuo kuvat. 
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 23.06.2021, 14:01:47
Vähän kesti kun en saanut aikaiseksi mut nyt jouset otteessa. Maahantuojan todistus tiskiin, inssi kävi pihalla mittaamassa etäisyydet ja tuli merkintä rekisteriotteeseen. Ei vaivautunut ottamaan edes nosturille tai ajamaan vähän pihalla.

Sen perusteella mitä itse mittasin ennen madallusta, on edessä madallus vain 15mm ja takana luvattu 35mm. Etupään pieni madallus johtuu siitä että vanhat jouset oli jo niin väsyneet. Auto näytti etupäästään normaalia matalammalta jo ennen jousien vaihtoa.

Seuraavaksi huoltosettiä kasaan. Vaihtoon menee moottoriöljyt, jarrunesteet ja kaikki suodattimet paitsi bensansuodin. Muissa kohteissa on vielä kilsoja/vuosia jäljellä ja riittää tasojen tarkastus. Ilmastointihuolto jossain vaiheessa olisi jo tarpeen. Jakopäätä miettinyt että vaihdanko vai ajanko vielä vuoden. Neljä vuotta tulee täyteen mut ajettu vasta 34tkm.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 29.06.2021, 19:48:15
Ehtii sitä pestäkin välillä.

(https://i.ibb.co/LNHC5pD/IMG-20210629-194222.jpg) (https://ibb.co/LNHC5pD)
(https://i.ibb.co/HdpSBnP/IMG-20210629-194109.jpg) (https://ibb.co/HdpSBnP)
(https://i.ibb.co/F4YF79Z/IMG-20210629-192850.jpg) (https://ibb.co/F4YF79Z)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 10.07.2021, 21:48:27
Tuli väännettyä huolto tänään. Kiva möyriä auton ja konepellin alla kun varjolämpötila yli 30. No, hikeä se vaan on ja tämä on jo lomanaloitus perinne.

Öljyiksi meni tällä kertaa Valvolinen SynPowerit ja öljy, raitisilma sekä ilmansuodatin Mann-Filteriä. Jarrunesteet vaihtui TRW:n litkuiksi.

Öljyä tuli ulos se mitä on laitettu, vuoden/10000km aikana olen yleensä lorauttanut sen pari desiä koneeseen mitä kuudesta litrasta jää jemmaan. Muutkin öljy ja nestetasot oli kohdillaan. Kranttu auto kun ei se syö kun ysikasia.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 14.07.2021, 23:10:50
Tuli käytyä eilen ilmastointihuollossa koska en neljän vuoden omistuksen aikana ole käynyt eikä yhtään aiempaa merkintää moisesta ole. Toiminut se on kyllä hyvin. 645g siellä oli vielä eli 355g oli hävinnyt.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 19.07.2021, 17:52:53
Turbo alapuolelta märkä. Ahtaa hyvin, ahdin ei ole sisältä öljyssä ja putkissa on sellainen limainen sisäpinta mikä lienee normaalia, jonkun verran varmaan sinne huohottaa. Auto ei myöskään pölläyttele sinistä. Taitaa öljynpaluu vuotaa, siitä märkä alue alkaa.

Kiristin ensihätään öljynpaluun torxit ja imuputken klemmarin koska olivat löysässä sekä kuivasin paikat. Pitänee varautua hommaamaan vähintään tiivisteet, kiristys käy vain ensiavusta.

Kiristin myös coolerilta kaasuläpälle tulevan ahtoputken klemmaria koska senkin putken alapinta kostea. Se isompi klemmari imusarjan alla kyseessä. Käytin putkea irti aikanaan että sai tilaa kun kaivoin laatikon solenoidit esiin, sen jälkeen kostunut. En keksi muutakaan mistä hikoilisi niin että menisi putken alapinnalle.

Jakopää myös kostea. Sain nyt vastauksen kun aiemmin pähkäilin tehdäänkö jakopääremppa nyt vai vuoden päästä :buck2: Mitä alemmas jakopäätä katseli ni sitä kosteampaa. Toki vähän oli roiskunut ylöspäinkin hihnan mukana.

Jakopääremppaan varasin ajan, turboa ihmettelen itse. Tiivisteiden vaihto vaikuttaa aika simppeliltä.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 21.07.2021, 21:12:47
(https://i.ibb.co/vVBV6r4/IMG-20210721-205023.jpg) (https://ibb.co/vVBV6r4)
Tuo oli lähtökohta. Tuon jälkeen kuivasin paikat ja kiristin liitoksia. Ihmettelin miten se ajaa öljyn joka paikkaan mutta pohjapanssarissa on turbon alapuolella ilmanohjain joka ohjaa ajoviiman suoraan ylös turboa päin.

Tänään hain volvolta uudet tiivisteet paluuputken molempiin päihin ja ikh:lta kupariprikat alemman jäähdytysnesteputken banjopulttiin, prikka on 12x16x1,5mm ja tarve 2kpl.

Nestelinjan irroittamalla saa lisää tilaa touhuta tuon öljyn paluuputken kanssa, tosin joutuu syyläristä laskemaan nesteet ulos. Tuossa etuvedossa on hyvin tilaa tehdä, tarvitaan iso räikkä ja 17mm hylsy banjopulttiin, pieni räikkä ja lyhyt jatko sekä T30 torx paluuputken laipan löysäämiseen ja 10mm hylsy putkien välituen poistoon. Alapää irtoaa nostamalla.

Uusi alatiiviste vaatii kärsivällisyyttä vaikka sen liukastaa mutta kyllä se sinne muljahtaa. Kuvassa paikallaan.
(https://i.ibb.co/zSFGWD8/IMG-20210721-210814.jpg) (https://ibb.co/zSFGWD8)

Laitoin nyt uutta jäähdytysnestettä sen mitä ulos tuli ja jakopäärempassa laittavat taas niin sitten nekin on käytännössä vaihdettu kokonaan.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 03.08.2021, 16:01:00
Sain huollosta väliaikatietoa. Kumpikin nokkapyörä vuotaa :buck2: Noh, nyt sinne tulee sitten kaikki uutta. Tietää mihin lomarahat ja veronpalautukset menee :buck2: Kyllä sitä osasi tosin odottaa koska 200tkm lähestyy ja välystä oli jo pari kolme milliä hihna paikallaan.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 04.08.2021, 21:54:12
Auto kotiutettu, uutta tuli:

- jakohihnasarja
- vesipumppu
- moniurahihna
- moniurahihnan kiristin
- molemmat VVT:t
- nokka-akseleiden stefat
- jäähdytysnesteet

Taas mennään, 1330€ köyhempänä. Loppujen lopuksi aika kohtuullinen loppusumma.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 27.08.2021, 20:33:23
Kuskin puolella edessä alkoi napsumaan kuuluvasti. Napapultti nro. ties kuinka mones vaihdettu. Pitääkin hakea lisää jemmaan jossain vaiheessa.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 01.02.2022, 21:37:36
Tovi on vierähtänyt ja bensa on kallista mutta nyt on hyvä kehua että tuore leima paperissa.

Ainoa huomautus toisen sumuvalon suuntauksesta liian ylös. Siitä ei sanottu mitään et hantin ajovaloumpiossa on pisaroita sisäpinnalla. Liekö leimasetä sitten armollinen koska sopivasti lähivalon kohdalla ei ollut, pitkän ja vilkun kohdalla kyllä.

Sumarit taidan vaihtaa uusiin keväämmällä kun ovat muutenkin kuluneet ihan sameaksi ja toisen umpiosta on korvake murtunut joten pääsee heilumaan. Aika vähän niillä on käyttöä niin taidan kelpuuttaa ihan TYCit sinne. Suurempi ilo lienee esteettinen kun saa kirkasta lasia tilalle.

Ajovalolle en tiedä teenkö mitään. Aina se on tuollainen ollut mun omistuksen aikana. Paremmilla keleillä kosteus häipyy ja pysyy poissa eikä sinne pestessäkään mene mitään.

Muuten mennäänkin perus maalipinnan siistimisellä keväällä ja syksyllä jo katsoin et liekö pääsee kesärengaskaupoille tänä vuonna.

Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: Juhizz - 02.02.2022, 11:21:59
Vinkkinä vaan että kannattaa katsella noita sumareita myös vaikka varaosahaku.fi . Omaan löysin sieltä taannoin hyväkuntoisen orkkiksen ja hintaa oli vain 20€.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 03.04.2022, 23:24:24
Auto on jonkun aikaa ilmoitellut huollon tarpeesta joten aikaistin sen kevääseen, yleensä tehty kesällä. Mukavampi se näissä lämmöissä on. Tällä kertaa vaihtui vain öljyt, suodatin ja sisäilmansuodatin. Muut neste ja öljytasot oli kuten pitääkin ja muissa vaihdettavissa aikaa ja kilometrejä jäljellä. Lisäksi rasvaa saranoihin ja rengaspaineet kohdilleen sekä talven kurat pois sisältä.

Rengashommat saa odottaa pääsiäiseen, samalla käyttää jarrut auki, putsausta ja uudet jarrurasvat liikkuviin.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 06.07.2022, 18:40:20
Renkaidenvaihto oli ja meni ja jarrut sai täyden puhdistuksen sekä uudet jarrurasvat. Jo ne olikin koskematta puolitoista vuotta ja vinkuivatkin jo välillä. Nyt on hiljaista.

Auto sai myös uudet sumarit, Aeromotors tarjosi TYCejä vajaaseen neljäänkymppiin kpl. Purkaamoilla oli niin huonon näköisiä ja maksoivat silti saman tai enemmän. Olkoon orkkiksia mutta sinne jäi.

Ahtopainemittarin vaihdoin teollisuusmittarista orkkishenkisempään mustaan johon sai myös valaistuksen samansävyiseksi. Mittari on JOMin valikoimasta ja paikka löytyi mittariston lipan päältä. Hommasin myös toisen lipan jos haluaa palauttaa vaikka myyntiä varten originaaliksi joskus. Ihan OK laatua, näyttää oikein sekä viisari liikkuu rauhallisesti kun t-haarassa oli valmiiksi kuristin.
(https://i.ibb.co/0G8r1yd/IMG-20220706-181656.jpg) (https://ibb.co/0G8r1yd)

Tänään tuli vielä vaihdeltua lootaöljyt huuhtelemalla. Vanhat olivat olleet vajaa 3,5 vuotta ja n.35tkm. Oli yllättävän tummaa öljyä mutta noilla kilsoilla 10 litraa riitti hyvin vaihtoon ja viimeinen pari litraa oli jo kirkasta. Sekä vanhat että uudet on Comma MVATF+. Nollasin adaptaatiot ja öljynvaihtolaskurin vai mikä lie ja joku päivä ajan vielä sen sopeutusajon, tänään ei jaksanut.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 11.10.2022, 10:23:17
200tkm pyörähti taannoin täyteen. Käyttis kun on niin ajoa ja huolenpitoa, eipä muuta. Uutta nahkapussia odottelen kepin ympärille, alkoi vanha rispaantunut häiritsemään.

Muutama kuvakin, ei pääse unohtumaan miltä S60 mk1 näyttää :D Kamera asetukset kaipais säätöä, ei se noin musta ole.

(https://i.ibb.co/pJjctGn/IMG-20221011-101002.jpg) (https://ibb.co/pJjctGn)

(https://i.ibb.co/1r0TxRq/IMG-20221011-101118.jpg) (https://ibb.co/1r0TxRq)

(https://i.ibb.co/NNj4nrp/IMG-20221011-101154.jpg) (https://ibb.co/NNj4nrp)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 22.01.2023, 23:17:55
Perjantaina tuli taas leima huomautuksitta. Hymyilytti kun mua ennen oli volvo jossa käsijarru ei pelittänyt kunnolla ja siitä manaaminen käsijarrun rakenteesta. Sitten mun auto jarrutestiin ja käsijarrulukemat 1,9/1.6. Hyvin se systeemi toimii vaikkakin heittoa jo. Toki olleet jo liki 2,5 vuotta paikoillaan uudet osat.

Vaihdekepin nahkapussi on jo jemmassa mutta odottaa vielä asennusta. Piti välillä tehdä kämppäänkin jotain.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: laatikkovika - 23.01.2023, 00:10:13
Vanhaa juttua mutta monellakaan ei pitemmän päälle ole hyvää sanottavaa noista hd tcv malleista mitä IPD myös kauppaa.

Tuohon oon omassa ollu tyytyväinen eikä hirveesti maksa, plug and play.
https://www.autonvaraosat24.fi/pierburg/965451?gadw=1&gclid=Cj0KCQjw1N2TBhCOARIsAGVHQc7LUvhqN89Td5GrWH67Mh2GkwMuo4yW5zx-YOETVkzJM1qwjrPLkSEaAn--EALw_wcB

Juujuu, porscheen on mutta sopii volvoon. Tehty ohjaamaan kovempaa painetta. Mulla ainakin pitää täydet paineet hyvin kun vetää 3-4-5 vaihteella autobahnalla. ;) Siellä vähän toisella baarilla, ohjelmoitu T5.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 26.01.2023, 08:48:22
Vanhaa juttua mutta monellakaan ei pitemmän päälle ole hyvää sanottavaa noista hd tcv malleista mitä IPD myös kauppaa.

Tuohon oon omassa ollu tyytyväinen eikä hirveesti maksa, plug and play.
https://www.autonvaraosat24.fi/pierburg/965451?gadw=1&gclid=Cj0KCQjw1N2TBhCOARIsAGVHQc7LUvhqN89Td5GrWH67Mh2GkwMuo4yW5zx-YOETVkzJM1qwjrPLkSEaAn--EALw_wcB

Juujuu, porscheen on mutta sopii volvoon. Tehty ohjaamaan kovempaa painetta. Mulla ainakin pitää täydet paineet hyvin kun vetää 3-4-5 vaihteella autobahnalla. ;) Siellä vähän toisella baarilla, ohjelmoitu T5.

Olen tuosta Porschen palikasta tietoinen mut oma on vielä kaupassa kun vakio toimii ohjelmoidussakin toistaiseksi ainakin mulla. Hintansa puolesta vois hommata vaikka valmiiksi, vakio kun ei välttämättä ole pitkäikäinen, aika usein niitä tuntuu menevän.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 12.04.2023, 18:01:21
Huolto tehty, vajaa 10tkm tuli vuoteen ja taulussa nyt 205tkm. Vaihtolistalla oli öljyt, öjynsuodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, ohjaustehostimen öljyt sekä tulpat.

Keppiin tullut nahkapussi ei oikein sopinut, oli kyllä oikeanmallinen mutta liian tiukka eikä nupin alle tuleva lukitusrengaskaan sopinut siihen edes väkisin. Orkkispussi oli ehjä mutta pinta repeillyt joten nypin siitä pintanahan pois ja tussilla mustaa väriä pintaan. Tummempi kuin orkkisväri mutta hyvä siitä tuli vaikka ranetuksen puolelle menikin.

(https://i.ibb.co/mGW07GN/IMG20230412171417.jpg) (https://ibb.co/mGW07GN)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 02.08.2023, 21:49:39
Lähestulkoon pelkkä taajama-ajo sekä ajatuksiin tullut auton vaihto viimeistään keväällä(ehkä) sai aikaan sen että auto palautettiin vakioksi. Laitonta ei eteenpäin laiteta O:-)

Nyt huomaa miten erilainen auto ohjelmoituna oli kun muutos tehdään näin päin. Todella iso ero vaikka kyseessä oli bulkkiohjelma, huomaa ihan jo taajamanopeuksissa. Vdash tosin on päivittynyt niin paljon ettei siitä äkkiseltään ottanut enää selvää joten homma tehtiin sinisellä. Saipahan samalla kehut että onpa todella siisti yksilö :)

Mutta joo, yhteinen taival on kestänyt 6 vuotta ja jatkuukin vielä toistaiseksi määrittelemättömän ajan. Volvo saakin kunniamaininnan siitä että on pisimpään mulla ollut auto, muut on saanu lähteä hätäsemmin :)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: laatikkovika - 02.08.2023, 22:15:15
On siisti peli.
Tuo kepin nahkapussi on vaan haittana, mulla se on lentänyt aikoja sitten norjan yli kuubaan...
Tulee se kaavio hienosti tyrkylle. :)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 05.08.2023, 23:06:25
On siisti peli.
Tuo kepin nahkapussi on vaan haittana, mulla se on lentänyt aikoja sitten norjan yli kuubaan...
Tulee se kaavio hienosti tyrkylle. :)

Hetken tuli ajettua itsekin ilman. Olishan siihen varmaan alumiinilevystä saanu tehtyä vanhemmista manuaali ferrareista tutun kehyksen  8)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: laatikkovika - 05.08.2023, 23:40:03
Hyvä ajatus. Tekis vielä ylimääräsiä feikkipaikkoja!
Olis siinä teinit ihmeessään  :D

(https://i.ibb.co/ByvTZZq/1996-Ferrari-F50-Prestige-Marques-Randburg-Sandton-1-14.jpg) (https://ibb.co/ByvTZZq)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 06.12.2023, 14:09:47
Hankookin akku vaihtui vähän yli neljän vuoden jälkeen Vartaan. Lähti huonosti käymään vaikka pakkasta enää 5 astetta. Kovemmilla näytti että siihen jää mut juuri ja juuri sai käymään. Startti on ollut kyllä lyhyt mutta pyöritys tosi laiskaa esilämmityksen jälkeenkin. Ei viitsi tuurilla mennä talvea niin Tokmanni oli auki ja sieltä löytyi jopa sopiva. Nyt kuulostaa taas terveeltä käynnistykseltä. Uskoisin että Hankook on vain kuiva mutta ei kinostellu ruveta availemaan jos niitä edes pystyy. Tarran alla tuntuu ne korkit mutta enpä ole koskaan katsonut onko ne avattavissa.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 05.01.2024, 11:30:18
Jos ei palaneita polttimoita huomioida niin nyt on tullut ensimmäinen vikailmoitus mun aikana parina aamuna. "Moottorin teho alentunut" ekassa startissa, jää käymään hieman alle 1000r/min eikä vastaa kaasuun. Auto sammuksiin ja uusi startti niin kaikki ok eikä toistu saman päivän aikana.

Mutuna vaikuttaa siltä ettei kaasuläppä tykkää enää näistä keleistä. Jos ei se tuosta pahene niin annan olla ja ens viikolla lauhtuu niin näkee poistuuko.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: laatikkovika - 05.01.2024, 16:16:42
Jos on kovia pakkasia ja tekee tuota niin anna vähän fööniä kotelolle ennen starttia ja kato pelaako sit normisti. Mut eipä se, veikkaan kans että helpottaa mun kelit lämpee.

Tai sit ei mutta sitten voi löytyä jo koodi.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 12.01.2024, 12:31:12
Kuten tuumailin niin ongelma häipyi kovien pakkasten myötä kokonaan. Lisäksi luin foorumilta että avaimen pitäminen II-asennossa 30sek kalibroi läpän ja vaikutti toimivalta lääkkeeltä tähän.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 19.01.2024, 21:37:38
Viat ovat loistaneet poissaolollaan mutta nyt selvisi että peräpeilin räminä lienee johtunut siitä että nastoja on ollut poikki. Tänään loputkin antoivat periksi joten jäi koko komeus kaupan pihalla käteen kun ei se luukku auennutkaan niin vaan. Oli vähän jäässä kun sisätilanlämppäri + lumisade ei sovi yhteen. Unohdin kytkeä sen pois päältä ja valuvat vedet liimaa sitten luukun kun vedensekainen lumi menee väliin.

Onneksi löytyi sopivia nastoja jemmasta. Ihan samanlaisia ei ollut mutta aika hyvin otti kiinni. Yksi jäi laittamatta koska vastakappale puuttui. Tuo on ollut selvästi ennenkin pois paikaltaan.

(https://i.ibb.co/7VpmjKM/IMG-20240119-212606.jpg) (https://ibb.co/7VpmjKM)
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 26.01.2024, 18:43:53
Taas saa vuoden päästellä tuoreella leimalla. Käsijarrusta katsuri sanoi että hyvät lukemat mutta kahva nousee aika ylös, pitääpä tutustua aiheeseen. Itse paperiin ei tullut mitään huomautuksia.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: D`Artagnan - 26.01.2024, 20:23:07
Montako naksua käsijarru nousee? 3-5 taitaa olla näissä se normaali ohjearvo.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 27.01.2024, 09:31:23
Montako naksua käsijarru nousee? 3-5 taitaa olla näissä se normaali ohjearvo.

Kyllä se 6-7 naksua menee. Neljään sen säädin kun uudet hilut laitoin 3,5 vuotta sitten. Jarruvoima oli suht tasainen niin kiristän vaan sitä kahvan mutteria, muuta säätöähän näissä ei edes ole. Niitä H-paloja en vaihtanut säädettäviin aikanaan.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 10.03.2024, 15:46:24
Tällä viikolla huomasin että takapönttö näytti olevan turhan alhaalla mutta ihmekös tuo kun viimeinen kannatin oli poikki. Motonetista korjausosakannatin ja kumi niin istuu taas hyvin. En ole ennen kiinnittänyt huomiota mutta nyt katsoin että myös väliputkeen on joskus laitettu korjausosakannatin. Putket ja kumit näissä kestää mutta kannattimet näköjään ei.

Takalevyt tuli käytettyä pois jotta näen missä kunnossa käsijarruhilppeet on. Olihan ne kunnossa mutta pieni hionta ja puhdistus oli kyllä paikallaan. Saapi asettua nyt käytössä pari päivää jonka jälkeen katson sen kireyden.
Otsikko: Vs: M.M.A:n S60 2.5T 2004
Kirjoitti: M.M.A - 16.04.2024, 21:25:15
Parina päivänä viimein saatu tehtävälistaan aikaa.

- käsijarru säädetty, nyt menee napakat 3-4 naksua, kolmella ottaa kiinni, neljällä menee jo tiukkaan
- aiemmin talvella irronnut takaluukun paneeli irrotettu ja kiinnitysnastat vaihdettu oikeanlaisiin
- kesärenkaat laitettu alle
- jarruista liukutapit sekä kaikki pinnat ja palat putsattu ja laitettu uudet jarrurasvat
- öljyt, öljynsuodatin ja raitisilmasuodatin vaihdettu, muihin kohteisiin tehty pinnantarkastus
- moottorin ylätuki vaihdettu
- vasen hammastangon suojakumi vaihdettu
- saranoita voideltu

Josko sillä taas ajaa hetken. Eipä tullut vuodessa kuin 6800km ja tällä hetkellä on 211400km taulussa. Kesärenkaissa on enää reilut pari milliä joten ne on uusittava lähiaikoina.